• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘F1-debuut Max Verstappen volgende week bekend gemaakt’

Auteur: JordyS, gepost 13 augustus 2014 om 07:48 – 52 Reacties

Max Verstappen op weg naar de Formule 1?


De opmars van Max Verstappen lijkt definitief niet meer te stuiten: volgende week wordt zijn Formule 1-debuut bij Toro Rosso officieel bevestigd.

Dat het niet altijd de beste manier is om de autosportladder geleidelijk te beklimmen, bewijst de zoon van voormalig Formule 1-coureur Jos Verstappen keer op keer. Het is nog maar een jaar geleden dat hij voor het eerst in een formulewagen stapte, waarna hij in rap tempo uitgroeide tot hét autosporttalent. Uiteindelijk hapte hij toe en verbond hij zich gisteren aan het Red Bull Junior Team.

Daar zal hij in recordtijd afscheid van gaan nemen, al is dat gelukkig wel op een positieve manier. De Telegraaf meldt namelijk dat bronnen binnen Toro Rosso bevestigen dat de jonge Nederlander over een half jaar, tijdens de Grand Prix van Australië, zijn F1-debuut moet gaan maken. Max is op 15 maart, als er in Melbourne geracet wordt, 17 jaar en 164 dagen oud: met afstand de jongste debutant. Ooit.

Het nieuws zou volgens de krant aankomende week officieel bekend gemaakt worden, maar ondertussen is Red Bull al druk bezig Verstappen zo snel mogelijk klaar te stomen voor de koningsklasse van de autosport. Hij testte dinsdag bijvoorbeeld in een Formule Renault 3.5-auto. Volgens de Oostenrijkers alleen voor promotionele doeleinden, maar daar zat natuurlijk meer achter.

Promotiefoto’s en video’s kun je namelijk ook schieten met een Formule 3-wagen, maar die beschikt over ‘slechts’ 210 pk. De Formule Renault 3.5 heeft er zo’n 480 en komt dus al een stuk dichterbij het vermogen van een F1-bolide. Verstappen reed zo’n dertig ronden en had nog langer door willen gaan, ware het niet dat het wel erg hard regende.

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: Verstappen owneert Bottas
  • Video: hierdoor werd Verstappen wereldkampioen!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Formule 3, Jos Verstappen, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Liberty Walk maakt van de M3 cabrio een dikzak
Volgend bericht: Video: Lamborghini Gallardo giert het uit op de pijnbank »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    13 augustus 2014 om 07:55

    Dit is toch ontzettend mooi?

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      13 augustus 2014 om 08:59

      @viezefreddyw: Zeker mooi als het mannetje maar niet naast zijn schoenen gaat lopen en een sympathiek persoon blijft…

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        13 augustus 2014 om 10:18

        @venividivici: soms moet je een klootzak zijn om doelen te halen ;-)

        Login om te reageren
        • snodaard zegt

          13 augustus 2014 om 11:13

          @baasbas: nee, juist niet

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            13 augustus 2014 om 11:37

            @snodaard: Zeker wel. Helemaal in een zeer competitieve omgeving. Dat wekt haantjesgedrag op. Wij Nederlanders willen dat onze helden ‘zo lekker gewoon’ blijven. Maar nette brave stille jongens lopen wel de grootste kans om de kaas van hun brood te laten eten. Op de juiste momenten heb je niks aan lief en aardig zijn. Dan moet je schijt hebben aan je concurrentie, hard en meedogenloos zijn

            Login om te reageren
            • VeniVidiVici zegt

              13 augustus 2014 om 14:55

              @baasbas: Je verhaal klopt… voor op de baan. Als je naast de baan de arrogante, onsympathieke en over het paard getilde persoontje uit gaat hangen wordt je binnen no time door iedereen uitgekotst. Kijk maar naar Vettel nadat hij bij Webber in Maleisië die rotstreek geflikt had. Ondervind het mannetje nog de antipathie van…

              Login om te reageren
              • baasbas zegt

                13 augustus 2014 om 16:22

                @VeniVidiVici: Daarom staat in mijn ene comment ‘soms’ en in mijn andere ‘op het juiste moment’. En vergis je niet over de competitiviteit, die is echt niet alleen op de baan. Je teammaat is verre van een maat. Eerder een maatstaf. Op en naast de baan moet je constant presteren.

                En als een aantal mensen dat als arrogant en onsympathiek interpreteren dan soit.

  2. gtwillem zegt

    13 augustus 2014 om 07:57

    Ik ben benieuwd wanneer de het eerste toptalent via de PlayStation promoveert naar de F1, zal wel niet lang duren.

    Net als als zijn vader een waanzinnig talent op de baan (geen grindbakgrappen, noem eerst een betere/succesvollere coureur).

    Aanvankelijk zou je denken, doe nou iets rustiger aan met je carriere, maar als de brief van Red Bull/Toro Rosso op de mat valt moet je gewoon gaan. Op je 27e debuteren bij Cateham kan altijd nog.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      13 augustus 2014 om 08:05

      @gtwillem:
      Yep, ik vraag mij ook af wat wijsheid is, eerst nog een paar jaar laten rijpen of deze ruwe diamant in het diepe flikkeren.
      De motorsport heeft vaak genoeg laten zien dat het wel kan maar ook in die tak van sport is 17 erg jong voor de hoogste klasse.
      Jos worstelde met het zelfde probleem, heeft er slapeloze nachten van.
      Fingers X, en hopen dat ze de juiste beslissing genomen hebben. Het kan immers ook zo zijn dat hij de vrijdagtests gaat doen.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        13 augustus 2014 om 08:31

        @tupperware: je bent nooit te jong om in een team te zitten met de beste mensen on het vak. Als je het niveau van de F1 aan kan, dan moet je bij het beste team zitten. En vergeet niet dat de invloed van Jos uitsekend is: de foute inschattingen die Verstappen met manager Rothengather hebben gemaakt, kan hij kleine Max voor behoeden.

        Ik zou een ‘Depaytje’ adviseren. Vastleggen bij een top team, maar het eerste jaar even klaar stomen bij een kleiner team. Werkte voor Alonso en Railonen ook.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          13 augustus 2014 om 08:46

          @gtwillem:
          Yep, de fouten die Rothengatter gemaakt heeft zal Jos niet snel maken, Huub lag niet lekker op het paddock.
          Ooit, begin jaren 90 was ik met Mitsubishi in de Catalunya Rally belde hij degene op die daar over de sponsoring ging. Ik zat bij hem in de auto en na het gesprek zij hij tegen mij dat gaan we dus niet doen en jij hebt dit gesprek niet gehoord..
          Met de Masters heb ik nog even met Jos gesproken, vandaar dat ik weet dat hij de keuzes die hij voor Max moet maken ook erg lastig vindt.
          Laten we voor autosport minnend Nederland hopen dat het een succes wordt, dat kan de sport wel gebruiken.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            13 augustus 2014 om 09:00

            @tupperware: Huub was een redelijk coureur en een zeer harde manager. Hij trok er vaak het uiterste uit (wat niet altijd gewaardeerd werd, zeker bij jongens als Todt, Jordan, Dennis, Briatore en Sauber).

            Login om te reageren
    • rnej zegt

      13 augustus 2014 om 08:06

      @gtwillem: idd. je kan grappen maken over Jos Verstappen, maar hij deed het stukken beter dan al het andere NL talent wat we de laatste tijd voorbij zien komen.

      Ik ben benieuwd wat z’n zoon gaat doen. Zou mooi zijn als hij een “vetteltje” doet ;-)

      Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      13 augustus 2014 om 08:07

      @gtwillem: Wil je echt dat ik een lijst maak met betere coureurs dan pa Verstappen… Ik denk niet dat AB zoveel hosting space heeft.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        13 augustus 2014 om 08:11

        @911GT2:
        Dat je ooit (volledig terecht) een ros voor je toren hebt gehad van Jos weten we nu wel.
        Om daarom nu bij elk bericht over Max weer over Jos te gaan janken wordt een beetje sneu.

        Hij had er misschien speciaal voor jou Nederlandse coureurs moeten schrijven.
        Mensen zonder azijndieet snappen hem zonder die hint echter ook wel..

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          13 augustus 2014 om 11:31

          @tupperware: Ik zou willen… bij types als Jos, met losse handjes zou ik graag een aanleiding hebben om een terug te meppen. Helaas is het niet zo. En gelukkig ben ik nooit in een straal van 10km van hem geweest (voor zover ik weet) wat dat soort sneue types moet ik niet. Dat hij zijn frustratie over zijn mislukt carriere afwimpelt op zijn vriendin is laakbaar.

          Daarom moet ik hem niet, dat hij in de F1 reed doe ik hem niet na… maar om te zeggen dat het een topcoureur was vind ik echt te ver gaan. En dat gebeurt hier keer op keer. Jos was een middenmoter, niet meer dan dat.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            13 augustus 2014 om 13:35

            @911GT2: Daarmee doe je hem wel te kort. Het was absoluut beter dan de middenmoot F1 rijders. Het was geen Schumacher of Häkkinen, zeker niet. Maar zijn starts waren bijna altijd goed voor minimaal 4 plaatsen, kon inhalen op Monaco, was in de regen erg sterk en gaf niet snel op (zeker in de Minardi op het laatst was dat een beetje aandoenlijk.) In kwalificeren was hij minder. Maar bij het rijtje De La Rosa, Trulli, Frentzen of Salo hoort ie zeker thuis.

            Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        13 augustus 2014 om 08:16

        @911GT2: Nederlandse coureurs, excusez ;-)

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        13 augustus 2014 om 08:22

        @911GT2: heb jij een ros gehad van Jos? Toch zoiets als een vleselijke handtekening ;-).

        Login om te reageren
    • Lustigson zegt

      13 augustus 2014 om 08:14

      @gtwillem: “noem eerst een betere/succesvollere coureur”

      Zoals Jan Lammers, Toine Hezemans, Arie Luijendijk, Tom Coronel en Gijs van Lennep? ;-)

      Beetje flauw, maar als je naar de palmares kijkt van deze mannen en Verstappen, moet de Limburger het onderspit delven. Misschien was hij beter, maar heeft hij niet de goeie kansen gekregen of gepakt.

      Hoe dan ook, ik denk dat Max hoge ogen gaat gooien. Maar ik hoop wel dat hij en z’n pa, en nu dus ook Red Bull, hun geduld bewaren. Want het is geen schande om nog een jaartje Formule 3 te doen, gevolgd door twee seizoenen Formule Renault 3.5 en dan ook nog ‘ns een of twee jaar GP2. Want dan zou Max nog slechts 21 jaar zijn.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        13 augustus 2014 om 08:20

        @Lustigson: Ondanks dat dat hele goede coureurs zijn, hebben ze minder op het hoogste niveau gepresteerd. Ik ben erg gecharmeerd van Jan Lammers, maar zijn grootste prestatie in de F1 is een hiatus van 10 jaar. Luijendijk heeft twee keer Indy 500 gewonnen, alhoewel dat niveau iets onder F1 ligt (maar wel spectaculairder is om te kijken). Tom Coronol heeft heel erg lang, vaak en snel on Seat Leons en BMW’s 320si’s gereden, maar dat is toch wat anders.

        Login om te reageren
        • Lustigson zegt

          13 augustus 2014 om 09:39

          @gtwillem: “Ondanks dat dat hele goede coureurs zijn, hebben ze minder op het hoogste niveau gepresteerd.”

          @tupperware: “Jan heeft zijn grootste successen ook in de endurance racerij gehad, toch net een niveautje minder.”

          Verstappen was zonder twijfel de meest succesvolle Formule 1-coureur. Maar titels pakte hij ‘slechts’ in Formule 3 en het Europees Le Mans-kampioenschap, en overwinningen in F3, A1GP en een klassezege op Le Mans.

          Zet je daar overwinningen op Le Mans (Lammers (1), Van Lennep (2)), Indianapolis (Luijendijk (2)) en Daytona (Lammers (2), Hezemans (1)) tegenover, dan vind ik dat een ander verhaal. Lammers heeft daarnaast het FIA Sportscar-kampioenschap 2 keer gewonnen, en Hezemans de Europese toerwagentitel 2 keer. Coronel pakte niet alleen een F3-kampioenschap, maar ook de Formule Nippon-titel. Zelfs Carlo van Dam heeft 2 keer een Formule 3-kampioenschap gewonnen.

          Ik wil Verstappen helemaal niet uitvlakken, maar zijn successen zijn relatief. Dat heeft heel veel redenen — zijn F1-carrière is helaas gelardeerd met voetnoten. Daar komt bij: sportwagenkampioenschappen waren in de jaren 70 en 80 op z’n minst van het niveau van Formule 1, wat Verstappens prestaties ook in een ander daglicht zet.

          Hoe dan ook, Max heeft waarschijnlijk nóg meer in z’n mars dan z’n ouwe heer had, en nu dus ook nog een goudgerand contract met Red Bull. Hoewel niet zonder risico’s — denk alleen maar aan Antonio Felix da Costa: een minder seizoen in FR3.5 en hij lag eruit ten gunste van Kvyat — biedt het een ongekende kans op succes in de komend jaren.

          Login om te reageren
      • tupperware zegt

        13 augustus 2014 om 08:28

        @Lustigson:
        Wat Luyendijk betreft kan ik een eind met je mee gaan, de rest heeft op ander niveaus ook prima gepresteerd. Lammers heeft 1 redelijk seizoen gehad bij ATS, dat wil zeggen tot het autootje uit elkaar rammelde.
        4de op de startgrid in Longbeach en na een half rondje klaar met een gebroken aandrijfas.
        Jarama 1980, uitgevallen in 6de positie omdat de remmen weigerde.
        Jan heeft zijn grootste successen ook in de endurance racerij gehad, toch net een niveautje minder.
        Over van Lennep, ik heb Allard Kalff ooit horen “zeg Gijs, je hebt ooit een raceje gewonnen maar daar had je wel 24 uur voor nodig….”zeggen nadat Gijs iets te bijdehand tegen zijn dinnetje had gedaan.
        Als je puur naar overwinningen gaat kijken dan zou Jeroen Bleekemolen de meest succesvolle zijn, maar die rijdt elk weekend wel ergens..
        Houden we het zuiver, dan kan je er niet omheen dat hij de meest succesvolle Nederlandse F1 coureur was.

        Login om te reageren
      • thierryvth zegt

        13 augustus 2014 om 10:40

        @Lustigson: al deze heren zullen zelf bevestigen dat verstappen meer talent had, in de autosport wereld was er geen twijfel over verstappen, alleen zijkerd Olaf (ik lul maar wat) Mol maar gelukkig kijken echte F1 liefhebbers al sinds jaar en dag op de BBC

        Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      13 augustus 2014 om 10:32

      @gtwillem: Er zijn al playstation winnaars geweest die een seizoen hebben mogen racen, weet niet hoe het afgelopen is, zal niet best zijn want dat zijn Arcade games, er zijn veel betere simulatie race games die veel realistischer en dus veel en veel moeilijker zijn

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        13 augustus 2014 om 13:46

        @thierryvth:

        Lucas Ordoñez en Jann Mardenborough (Nissan GT Academy) doen het vrij goed.
        Ordoñez rijdt LMP2 in het WEC, en Mardenborough vind je overal, van F3 tot GT3.

        Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        13 augustus 2014 om 17:26

        @thierryvth:

        Ik denk niet dat er veel mensen zijn die Gran Turismo een Arcade game zouden noemen.
        Het is natuurlijk qua simulatie ook niet de beste in z´n soort, maar zeker niet op het niveau van een simpele Need For Speed titel.

        Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    13 augustus 2014 om 07:58

    Dat wordt smullen volgend seizoen. Ben erg benieuwd

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    13 augustus 2014 om 08:10

    Zijn pa zat te vroeg bij een top team. Hopen dat Max wel de kans krijgt wat meer ervaring op te bouwen. Want als je als een raket omhoog schiet ben je ook zo uit het zicht.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      13 augustus 2014 om 08:26

      @mashell: Hij zat niet te vroeg bij een top team. Dat zit je nooit. Het is nooit te vroeg, zeker niet als je het talent, en geluk hebt.

      Verstappen had vooral de pechdat hij een invaller was bij een topteam. Uiteindelijk waren Schumacher en Herbert toen gewoon de betere coureurs op dat moment. Zijn tweede pech was het gebrek aan steun van een grote sponsor (altijd de makke an NL coureurs, Autosport in Nederland is net zo populair als een talkshow van Britt & en die andere).

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        13 augustus 2014 om 08:39

        @gtwillem: Wanneer je barst van het talent dan maak het niet uit welke nationaliteit een coureur heeft, anno 2014 zijn alle multinationals (daar zit toch het geld) wijdverspreid over deze aardkloot, het gaat ze puur om de exposure.
        In de tijd van Jos lag dat anders.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          13 augustus 2014 om 08:57

          @toniominestrone: absoluut waar. Dit geldt voor uitzonderlijke toptalenten. Raikonen, Schumacher, Alonso, Hamilton en Vettel. Ook al waren deze vijf in Liechtenstein geboren en getogen, waren ze doorgebroken.

          Het niveau daaronder is het toch lekker als je een of twee grote multinationals achter je hebt. En die multinationals zijn vaker geïnteresseerd in een coureur uit een land met een groter aantal inwoners, zal atlijd zo blijven.

          Login om te reageren
        • gertjan2012 zegt

          13 augustus 2014 om 09:35

          @toniominestrone: Deels met je eens, maar is ook wel weer klasse onafhankelijk, in de DTM kwam een Renger van de Zande na één seizoen al nie tmeer aan de bak omdat het marketing technisch niet interessant was om hem te laten rijden. ik denk dat dat een klasse is waar men welk degelijk bekijkt in welke landen ze de auto’s willen verkopen.
          En ik vraag me wel af wat er gebeurd was als een Robin Frijns uit bijvoorbeeld Engeland of Duitsland had gekomen, naar mijn idee had hij dan meer kans gemaakt op sponsoring. ( talent zit er namelijk wel bij hem )

          Login om te reageren
          • toniominestrone zegt

            13 augustus 2014 om 10:37

            @gertjan2012: Het DTM is wel heel erg op Europa gericht en in het bijzonder op Duitsland dus dat Renger niet zo interessant is begrijp ik wel, heeft ook niet echt een naam als coureur zoals bijvoorbeeld Paffet.
            Daarnaast is het wel meegenomen als je Verstappen als achternaam hebt, bij Frijns twijfel ik of hij wel het juiste team mensen om zich heen heeft die weten hoe de lijntjes lopen binnen de racerij.
            Het gaat er toch vooral om je in het vizier van de grote geldschieters te plaatsen, lukt het niet op de baan dan maarachter de schermen, dat hij talent heeft staat buiten kijf.

            Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 augustus 2014 om 09:25

        @gtwillem: zeker kun je wel te vroeg bij een top team zitten. Voor een coureur is het van belang zijn talent te laten zien, bij een top team zegt men dan al snel “iedereen is snel met die auto”. Het is van belang een opbouwende lijn in je carriere te houden. Dus 1 of 2 jaartjes Torro Rosso en daarna een overstap naar een topteam zou goed voor Max zijn.

        Login om te reageren
  5. robskilov zegt

    13 augustus 2014 om 08:47

    Het is natuurlijk geweldig voor zo’n jongen en ik hoop echt dat we als Nederland een succesvolle F1 coureur mogen afleveren, maar er zijn zoveel factoren die meespelen naast talent om door te breken in F1, dat het nu nog wel een beetje koffiedik kijken is.

    Die Formule Renault 3.5 auto’s zien er goed uit trouwens.

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      13 augustus 2014 om 12:49

      @robskilov: en die gaan toch een partijtje rap inclusief bijpassend race geluid en gewaagde inhaalacties

      Login om te reageren
  6. rammillius zegt

    13 augustus 2014 om 09:25

    Ik gun het hem van harte. Hopelijk kan hij mee draaien met de top. Wie weet wat het op levert voor Nederland. Formule 1 terug naar Nederland? Zou geweldig zijn.

    Login om te reageren
  7. reistje zegt

    13 augustus 2014 om 09:34

    Ben benieuwd… als de F1 nog wat spannender word is het feest compleet.

    Het zou mij ook niet verbazen als hij nog even wacht. Aan de andere kant is Toro Rosso natuurlijk een team met mogelijkheden. Voor het zelfde geldt groeit hij uit tot de Marc Marquez van F1.

    Login om te reageren
  8. baasbas zegt

    13 augustus 2014 om 10:24

    Als hij gaat rijden, ga ik weer kijken…

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      13 augustus 2014 om 10:37

      @baasbas: me to, en ik heb die F3 races gekeken en dat zag er goed uit, net zoals zijn ouwe vol in de aanval en inhalen waar niemand in haalt, ben benieuwd

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      13 augustus 2014 om 10:39

      @baasbas: Alleen omdat het een Hollander is?

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        13 augustus 2014 om 11:20

        @toniominestrone: Euhm, ja, eigenlijk wel. Ik zat vroeger altijd op het puntje van mijn stoel voor elke race van Jos. Met name de start natuurlijk omdat hij dan altijd een deel van de teleurstelling van de kwalificatie weg kon poetsen. ….en naarmate de wedstrijd vorderde kon je gerust chips gaan pakken ;-) Tenzij het opeens ging regenen…

        Maar goed, ik zou reuze nieuwsgierig zijn naar zijn prestaties. Kan hij aanhaken of zakt hij door het ijs. Dat wil ik zien.

        Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      13 augustus 2014 om 11:53

      @baasbas: Ik adviseer je om nu alvast naar de F3 races op de FIA livestream te kijken: http://www.fiaf3europe.com/livestream.html Die zijn namelijk rete-spectaculair. Veel spannender dan F1 races. Helaas maar maximaal 35 minuten, daarvoor wel 3 races per weekend. Aankomend weekend is het weer zo ver, met Max in Red Bull livery.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        13 augustus 2014 om 12:31

        @tweetyv6:
        Thanx, maar ik kijk het wel kamerbreed op MotorsTV..

        Login om te reageren
        • tweetyv6 zegt

          13 augustus 2014 om 12:44

          @tupperware: Ik ook. #chromecast :-)

          Login om te reageren
  9. thierryvth zegt

    13 augustus 2014 om 10:34

    Als hij het maar half zo spannend weer maakt als zijn vader ben ik al blij, meer actie in die oer saaie F1

    Login om te reageren
  10. redneckdarian zegt

    13 augustus 2014 om 13:23

    Heeft die al zijn rijbewijs?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      13 augustus 2014 om 13:37

      @redneckdarian: Nee. Hij is immers nog geen 18. Wellicht dat ie op een brommer mag rijden.

      Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        13 augustus 2014 om 15:08

        @gtwillem: je kunt tegenwoordig op je 17e al wel je rijbewijs hebben hoor. Je mag dan alleen onder begeleiding maar toch

        Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      13 augustus 2014 om 13:42

      @redneckdarian: is niet eens ongebruikelijk in de autosport. Als je maar een Superlicentie hebt. Jan Lammers racete ook al zonder rijbewijs in productietoerwagens en in de MotoGP hebben een aantal toppers (onder wie WK-leider Marc Marquez) geeneens een motorrijbewijs.

      Login om te reageren
  11. cthijs zegt

    14 augustus 2014 om 00:29

    Max zou eens aan moeten kloppen bij ASML voor sponsoring die maken al diverse jaren giga winsten en een beetje reclame is voor zo’n bedrijf mooi meegenomen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North