• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

F1 in Zandvoort op losse schroeven door nieuwe maatregelen?

Auteur: RubenPriest, gepost 9 juli 2021 om 13:11 – 63 Reacties

F1 in Zandvoort op losse schroeven door nieuwe maatregelen?

Donkere wolken pakken zich samen boven Circuit Zandvoort, want komt de F1 race met publiek in gevaar door nieuwe maatregelen?

Vanavond om 19:00 is er weer eens een persconferentie van Mark Rutte en Hugo de Jonge. De verwachting is dat er onder andere aanscherpingen worden aangekondigd voor evenementen. Zowel binnen als buiten. Dat kan zomaar nadelige effecten hebben voor het F1-weekend op Zandvoort in september.

De organisatie heeft altijd aangegeven dat de race alleen verreden kan worden als er ook publiek bij is. Anders is het immers niet rendabel. Zelf mikt de organisatie op meer dan 100.000 gasten, per dag. Maar of dat allemaal door kan gaan is nog maar de vraag. Volgens RTL Nieuws dreigt er mogelijk een beperking van het maximaal aantal bezoekers voor evenementen. Zowel binnen als buiten. Er worden getallen genoemd van maximaal 500 bezoekers bij een event binnen en 1.000 bezoekers bij een event buiten.

F1 in Zandvoort in gevaar met nieuwe maatregelen

Met 1.000 toegestane bezoekers per dag tijdens een GP weekend op Zandvoort kan het feestje natuurlijk niet gebeuren. Het is nu allemaal nog speculeren wat er staat te gebeuren. Desalniettemin is het over minder dan twee maanden al zover. Deze week werd juist nog bekend dat de organisatie de benodigde vergunningen had binnengekregen om het event te kunnen organiseren. Daarnaast kan Nederland voor andere landen als een soort ‘code rood’ op de kaart komen. Waarmee teams mogelijk niet kunnen afreizen naar Zandvoort.

De Formule 1-organisatie kan wel switchen. Die hebben vaker met dit bijltje gehakt. Zo gaat de Grand Prix van Australië dit jaar ook niet door. Het zou echter een regelrechte nachtmerrie zijn voor Zandvoort als de Grand Prix ook dit jaar, voor de tweede keer op rij, niet verreden kan worden. Fingers crossed dat het feestje wél doorgang kan vinden..

Fotocredit: European People’s Party

Ook interessant!

  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Video: Circuit Zandvoort treft de allerlaatste voorbereidingen
    'Zandvoort verboden voor ongevaccineerd F1-personeel'
  • Ziggo Formule 1
    F1: meer kombochten na het succes op Zandvoort!
  • Groen licht voor F1 op Zandvoort, maar komt het financieel uit?
    Groen licht voor F1 op Zandvoort, maar komt het financieel uit?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit-zandvoort, Coronavirus, Formule 1, zandvoort

Vorig bericht: « We kopen allemaal maar een caravan of camper
Volgend bericht: Video: gloednieuwe Alpina B8 Gran Coupé crasht hard »

Lees Interacties

Reacties

  1. gekko zegt

    9 juli 2021 om 13:15

    Kunnen ze zich in dat geval niet beroepen op de garantie regeling en een publiekloos kostendekkend evenement organiseren?

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      9 juli 2021 om 13:20

      dan krijg je de discussie weer of de overheid er wel geld in moet steken.

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      9 juli 2021 om 13:37

      We hebben geen problemen hoor, in september is de pandemie voorbij, dan zijn alle letters van het alfabet op namelijk ……….

      Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    9 juli 2021 om 13:19

    In september is als het goed is wel zo’n 85% van de bevolking gevaccineerd, want dat is volgens de overheid de bereidheid in Nederland. Dan heb je als het goed is niet meer dit soort uitbraken, nu is het voornamelijk de tot 25-26 jaar categorie die voor de vele besmettingen zorgen.

    Ik denk dat, mits ze nu kappen met grote evenementen, binnen een week of 2 we weer op +-600 besmettingen per dag zitten.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juli 2021 om 13:30

      Maar is het dat waard? Nog een keer tegen de mensen zeggen: Spaß ist verboten! zonder dat er nog een aantoonbaar volksgezondheidsprobleem is? Leidt zoiets niet rellen en burgerlijke ongehoorzaamheid?

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        9 juli 2021 om 14:18

        Zonder twijfel zullen de ziekenhuisopnames weer wat gaan stijgen.

        Ik heb nog maar 1 prik gehad. 1 prik werkt maar voor 10% tegen de delta variant volgens nieuw Frans onderzoek. Ik heb echt geen zin om op de valreep nog corona te krijgen. En velen met mij. Laten we nog lekker die maand afwachten totdat wel iedereen die wilt gevaccineerd is.

        Login om te reageren
        • christian85 zegt

          9 juli 2021 om 14:55

          @Johanneke: 200% mee eens. Ook ik heb pas 1 prik en ik hou mij nog lekker even gedeisd.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          9 juli 2021 om 17:50

          Ik heb ook nog maar 1 prik gehad en maak me totaal niet druk om dit soort onderzoeken. Tegen geen enkele variant ben ik volledig beschermd maar tegen alle varianten wel zoveel dat ik er niet meer in het ziekenhuis kom. Een paar daagjes hoesten of in bed is een bijna jaarlijks terugkerend fenomeen in het griepseizoen dus daar lig ik niet wakker van. Ik denk overigens dat long covid gewoon een burn out is die mensen oplopen door de teveel aan stress die ze krijgen als ze covid krijgen dus ook daarom kun je er maar beter niet te druk om maken.

          Login om te reageren
          • f31bmw320d zegt

            9 juli 2021 om 23:19

            @mashell: weet uit de werkomgeving (verpleeghuis) van mijn vrouw dat longcovid echt wel wat anders is dan een burnout. Voorheen fitte mensen die al meer dan een half jaar de conditie van een dood paard hebben grof gezegd. En dat ligt niet aan willen maar aan fysiek kunnen helaas.

            Login om te reageren
          • tinnemans zegt

            10 juli 2021 om 07:08

            @mashell: Als je jong genoeg bent, ben je inderdaad voldoende beschermd tegen ziekenhuisopname, voor zolang de vaccins bescherming bieden en er niet nog gevaarlijkere varianten komen. Jouw scenaria kan kloppen, maar het scenario waarbij we binnen een paar maandem weer terug bij af zijn, incluis gestapelde lijken in de gangen van ziekenhuizen, kan ook gebeuren. Wat long covid betreft; .. ehm.. nee, dat is het niet. Misschien een leuk weetje; de Spaanse griep van 100 jaar geleden was vooral dodelijk voor jongeren omdat hun beter werkende immuunsysteem zo overbelast raakte dat het lichaam zichzelf aanviel.

            Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      9 juli 2021 om 20:18

      @Johanneke: je hebt nog steeds zulke uitbraken. Maar is dat erg. Zolang de IC’s niet vol liggen moeten we er mee leren leven. Corona zal nooit meer weg gaan. Hopelijk zal het met de tijd afzwakken.

      Aan eenieder die nog twijfelt: laat je vaccineren. Doe het niet voor jezelf, doe het voor de ander

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        10 juli 2021 om 01:47

        @cloverleaf: Nein, danke

        Login om te reageren
  3. Joost zegt

    9 juli 2021 om 13:19

    die foto is geweldig 😂😂😂

    OT: je kon dit natuurlijk zien aankomen. De Grote Vakantie MOEST doorgaan, koste wat kost. Daarna worden de teugels wel weer aangetrokken. Alleen nu vliegt het aantal besmettingen eerder en harder omhoog dan verwacht (niet de ziekenhuis opnames) dus ze moeten wat.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juli 2021 om 13:27

      Als de ziekenhuisopnames niet omhoog vliegen is er dan eigenlijk nog wel een probleem? Ja, Nederlanders zullen niet welkom zijn in landen met een lagere vaccinatiegraad. Nee, want bijna niemand wordt er nog echt ziek van.
      De regering staat nu dus voor de keuze, de festivals en disco versus zomervakantie in het buitenland. Als ze de economie goed gezind zijn kiezen ze voor festivals en disco’s, doen ze niks en laten ze Nederland laten gewoon naar rood gaan en de mensen (en hun geld) vakantie in eigen land houden.

      Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        9 juli 2021 om 13:50

        Er is niet direct een probleem, maar als de cijfers omhoog gaan, worden er ook meer mensen ziek, en gaan ze via de IC uiteindelijk ook gewoon dood. De Delta variant is nou eenmaal een stuk gevaarlijker, ook voor jongeren met hun 0.0.. % kans op ziekte.
        En aangezien er veel ouderen met Astra Zeneca gevaccinneerd zijn, zal ook daar het aantal zieken weer gaan toenemen als er meer mensen besmet geraakt zijn.
        Daarnaast heb je de kans dat er weer een nieuwe, nog besmettelijkere variant langskomt en dan zijn we nog verder van huis.

        Login om te reageren
        • harrie zegt

          9 juli 2021 om 13:57

          Binnenblijven, ramen en deuren afplakken en wachten op verdere instructies dan maar.

          Login om te reageren
        • tweetyv6 zegt

          9 juli 2021 om 13:57

          @tinnemans: dat is niet per definitie zo

          Login om te reageren
          • tinnemans zegt

            9 juli 2021 om 14:13

            @tweetyv6; Welk deel bedoel je precies?

            Login om te reageren
            • rutgerg zegt

              9 juli 2021 om 14:23

              @tinnemans: ik denk je stuk waarin je zegt dat de delta variant een stuk gevaarlijker is. Dat is volgens mij inderdaad niet zo. Besmettelijker ja, gevaarlijker niet, je wordt er namelijk niet zieker van.

              Login om te reageren
              • tinnemans zegt

                9 juli 2021 om 15:36

                Als ik daar even op zoek kom ik geen harde data tegen, maar wel hints in mainstream media, dus niet in m’n persoonlijke bubbel, dat de delta variant wel gevaarlijker is.
                Hopelijk valt dat mee dan.

                Het aantal besmettingen stijgt helaas wel vreselijk hard.

              • tweetyv6 zegt

                9 juli 2021 om 15:53

                Jarenlang opgebouwde wetenschappenlijke kennis m.b.t. de virologie heeft laten zien dat latere virusvarianten welliswaar besmettelijker (kunnen) zijn, maar nooit (NOOIT!) dodelijker.

                Beredeneerd vanuit het virus is dat ook logisch; minder dodelijk maar meer besmettelijk bevordert zijn overlevingskansen.

                Als een virus meteen dodelijk zou zijn, zou het zijn eigen voortbestaan ook in gevaar brengen.

                Vanuit evolutionair perspectief onwenselijk.

                Oh, eeehm… zeg ik niet, zegt meneer Hope Simpson https://www.springer.com/de/book/9780306440731

              • tinnemans zegt

                10 juli 2021 om 07:18

                @tweetyv6: Je hebt gelijk dat de meest succesvolle virussen uiteindelijk minder dodelijk worden. Er zijn wel een paar uitzonderingen trouwens. Ebola en Rabies zijn voorbeelden van virussen die makkelijk van diersoort overspringen en het zich daarom kunnen veroorloven om dodelijk te blijven voor mensen. Corona kan dat trucje helaas ook.

              • tweetyv6 zegt

                10 juli 2021 om 12:55

                @tinnemans:
                Ebola en Rabies kun je niet met SARS-CoV-2 vergelijken.
                Die verspreiden zich uitsluitend door vloeistofcontact.
                Dus niet via de lucht.

                Ebola is 70-1000x dodelijker dan ‘Corona’

            • tweetyv6 zegt

              9 juli 2021 om 15:50

              Dit deel: “maar als de cijfers omhoog gaan, worden er ook meer mensen ziek”

              Als die vatbare mensen gevaccineerd zijn, dan zou dat niet zo zijn. (en zal hier ook niet gebeuren)
              Zoals het bijvoorbeeld in het VK ook niet echt aan de hand is.

              Daar liggen, in relatie tot de totale bevolking, minder mensen op de IC dan in NL.
              Ondanks dat daar de Deltavariant al sinds eind mei de rondte doet.

              Login om te reageren
          • tinnemans zegt

            11 juli 2021 om 16:22

            @tweetyv6; Quote vanuit nu.nl; “De deltavariant verspreidt zich echter veel makkelijker en ongevaccineerden zijn vatbaarder en worden zieker, zegt Gommers. De arts benadrukt dat je met een agressiever virus minder mensen nodig hebt om weer de ic’s te laten overlopen.”

            Dus, helaas.

            Login om te reageren
          • tinnemans zegt

            15 juli 2021 om 10:49

            @tweetyv6; Ter informatie; https://unchartedterritories.tomaspueyo.com/p/delta-variant-everything-you-need

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          9 juli 2021 om 16:49

          Virologie is wetenschap op Mavo niveau. De virologen weten ook na anderhalf jaar in een alles dominerende pandemie nog steeds niet hoe besmettingen precies gaan. Eigenlijk is dat zo onacceptabel dat we ze zouden moeten berechten voor ernstig plichtsverzuim.
          Maar over een jaar of 5 zal uit wetenschappelijk onderzoek blijken dat al die varianten allemaal precies even gevaarlijk en besmettelijk zijn. Dat zie je nu al in de statistiek.
          In December 2020 deed Nederland de grens met het VK dicht vanwege extreem besmettelijke Engelse/Alpha variant. Achteraf bekeken was dat gewoon onkundig paniek voetbal. Dat al die varianten ontstaan in landen met een krakkemikkig zorgstelsel (ook het VK) doet vermoeden dat het meer een excuus voor het niet aankunnen van de situatie dan besmettelijkheid is.

          Login om te reageren
          • jarnobakker zegt

            9 juli 2021 om 22:35

            @mashell: goh , laat me raden . jij mocht zeker Havo doen van je pappie en mammie. Klinkt een beetje neerbuigend ..

            Login om te reageren
        • jarnobakker zegt

          9 juli 2021 om 22:32

          @tinnemans: ik denk dat corona nog veel meer mutaties gaat krijgen en dat we ieder jaar weer een nieuwe spuit nodig hebben. Kijk alleen al naar afgelopen jaar hoeveel mutaties er bij gekomen zijn.

          Login om te reageren
          • tinnemans zegt

            15 juli 2021 om 10:51

            @jarnobakker; Ik denk dat je gelijk gaat krijgen; https://unchartedterritories.tomaspueyo.com/p/delta-variant-everything-you-need

            Login om te reageren
      • karhengst zegt

        9 juli 2021 om 15:16

        Gouden tijden voor Nederlandse artiesten wanneer alle internationale artiesten je festivals mijden als de pest.

        Login om te reageren
  4. tinnemans zegt

    9 juli 2021 om 13:20

    Ach, die GP is pas over 2 maanden, dan hebben de vaccinaties -of- gewonnen -of- verloren van de Deltavariant. Dat zien we dan wel weer.
    Belangrijker, echt vreselijk veel belangrijker is dat ik over 2 weken met vakantie wil en dat reisbeperkingen me daarbij niet gaan helpen.

    Login om te reageren
  5. rutgerg zegt

    9 juli 2021 om 13:32

    Iedere tribune een eigen bubbel maken, eigen in en uitgang eigen parkeerplaats en niet toestaan dat mensen van de ene naar de andere plek aan de wandel gaan. Dan mag je dat aantal mensen per tribune aanhouden volgens mij, zoiets deden ze bij de TT in Assen ook. Al zal daar in Zandvoort geen ruimte voor zijn vrees ik zo…

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      9 juli 2021 om 14:37

      En daarna met zijn allen in de trein.

      Login om te reageren
  6. tweetyv6 zegt

    9 juli 2021 om 13:57

    Wat is er nou helemaal aan de hand dan?
    Er worden wat meer mensen positief getest, maar voor de rest…
    Er sterft vrijwel niemand meer aan Covid-19 (ooit ging het daar alleen over)
    De ziekenhuizen lopen leeg (!) op dit moment, dus druk op de zorg is er ook niet (en komt ook niet als je naar het verloop in het VK bekijkt)

    Alleen maar omdat we een verrot Europees systeem hebben dat naar ‘besmettingen’ kijkt en adh daarvan landen een kleurtje geeft.

    We leven in een idiocratie.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juli 2021 om 16:29

      Er is anderhalf jaar gedrild dat besmettingen heel erg zijn en voorkomen moeten worden. Het duurt even voordat dat uit de koppies van de beleidsambtenaren weg is. De tweede kamer is er snel bij en heeft al door dat het om ziekenhuisopnames moet gaan.

      Login om te reageren
    • hans75 zegt

      10 juli 2021 om 10:50

      het zijn niet eens besmettingen… het zijn positieve PCR tests.. waarvan we allang weten (maar dat steeds negeren) dat het nietszeggend is.. het is gewoon paniekvoetbal..,

      Login om te reageren
  7. BRVR33 zegt

    9 juli 2021 om 14:17

    Er word gezegd dat evenementen zonder zit plaatsen dan niet door kunnen gaan. neem aan dat zandvoort gewoon door kan gaan iedereen heeft daar en zit plaats.

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      9 juli 2021 om 14:22

      @BRVR33: ja maar dan moet je 1,5m afstand houden en dus stoelen leeg houden. Dan komt de organisatie niet aan de benodigde 100.000 man per dag natuurlijk.

      Login om te reageren
  8. mustang750supersnake zegt

    9 juli 2021 om 15:14

    ‘de ouderen’ zijn toch nu ingeent????
    het gros is nu gevaccineerd dus wat is het probleem?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      10 juli 2021 om 06:43

      @mustang750supersnake: je hebt het zeker niet gehad?

      Login om te reageren
      • mustang750supersnake zegt

        10 juli 2021 om 12:25

        @rolov: nee dat klopt..hoop het ook niet te krijgen….en ik vind het erg genoeg voor degene die het heeft gehad , maar “men zegt” dat wanneer je —als gezond persoon— ingeënt bent, je er dan geen last meer van zult hebben…wat daar van waar is echter…?

        Login om te reageren
  9. chrisvis zegt

    9 juli 2021 om 15:56

    Net zoals in België…de cijfers gaan omhoog (reeds 80percent 1 spuitje gehad en 70 percent 2 spuitjes). Vergeten er wel even bij te vertellen dat er ook pakken meer getest wordt. Paar weken geleden stierven er 18 volledig ingeënte ouderen in een zorgcentrum Nijvel en dan lag het aan de bereidwilligheid vh personeel dat zich niet liet vaccineren. Ofwel helpen die spuitjes niet en dan kunnen we gewoon alles terug opengooien ofwel worden er leugens verkondigd en kunnen we gewoon terug alles opengooien.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juli 2021 om 16:31

      Ouderen die sterven in een zorgcentrum, dat is vreemd…

      Login om te reageren
      • chrisvis zegt

        9 juli 2021 om 19:39

        @mashell: dat zouden onze virologen ook zeggen maar het was wel degelijk aan corona…

        Login om te reageren
    • avdb55 zegt

      9 juli 2021 om 17:13

      @chrisvis: testen is vraaggestuurd en niet aanbodgestuurd. M.a.w. als er meer getest wordt komt dat omdat er meer klachten zijn die een test noodzakelijk maken. Bij mijn weten worden sneltestresultaten en zelftestresultaten niet meegenomen in de besmettingscijfers. Die baseren ze op de uitkomsten van de PCR-testen zoals de GGD die uitvoert.

      Login om te reageren
      • jeroen83 zegt

        9 juli 2021 om 19:29

        @avdb55: tot aan testen voor toegang klopte dat inderdaad, daarna niet meer wat gelijk (een gedeelte van) de stijging kan verklaren. Het is afwachten wat de ziekenhuizen/ic’s doen komende week. Dat zijn de enige redelijkbetrouwbare cijfers die er zijn. Als die gelijk blijven of dalen kunnen de nieuwe maatregelen gelijk weer ongedaan gemaakt worden.

        Login om te reageren
      • chrisvis zegt

        9 juli 2021 om 19:43

        @avdb55: in België helaas niet vrees ik. Net naar Parijs gegaan en moest de 4 leden van mijn gezien laten testen. Deze testen worden in dezelfde triagepost afgenomen als waar de doorverwezen patiënten van de dokter ook komen…trouwens de virologen zeggen het zelf dat er meer getest wordt…

        Login om te reageren
  10. Edge zegt

    9 juli 2021 om 16:34

    Ik vind het op dit moment niet nodig om de teugels aan te trekken. We hebben in het verleden als Nederland telkens ons eigen plan getrokken en de maatregelen aangescherpt of juist versoepeld op basis van het aantal COVID-patiënten dat in het ziekenhuis en op de IC ligt. Nemen die opnames toe en komt de capaciteit in het gedrang? Opschalen en aanscherpen. Nemen ze af? Versoepelen. Dat is telkens de boodschap geweest die de overheid heeft verkondigd.

    Om dan nu ineens heel reactionair op basis van een hoger aantal besmettingen maatregelen te verscherpen terwijl de ziekenhuis- en IC opnames (gelukkig) laag blijven vind ik eigenlijk niet te verkopen. Daarbij is het ook nog zo dat het stijgende aantal besmettingen heel eenvoudig te verklaren is door de uitgaande jongeren. Die groep is nog niet of nog niet volledig gevaccineerd, en laat zich daarbij nu vaker testen om toch uit te kunnen gaan. Dan is het logisch dat het aantal positieve tests sterk stijgt. Naarmate een groter deel van die groep (volledig) gevaccineerd is, zal het aantal besmettingen afnemen. En het gevaar voor de rest van de bevolking neemt ook af, want bij de overige groepen die nog (een tweede) prik moeten wordt ook gestaag doorgeprikt.

    Zandvoort en andere evenementen in de buitenlucht op losse schroeven zetten vind ik geen verstandig plan. Het risico op besmetting in de buitenlucht is daar nihil, in tegenstelling tot drukke clubs waar feestende mensen (met een al dan niet gefaket test/vaccinatiebewijs) zweterig tegen elkaar aan staan te schuren. Ik denk dat de Black Lives Matter demonstratie in Amsterdam vorig jaar prima heeft aangetoond dat dit kan. Die demonstratie was in principe hartstikke in illegaal en had nooit doorgang mogen vinden op basis van de toen geldende coronamaatregelen, maar toch stonden daar duizenden mensen naast elkaar te protesteren zonder anderhalve meter. Er was toen weliswaar geen besmettelijkere Delta-variant, maar toen was ook niet 40% van de bevolking volledig gevaccineerd en nog eens 30% in ieder geval voorzien van één prik. Een evenement als de GP van Nederland, met goed geregelde bezoekersstromen, in een warmere tijd van het jaar, met een groot deel gevaccineerde mensen en toegangstesten mag dan ook geen enkel probleem zijn.

    Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      9 juli 2021 om 23:34

      @Edge: één ding in je betoog durf ik te betwijfelen: “goed geregelde bezoekerstromen” ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat dit goed gaat lopen. Ik hoop wel dat het ze lukt maar verwacht het niet, maar ik zie het wel op de TV.

      Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      10 juli 2021 om 14:35

      Ik kan je betoog grotendeels wel volgen, ook al ben ik het er niet helemaal mee eens, maar je geeft zelf al het zwakke punt aan in je betoog; de Delta variant is echt vreselijk besmettelijk. Waar de Alfa variant op een avond eens een keer 30 mensen wist te besmetten lukt het de Delta variant om rustig 160 mensen te pakken, en dat in een groep waar een deel al gevaccinneerd en/of ziek van zal zijn geweest.
      Dat verschil is spectaculair.

      Login om te reageren
  11. nico111 zegt

    9 juli 2021 om 17:22

    Wat is belangrijker, dat je inwoners geld uitgeven in je eigen land of in het buitenland….

    Login om te reageren
  12. sanderrr zegt

    9 juli 2021 om 17:28

    Zolang mensen blijven geloven in de sprookjes van Hugo de clown, verdienen ze het ook gewoon, al die maatregelen etc.

    Login om te reageren
  13. petitelima zegt

    9 juli 2021 om 17:35

    Nee denk het niet, het is te vroeg om daar nu over na te denken. Natuurlijk kan het nog alle kanten op maar om te zeggen dat vanavond al bepalend is of kan zijn voor een evenement buiten in September? Nah te vroeg voor.

    Login om te reageren
  14. shellplc zegt

    9 juli 2021 om 20:03

    Zeg maar dag tegen het festival seizoen en de evenementen kunnen allemaal weer de prullenbak in vrees ik, dansen met jansen zit er dus niet in.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      9 juli 2021 om 20:24

      @shellplc: De vraag is… hoelang laten we ons als bevolking nog voor de gek houden en gaan we zeggen “Tot hier en NIET verder!”

      Login om te reageren
  15. VeniVidiVici zegt

    9 juli 2021 om 20:21

    Langzaam begin ik deze wereldwijde overheidszwendel/scam door te krijgen…

    Login om te reageren
  16. HB zegt

    9 juli 2021 om 23:26

    Als iedereen die zich laat vaccineren zich gewoon even voor een paar maanden opsluit dan loopt de GP echt geen gevaar.

    Login om te reageren
  17. HB zegt

    9 juli 2021 om 23:29

    Als iedereen die zich niet wilt laten vaccineren zich gewoon 2 maanden thuis op sluit dan komt de GP echt niet in gevaar…

    Login om te reageren
  18. De Fiets zegt

    10 juli 2021 om 07:33

    Het zou geweldig zijn als het weer wordt afgelast. Ik hoop dat ze failliet gaan en dat het is afgelopen met dit circus. Eindelijk rust in dat prachtige gebied. Sloop dat terrein en geef het terug aan de natuur.

    Login om te reageren
  19. negennegenzest zegt

    10 juli 2021 om 13:36

    Iedereen wint als dit niet doorgaat. Het milieu, de F1 wordt behoed van een saaie optocht. Nederland wordt behoed van een blamage waarbij heel tokkie Nederland in oranje in de duinen gaat staan brullen. Minder besmettingen daardoor en belangrijkste hopelijk draait het de race voorgoed de nek om.
    Eeuwig zonde dat zandvoor al zo verkracht is voor de F1. Ik zou het meer dan karma vinden als het daardoor alsnog onderuit ging.

    Login om te reageren
  20. tinnemans zegt

    10 juli 2021 om 14:29

    @tweetyv6; Mijn opmerking over Ebola en Rabies was in reactie op jouw incorrecte opmerking dat een succesvol virus niet dodelijk kan zijn. Een virus kanzowel dodelijk als succesvol zijn als het eenvoudig van diersoort kan wisselen.
    Maar ik heb er nog wel eentje voor je hoor, vogelgriep is een influenzavirus wat in z’n gewone vorm succesvol en redelijk onschadelijk is. Het is daarnaast vreselijk mutatiegevoelig met als gevolg dat er regelmatig weer een nieuwe dodelijke storm over de wereld heenraast. De onschadelijke variant blijft bestaan en een tijdje later heb je de volgende dodelijke storm.

    Je stelling “Jarenlang opgebouwde wetenschappenlijke kennis m.b.t. de virologie heeft laten zien dat latere virusvarianten welliswaar besmettelijker (kunnen) zijn, maar nooit (NOOIT!) dodelijker.” is dus incorrect. Sterker nog, de oorspronkelijke vleermuisvariant van corona zal, voor vleermuizen in elk geval, redelijk onschadelijk zijn.

    Punt is; de meeste succesvolle virussen zijn niet (vreselijk) dodelijk, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn. Het corona virus is zowel redelijk goed in muteren als in het overspringen op andere diersoorten. Het kan daarom nog steeds alle kanten opgaan, zowel in positieve als negatieve zin.

    Login om te reageren
  21. Wolflow zegt

    10 juli 2021 om 14:37

    In september is net iedereen terug van virus shoppen in het buitenland en lopen ziekenhuizen weer vol. De maatregelen van nu zijn too little too late dus we kunnen er van uit gaan dat er geen publiek welkom zal zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North