• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Faralli & Mazzanti Vulca S – 630 pk V10

Auteur: robbie, gepost 22 december 2008 om 20:03 – 43 Reacties

Faralli & Mazzanti Vulca S
We kennen het Italiaanse Faralli & Mazzanti nog wel van de Antas V8 GT uit 2006. Begin dit jaar maakten ze bekend dat een uiterst gelimiteerde oplage van de door een V12 aangedreven Vulca zouden maken. Helaas heeft de V12 het productie stadium niet gehaald en moeten we het nu doen met een 5.8 liter grote V10 met 630 pk.

Waarschijnlijk is de Vulca S gebaseerd op de BMW M6 en dat verklaart ook gelijk de V10 in het vooronder. De prestaties van de Italiaanse bella zijn overigens niet mis. De topsnelheid zou op 335 km/u liggen en het standaardsprintje naar de 100 gaat in 3,9 seconden. De productie is gelimiteerd op 10 stuks. (via: autoblog.it)

Ook interessant!

  • Ultima Can-Am V10
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Mijn Auto video: Audi R8 V10 Plus van Dennis

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, faralli-mazzanti, m6, Supercars

Vorig bericht: « Pagani Zonda F crasht in Polen
Volgend bericht: Officiële spyvideo: BMW X5 M »

Lees Interacties

Reacties

  1. Apache zegt

    22 december 2008 om 20:05

    net dat ding dat ik net in het toilet heb achtergelaten.

    Login om te reageren
  2. VonStroke zegt

    22 december 2008 om 20:07

    Is de auto frontaal zo lelijk dat er geen foto’s van zijn? De rest is trouwens ook niet bepaald mooi te noemen.

    Login om te reageren
  3. segura zegt

    22 december 2008 om 20:10

    10 stuks maar en de prijs?

    Login om te reageren
  4. Hardleers zegt

    22 december 2008 om 20:11

    typisch gevalletje overdesigned?

    Login om te reageren
  5. papa zegt

    22 december 2008 om 20:16

    je kan zien dat er vakwerk in zit, afgezien van het design dan…

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    22 december 2008 om 20:16

    krijgen we er nu elke dag een “supercar” merk bij ??
    is dat weelde of armoede ??
    is dat hoop of wanhoop ??
    is dat spannend of oersaai ??

    hallo .. geef is effe antwoord ..

    Login om te reageren
  7. ML Benz zegt

    22 december 2008 om 20:17

    Het feit dat die op de m6 gebaseerd is, verklaart waarom hij zo lelijk is.
    Daar durf je toch niet in gezien te worden, gelukkig worden er maar
    10 van die janklelijke dingen gemaakt. Is de kans dat je er een
    tegenkomt niet zo groot.

    Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    22 december 2008 om 20:20

    Het lijnenspel van de zijkant -en eigenlijk van alle kanten- vind ik nogal onsamenhangend.
    Geen echt visitekaartje voor ’t Italiaanse gevoel voor stijl…

    Login om te reageren
  9. willie zegt

    22 december 2008 om 20:24

    zou zomaar de nieuwe bmw 8 serie kunnen zijn. zou in ieder geval niet misstaan in het huidige bmw aanbod.

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    22 december 2008 om 20:25

    Hij is wel vet. Zijn er ook foto’s van de voorkant?

    Login om te reageren
  11. Vincenzo zegt

    22 december 2008 om 20:26

    te kitscherig…
    over de voorkant zijn ze precies niet zo tevreden, want die houden ze liever voor zichzelf.

    ik denk dat de vraag maar even groot zal zijn als het aanbod :)

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    22 december 2008 om 20:32

    @lincoln: weelde, hoop, oersaai!

    Login om te reageren
  13. Phils zegt

    22 december 2008 om 20:33

    Lelijk, zo’n kitcar!

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    22 december 2008 om 20:36

    De orginele Antas vond ik veel geslaagder, dit oogt een beetje geforceerd…

    (Is de voorkant te lelijk voor de fotograaf misschien?)

    Login om te reageren
  15. nick-milan zegt

    22 december 2008 om 20:43

    gewoon een wiesmann die overontworpen is -_-“

    Login om te reageren
  16. Rayner zegt

    22 december 2008 om 20:43

    Zeg, waarom gaan hun niet falliet?

    Login om te reageren
  17. mckroket zegt

    22 december 2008 om 20:49

    cayman anyone? die vette heupen

    Login om te reageren
  18. G. de Groot zegt

    22 december 2008 om 20:54

    [Vul hier woordgrap in met de woorden ‘Vulca’ en ‘Vulva’]

    Login om te reageren
  19. BAAP zegt

    22 december 2008 om 20:59

    Wat is dit toch voor misselijkmakende meuk de laatste tijd op AB!

    Ongelovelijk….ze weten wel wat ze moeten posten! DARN :(

    Login om te reageren
  20. DavidZ zegt

    22 december 2008 om 21:46

    Toch fijn zo’n fikse kredietcrisis: zorgt voor een grote schoonmaak in autoland. De brekebeentjes, omhooggevallen tunerts plus de grote ego’s gaan kopje onder.
    Weer een “supercar”…..*zucht*. Daar was ook echt een tekort aan! Zo’n M6 in donkergroen met zwart interieur lijkt me wel geil trouwens.

    Login om te reageren
  21. Buyck zegt

    22 december 2008 om 23:05

    Lekijk is hij wel maar wel hoogstaande afwerking. Duidelijk geen massaproductie maar kwaliteit!

    Login om te reageren
  22. Fred zegt

    22 december 2008 om 23:17

    Vulva?

    Login om te reageren
  23. Tombnolz zegt

    22 december 2008 om 23:58

    Ziet er een stuk mooier uit dan die monsterlijke Antas! Beetje jammer dat het BMW-dash zo letterlijk overgenomen werd… Zelfde lijnen als de nieuwe Ibiza, maar komen hier beter tot hun recht.

    Login om te reageren
  24. hape zegt

    23 december 2008 om 00:06

    “De productie is gelimiteerd op 10 stuks”
    Gelukkig.

    Italiaans wandesign, het bestaat gelukkig nog…

    Login om te reageren
  25. doggd zegt

    23 december 2008 om 00:09

    Leepu met zn chop shop garage anyone? Op basis van een celica met afgezaagde v12 naar v10 en 10″ spacers op de achteras?

    Login om te reageren
  26. denny zegt

    23 december 2008 om 00:37

    juk, wat een lelijk ding zeg. beter dat er maar tien gemaakt worden.

    Login om te reageren
  27. Laurens C zegt

    23 december 2008 om 01:07

    Carrera/Wiesmann kontje anyone? (valt natuurlijk in het niks bij beide)

    Login om te reageren
  28. Pannekoek zegt

    23 december 2008 om 02:02

    /“

    Is de V10 niet toevallig getuned door Dinan?

    Login om te reageren
  29. freek zegt

    23 december 2008 om 02:11

    Zijn de makers/designers etc niet gwoon met de zelfde praktijken bezig als “Bertolli” ?
    Bertolli (van de olijfolie etc) is ook gewoon een nederlands product, maar zegt en geeft de indruk italiaans te zijn….

    Ik vind dit namelijk ook niet zo italiaans.. :S.. het mist een beetje passie en gevoel. “overdesigned” zoals ‘hardleers’ al zegt..

    Login om te reageren
  30. GOD zegt

    23 december 2008 om 02:40

    ik vind het een gedrocht en ga het niet eens uitleggen waarom, is het niet waard

    Login om te reageren
  31. kees zegt

    23 december 2008 om 09:23

    in een andere kleur met andere velgen is het wel een mooie auto denk ik??!!

    Login om te reageren
  32. kees zegt

    23 december 2008 om 09:25

    in ieder geval mooier als al die Bernie&Leipo auto’s

    Login om te reageren
  33. Jandepandaman zegt

    23 december 2008 om 09:31

    -edit: rustig an jongen-

    Oftewel: Amen Doggd.

    Login om te reageren
  34. Rolls-Royce Motorcars zegt

    23 december 2008 om 09:58

    De zijkant heeft wat van een Aston Vanquish. Het interieur is prachtig afgewerkt. Maar hopelijk komen er nog wat foto’s van de voorkant. De achterkant is bruut, zeer bruut.

    Login om te reageren
  35. gebbetje zegt

    23 december 2008 om 10:52

    Ligt het aan mij of is de stance en verhouding een beetje uit proportie? Ach boeit ook niet, ik vind hem oerlelijk.

    Login om te reageren
  36. nick zegt

    23 december 2008 om 12:04

    wiesman lookalike

    Login om te reageren
  37. Phoenix zegt

    23 december 2008 om 12:05

    Wat een lelijk ding.
    Geef mij maar een echte italiaanse beauty of een echte M6

    Login om te reageren
  38. Thibaut zegt

    23 december 2008 om 13:08

    Faralli & Mazzanti is een bedrijf waar mensen naartoe kunnen stappen en een auto kunnen laten maken volledig naar hun wens, of andere dat nu lelijk vinden of niet, kan hun niet geven

    Login om te reageren
  39. bmwMpower zegt

    23 december 2008 om 14:46

    foei,wat een lelijke auto zeg! lijkt wel een design van die leepu van discovery. het is werkelijk een mislukking. kijk dat ze een auto baseren op een M6. dat is een geweldige auto,maar dit kan echt niet

    Login om te reageren
  40. gerardo zegt

    23 december 2008 om 15:58

    Voor een BMW zou het topdesign zijn!

    Login om te reageren
  41. Citrofiel zegt

    23 december 2008 om 17:49

    Ik ben niet overtuigd van het samenraapsel dat zich hier design noemt… Het is van alles wat, en geen eenheid. En wat te gedrongen.
    Opvallend: Geen foto van de voorkant in de gallery? Verdacht… Er is wel een plaatje bij het eerdere artikel, en dat ziet eruit als een Aston met Porsche spatborden en Bentley Conti-koplampen. (sorry voor de vergelijkreactie)

    Login om te reageren
  42. The Apple zegt

    23 december 2008 om 21:05

    “italiaanse bella”

    waar??? :-S

    Login om te reageren
  43. Arie zegt

    23 december 2008 om 21:22

    Hier een plaatje van de voorkant (toen men nog van een V12 uitging):

    http://www.flypaperblog.com/wp-content/uploads/2008/03/vulca_450.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North