• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 250 LM levert recordbedrag van ruim €10 miljoen op

Auteur: ricardo, gepost 22 november 2013 om 09:19 – 15 Reacties

Afbeelding Ferrari 250 LM levert recordbedrag van ruim €10 miljoen opAfbeelding Ferrari 250 LM levert recordbedrag van ruim €10 miljoen opAfbeelding Ferrari 250 LM levert recordbedrag van ruim €10 miljoen opAfbeelding Ferrari 250 LM levert recordbedrag van ruim €10 miljoen opAfbeelding Ferrari 250 LM levert recordbedrag van ruim €10 miljoen opAfbeelding Ferrari 250 LM levert recordbedrag van ruim €10 miljoen opAfbeelding Ferrari 250 LM levert recordbedrag van ruim €10 miljoen opAfbeelding Ferrari 250 LM levert recordbedrag van ruim €10 miljoen op

Ferrari 250 LM levert recordbedrag van ruim €10 miljoen op
De juiste klassiekers zijn een waardevolle investering, zo bewees deze Ferrari 250 LM tijdens een gezamenlijke veiling van RM en Sotheby’s gisteravond.

De Ferrari 250 LM in kwestie begon zijn leven in 1964 (nieuwprijs destijds: $14.750) niet als een hardcore racer. In 1964 verliet hij Maranello weliswaar als een 250 LM, de Amerikaanse eigenaar gebruikte hem na ontvangst louter om kustwegen van Californië aan te doen. Pas toen hij werd verkocht aan twee Ecuadorianen met racebloed, kreeg hij eindelijk kerbstones te zien.

Dit duo gebruikte de Ferrari 250 met chassisnummer 6107 namelijk wel als een volwaardige racer. De slechts 1,11 meter hoge auto met een koetswerk van Scaglietti en een 320 pk sterke V12 kreeg toen menig circuit te zien, met de 24 Uur van Le Mans in ’68 als hoogtepunt. Hij werd daar 1e in zijn klasse en 8e in het algemeen klassement.

In de jaren tachtig overkwam de 250 LM het lot van veel Ferrari’s; hij werd door een Japanse eigenaar opgekocht en met nog maar tienduizend mijlen op de teller in een privéverzameling gezet. Een bestaan waar het spannendste moment van de week een veeg van de plumeau is, juk.

Inmiddels is hij gerestaureerd en klaar om het asfalt op te steigeren, al vragen we af of iemand die net omgerekend 10 miljoen euro in een auto heeft gepompt waar er slechts 32 van zijn gemaakt dat snel zal doen… Enfin, het is voorlopig het hoogste bedrag dat ooit voor een 250 LM is betaald. Foto’s!

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

250, Ferrari, le-mans, Racing, record, veiling

Vorig bericht: « Dit is de Lexus RC in het echt
Volgend bericht: Het reetgewei van de SLS AMG Final Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. Simpson zegt

    22 november 2013 om 09:25

    Occasion, van oud japannertje geweest, altijd binnen gestaan, slechts 10.000 mijl….
    wel een prachtig mooi ding met mooie historie trouwens

    Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    22 november 2013 om 09:48

    Ik vind hem persoonlijk mooier dan de GTO. En zo’n ding moet gewoon racen. Daar is ie voor gebouwd. Lijkt me super. Zaterdagochtend vroeg je Le Mans Ferrari uit de schuur halen en lekker ff de weg op.

    Login om te reageren
  3. woot zegt

    22 november 2013 om 09:52

    Ik vind het geen mooi ding, maar daar ben ik waarschijnlijk een van de weinigen in.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      22 november 2013 om 10:09

      @woot:
      Lelijk is deze zeker niet, maar andere races met middenmotor uit die tijd zoals de 908 K coupé (foto rechts) waren nog mooier…

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        22 november 2013 om 10:10

        @StijnB:
        Racers dus….

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      22 november 2013 om 10:11

      @woot: Nee hoor, ik vind h’m ook niet zo. Is net Quasimodo met die bultige lijn achterop.

      Login om te reageren
    • screamer zegt

      22 november 2013 om 10:38

      @woot: De daklijn loopt raar af en samen met die hoge heupen ziet dat er heel raar uit. Maar alleen de voorkant is wel heel mooi, rest weer niet.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 november 2013 om 13:16

      @woot:
      Nee hoor, deze staat ook in mijn lijstje “grootste Ferrari missers”. Erg onsamenhangend geheel imo.

      Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    22 november 2013 om 10:57

    Dit waren de Ferrari’s die in het begin van de zestiger jaren het lange afstands racen domineerden. En Enzo’s hart lag dichter bij deze dan bij de F1.
    Het zijn ook de wagens die Henry Ford II deden besluiten om als Ford zelf met een “Le Mans” wagen te komen (de beroemde GT 40) , nadat onderhandelingen over een overname van Ferrari door Ford op niets waren uitgelopen.

    Als ik de prijs van deze wagen vergelijk met andere Ferrari relikwieën, dan kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat het een koopje is, zeker als je ziet dat deze wagens zeer dominant zijn geweest in de autosport.

    Login om te reageren
  5. baasbas zegt

    22 november 2013 om 12:06

    Als je dit museumstuk met Jean Alesi achter het stuur ‘door-bangend’ met een E type over Goodwood wil zien raggen moet je de laatste upload van Chris Harris bekijken….

    Ik houd er niet zo van om in iemands kont te kruipen, maar man man man… Dit filmpje is een pareltje. Dus voor een ieder die deze nog niet gezien heeft:

    http://youtu.be/Y6x2RZB4O6s

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 november 2013 om 12:47

      @baasbas:
      schitterend fillempie, bedankt !
      heb met gekromde tenen zitten kijken !

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 november 2013 om 13:22

      @baasbas:
      Allen reed Alesi reed met een 64 250 GTO, been there done that.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        22 november 2013 om 14:45

        @tupperware: Oeh, I stand corrected. Het was Brian Redman in de LM

        Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      23 november 2013 om 11:41

      @baasbas: je was me net voor. Wilde deze ook plaatsen nadat ik hem deze week had voorbij zien komen. Volgend jaar daar present op Goodwood Revival.

      Login om te reageren
  6. daphil zegt

    22 november 2013 om 17:05

    prachtig filmpje baasbas, merci voor de tip, wat een wedstrijd is me dat, zo dicht op mekaar met die miljoenen bakken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North