
Luca De Meo mag dan wel hoofd marketing zijn, maar Sergio Marchionne blijft natuurlijk de opperbaas bij Fiat. En wat rijdt zo’n CEO nou eigenlijk? Omdat het weer helemaal lekker gaat met de Fiat-groep, kan Marchionne een heerlijk kersenrode 599 permitteren. Ideaal om in stijl en snelheid van bijvoorbeeld Milaan naar Zwitserland te rijden.
Gisteren moest Marchionne dit dan ook doen om een conferentie bij te wonen. Zoals op het plaatje te zien is, zal deze conferentie wel enige vertraging hebben opgelopen, want Sergio is niet zachtzinnig met een Renault in aanraking gekomen. Er gaan geruchten dat hij de achterkant van de nieuwe Laguna maar niets vond: “I couldn’t stand it any longer….”. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen, maar hoe stijf het nekkie van de 76-jarige Française de volgende dag was, vertelt men er niet bij.
Wat in ieder geval wél waar is, is dat Marchionne een naderende file over het hoofd zag toen hij met een vaartje van zo’n 100 km/u de file naderde en vervolgens achterin de Renault belandde. Laat dit een les voor Marchionne zijn om bij de Fiat-groep ook direct het Collision Warning-systeem te introduceren… (via: autoblog.it)






auch…
zonde…8O
Voor een frontal crash met 100 Km/h ziet die Fiorano er veels te licht gedeformeerd uit. Zou dan graag die Laguna willen zien.
Interessant detail is verder die vangrail ………
Dit doet de mooie vormgeving van de 599 Fiorano geen goed!
Rest mij 1 vraag: Met 100 km/u op een file klappen en dan zeggen dat er geen gewonden zijn gevallen … klopt dit?
De airbags van de Ferrari zullen wel gewerkt hebben, maar meestal werken die dingen niet van de wagen waarop zo’n ‘slaper’ knalt.
zonde…!
@ wally waarom zou dat niet kunnen ik heb dat ook al eens mee gemaakt en ook niemand gewond
Het was waarschijnlijk een langzaam rijdende file, heren. Bij stilstaand verkeer had die Ferrari er wel een tikkie anders uitgezien.
Misschien was hij z’n Ferrari zat maar mocht hij nog geen andere auto leasen. En toen deed deze mogelijkheid zich voor… nu kan ie eindelijk weer een Fiat rijden!
een minuutje stilte aub… voor de laguna :P
opperbaas… is dat niet een soort van voobeeldfunctie? :P
Ondanks slapen kan het toch zijn dat ie nog flink geremd had…
ghehehe zonde van die laguna.
Er zit al elektronica genoeg in die wagens.
on topic: Oorzaak? niet de snelheid maar de bestuurder.
Zon ding staat toch binnen 45m stil vanaf 100 dan zie die file wel heel erg laat ik zie et al voor me +/- 20m voor file “Huhhh een file …….. bam” :)
Er is bij mij al iemand aan hogere snelheid achterin gereden, geen gewonden, zelfs geen total losses of stijve nek, zelfs geen airbags!
Waar zijn de foto’s van de Laguna?
Die willen we allemaal als poster boven ons bed!
…Collision warning system…? Irritant gekwezen van een elctronische stem?
“U gaat zo een aanrijding krijgen!!!” Fijn- bedankt dat je me een seintje geeft 5 milliseconden voor ik mijzelf een onvermijdelijke rit of helicoptervlucht naar de intensive care bezorg met mijn nek in zo’n oranje steun omdat het dan al rijkelijk te laat is…
Doet pijn om te zien :(
Dood maar dan ook dood zonde… R.I.P.F.599
Dat is weer een 599 minder als donor voor de GTO.. :P
@Mr. Abarth
LOL :D
Geef dat dan aan mij…
@ Mr.Abarth: Juist weer een goede donor erbij! :)
Chassis ziet er nog wel te redden uit en hij heeft nu toch nieuw plaatwerk nodig.
rijden kunnen ze niet, wel zon bak hebben
@Michiel
Die is sterk :).
Sorry hoor, maar wat voor een mongool ben je als je een fokking file niet ziet aankomen? Tering, waar ben je dan mee bezig tijdens het autorijden? Alles behalve opletten zeker.
Jammer van de Fezza…
Helemaal in de wolken met een Ferrari 599. Ik kan me voorstellen dat je dan in de hemel bent, en niet op een autobaan. De mooiste GT aan flarden. Zo’n duure auto zonder een hulpmiddel die een plotselinge opdoemende file kan traceren en de Ferrari doen laten afremmen. De geruchten dat hij de achterkant van de nieuwe Laguna niet mooi vindt is nog geen reden om er dan frontaal in te rijden, want nu is die mooie 599 aan flaren. De nieuwe Laguna is gewoon een middenklasser, en de meeste autofabrikanten ontwerpen middenklassers met geknepen billen. Een auto moet gewoon alles kunnen wat je ervan verlangt. Opermachtig stuk machine. 12 in dozijn auto’s zijn twijfel auto’s. Die middenklassers van tegenwoordig met een diesel kosten bijna evenveel als een echte middenklasser als bijvoorbeeld de Mercedes C klasse. Wil je voordelig een super middenklasser koop dan een Honda Accord ctdi.
Vaak zie je een gecrashte Ferrari. Dat is leedvermaak. Ferrari wordt vaak voor aap gezet met bestuurders die een bloedstollende Modena made dream in no time afschrijven. Een gecrashte Aston Martin of super Porsche zie je maar zelden op foto’s. Over dat vrouwtje van 76 jaar hoeven jullie geen zorgen te maken. De Laguna heeft een hele goede reputatie op veiligheids gebied.
@sven: nou bedankt hè! Volgende keer misschien iets meer lijn in je verhaal? Dit is wel heel erg “van de hak op de tak”.
hoi wooody, ik ken geen lijn. Net als de Ceo. jojooooooo, zo’n ongeluk in een Ferrari kan mij dus ook overkomen.
@Sven :S:S
Mag ik svp de velgen hebben, dan doe ik die onder m’n polo! :D
Zonde vd auto
“maar wat voor een mongool ben je als je een fokking file niet ziet aankomen?”
Nu staan files over het algemeen stil en breiden zich uit naar achteren dus van zien aankomen kan niet echt sprake zijn. Tuurlijk overkomt het alleen bestuurders die niet opletten. Echter op een file rijden komt heel veel voor dus om iedereen die op een file inrijdt een “mongool” te noemen doet de inwoners van dat land geen recht.
Ja, ik ben ook eens op een file in gereden, kwam op de vluchtstrook terecht, geen schade, de Astra had geen ABS een een langere remweg dan mijn eigen auto, ik had wat laat door dat die mensen voor me massaal de aanwijzingen van het matrix bord negeerden (50 rijden) en stil waren gaan staan.
Het echte probleem is ook niet de bestuurders die niet opletten maar die idioten die op de snelweg stil gaan staan. Dat is verboden, en dat moet je gewoon niet doen!
Hey, zit sir smokalot tegenwoordig op nu.nl te reaguren?
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/media/2007/11/fiatdirecteur_rijdt_ferrari_to.html
Stukkie naar beneden scrollen:
tja ! een fiat rijder in een ferrari! water en vuur!
sir smoka lot 03-11-07 @ 22:09
nah, ben wel beter gewend van sir chok-alot
Geef Sergio nu maar gewoon een Abarthje, ’t is welletjes geweest! :)
Nee, inrijden op een file, dat gebeurt echt wel veel. Eventjes aan je radio prutsen en hop de auto voor je rijdt plots 50 km/u minder hard… ’t Is dat verrassingseffect hé, je verwacht op een autostrade niet dat er zo’n vertraging zit aan te komen.
@ Michiel Van den Brink: een auto die met z’n vooras op een vangrail ligt lijkt mij niet de beste basis voor zo’n dure GTO
Met een budget van over de 9 ton voor een GTO neem je echt niet een schade Fiorano als deze als basis.
Maar ja, er zijn bepaalde figuren……….
Wat een sukkel!
Tjsa. Zeker in een snelle auto moet je gewoon je kop erbij houden onder het rijden…
@Sven
heb jij wel eens nederlands op school gehad? Want dit is echt het slechtste leesvoer dat ik ooit voorgeschoteld heb gekregen.
Gelukkig ligt de motor achterin, vast nog wel te fixen.
@J., uhh de motor in een Ferrari 599 GTB ligt toch echt voorin. Volgende keer beter opletten he ;)
pfff echt zonde een van de mooiste machine’s dat ferrari ooit gemaakt heeft en dat word zomaar vernield door een of andere idioot dat niet kan rijde echt zonde van de auto :(
Tja, dat kan iedereen overkomen. Ik heb een keer een wild zwijn op de snelweg aan flarden gereden, het lastige is dat je het totaal niet verwacht waardoor je reactie niet optimaal is. Ik denk dat dit met een plotselling opduikende file hetzelfde is.
Autoblog: Het zou geweldig zijn als jullie eens een 599 testen!
@polomen
“Vlag op een modderschuit”
@J
Sproest !!!
Van mij mogen ze al die TupperWare-Fiats op de vangrail jagen! :-P