• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 612 Scaglietti door Hamann

Auteur: Dennis, gepost 3 mei 2007 om 17:42 – 45 Reacties

Ferrari 612 Scaglietti Hamann


Tuner Hamann is bezig geweest met de Ferrari 612 Scaglietti. De motor hebben ze met rust gelaten, maar cosmetisch zijn de nodige aanpassingen gedaan, waarbij de zwarte 21 inch velgen direct in het oog springen. Die zijn er overigens ook een maatje kleiner, maar wie wil dat?

Natuurlijk is tuning meer dan een paar nieuwe sloffen. De rij-eigenschapen van de Scaglietti werden verbeterd door de auto te verlagen en te voorzien van sportvering. De voorbumper werd aangepast en voorzien van een voorspoiler. Samen met de achterspoiler moet dit zorgen voor extra downforce. Van achteren werd een diffuser toegepast en om de tuning compleet te maken zorgt de sportuitlaat voor een dubbel zo potente sound.

Ferrari 612 Scaglietti Hamann

The Ferrari 612 Scaglietti is the perfect vehicle in the Maranello sports car stable for the gentleman driver. The Gran Turismo is already a very noble means of travel as standard equipment, however particularly optically it can still stand some flashier details. Therefore a modification of the body stood at the top of the HAMANN engineers’ to-do list. But the refiners from Laupheim didn’t neglect sound and handling either.

Form and function assume a strong symbiosis through the HAMANN aerodynamic components. The sports car designed by Pininfarina acquired a front spoiler from the noble tuner from Laupheim to provide optimal downforce on the front axle, which also improved the optics of the largest Ferrari even further. The pair of side sills for the flank of the 612 impart an impression of lowered suspension. The rear spoiler helps to ensure optimal downforce on the rear axle, while clearly bringing a more sporting look to the rear view without disturbing the basic design. HAMANN achieves an even bigger modification to the rear view through a new rear end component with integrated diffuser, which also ensures more downforce.

As customary with HAMANN, the aerodynamic components are available in fiberglass and carbon-Kevlar.

HAMANN addresses the subject of wheels with its self-developed design “Edition Race”. The appearance of the three-part, ultra-light, forged rim with cross-spoke design and black rim-star is characterized by the nine main spokes, which each branch out to form two more. Besides the exciting design, the titanium screwing is particularly pleasing to the eye. The cherry on the cake of the noble optics is the highly polished rim flange. Naturally HAMANN also offers the wheel as a complete wheel set.

Typical wheel and tire combinations:

front 9.0 J x 20″ / rear 12.5 J x 20″ – 245/35 ZR 20 / 335/30 ZR20
front 9.0 J x 21″ / rear 12.0 J x 21″ – 245/30 ZR 21 / 345/25 ZR21

With the aid of a chassis spring assembly, HAMANN lowers the center of gravity even further which even in a vehicle of this caliber still brings noticeable improvement to the handling.

Incontestably the sound of a Ferrari 12-cylinder is something completely special. The sport mufflers are made from in V2A stainless steel and are offered by HAMANN for left and right, each of which has double exhaust pipes (Ø 90mm). When ordering the sport mufflers, the 540 HP symphony sounds twice as potent as before. This also means that the twelve cylinders can breathe out more easily.

Naturally HAMANN also dedicates itself to the interior. Traveling should be made as pleasant as possible for the passengers. For example, an exclusive foot mat set in black in the Ferrari’s cockpit makes it appear more homey. Of course HAMANN can also modify any 612 Scaglietti to the individual tastes of the customer, e.g. with lavish leather fittings in different colors or extensive multimedia configurations involving a DVD player, TV or PlayStation.

Ook interessant!

  • Dit is de duurste Ferrari 612 Scaglietti van Nederland
  • Voor zo weinig scoor je dezer dagen een Ferrari 612
  • Ferrari F355 Berlinetta
  • Video - Ferrari Superamerica

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

612, Ferrari, hamann, tuning

Vorig bericht: « Adidas sloffen voor Gumballers
Volgend bericht: Lexus LS600hL Driver Monitor System »

Lees Interacties

Reacties

  1. freek zegt

    3 mei 2007 om 17:42

    voorkant porsche? :)

    Login om te reageren
  2. floryn zegt

    3 mei 2007 om 17:43

    mwah net iets te veel geknoeid aan de auto maarja de kleur waarin deze auto hier wordt geshowd is ook niet echt ultiem

    Login om te reageren
  3. Xemurai zegt

    3 mei 2007 om 17:46

    Niet slecht!

    Login om te reageren
  4. Murdock zegt

    3 mei 2007 om 17:47

    dit is voor… de exclusieve tony’s onder ons

    Login om te reageren
  5. DB9 zegt

    3 mei 2007 om 17:50

    is er lelijker opgeworden maar eerst was ie toch al niet mooi

    Login om te reageren
  6. Rick dos (diegene die door lincoln is beschuldigd van het hebben van smaak zegt

    3 mei 2007 om 17:55

    KIJK! En dit is nou ordinair! ;)

    Login om te reageren
  7. Lampredi zegt

    3 mei 2007 om 18:00

    Waarom zou iemand betalen om je auto lelijker te laten maken. Is net zo iets als je Porsche naar Modena brengen voor een electronica upgrade.

    Login om te reageren
  8. slk55 amg (rijbewijs afgepakt) zegt

    3 mei 2007 om 18:00

    voor mij alleen de aangepaste uitlaat graag. terecht dat hier geen ferrari logo op mag pronken.

    Login om te reageren
  9. cl600 zegt

    3 mei 2007 om 18:03

    vind em wel peppie, jammer dat je niet zo goed kan zien wat de vorm van de velgen zijn, maat vind ik wel goed staan op deze auto, maargoed soort zoekt soort he :)

    Login om te reageren
  10. Greg zegt

    3 mei 2007 om 18:03

    Golfjes en Opels tunen, leef je lekker uit.., maar laat een Ferrari maar liever in de originele staat. Is veel mooier naar mijn mening, maarja who am I to judge?

    Login om te reageren
  11. Sjefke zegt

    3 mei 2007 om 18:08

    Hmmm neeh laat het optische van Ferrari’s maar aan Ferrari zelf over lijkt me beter :)

    Login om te reageren
  12. Lampredi zegt

    3 mei 2007 om 18:09

    @Sjefke: En de rest ook zou ik zeggen :)

    Login om te reageren
  13. joeri zegt

    3 mei 2007 om 18:22

    haha lelijke eendje

    Login om te reageren
  14. JANUS (Heeft in tegenstelling tot Rick dos en slk55 amg niets bijzonders te melden) zegt

    3 mei 2007 om 18:26

    Ik vind die Scaglietti echt steeds mooier worden en eerlijk gezegd begin ik ook heel erg te wennen aan zwarte velgen. Ik zag vandaag een zwarte Toyota Avensis station met donkere ramen en zwarte velgen. Poeh. Niets mis mee hoor !

    Login om te reageren
  15. M Freak zegt

    3 mei 2007 om 18:28

    Mag ik opmerken dat je sommige auto’s beter niet kunt tunen?
    Deze is ook mooi zonder die bodykit en ook mooi zonder die velgen. Die velgen zitten serieus op elke getunde bak van tunert Hamann.

    Login om te reageren
  16. Solstice zegt

    3 mei 2007 om 18:47

    Duitse tuners en Italiaanse sportwagens, het blijft een no-no…

    @slk55amg: m’n deelneming…

    Login om te reageren
  17. je oma zegt

    3 mei 2007 om 18:49

    :zeik allemaal niet zo is toch n prachtige wagen, veel mooier dan eerst!

    Login om te reageren
  18. jakob zegt

    3 mei 2007 om 18:51

    ferrari’s tune je niet imho, dat is al een masterpiece op zich;)

    Login om te reageren
  19. Lampredi zegt

    3 mei 2007 om 18:54

    @je oma : Jij vindt opa ook mooi…

    Login om te reageren
  20. DeeBee zegt

    3 mei 2007 om 19:10

    Waarom moet een Ferrari worden voorzien van sportvering? Dat is net zoiets als je Defender geschikt maken om te offroaden… Een Ferrari voor de echte gangster (H)

    Login om te reageren
  21. slk55 amg zegt

    3 mei 2007 om 19:47

    lol@janus

    Login om te reageren
  22. Job zegt

    3 mei 2007 om 20:21

    Ik vind die velgen in het zwart SPUUG-lelijk. De standaard Ferrari velgen zijn vele malen mooier dan die tuner-pulp. Ik vind dat we trouwens een onderscheid moeten gaan maken tussen het tunen (in mijn ogen het verfijnen van ophanging, onderstel en motor) en het stylen (het optisch verfraaien, uch uch) van de auto. Als dit op een Golf zou zitten zou iedereen erop spugen en de bezitter een Sjonnie noemen. Ik doe even socialistisch en zeg tegen de eigenaar van deze auto: “SJONNIE”. Zo, nu is rijk en arm weer even veel (on)heus bejegend.

    Login om te reageren
  23. Jordey zegt

    3 mei 2007 om 20:27

    niet mijn smaak..
    zowieso die 612 niet..

    Login om te reageren
  24. Benny1 zegt

    3 mei 2007 om 21:12

    Ze kunnen dus ook Ferrari’s maken zonder een achterlijke spoiler achter te plakken. De donkere velgen staan hem erg mooi !

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    3 mei 2007 om 21:29

    Ik finnut nog steeds niets, die 612. Voorkant te simpel en achterkant ook + ouderwets aandoend. Deze velgen zijn echter zeer mooi!

    Login om te reageren
  26. Rvh zegt

    3 mei 2007 om 21:49

    Hmm jah voorkant wel mooi alleen die onderlip van de achterbumper ziet er nogal ”opgeplakt” uit.

    Login om te reageren
  27. Ironic zegt

    3 mei 2007 om 22:25

    Ik sluit me bij DeeBee aan.
    En een Ferrari tune je niet omdat daar niets aan te verbeteren valt. PUNT

    Login om te reageren
  28. 500 zegt

    3 mei 2007 om 22:56

    Een ferrari tunen is een misdaad punt aan de lijn

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    3 mei 2007 om 22:56

    @Janus

    LOL! ;) Was niet eens mijn bedoeling om ook hier het aanhangsel te gebruiken…. ;)

    Login om te reageren
  30. Summer Sky zegt

    3 mei 2007 om 22:57

    Tja. Nee. Dit is niet in de geest van de Scaglietti, dat is namelijk een elegante bak waar geen sjonnieplastic aan hoort

    Login om te reageren
  31. autoblogger zegt

    3 mei 2007 om 22:58

    Hou eens op zeg; “aan een ferrari is niets te verbeteren”. Doe niet zo naief!
    Moet ik mensen nog even helpen herinneren aan de P4/5 Enzo van Glickenhaus?

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    3 mei 2007 om 23:01

    Waarom dan?! Om hun punt te bekrachtigen? ;) :P

    Login om te reageren
  33. Roy zegt

    3 mei 2007 om 23:02

    ‘De rij-eigenschapen van de Scaglietti werden verbeterd door de auto te verlagen en te voorzien van sportvering. ‘

    uhh verlagen? als ik zo naar de plaatjes kijk zullen de rij-eigenschappen niet veel beter zijn bij het nemen van de nodige drempels.

    Login om te reageren
  34. Appeltje zegt

    3 mei 2007 om 23:16

    @Lampredi zo’n 15 opmerkingen terug hahahahahaha _O- _O- _O-

    Ze hebben die 612 echt behoorlijk verneukt, nou heeft pininfarina daar al behoorlijk aan bijgedragen tijdens het ontwerpen, lijkt sowieso een beetje te veel op een koreaan met die anonieme niet-scherpe vormen.

    Login om te reageren
  35. Pieliej zegt

    3 mei 2007 om 23:26

    Altijd erg geil dat spul van Hamann, maar de achterkant spreekt me niet zo aan

    Login om te reageren
  36. vØlvØ frǽk zegt

    3 mei 2007 om 23:43

    nouw om kort te zijn: afschuwelijk!

    die ondergeplakte spoilertjes…..
    doe dat maar onder een golfje of 3-serie, maar AUB niet onder een Ferrari
    Dit is niet het mooiste model van Ferrari, maar standaard vele malen beter dan dit..

    Login om te reageren
  37. SugarFree zegt

    4 mei 2007 om 09:34

    Heel, maar dan ook heel fout.
    Een Scaglietti is een zeer beschaafde, gedistingeerde auto, die het (dus) moet hebben van zijn relatieve onopvallendheid. Het lijnenspel past daar uiteraard bij.

    Het is als een knappe vrouw die knap en aantrekkelijk is doordat ze puur natuur is, dus zonder opsmuk, en die zich vervolgens toetakelt met botox en andere rariteiten.

    Gevolg: het ‘puur-natuur’ is helemaal weg en daarmee ook de schoonheid.

    Login om te reageren
  38. MYSELF zegt

    4 mei 2007 om 11:07

    Een ferrari moet je Ferrari laten, een andere uitlaat of geen overdreven spoiler, oké, maar geen sideskirts of zoiets, dat vind ik zonden.

    En dit is ook nog een echte GT, daar moet je al helemaal niet mee knoeien.

    deze: http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/02/1000-pk-sterke-ferrari-550-maranello#post-9256 vind ik wel geslaagd, maar dat is effectief, dit is onzin.

    Login om te reageren
  39. Robin zegt

    4 mei 2007 om 11:13

    Oke het is weer duidelijk Hamann kan niet tunen!!

    Login om te reageren
  40. Morris zegt

    4 mei 2007 om 12:29

    Eerste reactie is de spijker op zijn kop: ze hebben er een Porsche van proberen te maken. En het is niet gelukt. Italie en Duitsland waren ooit bondgenoten, maar ik denk dat dit gedrocht (want dat is het) wel eens een oorlog zou kunnen ontketenen ;-)

    Misschien dat voor Hamann hier meer eer te behalen is: http://www.topgear.com/content/news/stories/1811/
    –edit: hier dus: http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/01/nieuwe-concept-supercar-weber –

    Login om te reageren
  41. de sjonnies zegt

    4 mei 2007 om 18:49

    Mooi ding en omdat íe door een Duitser is getuned zal ‘ie ook wel bij nat weer willen starten !

    Login om te reageren
  42. chef zegt

    5 mei 2007 om 13:54

    vind het 1 van de mooiste ferrari’s die er op dit moment gemaakt word, samen met de f430. maar inderdaad, hamann moet zich meer bezig houden met porsche/bmw. dit past niet echt. op de grill na dan.

    Login om te reageren
  43. Wally zegt

    5 mei 2007 om 23:38

    Waarom vind ik die omgebouwde Ferrari’s van Hamann ‘het net niet’?
    Op de een of andere manier weten ze er nix van te bakken.
    Spoiler kan er net zo goed vanaf, velgen passen er niet onder … en dan maar niet te spreken over die grote reclame-letters aan alle kanten.
    Sorry hoor heren Hamann … we zien zo ook wel dat het van jullie afkomt!

    Login om te reageren
  44. anthonyke zegt

    8 mei 2007 om 13:33

    niet slecht had alleen de orginelen kleur moette hebbe

    Login om te reageren
  45. brennie zegt

    11 juni 2009 om 15:17

    En ik heb hem gespot @ berlijn :D:D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North