• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 812 Superfast crasht hard in Oldenzaal

Auteur: Loek, gepost 20 oktober 2024 om 10:27 – 24 Reacties

Ai, dat wordt flink oplappen voor deze Ferrari 812 Superfast die hard crashte in Oldenzaal.

Ferrari blijft maar doorploeteren met flinke vermogensaantallen op hun V12-modellen. De 12Cilindri is met 830 pk weer 30 pk sterker dan de voorganger, de 812 Superfast. En dat terwijl van de F12berlinetta met 730 pk al werd gezegd dat zo veel geweld op de achterwielen een beste uitdaging is. Kijk, de wetten van de natuurkunde tonen aan dat zo veel geweld enkel naar de achterwielen sturen een kamikazemissie is. Maar Ferrari temt die natuurkundige wetten middels een geavanceerd computersysteem dat weet wanneer dit geweld gebalanceerd moet worden.

Ferrari 812 Superfast crash

Helaas is geen computer sterk genoeg om 800 pk over de achterwielen volledig in bedwang te houden: bij normaal gebruik is een fluwelen voetje aan te raden. We moeten altijd voorzichtig zijn met claimen dat het fluwelen voetje niet is gebruikt bij deze rode 812, maar dat het mis ging is een ding dat zeker is.

De rode Ferrari 812 Superfast met een cataloguswaarde van ruim 445.000 euro crashte namelijk hard op de rondweg van Oldenzaal. Volgens de politie raakte de Ferrari aan de ene kant van de weg een lantaarnpaal en schoot vervolgens aan de andere kant tegen de vangrail aan. Het resultaat is dat de hele rechter zijkant aan diggelen ligt. Dit soort auto’s zijn niet snel total loss, maar het zal bij deze 812 niet veel schelen als je ook ziet dat de airbags geklapt zijn. Dat laatste betekent overigens wel dat de inzittende, voor zover bekend enkel een bestuurder, ongedeerd is gebleven.

Foto’s via Fotomoment.

Ook interessant!

  • Video: zo crashte Michael B. Jordan zijn Ferrari 812 Superfast
  • Gespot - Ultieme zomerbak Ferrari 812 GTS
  • Ferrari 812 van achter geraakt in Waddinxveen
  • Gespot - Ferrari 812 GTS-eigenaar heeft smaak

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

812, crash, Ferrari

Vorig bericht: « Mijn Auto: Porsche Panamera Turbo van Rob
Volgend bericht: Jaguar Land Rover aangeklaagd om frustrerend probleem »

Lees Interacties

Reacties

  1. AstonMartinDriver zegt

    20 oktober 2024 om 10:46

    Too Fast Too Furious 🤔?

    Login om te reageren
  2. ouwedibbes83 zegt

    20 oktober 2024 om 10:57

    Waarom is een 812 snel Total Loss als de airbags klappen? Op een goedkoop wagentje kan ik me voorstellen dat die allemaal vervangen de dagwaarde kan overstijgen. Maar op een auto van ruim 4 ton?

    Login om te reageren
    • etronabt zegt

      20 oktober 2024 om 11:30

      Ja denk dat de airbags en een interieur paneel redelijk snel te vervangen zijn. Het geeft wel iets aan over de impact van de botsing. Als ik de buitenkant zie lijkt er geen enkel paneel nog heel aan deze kant. Inclusief de gehele achterkant en voorkant, met de onderhuidse schade, lijkt me een behoorlijk kostenpost

      Login om te reageren
    • 13BTurbo-RX8 zegt

      20 oktober 2024 om 13:57

      De eerste vraag zal zijn of de auto überhaupt gerepareerd mag worden, door bijv. schade aan het chassis kan het in sommige gevallen betekenen dat dit niet gerepareerd mag worden vanuit de fabrikant. Daarnaast zijn de onderdelen gewoon ontzettend prijzig. Er zitten tegenwoordig zoveel regelapparaten, sensoren, antennes etc. achter het plaatwerk wat ook nog eens kapot kan gaan. En misschien dat je deze voor 150k wel weer in orde hebt, maar wie wil er nou een auto in dit segment die bijna van voor tot achter in elkaar heeft gezeten?

      Login om te reageren
  3. HZW zegt

    20 oktober 2024 om 10:59

    Ik zie alleen een toekomst voor deze auto, als je hem terug stuurt naar Ferrari, om hem te laten repareren.
    Dit zet je niet neer bij de plaatselijk uitdeuker om te laten herstellen, daarnaast moet je maar hopen dat het ding niet krom is, achter het rechter voorwiel.

    Daarnaast zou je deze auto niet meer willen hebben na zo’n klapper, met zo veel schade, en hij zal beduidend minder waard zijn, want deze schade is altijd terug te vinden in de auto historie.
    En 9 van 10 mensen houden wijselijk hun handen er van af, als ze weten wat voor schade hij heeft gehad.

    Login om te reageren
  4. Exit Luminar zegt

    20 oktober 2024 om 11:05

    Van mij mogen ze crashen. Zijn geen ‘echte’ Ferrari’s.

    Login om te reageren
    • 917 Porsche + Audi zegt

      20 oktober 2024 om 12:09

      @ YEAH; Zal zeker niet enige zijn die het absoluut niet eens met jouw is.

      Login om te reageren
    • bunnylebowski zegt

      20 oktober 2024 om 12:25

      Wat heb jij gebruikt dan? Sta je nog op een after bij ADE?

      Login om te reageren
      • Exit Luminar zegt

        20 oktober 2024 om 18:04

        Hallo hallooooooooooooooooo!!!

        Login om te reageren
    • pechweg zegt

      20 oktober 2024 om 12:39

      ?

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      21 oktober 2024 om 16:19

      Vind ik ook; motor hoort in het midden. Dit is zo’n veredelde hatchback. Het ziet er ook niet uit.

      Login om te reageren
  5. Roskampies zegt

    20 oktober 2024 om 11:13

    Lijkt een beetje op een indiase Mahindra/Morris die tot superfast geklopt is met de hand en een olifant erop laten zitten. Van die peugeot 206 knakker. :p

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    20 oktober 2024 om 13:04

    Hoop dat ie allrisk verzekerd is, als je het zelf moet betalen sta je zo op de bietenbrug of boeskoolbrug zoals ze dat ding in Oldenzaal noemen.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      21 oktober 2024 om 16:22

      Je komt juist die bietenberg niet op. Zeker niet met deze Ferrari.

      Login om te reageren
  7. audiA41.8TFSI2013 zegt

    20 oktober 2024 om 13:42

    Die gaat niet zo ‘Superfast’ meer 🙄

    Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    20 oktober 2024 om 13:48

    Binnenkort bij… Mat Armstrong? Nieuw plaatwerk, nieuwe chassisbalken erin, Novitec pakketje erop plakken en een dikke tune?

    Login om te reageren
  9. Rokende Wielen zegt

    20 oktober 2024 om 14:21

    Money can’t buy you skills (of gezond verstand). Dat is wat ik vaak denk bij dit soort nieuwsberichten. Met een driecilinder tor kun je ook een klapper maken. Maar met zo’n apparaat als dit hier gaat het al heel snel heel hard. Gelukkig geen lichamelijk letsel, misschien alleen wat psychisch bij de bestuurder/eigenaar maar da’s niet zo erg denk ik dan.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      20 oktober 2024 om 21:08

      Ik zou altijd terughoudend zijn met dit soort reacties. Als jij een keer schade rijd kun je deze reactie terug ontvangen. Je moet je afvragen of je zo voor lul gezet wilt worden.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        21 oktober 2024 om 16:26

        Jeetje wat een zure reactie. Er is gewoon te hard gereden in combinatie met de beperkte rijskills van deze coureur. Dan gaat het een keer mis, dat is part of the game. Een willekeurige F1-coureur zal dit niet snel gebeuren.

        Login om te reageren
        • grandmasterb zegt

          22 oktober 2024 om 00:35

          Juist wel, die denken dat ze iedere auto de baas zijn. Kobayashi (of hoe heet die vent alweer) reed een Ferrari tijdens een autodemonstratie kapot.

          Login om te reageren
  10. mashell zegt

    20 oktober 2024 om 19:57

    De ring van Oldenzaal is ook wel een paar gradaties moeilijker dan de Nurbergring.

    Login om te reageren
    • grandmasterb zegt

      22 oktober 2024 om 00:37

      Klopt want je hebt daar ook verkeer dat van andere kanten komt, dat heb je op Nurbergring niet.

      Login om te reageren
  11. iphonistvongates zegt

    20 oktober 2024 om 19:58

    Exceeding Track Limits…. €412.853,27 financial penalty + mandatory crash course how to proper operate/set the manettino on public roads.

    Login om te reageren
  12. kniesoor zegt

    20 oktober 2024 om 21:11

    Die dacht “wat Russell kan, kan ik ook” . . .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North