• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari F360 door J.N. Hephaiss

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 mei 2007 om 09:56 – 26 Reacties

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss


Bij tuning denken we meestal aan forse vermogenswinsten, grote vleugels, enorme wielen en dito diffusers. Een lekker schreeuwerig uiterlijk in combinatie met extra pk’s dankzij chiptuning of een dikke turbocharger. Dat het ook anders kan bewijst de Japanse tuner J.N.Hephaiss. Zij hebben de Ferrari F360 aangepakt, maar er voor gekozen het design van Pininfarina grotendeels intact te houden. In plaats daarvan ligt de focus op het verbeteren van de aerodynamica van het model. Het resultaat is een heel subtiele F360.

Na een kuur door J.N.Hephaiss is de Ferrari een volledige set spoilers rijker: een front lip, side skirt en een diffuser achteraan. Deze zijn in twee materiaalsoorten verkrijgbaar: FRP (anyone?) en carbon. Om de auto toch niet te onopvallend te laten zijn staan 19-inch O.Z.-wielen en een uitlaatsysteem ok op de prijslijst (via autoblog.it).

Meer foto’s op de officiële website.

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ferrari F360 by J.N. Hephaiss

Ook interessant!

  • Mijn Auto Ferrari 360
    Mijn Auto: Ferrari 360 Modena van Iteke
  • Ferrari 360 Modena
  • DMC Ferrari Roma
    DMC Ferrari Roma is net dat tandje agressiever
  • Ferrari Portofino Mansory
    Mansory pakt de Ferrari Portofino aan

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

360, Ferrari, tuning

Vorig bericht: « Toyota Supra-speculaties
Volgend bericht: Video: Autoblog goes driften »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr. Marteen zegt

    29 mei 2007 om 09:59

    Doe mij dan toch maar een originele… Tupperware haal ik wel bij de Blokker

    Login om te reageren
  2. Robin zegt

    29 mei 2007 om 10:00

    Vind het niet echt mooi,… liever het orgineel.

    Login om te reageren
  3. ikke zegt

    29 mei 2007 om 10:00

    Niet erg geslaagd vind ik… Ik meen overigens te zien dat die uitlaat van Kreis Sieg is, die is wel heel vet, met zo’n vlinderklep erin

    Login om te reageren
  4. ikke zegt

    29 mei 2007 om 10:02

    Login om te reageren
  5. Nick-g zegt

    29 mei 2007 om 10:10

    FRP is denk ik fiber reinforced plastic. Waarschijnlijk glasvezel of iets in die richting.

    Login om te reageren
  6. Driving Under Age zegt

    29 mei 2007 om 10:19

    Sweet!
    ff m’n verlanglijstje zoeken hoor!

    Login om te reageren
  7. puch zegt

    29 mei 2007 om 10:20

    Mooi!

    FRP: “A fibre-reinforced plastic (FRP) (also Fibre-reinforced polymer) is a composite material comprising a polymer matrix reinforced with fibres. The fibers are usually fiberglass, carbon, or aramid, while the polymer is usually an epoxy, vinylester or polyester thermosetting plastic. FRPs are commonly used in the aerospace, automotive, marine, and construction industries.”
    Duidelijk toch?
    zie Wikipedia

    Login om te reageren
  8. de sjonnies zegt

    29 mei 2007 om 10:22

    Of Fiber Rinforced Polyester hoewel de ‘officiele’ Engelse benaming hiervoor
    Glass Reinforced Polyester is oftewel GRP.
    Voorzover de Ferrari, ik vind dat die Japanse Mijnheer zeer netjes te werk is gegaan door inderdaad het ontwerp geen geweld aan te doen.

    Login om te reageren
  9. smoke zegt

    29 mei 2007 om 10:23

    @Nick-g & puch

    Zeker duidelijk! Ik denk dat ik de reaguurders wat vaker aan het werk zet :)

    Login om te reageren
  10. SugarFree zegt

    29 mei 2007 om 10:34

    Meneer Hephaiss hep het best netjes gedaan inderdaad ;)
    En toch, en toch… een 360 CS is voor mij het maximum haalbare, als het gaat om optische verfijning.

    Login om te reageren
  11. Armada zegt

    29 mei 2007 om 10:57

    Het wanstaltelijke gehalte bij deze valt nog mee. Ze zijn er zeker erger.

    Login om te reageren
  12. S AMG zegt

    29 mei 2007 om 11:18

    Een 360 spider met Tubi uitlaat ben ik tevreden hoor.

    Login om te reageren
  13. Julio zegt

    29 mei 2007 om 11:46

    Heeft iemand een filmpje van de geluid die de 360 maakt met z’on pakketje?

    Login om te reageren
  14. firefly zegt

    29 mei 2007 om 12:11

    Toch zonde om voor 10.000 euro aan plastic of carbon op een ferrari te plakken. Het is niet overdadig, maar zonder blijft hij strakker en mooier.

    Login om te reageren
  15. Forza! zegt

    29 mei 2007 om 12:24

    Subtiel??? Alsof je een WTCC spoiler en diffuser onder een seicento hangt…
    nee nee…rommel hoor niet op supercars…

    Login om te reageren
  16. Snoepie zegt

    29 mei 2007 om 12:43

    Ik vraag me af of zulke firma’s bestaansrecht hebben. Als je wil laten zien op deze manier dat je geld hebt… vind ik dat weltriest. Mooi is het namelijk niet naar mijn inziens ;)

    Login om te reageren
  17. HeadlightInYourMirror zegt

    29 mei 2007 om 13:53

    …’verbeteren van de aerodynamica’…

    zijn de heren en/of dames dan in het bezit van een windtunnel of supercomputer om dat soort zaken te testen?
    Zoja, dan graag wat data daarvan.

    Login om te reageren
  18. 1xaston, 1xmurci zegt

    29 mei 2007 om 14:11

    Een test in een gehuurde windtunnel is echt wel niet zo duur, dus het kan perfect dat men de dynamica heeft verbetert. Vermits dit een japanner is zou ik echt wel niet twijfelen aan de grondelijkheid van dit project.

    En wat altijd met die commentaar op tuning. Dat is niet altijd een slechte zaak he. uiteraard is veel tupperware op een golf gewoon zielig. Maar echte tuning is gewoon een kunst, vraag dat maar aan mcclaren

    Login om te reageren
  19. Félix zegt

    29 mei 2007 om 16:06

    als het allemaal waar is, is dit tuning zoals tuning bedoeld is.

    Login om te reageren
  20. db zegt

    29 mei 2007 om 18:54

    je hebt een 360 en een F430 maar een F360 bestaat niet ;)

    Login om te reageren
  21. stefano zegt

    29 mei 2007 om 19:30

    ik vind de 360 eigenlijk niet zo mooi, en nu ik dit heb gezien…Al helemaaaaal niet meer

    Login om te reageren
  22. MurcieBoy zegt

    29 mei 2007 om 20:20

    het ziet eruit of het door een doe-het-zelfer is gedaan :(

    Login om te reageren
  23. G-star magazine zegt

    29 mei 2007 om 20:47

    aaaaaawwh wat een blunder deze geeft de naam fararri een slechte naam de eerste was nog mooier! =P

    Login om te reageren
  24. SugarFree zegt

    30 mei 2007 om 12:31

    @ G-star magazine

    “deze geeft de naam fararri een slechte naam”

    f a r a r r i ?

    (fonetisch) faararrie? ;)

    Login om te reageren
  25. shady zegt

    27 juni 2007 om 14:20

    van een ferrari blijf je af! zo simpel is het !

    Login om te reageren
  26. autoblogger zegt

    9 februari 2008 om 19:30

    @shady: oogklepjes?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North