• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari F430 Spider maakt dakschuiver dankzij klapband

Auteur: ricardo, gepost 11 juni 2011 om 15:47 – 65 Reacties

Ferrari F430 Spider, klapdak heeft lichte gebruikerssporen

Aanschouw, het resultaat van een klappende voorband op een Ferrari.

Dit speelde zich afgelopen donderdag af in het Belgische Lichtervelde. De rechter voorband gaf de geest, de wielkast raakte hierdoor ernstig beschadigd, de dakloze auto begon te zwabberen en deed vervolgens een “180”, maar dan op de verkeerde manier. Wonder boven wonder kwam de bestuurder er zonder al te veel kleerscheuren of een ingetikte schedel vanaf. De auto -met de gaafste vanity plate sinds tijden- kwam er minder goed vanaf. Iemand die een gooi naar het raden van het schadebedrag wil doen? (bron: carspotting, via autofans)

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, crash, f430, Ferrari, geel, velgen

Vorig bericht: « LIVESTREAM: Le Mans 2011 op je beeldscherm!
Volgend bericht: Spectaculaire crash tijdens Le Mans [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. rickmelis zegt

    11 juni 2011 om 15:49

    godver dat is zonde!

    Login om te reageren
  2. Perfusion zegt

    11 juni 2011 om 15:49

    leuke nummerplaat :)

    Login om te reageren
  3. 0725414 zegt

    11 juni 2011 om 15:49

    Yeah, like Satan would drive a yellow ferrari :p

    Login om te reageren
  4. martinh zegt

    11 juni 2011 om 15:49

    Ik denk total loss.

    Login om te reageren
  5. PCCB zegt

    11 juni 2011 om 15:49

    Dat ziet er niet goed uit, hoor. Total loss?

    Login om te reageren
  6. RickB zegt

    11 juni 2011 om 15:51

    Wat wil je ook met zo’n kentekenplaat!

    Meteen maar een nieuwe aanvragen met “777-GOD”

    Login om te reageren
  7. PieterA zegt

    11 juni 2011 om 15:52

    De wagen was total loss ja. Eigenaar had hem zelf destijds tweedehands gekocht.

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    11 juni 2011 om 15:52

    of de duvel ermee speelt………..

    Login om te reageren
  9. Kyanite zegt

    11 juni 2011 om 15:55

    Ja en? Het is maar een Ferarri F430, geen klassieker en zal dit nooit worden ook naar mijn mening. Gelukkig is de bestuurder ongedeerd (okay een gedeukt ego….) uit dit wrak gekomen.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      11 juni 2011 om 16:00

      @Kyanite: ‘maar een Ferrari’… Eventjes een bak van €250.000 in het prak gereden. Veel mensen wonen in huizen goedkoper dan dat….

      Login om te reageren
      • jensdm zegt

        11 juni 2011 om 16:38

        @xilver: hij zal wel goed verzekerd zijn ;)

        Binnen 2 maand heeft ie een nieuwe..

        Login om te reageren
        • laurensl zegt

          11 juni 2011 om 17:48

          @jensdm: Ben je verzekerd als je wss te snel gereden hebt en je auto zo Total loss rijdt?

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            11 juni 2011 om 20:06

            @laurensl: Daarvoor dient die verzekering. Normaal gezien is dat wel gedekt. Het kan wel zijn dat de verzekering hem schrapt, wat wel vaker gebeurd. En dan kan hij fluiten achter zijn centjes.

            Login om te reageren
          • jensdm zegt

            11 juni 2011 om 22:11

            @laurensl: het gaat hier om een klappende band, wie zegt dat hij te snel reed?

            Login om te reageren
            • 288gto zegt

              12 juni 2011 om 08:12

              @jensdm: Een stilstaande auto die over de kop slaat door een klapband dan? Lijkt me onwaarschijnlijk ;)

              Login om te reageren
      • Kyanite zegt

        11 juni 2011 om 19:57

        @xilver:
        ….maar een Ferrari F430, of te wel de Suzuki Alto van Ferrari, het basismodel, de instapper… je weet wel “je wilt wel maar je kan niet”.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          11 juni 2011 om 20:08

          @Kyanite: Een instapper bij Ferrari… die is nieuw. Ik weet het zo niet hoor. Als je een instapper wilt koop je de California (slechts €192.000). De Fiorano heeft ongeveer dezelfde prijs als de 430, op €20.000 na, maar dat is al de moeite niet op zo’n wagen. Enkel de Scaglietti was een stuk duurder.

          Login om te reageren
  10. Tommy2 zegt

    11 juni 2011 om 15:59

    Ach, kan je weer mooi gebruiken als donorauto. Hier kan je nog mooi wat bruikbare onderdelen afschroeven.

    Login om te reageren
  11. davidw zegt

    11 juni 2011 om 16:03

    Auto’s die op hun dak zijn terechtgekomen worden in België normaalgezien altijd ‘perte total’ verklaard..

    Login om te reageren
  12. slodder zegt

    11 juni 2011 om 16:06

    Das nog eens glad van onderen….

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 juni 2011 om 10:27

      @slodder: :lol:

      Login om te reageren
  13. floryn zegt

    11 juni 2011 om 16:11

    Flinke knal zo’n klapband. Heeft iemand tips om dit te voorkomen?

    Login om te reageren
    • laurensl zegt

      11 juni 2011 om 16:17

      @floryn: Snelheid,
      Handen op de juiste plaats op je stuur,
      Niet denken dat je een insane rally rijder bent die dat kan corrigeren
      …

      Login om te reageren
    • koenmb zegt

      11 juni 2011 om 17:47

      @floryn: Belgische wegen vermijden…

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        11 juni 2011 om 20:09

        @koenmb: Touché :mrgreen: +1

        Login om te reageren
  14. DIPSHIT zegt

    11 juni 2011 om 16:17

    auwtsch ik schat dat hij beter een nieuwe kan kopen :-)

    onderdelen brengen ook nog wel een pak geld in het laadje

    Login om te reageren
  15. bassaal zegt

    11 juni 2011 om 16:20

    Was er eerder deze week niet al iemand die hiervan een link had geplaatst?

    Login om te reageren
  16. alcantara zegt

    11 juni 2011 om 16:24

    Italiaanse kwaliteit.

    Login om te reageren
  17. AM86 zegt

    11 juni 2011 om 16:32

    Een wonder dat de bestuurder niet een kopje kleiner is geworden.

    Login om te reageren
  18. mrB zegt

    11 juni 2011 om 16:41

    Hoe hard heeft deze man gereden dan? Zelfs met slechte banden ga je niet zomaar over de kop. Grappig om de onderkant is zo te zien.
    En wat een koning nummerbord!

    Login om te reageren
  19. midasracer zegt

    11 juni 2011 om 16:43

    He zo ziet de bodem van mijn Midas er ook uit. Die hoop ik richting aarde te houden.

    Login om te reageren
  20. norge zegt

    11 juni 2011 om 17:03

    Volgens mij is de eigenaar een nieuw bandje aan het halen .
    En ja zeg wat is dit ding glad aan de onderkant lijkt wel een Dinkytoy.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      11 juni 2011 om 17:11

      @norge: Zo glad hoort iedere auto aan de onderkant te zijn. Scheelt gigantisch in het verbruik!

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        11 juni 2011 om 17:58

        @Jochempie: Waarom wordt het dan niet gedaan?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          11 juni 2011 om 18:08

          @alcantara: De precieze reden weet ik niet.. Ik kan natuurlijk speculeren. Dan denk ik bijvoorbeeld dat het demonteren van de beplating een extra handeling is bij het onderhoud of dat de beplating en bevestiging “onnodige” kostenverhoging met zich meebrengt, wat de prijs van de auto opdrijft.

          Login om te reageren
          • koenmb zegt

            11 juni 2011 om 18:45

            @Jochempie: In duurdere sportwagens kunnen ze daar gemakkelijk een lichtgewicht carbonplaat ophangen, want relatief ten opzichte van de al dure kostprijs maakt dat de wagen niet veel duurder. In gewone, relatief goedkope auto’s valt dit wel te vervangen door staal of aluminium, maar dat weegt dan weer een pak meer, wat weer nefast is voor prestaties/verbruik.

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              11 juni 2011 om 21:34

              @koenmb: Tja, of gewoon een ABS PMMA blend spuitgieten, zoals met ongespoten bumpers ook gebeurt.

              Login om te reageren
              • koenmb zegt

                11 juni 2011 om 21:57

                @Jochempie: Zou kunnen, maar levert dat geen problemen met de hetere onderdelen aan de onderkant van een wagen?
                (Er moet een reden zijn waarom autoconstructeurs het niet toepassen, want ze weten goed genoeg dat zonder afdekplaat een aerodynamische ramp is)

              • midasracer zegt

                12 juni 2011 om 00:19

                @koenmb: Nee is geen probleem met hitte, zo zien de undertrays van mijn auto eruit (maar is gelukkig niet mijn auto):

                Er zitten een paar extra ventilatiegaten in de motorkap en in de achterbumper en geen problemen. Zo’n setje in glasvezel kostte mij geloof ik 300 euro. Werkt prima, zeer zuinig (met een antiek Miniblokje toch nog 1 op 18) en genereert negatieve druk bij hogere snelheden. Dus geen spoiler nodig en toch bij 190km/h met 770kg als een dijk op de weg.

              • mashell zegt

                12 juni 2011 om 12:09

                @koenmb: als het op sportwagen als een Ferrari goed kan, dan kan de hitte ontwikkeling bij een brave middenklasser toch geen probleem vormen?

              • Jochempie zegt

                20 juni 2011 om 22:34

                @mashell: Mijn idee ja, dat kan geen probleem zijn.

  21. agera zegt

    11 juni 2011 om 17:28

    Tja Ferrari he :)

    Login om te reageren
  22. mout zegt

    11 juni 2011 om 18:06

    Ik schat de schade op 1,0 jonggebruikte 430 spider.

    Login om te reageren
  23. MAB zegt

    11 juni 2011 om 18:47

    whaaa dat kentekenplaat is zoooo vett

    Login om te reageren
  24. lennyv87 zegt

    11 juni 2011 om 18:57

    En vanwaar de afbeelding van een boete uit 2007 voor rood licht?? Die link ontgaat me

    Login om te reageren
  25. rotterdammert zegt

    11 juni 2011 om 19:17

    Moet je maar geen satanist zijn, dan komt de duivel ff langs :)

    Login om te reageren
  26. boygeorge zegt

    11 juni 2011 om 20:29

    Schade-bedrag is nihil. Na klein opknapbeurtje weer
    tip-top-less. Beslist niet Total-loss.
    Ietwat dure crashtest. Wel dapper.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      11 juni 2011 om 20:59

      @boygeorge: Heb je die wielkast wel goed bekeken? En dan niet te verstaan de schade aan de voorruit en de carrosserie door de impact bij het neerkomen. Total loss zal hij wel niet zijn, maar een klein opknapbeurtje zal het volgens mij niet worden.
      Het schadebedrag zal wel vrij hoog liggen, het gaat hier nog altijd om een Ferrari. Om eventjes te illustreren. Ik ken iemand met een Bentley Continental GT en hij had wat schade opgelopen, verre van zo erg als dit hier, maar het heeft hem toch €80.000 gekost om dit te laten herstellen…

      Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        11 juni 2011 om 22:53

        @xilver: U is 1 van de laatsten die ik wil tegenspreken.
        Toch. Het begrip total-loss is een ieder op AB duidelijk.
        Misschien wil U net als ik naar het % kijken. Wat kost het om DEZE Ferrari te repareren. Dat kan ik onmogelijk weten.
        De bestuurder kan het na vertellen. Een Cabrio !
        Dit is een Imago-boost die bijna onbetaalbaar is.
        Uitsluitend Ferrari gaat deze Auto-mobiel repareren.
        Dat zal geen koopje zijn. Ik wed om een TomPoes dat dit ding met trots weer gaat rijden. Zou ik eigenaar zijn.
        Dan graag weer in deze Ferrari. 100% zeker weten dat de bestuurder zijn linker en rechterpoot stijf op de rem heeft gezet. Ik ben oprecht blij voor hem dat hij een Ferrari rijd. Zelfs een Ferrari-schade-expert heeft hier een leuke kluif aan. Ik doe toch een serieus gokje naar het bedrag. Ik vraag om medelijden omdat ik als Hollander iets Belgisch probeer in te schatten. Tussen de 50.000 en 55.000 Euro. Inclusief bosje bloemen bij aflevering.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          12 juni 2011 om 13:32

          @boygeorge: Ok, daar kan ik je al beter in volgen ;-).

          Login om te reageren
    • bpc zegt

      11 juni 2011 om 21:30

      @boygeorge: ik spreek je niet graag tegen, maar ik vrees naar het wiel kijkend dat dit wel een total loss is

      Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        11 juni 2011 om 22:57

        @bpc: Mon ami. Jandorie. Zit je mij weer de boom in te jagen. Kijk dan naar die 3 andere wielen.
        Veel plezier morgen in Canada.

        Login om te reageren
        • bpc zegt

          12 juni 2011 om 00:27

          @boygeorge: haha jij hebt een goed geheugen :p , nogaltijd hamilton jij ?

          Login om te reageren
  27. spykerboy zegt

    11 juni 2011 om 21:22

    binnenkort op marktplaats:

    Ferrari F430 motor met versnellingsbak en aandrijving… 25K

    OT: zonde van de auto maar denk dat dat wel goed komt ;)

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      11 juni 2011 om 21:37

      @spykerboy: Nou je zult je verbazen als dit blok al 1 ton kost: http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/03/waar-zou-jij-dit-carrera-gt-blok-inhangen

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        12 juni 2011 om 10:13

        @The360box: dat weet ik maar een CGT motor is wel wat specialer dan een F430 die je veel vaker tegenkomt dan een CGT…

        Login om te reageren
  28. bpc zegt

    11 juni 2011 om 21:27

    lijkt me duidelijk ! de beste man dacht , wat audi kan in le mans moet ik in mn ferrari beter doen!

    Login om te reageren
    • ladyofthehouse zegt

      11 juni 2011 om 21:35

      @bpc: Ik denk eerder dat die van Le Mans dat dacht ;)

      Login om te reageren
    • mout zegt

      12 juni 2011 om 17:48

      @bpc: Zo heb je Ferrari’s die fikken, zo rijden overal Ferrari’s die opeens bochten maken!

      Login om te reageren
  29. DennisS65B40 zegt

    11 juni 2011 om 22:23

    Ferrari met lichte rolschade…

    Login om te reageren
  30. mercedesfan zegt

    12 juni 2011 om 10:24

    Zo kan een mens eens de onderkant van een Ferrari zien.

    Login om te reageren
  31. Megakix zegt

    12 juni 2011 om 10:30

    Wie is…Rechter Voorband ? :lol:

    OT: een klapband kán tegenwoordig welhaast niet meer voorkomen, grappig dat dit dus soms nog gebeurt !

    Login om te reageren
  32. w0ut zegt

    12 juni 2011 om 11:13

    kan me een klapband juist wel inbeelden op die typische Vlaamse landelijke baantjes.

    En plaat beton , een strook rubber/teer er tussen en hopen dat het hoogte verschil tussen de platen onder de 5cm blijft.

    Login om te reageren
  33. mashell zegt

    12 juni 2011 om 12:09

    Stevige voorruit stijl!

    Login om te reageren
  34. porsche911turbo2 zegt

    12 juni 2011 om 21:07

    Ik geloof dat ik deze vorige week zondag nog gezien heb, eens even kijken. Kenteken komt bekend voor…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North