• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari FF met 886 pk, executives weg bij Tesla en de snelste Prius ter wereld #Groen7

Auteur: ricardo, gepost 18 januari 2012 om 18:50 – 25 Reacties

Deze pony + bio-ethanol = pk-explosie!

Opmerkelijk berichtje bij onze zuivelburen: Een FF zou bij een Ferrari-dealer geschikt zijn gemaakt voor bio-ethanol, met een stijging van 226 pk als gevolg. Ondertussen neemt het management van de Tesla Model S de benen, maar beloofd Elon Musk dat de introductie geen vertraging op zal lopen. En kennen we die racer van Toyota nog: het is de Prius GT300! Tot slot, voor de zuinige dieselaars heeft Jaguar een muesli-XF in de aanbieding en lees de bevindingen van Groen7 met de elektrische smart in hun allereerste rijtest. En ja, er komen accu’s die 800 km aan range bieden.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Ferrari Portofino M rijtest video
    Ferrari Portofino M rijtest video
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

biobrandstof, e85, Elektrisch, Elon Musk, Ferrari, ff, fortwo, groen7, gt300, Hybride, Jaguar, model-s, prius, Smart, Tesla, Toyota, xf

Vorig bericht: « Te Koop Aangeboden: Lamborghini Reventón 18/20
Volgend bericht: Het einde van grote velgen: de Bridgestone bandenprint »

Lees Interacties

Reacties

  1. carspotter1 zegt

    18 januari 2012 om 18:52

    NEE zelfs met zo veel pk’s nog niet!

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      18 januari 2012 om 18:57

      @carspotter1: En zo is het maar net.

      Login om te reageren
  2. xilver zegt

    18 januari 2012 om 19:00

    Kunnen jullie geen melding maken van die Ferrari op AB zelf want dat is toch een lekker snoepje hoor! Had hem bijna gemist!

    Login om te reageren
  3. faalhaas zegt

    18 januari 2012 om 19:02

    Jeetje, k heb opeens trek in muesli.

    Login om te reageren
  4. integraturbo zegt

    18 januari 2012 om 19:03

    Dat “muesli-gepreek” begint wat standaard te worden. En maar blijven zeuren dat brandstof zo duur is. Wat wil je nou?

    Login om te reageren
    • Pulizano zegt

      18 januari 2012 om 19:14

      @integraturbo: meer atmosferische schreuwmotorblokken en goedkope brandstof, das toch niet zo moeilijk om in te zien?

      Login om te reageren
      • integraturbo zegt

        18 januari 2012 om 19:21

        @Pulizano: Dat gaat gebeuren denk je, hmmmm ff realistich blijven heh…

        Login om te reageren
        • james125 zegt

          18 januari 2012 om 20:17

          @integraturbo: maar stiekem willen we het allemaal!

          Login om te reageren
  5. W115 zegt

    18 januari 2012 om 19:14

    Bio-ethanol is NIET de toekomst

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      18 januari 2012 om 19:39

      @W115: Nee, genetisch gemanipuleerde synthetische biotechnologie super-algen!

      Login om te reageren
      • integraturbo zegt

        18 januari 2012 om 19:39

        @integraturbo: of zoiets…?

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          18 januari 2012 om 21:20

          @integraturbo: Die algen klinken wel interessant, teveel algen in de zee is toch niet goed, zeker niet met de opwarming die we al hebben. Van mais dat eerst naar Afrika als eten gestuurd werd, nu brandstof maken, waardoor de voedselprijs in Afrika explosief stijgt, is niet de oplossing nee ;)

          Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      18 januari 2012 om 19:47

      @W115: ‘The future is now’

      Login om te reageren
    • norge zegt

      18 januari 2012 om 19:52

      @W115: Voor sommige wel.

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        18 januari 2012 om 21:21

        @norge: Lol snap ‘em..

        Login om te reageren
  6. lamborghini zegt

    18 januari 2012 om 19:16

    Groene lambo als kleur niet als aandrijving bluhg

    Login om te reageren
  7. JamesHunt zegt

    18 januari 2012 om 19:21

    Lijkt me onwaarschijnlijk van die Ferrari, 226pk erbij op een auto die niet voorzien is van drukvulling want alleen hierbij zijn dergelijke vermogenswinsten met e85 te behalen (b.v. Koenigsegg). Turbodruk hoger->hogere compressieverhouding->meer koppel/vermogen.

    Login om te reageren
  8. dennisr zegt

    18 januari 2012 om 19:41

    wat een heerlijke kleur op die FF.. netjes!

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    18 januari 2012 om 19:53

    Kijk die FF is nou eens een goede milieu aanpak.

    Login om te reageren
  10. D-Drive zegt

    18 januari 2012 om 19:57

    Doe mij maar die E-85. In Zweden kun je dat bij elke pomp krijgen, goedkoper dan diesel of benzine.

    Kan iemand uitleggen hoe het kan dat een auto op E-85, zonder extra aanpassingen, zoveel sneller loopt.

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      18 januari 2012 om 20:55

      @D-Drive: “zonder extra aanpassingen”, waar lees je dat?

      Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      18 januari 2012 om 20:56

      @D-Drive: Of bedoel je E85 in het algemeen, en niet in het geval van deze FF?

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      18 januari 2012 om 21:39

      @D-Drive: Lang verhaal. Maar E85 heeft per liter ongeveer 30% minder energie/hitte dan Euro 95. Daar staat echter tegenover dat het meer zuurstof bevat per liter en een octaan gehalte van 113 heeft tegenover de 95 van de Euro 95.

      Converteer je een normale (oudere) benzine auto, dan zul je 15~30% minder zuinig rijden. Hoe moderner het motormanagement, hoe minder verlies. Als een motor er echter speciaal op ontwerpt/aangepast, kun je het hogere octaangehalte benutten en veel hogere compressie realiseren dan met benzine … en dus meer vermogen of zuiniger.

      Zie ook b.v.: http://iqlearningsystems.com/ethanol/downloads/Ethanol%20FAQ.pdf

      Login om te reageren
  11. porsche928 zegt

    19 januari 2012 om 10:03

    800km op stroom en ik ben om!!! Mijn Chrysler Voyager doet 1 op 6,2-6,3 km.

    Login om te reageren
  12. ferrari zegt

    29 januari 2012 om 15:34

    broodje aap verhaal. had ergens al gelezen dat dit slecht 1599,- euro moest gaan kosten. een lachertje. dik 200pk uit een atmospherisch blok halen door alleen hem geschikt te maken voor E85 en dat voor 1599,- euro. laat me niet lachen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North