• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari heeft een nieuwe technische directeur

Auteur: Dizono, gepost 27 juli 2016 om 12:17 – 28 Reacties

Ferrari technische directeur


Kan deze wisseling van de wacht Ferrari weer naar de top helpen?

Het gaat de laatste jaren niet zo heel goed bij Scuderia Ferrari. Ondanks het gigantische budget wordt de achterstand op Mercedes maar niet ingelopen. Eerder werd al geflirt met Ross Brawn, maar die zag een rentree niet zitten. Technisch directeur James Allison heeft desalniettemin besloten weg te gaan bij Ferrari. Behalve de matige prestaties van Ferrari zou ook zijn privésituatie een rol gespeeld hebben bij zijn beslissing. Eerder dit jaar verloor Allison zijn vrouw aan de gevolgen van een hersenvliesonteking en de Brit wil vermoedelijk in zijn thuisland gaan werken om meer tijd met zijn kinderen door te kunnen brengen.

Allison werkte begin van deze eeuw al vijf jaar voor de Italiaanse renstal, maar kwam via omzwervingen uiteindelijk bij Lotus F1 terecht. In 2013 keerde hij terug naar het toen al kwakkelende Ferrari, waar hij het tij niet heeft kunnen keren. De 46-jarige Zwitser Mattia Binotto is zijn opvolger. Een oudgediende, Binotto is al sinds 1995 in Italiaanse dienst.

Met dank aan Huijb voor de tip!

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Charles Leclerc beroofd van peperduur horloge
    Het is wéér feest bij team Ferrari
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, james-allison, mattia-binotto, Racing

Vorig bericht: « Mercedes helpt hulpverleners met slimme app
Volgend bericht: Opel-kalender vol vrouwschoon en poesjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. gertjan2012 zegt

    27 juli 2016 om 12:20

    Het paniek voetbal is begonnen.

    Login om te reageren
  2. fmgarcia zegt

    27 juli 2016 om 12:20

    Hahaha top om weer eens echt relevant f1 nieuws te zien!! Max reacties hieronder aub.

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    27 juli 2016 om 12:26

    Gezien de privésituatie is het vertrek meer dan logisch. Familie gaat voor alles, en ook voor de F1. Wellicht dat hij alsnog dichter bij huis kan gaan werken. Renault schijnt wel interesse te hebben.

    Binotto is voornamelijk een motorenjongen, dus ik ben benieuwd hoe ze het gemis van Allison gaan opvangen op de chassis- en aerodynamica-afdeling. Zouden ze alsnog achter James Key van Toro Rosso aan gaan? Die man is een geweldige ingenieur, maar wordt toch wel enigzins beperkt door het lagere budget van Toro Rosso en het niet hebben van een fabrieksmotor. Maar goed, of hij zin heeft om naar Ferrari over te stappen is een tweede. Hij is ook de gedroomde opvolger van Newey zodra die besluit te stoppen met F1, en binnen Red Bull heerst toch een andere werksfeer dan in Maranello.

    Login om te reageren
  4. arii zegt

    27 juli 2016 om 12:26

    Ja maar komt door zn prive situatie, niet door Ferrari of slechte prestaties (zijn vrouw is overleden en hij wilt zn kids in UK hebben). Het is jammer, hij wordt hoog geschat door niemand anders dan Brawn. Ik heb geen vertrouwen in die Italiaanse dude…

    Login om te reageren
  5. riddertevoet zegt

    27 juli 2016 om 12:28

    Het schijnt zo te zijn dat James Allison na de GP van Hongarije in elkaar is geslagen door Jos Verstappen op een parking en besloten heeft om eieren voor zijn geld te kiezen. Dit alles nadat de door meneer Allison ontworpen Ferrari voorvleugel Max bijna een lekke band bezorgde in deze zelfde Hongaarse GP.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      27 juli 2016 om 12:29

      @riddertevoet: dan zou Jos wel meteen een alibi hebben in de zaak met zijn vader… ;)

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      27 juli 2016 om 15:23

      @riddertevoet: +1. Heerlijk, echt lachen dit! :’D

      Login om te reageren
    • jaccovdzaag zegt

      27 juli 2016 om 15:44

      @riddertevoet: Denk eerder dat meneer Allison alleen zijn kinderen op moet voeden, door het overlijden van wijlen mevrouw Allison, en dat met zijn werk bij de Scuderia dit lastig te combineren valt.

      Lijkt mij een heel menselijke keuze. En aangezien de Scuderia geen thuisbasis heeft in Engeland, zoals elk ander F1 team, lijkt op en neer vliegen ook niet goed voor hem, en de kinderen.

      En nee. Ik heb gewoon een bak koffie op, geen azijn.

      Login om te reageren
  6. wildbeest zegt

    27 juli 2016 om 12:30

    Nooit een britt binnen de f1 stal het technische werk laten doen. Krijgen domweg niet voldoende power uit de machines. Zet voor de grap maar eens een 15 jaar oude jag op de rollenbank, altijd minder power dan opgegeven

    Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      27 juli 2016 om 12:36

      @wildbeest: Adrian newey en Ross brawn bakken er inderdaad niks van he, dat technische werk

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      27 juli 2016 om 12:40

      @wildbeest: Mensen als Ross Brawn, Adrian Newey, James Key, Gordon Murray, Patrick Head, Simon Lacey, Bob Bell, Mike Coughlan, Sam Michael, Geoff Willis en James Allison bewijzen toch wel dat jouw opmerking nergens op slaat.

      Login om te reageren
      • ahs1979 zegt

        27 juli 2016 om 13:50

        @Edge: en niet te vergeten het duo achter Cosworth: Mike Costin en
        Keith Duckworth.

        Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      27 juli 2016 om 12:40

      @wildbeest: Dat is inderdaad ook de reden dat 1/3 van de F1 teams in Engeland zitten.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        27 juli 2016 om 12:51

        @trustmeiamanengineer: Zeg maar gerust 2/3. Enkel Sauber, TR en Ferrari hebben geen vestiging in de UK.

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      27 juli 2016 om 12:50

      @wildbeest: tjonge wat een domme praat zeg. Als je niets van F1 weet kun je dit soort opmerkingen beter niet delen.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 juli 2016 om 13:31

      @wildbeest: Want een 15 jaar oude (!!) Jag die minder vermogen heeft dan opgegeven, is het perfecte voorbeeld van hoe de Engelsen totaal niks van techniek weten. Ik heb werkelijk waar nog nooit een beter voorbeeld voor welke situatie dan ook gezien. Dank hiervoor.

      Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    27 juli 2016 om 12:31

    Voor voor het volgende seizoen is het belangrijk dat ze alles op orde hebben, zijn ze nu al te laat mee lijk mij.

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      27 juli 2016 om 12:39

      @mrrallycross: inderdaad, waar iedereen al bezig is met 2017, zit Ferrari nog te kutten om de juiste mensen er voor te zoeken..

      Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    27 juli 2016 om 12:39

    Scuderia Ferrari dus, niet Ferrari. Hebben natuurlijk weinig met elkaar te maken behalve het steigerende paard en dat de man met de trui z’n vinger in de pap heeft. Kan me wel voorstellen dat Allison even iets anders aan zijn hoofd heeft. Maar wel jammer dat ze niemand van buitenaf betrekken, wat vers bloed lijkt me hard nodig daar.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      27 juli 2016 om 12:55

      @trustmeiamanengineer: Inderdaad, en bij voorkeur geen Italiaan. De paniek begint weer eens toe te slaan in Maranello, met name omdat Marchionne iedereen in de nek staat te hijgen. Wat ze nodig hebben is iemand die rust en stabiliteit terug kan brengen, en dat zijn zelden Italianen.

      Login om te reageren
  9. Robert zegt

    27 juli 2016 om 12:59

    Ik hoop van harte dat dit succes heeft, want de F1 zou nog stukken leuke worden als er twee, drie (of vier) teams strijden om de titel.

    Ik vrees echter dat Scuderia Ferrari ook nu nog niet die stap gaat maken die ze in het verleden wél de titels bracht. Ik kan alleen maar hopen dat de regelementswijzigingen voor 2017 het veld weer lekker door elkaar gooit, waardoor het gat met Mercedes in ieder geval wordt verkleind, en hopelijk wordt overbrugd.

    Login om te reageren
  10. davelepeef zegt

    27 juli 2016 om 13:09

    Altijd jammer om via een omweg te horen dat je sollicitatie niet succesvol is…

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    27 juli 2016 om 13:34

    Ik ken deze Zwitser niet, maar ik twijfel of hij potten gaat breken bij Ferrari. Het is duidelijk dat ze juist nieuwe mensen moeten aantrekken om weer naar de top te komen.
    Waar ze vorig jaar nog zonder bedreiging op de tweede plek rond reden, zijn ze nu alweer verstoten door Red Bull (waarvoor respect overigens). En ondanks dat ik fan ben van Max, ben ik ook Ferrari-fan. Ik zou dan ook graag willen zien dat ze weer gaan presteren.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      27 juli 2016 om 16:59

      @berlinetta: Enige juiste optie voor Ferrari is mijns inziens James Key, maar ik vraag me af of ze hem losgeweekt krijgen bij Red Bull/Toro Rosso.

      Login om te reageren
  12. bassx zegt

    27 juli 2016 om 14:05

    Grappig, afgelopen weekend waren er nog geruchten (volgens Sky voorbeschouwing) dat Allison de baan van Arrivabene over zou nemen.

    Login om te reageren
  13. goodolddays zegt

    27 juli 2016 om 16:36

    Stomme move, Alison is juist de geschikte partner for Ferrari. Betere vervanging is niet beschikbaar tenzij Brawn Mercedes verlaat, wat ik niet zie gebeuren…

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      27 juli 2016 om 16:57

      @goodolddays: Nou, ik heb nieuws voor je. Brawn geniet al een jaar of 2.5 van een welverdiend pensioen.

      Login om te reageren
      • dunhozzie zegt

        27 juli 2016 om 20:49

        @motoragent: hij denkt terug aan de good old days toen Brawn er nog was ;)

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North