• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari komt met zuinige 458 Italia? (HELE system)

Auteur: ricardo, gepost 26 februari 2011 om 12:58 – 16 Reacties

Afbeelding Ferrari komt met zuinige 458 Italia? (HELE system)Afbeelding Ferrari komt met zuinige 458 Italia? (HELE system)Afbeelding Ferrari komt met zuinige 458 Italia? (HELE system)Afbeelding Ferrari komt met zuinige 458 Italia? (HELE system)

Alternatieve titel: Ferrari dringt CO2-uitstoot terug ter compensatie van afgebrande 458 Italia's

Ook zo ontevreden over de CO2-productie van dat potente superautootje uit Maranello? wees niet betreurd, lieve klimaatvrienden, want de oplossing is nabij. Ferrari komt in Genève waarschijnlijk met een 458 Italia HELE (High Emotion Low Emissions) aankakken, dus de wereld is zojuist behoed van haar ondergang.

Dit zogenaamde HELE-systeem werd in september vorig jaar voor het eerst getoond op de Ferrari California. Het is een soort ‘optiepakket’ dat je kunt kiezen bij aanschaf en zorgt ervoor dat de CO2-uitpuf en het brandstofverbruik omlaag worden gebracht. Geen hybridegedoe, maar een aantal elektronische tweaks en een start/stop-systeem. Een standaard 458 Italia stoot 307 gram CO2/km uit, met dit HELE-pakket worden dat niet meer dan 275 gram. Dat is winst mensen, WINST!

Als we er even vanuit gaan dat dit systeem gelijk is aan het HELE-pakket op de California, dan worden onder meer de dynamo, brandstofpomp en airco aangepast om efficiënter te kunnen functioneren. Als ook het start/stop-systeem gelijk is, dan heeft de 458 Italia met deze groengezinde opties er niet langer dan 230 milliseconden voor nodig om de auto te herstarten. Over enkele dagen zullen we in Genève van Ferrari vernemen wat hiervan de bedoeling precies is. Wordt vervolgd…

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

458, Ferrari, italia

Vorig bericht: « Seat IBx – nieuwe Spaanse SUV?
Volgend bericht: Gefeliciteerd meest sexy Volvo ooit! »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    26 februari 2011 om 13:00

    Het zijn altijd wel leuke afkortingen die toevallig iets betekenen in het Nederlands.
    Je zou bijna zeggen dat dit een Ferrari 458 HELE KERS is.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      26 februari 2011 om 13:48

      @JamesBond007: Straks word die nog wat zuiniger, is het een halve kers. Flauw, ik weet het

      Ik denk niet dat je als 458 eigenaar je drukt maakt om CO2. Plus efficiëntie is uiteindelijk wat iedereen wil, ook voor je supercar. Wel is waar een andere manier van efficiëntie (zo snel mogelijk ipv co2). Maar ik kan me niet voorstellen dat de dingen die genoemd worden normaal niet zo efficiënt mogelijk zijn.

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        26 februari 2011 om 19:45

        @mrB: Hahahah

        Login om te reageren
  2. fant zegt

    26 februari 2011 om 13:12

    Maar we doen het niet voor de CO2, maar voor het verbruik! Wat gaat daaraan veranderen? :)

    Login om te reageren
    • slappehap zegt

      26 februari 2011 om 14:15

      @fant: misschien ook -11%?

      Login om te reageren
  3. floryn zegt

    26 februari 2011 om 13:26

    230 milliseconden is te lang als je geen oranje voor het groen hebt, zoals in Nederland. Daarom is een start stop ook niet zo fijn hier.

    Login om te reageren
    • Renesis zegt

      26 februari 2011 om 13:49

      @floryn: Lolbroek, 230 milliseconden is dus niet eens 1 seconden (0.23) en dat noem je lang…

      Login om te reageren
  4. laminaatplaat zegt

    26 februari 2011 om 13:48

    @fant

    Maar we doen het niet voor het verbruik, maar voor de bijtelling! Wat gaat daaraan veranderen? :)

    Login om te reageren
  5. espada zegt

    26 februari 2011 om 13:54

    Wat mij betreft doen ze dat met elke 458.

    Login om te reageren
  6. slappehap zegt

    26 februari 2011 om 14:17

    Wint Ferrari het toch nog op 1 punt van McLaren.

    Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    26 februari 2011 om 15:38

    Happy happy, Joy joy….

    Login om te reageren
  8. mout zegt

    26 februari 2011 om 16:21

    Doe maar zuur. We hebben het hier over een geweldig rijdende Ferrari. Die precies de helft gebruikt van een 550 Maranello, 10 jaar terug. Maar die 550 er wel links en rechts uitrijdt. Zet hier maar voor de deur hoor.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      26 februari 2011 om 19:08

      @mout: een Hele of een Halve ? ;-)

      Login om te reageren
      • mout zegt

        26 februari 2011 om 21:05

        @Megakix: Een Halve, dan gebruikt ie zelfs maar een Kwart! :lol:

        Login om te reageren
  9. As_long_as_it_is_fast zegt

    26 februari 2011 om 19:17

    Ik ga hier even totaal off topic gaan en zeggen dat ik dat groen echt geweldig vind. :D
    In verband met die zuinige toestanden, beetje gay. :D Als ik dit soort nieuws lees over dergelijke auto’s, kan me niet echt interesseren. Daarvoor kijk ik niet naar deze wagens. ;)

    Login om te reageren
  10. Cantago zegt

    3 maart 2011 om 13:23

    Een Ferrari die niet dat prachtige geluid heeft als hij stationair loopt bij bijvoorbeeld een stoplicht? Dat is niet High Emotion! Dat is gewoon prut!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North