• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari P4/5 Competizione: coureurs en final renderings

Auteur: ricardo, gepost 23 oktober 2010 om 16:31 – 45 Reacties

Ferrari P4/5 Competizione officieus shopje

Even een update omtrent het Ferrari-project van James Glickenhaus. Want inmiddels zijn de namen bekend van de coureurs die de P4/5 Competizione tijdens de 24 uur van de Nürburgring zullen besturen. Ook hebben we een handjevol computerplaatjes van het eindresultaat.

Indien je niet weet waar we het over hebben als de term ‘P4/5 Competizione’ valt of de naam Glickenhaus wordt genoemd; check dit topic voor uitleg. Op dit moment wordt er nog hard gesleuteld aan het project, dat bestaat uit het onderstel van een 430 Scuderia, het blok van een F430 GT2 en een zelfgemaakte body.

Volgend jaar zal deze racer voorzichtig zijn eerste stapjes op de Nürburgring zetten. In juli 2011 wordt tijdens de 24h van de ‘Ring duidelijk tot waartoe deze unieke Ferrari in staat is. In-het-echt-foto’s van de P4/5 Competizione zijn er nog niet, maar de officiële renderings zijn al wel vrijgegeven.

Ferrari P4/5 Competizione coureurs

Inmiddels is duidelijk wie het sportstuurtje in de Glickenhaus-mobiel mag gaan vasthouden. Hierobven staan ze. Van links naar rechts zijn het Nicola Larini, Mika Salo, Luca Cappellari en Fabrizio Giovanardi. Hou deze Facebook-pagina in de gaten voor meer updates, mocht je dat interessant vinden.

Ook interessant!

  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione
  • Ferrari 812 Competizione
    Ferrari 812 Competizione A is nu ook officieel
  • Ferrari 812 Mozzarella*
    Ferrari 812 Competizione is nu officieel [UPDATE]
  • Zo klinkt 9.500 tpm met de 812 Competizione [video]

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

competizione, Ferrari, james-glickenhaus, Mika Salo, p4-5, Racing

Vorig bericht: « Wat is er zo bijzonder aan deze BMW 3 Serie?
Volgend bericht: Een bus die de bloemetjes buiten zet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yeelen zegt

    23 oktober 2010 om 16:53

    Dat ziet er focking lekker uit! :o

    Login om te reageren
  2. Yeelen zegt

    23 oktober 2010 om 16:54

    Komt ‘ie ook in GT5? ;)

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      23 oktober 2010 om 17:04

      @Yeelen: Je weet toch, GT5 komt nooit…. :P

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        23 oktober 2010 om 17:26

        @Rob: Komt ‘ie ook in GT5 als GT5 ooit uitkomt? Of moet ik m’n mond houden voor ze het nog ‘ns delayen om deze er in te zetten? ;)

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          23 oktober 2010 om 21:52

          @Yeelen: het antwoord van James Glickenhaus:

          Perhaps in the next version.

          http://www.ferrarichat.com/forum/showpost.php?p=139867162&postcount=1207

          Login om te reageren
          • Yeelen zegt

            23 oktober 2010 om 22:22

            @robbie: LOL! Droog :D Ff wachten tot 2017 dan… Of bedoelt hij met een uitbreiding oid?

            Login om te reageren
  3. cheetacars zegt

    23 oktober 2010 om 16:57

    http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=259723&page=81
    Wat plaatjes van hoe het er nu voor staat. Het topic is bekend, maar er staan nu wel interessante beelden in.
    Het is een erg nice project, getuigt van liefhebberij! :D

    Login om te reageren
  4. JPM zegt

    23 oktober 2010 om 17:32

    Dat ziet er dus gewoon niet uit he.. De P4/5 op basis van de Enzo was veel strakker, lager en vloeiender.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      23 oktober 2010 om 17:46

      @JPM: Een paar luchtinlaten en spoilers, meer zie ik niet…?

      Login om te reageren
      • JPM zegt

        23 oktober 2010 om 17:52

        @Citrofiel: Mwah leg de twee eens naast elkaar. De F430 variant is bij het achterwiel veel hoger en hoekiger, de Enzo variant veel ronder. De zijkant van de F430 variant is gewoon helemaal plat terwijl die rond moet zijn. De grootste verschillen zitten in de achterkant. Ik vind het er echt lomp uitzien.

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          24 oktober 2010 om 15:56

          @JPM:
          hoekige flanken zorgen voor een betere luchtgeleiding…

          Login om te reageren
      • JPM zegt

        23 oktober 2010 om 17:55

        @Citrofiel: Oh en de wielbasis verhouding ziet er niet uit als je erop let. Wil overigens niet zeggen dat het geen goede race auto is, daar gaat het tenslotte om.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          23 oktober 2010 om 18:33

          @JPM: De wielbasis! Dat is het. Het enige structurele verschil. De rest van de dingen die je noemt zie ik gewoon niet of zijn gewoon aanpassingen om ermee te kunnen racen, en die kan je nogal moeilijk meenemen in de schoonheid van een racewagen aangezien je toch niet zonder kunt…

          Login om te reageren
          • JPM zegt

            23 oktober 2010 om 19:29

            @Citrofiel: Ik heb de op de Enzo gebaseerde P4/5 ruim 2 jaar als achtergrond afbeelding gehad thuis dus zo een verschil valt heel erg op.

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              23 oktober 2010 om 19:49

              @JPM: Ah well, if you say so… Ik vind hem er prima uit zien. :D

              Login om te reageren
            • robbie zegt

              23 oktober 2010 om 23:41

              @JPM & @Citrofiel, wat denken jullie dat het verschil in wielbasis is tussen een 430 Scuderia en een Enzo?

              430 Scuderia: 2.601 mm
              Enzo: 2.650 mm

              Dat scheelt dus minder dan 50 millimeter. Oftewel minder dan 5 centimer. Te verwaarlozen lijkt mij.

              Daarnaast zitten zowel de Enzo als de 430 Scuderia in slechts 3,6 seconden op de 100 ;) En mbt de Scuderia:

              Ferrari claims that around their test track, Fiorano Circuit, it is faster than a Ferrari Enzo.

              Login om te reageren
  5. 288 GTO zegt

    23 oktober 2010 om 17:51

    Wat vindt Ferrari hiervan? Mogen ze de naam Ferrari wel zo expliciet gebruiken? Of wordt het officiëel Scuderia Glickenhaus?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      23 oktober 2010 om 22:27

      @288 GTO: ik zal James Glickenhaus maar even quoten zodat je het antwoord weet ;)

      Why would I put SF shields on this car?

      P4/5 Competizione is racing under Scuderia Cameron-Glickenhaus Shields

      Legally P4/5 C is a 2009 Ferrari. When P4/5 was finished as per Luca, Andrea and me Ferrari P4/5 by Pininfarina became an official Ferrari (Legally she always was a 2003 Ferrari) and her badging including SF shields were put on at Ferrari’s behest.

      P4/5 C, as she’s legally a Ferrari will have a Ferrari nose badge. She will not have SF Shields as previously discussed but will run under SCG Shields. Ferrari is quite aware that I:

      “have a new Project…”

      What their reaction to my project is, at this stage, unknowable…

      http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=259723&highlight=Scuderia+Cameron+Glickenhaus&page=76

      SF = Scuderia Ferrari
      Luca = Luca di Montezemolo
      Andrea = Andrea Pininfarina

      Lijkt me vrij duidelijk zo?

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        24 oktober 2010 om 18:29

        @robbie: Hm, het toont als meer… Maar de rest van de dingen die JPM noemt, zie jij daar wat van? :P

        Login om te reageren
  6. bpc zegt

    23 oktober 2010 om 17:51

    sorry hoor maar ik vind nogaltijd dat ze hun idee voor sterk hebben gehaald (qua looks en techinisch ook eigelijk) bij een klein engels merk (dat mij nauw aan het hart ligt)

    Login om te reageren
    • JPM zegt

      23 oktober 2010 om 17:53

      @bpc: Haha en technisch ook? Een beetje merkenliefde is niet verkeerd maar in jou geval maakt liefde blind ;)

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        23 oktober 2010 om 19:53

        @JPM: ja? de gtr is niet meer dan een buizenchassis en een sterke motor(en natuurlijk panelen er rondheen) de p5 is ook een gewoon buizenchassis met een sterke motor dor hij is gebaseerd op de zelfde prinicipes
        @cheetcars ok maar verklaar dan deze de ultima gtr iedereen kan niet hard genoeg schreeuwen ja maar hij is lelijk ,hoor je dat iemand schreeuwen bij de ferrari ,ik beweer nietdat de ultima mooi is he maar mensen (en veel mensen)laten hun gewoon verblinden door de badge !

        Login om te reageren
        • JPM zegt

          23 oktober 2010 om 20:07

          @bpc: En jij denkt dat de GTR de eerste en enige was die dat gebruikte? Doe eens even wakker worden! En een buizenchassis met motor? Moet ik daar werkelijk nog antwoord op geven?

          Login om te reageren
          • bpc zegt

            23 oktober 2010 om 20:12

            @JPM:zeg ik toch niet …en oke technisch gezien mischien minder dan maar de looks dan ik hoor hier niemand roepen hoe lelijk hij wel niet is maar toch snel dus… de budge maakt blind ;-)

            Login om te reageren
            • Foramen zegt

              23 oktober 2010 om 20:27

              @bpc:
              Dit ben ik toch niet met je eens hoor,
              Ik vind de P4/5 er uit zien als een goed doordachte auto in tegenstelling tot de Ultima die ik er uit vind zien al een bij elkaar geraapt zooitje (neemt niet weg dat ik het een tof autootje vind ;))

              Login om te reageren
            • robbie zegt

              23 oktober 2010 om 22:37

              @bpc: jij weet zeker niet op welke auto de P4/5 geinspireerd is? Roep aub geen domme dingen en zet jezelf niet zo voor paal…

              Login om te reageren
            • robbie zegt

              23 oktober 2010 om 22:42

              @bpc: en daarnaast vind ik em toch vooral lijken op onderstaande auto…

              Login om te reageren
              • bpc zegt

                23 oktober 2010 om 22:48

                @robbie: sorry maar ik vind toch dat die 2 weinig van elkaar weg hebben op het logo na, en als ik mij voor paal wil zetten is dat mijn keuze, ik heb liever een intressante discussie en zet mj zelf voor paal dan dat ik gewoon domweg met de groep meeknik

              • robbie zegt

                23 oktober 2010 om 23:18

                @bpc: wat heeft P4/5 C dan gemeen met een Ultima volgens jou? Volgens mij heeft P 4/5 C een Ferrari chassis (430 Scuderia), Ferrari motor (F430 GT2) en een Ferrari body (gebaseerd op de P4/5 die weer geinspireerd is op de P3/4).

                Ik zie dus vooral links met diverse Ferrari modellen. De enige overeenkomsten die ik zie met een Ultima GTR is de volgende: allebei zijn ze rood, hebben 4 wielen een dak en een achterspoiler.

        • midasracer zegt

          24 oktober 2010 om 00:49

          @bpc: Nee hoor, ik vind de Ultima ook mooi.

          Alleen ik zie ook geen connectie tussen Ultima en de P4/5 (waarvan ik hoop dat er een mooi model 1/18 van wordt uitgebracht).

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            24 oktober 2010 om 00:52

            @midasracer: ik hoop dat de link nu wel werkt

            Een van de allerbeste kitcars en ook de meest onpraktische.

            Login om te reageren
            • midasracer zegt

              24 oktober 2010 om 00:54

              @midasracer:

              Login om te reageren
              • robbie zegt

                24 oktober 2010 om 01:25

                @midasracer: alles wat je wil weten over schaalmodellen van P4/5 kan je ook nog eens hier vinden:
                http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=299142

              • bpc zegt

                24 oktober 2010 om 19:37

                @midasracer: die is mooi :o

              • midasracer zegt

                24 oktober 2010 om 23:35

                @bpc: Ik heb de andere foto’s van die dag er ook even bijgezet. Enjoy!
                http://www.flickr.com/photos/midasracer/5112166706/

          • robbie zegt

            24 oktober 2010 om 01:13

            @midasracer: als je een (goedgekeurd) schaalmodel van P4/5 wil hebben dan moet je hier zijn:
            http://www.bma43.com/?language=en

            Dat is namelijk het enige bedrijf dat toestemming heeft gekregen van James Glickenhaus om schaalmodellen van de P4/5 en P4/5 Competizione te maken.

            Bestellen kan hier: http://www.bma43.com/?section=preorder
            Helaas voor jou zijn ze wel 1/43 ipv 1/18.

            En als ik het goed zie is het ook nog eens een Nederlands bedrijf, scheelt weer in de verzendkosten ;)

            Login om te reageren
            • midasracer zegt

              24 oktober 2010 om 12:26

              @robbie: Merci, ik houd het in de gaten. Er komt wellicht nog een 1/18. Ik heb net een mega vitrine van Marktplaats gehaald, dus de collectie kan weer uitgebreid en aangepast worden.

              Login om te reageren
              • bpc zegt

                24 oktober 2010 om 22:06

                @midasracer: laat eens foto’s zien als ze vol zit he of maak een filmpje voor op aj

    • cheetacars zegt

      23 oktober 2010 om 17:54

      @bpc: kijk even verder en kom tot de conclusie dat de bouw van die auto geëvolueerd is uit de tijd van de P3 en de P4 van Ferrari, de inspiratiebronnen van de P4/5C. Het is wss de beste bouw voor een endurance auto binnen de regelementen

      Login om te reageren
  7. 288 GTO zegt

    23 oktober 2010 om 17:54

    Oh laat maar, ik zie het al.Scuderia Cameron(?) Glickenhaus met een “verbouwd” Ferrari logo. Wel gave auto overigens.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      23 oktober 2010 om 22:34

      @288 GTO: zie mijn reactie hierboven, of kijken even op de volgende link:
      http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=259723&page=76

      De ‘raceschildjes’ van Ferrari (Scuderia Ferrari) zullen niet op de auto zitten. Die zullen vervangen worden door het schild van Scuderia Cameron Glickenhaus.

      Op de neus komt wel gewoon een Ferrari logo (geen Scuderia Ferrari logo!), want het blijft natuurlijk een Ferrari.

      Ferrari logo:

      Scuderia Ferrari schild (van het Ferrari raceteam)

      Scuderia Cameron Glickenhaus schildje:

      Login om te reageren
  8. MRStephan zegt

    23 oktober 2010 om 19:00

    Wat een lelijk apparaat!

    Login om te reageren
  9. Pallas zegt

    23 oktober 2010 om 21:56

    Vroeger was alles beter:

    Login om te reageren
  10. robbie zegt

    23 oktober 2010 om 23:19

    Yeah baby!

    We will run our first two 6 hour races in Black Carbon Fiber unwrapped nor painted. P 4/5 C will be wrapped not painted as it’s lighter.

    Login om te reageren
  11. blingbling zegt

    24 oktober 2010 om 01:09

    wat een lelijk ding :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North