• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari Meeting deel 2

Auteur: Wouter, gepost 24 april 2006 om 10:12 – 18 Reacties

" align=

Centraal in Nederland waren we dus op bezoek bij een gezellig samenkomen van Ferrari liefhebbers. Vergeet vooral niet deel 1 van deze reportage te lezen, want daar staan ook wat leuke plaatjes!

De halve woonwijk werd overgenomen door een mooie collectie Ferrari’s. Samen werd ongeveer 30 jaar Ferrari historie afgedekt en we hebben een selectie gemaakt van onze favorieten. De “Magnum PI” modellen blijven echt snoepjes, dus als jullie dit jaar niets weten voor mijn verjaardag….

Dit blijft toch ook een van mijn toppers, de Ferrari 348 GTB. In 1993 kreeg de 348 TB (en TS) een update en werd de 348 GTB gelanceeerd. Er waren diverse kleine aanpassingen, waaronder een vermogensstijging van 20 pk naar 320 pk.ferrari 348 gtb
ferrari 348 gtb
Wie spot de verschillen met het vorige model 348. Behalve het dak dan, want deze 348 TS is een targa en dus is het dak uitneembaar. Overigens was er ook een 348 Spider, voor wie helemaal open wilde rijden.
Voor mensen met grote gezinnen, had Ferrari al sinds begin jaren tachtig de vierzits Mondial in de aanbieding.
De Ferrari kenners spotten het meteen, maar dit is dus geen Testa Rossa. Het is een 512 TR, die 10 jaar later op de markt kwam. Naast de uiterlijke en aerodynamische wijzigingen werden er ook veel technische wijzigingen doorgevoerd. De vijfliter boxermotor kreeg er 30 pk bij, zodat er 422pk wat beschikbaar kwam. Door andere aanpassingen werd de 512tr 40kg lichter zodat de sprint van 0-100 al na 4,8 seconden achter is. De 512 TR haalt een top van 313km/u.
De 308 GTB Quattrovalvole op originele 14″ lichtmetalen velgen. Veel eigenaren vervangen deze door 16″ als de banden aan vervanging toe zijn. Een nieuw setje 16″ velgen en banden is namelijk goedkoper dan alleen de 14″ banden.

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Supercars

Vorig bericht: « Ferrari Meeting deel 1
Volgend bericht: Seat Leon SUV, 4×4, CC en bodykit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Michiel van den Brink zegt

    24 april 2006 om 10:39

    Hé jongens.
    Jammer dat jullie de rest van de dag niet meer hebben meegemaakt.
    We hebben het grootste deel van de middag met de hele groep door de Betuwe gereden.
    Het was een erg gaaf gezicht om 14 Ferrari’s op de snelweg door het verkeer te zien slingeren.
    Overal schoten de snelle auto’s tussendoor, van links naar rechts, snel, supersnel…
    En daartussen draaide een gele Audi RS4 zijn rondjes om alle Ferrari’s heen.
    Ik reed zelf in de 512 TR mee.
    Het schreeuwende gekrijs van die flat V12 tussen de 5000 en 7000 toeren galmt nog na in mijn oren!
    ’s Avonds met de hele club uit eten geweest, was erg gezellig.
    Allemaal mensen met een gedeelde passie en gelukkig geen kouwe kak!

    ’s Nachts in mijn droom flitste er steeds weer een gele RS4 voorbij…

    Login om te reageren
  2. silasse zegt

    24 april 2006 om 11:01

    mooie auto’s maar de meesten zijn wel een beetje oud he.

    Login om te reageren
  3. tim zegt

    24 april 2006 om 11:05

    ” Er waren diverse kleine aanpassingen, waaronder een vermogensstijging van 20 pk naar 320 pk.”

    de 348tb/ts had wel erg weinig pk’s:-P

    Login om te reageren
  4. Wouter (autoblog) zegt

    24 april 2006 om 11:25

    Tim, een 348 TB gaat in 5,6 seconden naar de 100 en heeft een top van 275. Lijkt me niet echt behelpen. :-)

    Login om te reageren
  5. Peter zegt

    24 april 2006 om 11:37

    mooi stukje alleen werd is zonder dt he!

    Login om te reageren
  6. db zegt

    24 april 2006 om 18:09

    348GTB, +300Pk, knap zeg. Zou dat veel schelen in snelheid(h)

    Login om te reageren
  7. Roel zegt

    25 april 2006 om 08:57

    Geweldige Mondial!!%-)

    Login om te reageren
  8. Henkie zegt

    25 april 2006 om 10:42

    Wow.. mooie 348 op die oprit !

    Login om te reageren
  9. Ton zegt

    25 april 2006 om 20:52

    De 512 TR is inderdaad een heel andere wagen dan de Testarossa. Het uiterlijk en het interieur werden gemoderniseerd, en het vermogen werd opgeschroefd naar 428 pk (Testarossa 390 pk). Vooral werd er veel aandacht besteed aan het weggedrag van de auto. Een lager geplaatste motor, beter motormanagement, een nieuwe versnellingsbak en een beter remsysteem zorgen voor een wagen die veiliger en sneller is.
    De 512 TR is slechts geproduceerd van ’92 t/m ’94. Er zijn wereldwijd nog geen 2000 exemplaren.

    Login om te reageren
  10. luc zegt

    30 april 2006 om 12:07

    beste kan mij iemand wat info geven van een ferrari 348 tb ik kan deze wagen kopen via een kennis ikzelf ben een porsche rijder maar zou deze ferrari willen kopen voor mijn hobby nu heb ik enkele vraagjes ivm wat kost een onderhoud en om de hoeveel km moet dat gebeuren ikzelf zal er amper 4 a 5000 km per jaar mee doen zou u wat info kunnen bezorgen aub mvg luc

    Login om te reageren
  11. DonDiedCorleone zegt

    27 juni 2006 om 13:49

    Een kennis van mij heeft eek een 348TB, hij is over het onderhoud niet echt te spreken (iedere 2000km werd hem aangeraden) maar vooral verzekerings problemen met de auto. auto is all risk verzekerd maarrrr bij:
    Rijden in regen -> WA
    Parkeren in een onbeveiligde garage of buiten -> WA
    etc etc… Persoonlijk denk ik dat je met die porsche meer plezier hebt voor veel minder geld!

    Login om te reageren
  12. Ramon zegt

    28 juni 2006 om 19:13

    He! heb zef een Testarosa maar wordt nergens van op de hoogte gehouden. Als er weer eens ergens een meeting is ofzo zou ik er gaag bij willen zijn. Offe..tel ik pas mee als ik mijn Enzo heb ofzo? Komt echt nog wel!!

    Login om te reageren
  13. Razor zegt

    13 januari 2007 om 22:51

    ‘Dit blijft toch ook een van mijn toppers, de Ferrari 348 GTB. In 1993 kreeg de 348 TB (en TS) een update en werd de 348 GTB gelanceeerd. Er waren diverse kleine aanpassingen, waaronder een vermogensstijging van 20 pk naar 320 pk.’

    Dit is helemaal geen GTB. GTB’s zijn heel bijzonder, slechts een paar honderd gebouwd, minder dan een handvol in nederland. Verschil tussen TS en TB blijft dus beperkt tot dak en wat toevoegingen aan de TB door een eigenaar die denkt zijn auto hiermee te verbeteren.

    Login om te reageren
  14. rob zegt

    1 april 2007 om 21:08

    hoi,

    wat kost een testarossa in het onderhoud, wie kan mij dit vertellen en uitleggen

    Login om te reageren
  15. hans zegt

    4 juli 2007 om 21:41

    als jullie weer eens een rondrit organiseren lijkt het me leuk om ook eens mee te doen ben in bezit van een 348 tb doe dan even een berichtje vr gr hans.

    Login om te reageren
  16. hans zegt

    4 juli 2007 om 22:06

    oke

    Login om te reageren
  17. Romano zegt

    5 juli 2007 om 09:55

    uit bron:

    Nesselande in de ban van Ferrari!

    In overleg met een aantal Ferrari- Lamborghini liefhebbers, heeft Smaal Promotions BV onderdeel van de Smaal Holding Groep BV op zondag 22 juli 2007 vanaf 11.00 uur te Rotterdam- Nesselande Boulevard (vlakbij Zevenhuizen) een leuke meeting georganiseerd. Dit evenement vindt plaats op een mooie locatie aan het water. Er zullen dus Ferrari’s en Lamborghini’s aanwezig zijn. De mensen krijgen de mogelijkheid om de diverse exclusieve bolides te mogen bewonderen en waarnodig vragen te stellen en te fotograferen. Eventueel een rit maken met een eigenaar is niet uitgesloten! Tevens is er voor de eigenaren en hun partners na afloop een barbecue, welke verzorgd zal gaan worden door Verhage Fastfood. De toegang is gratis!

    Aanmelding met uw exclusieve bolide kan nog steeds via [email protected]

    telefoon 010-2887799- 0642804706

    Er is voldoende ruimte voor de auto’s, en bewaking is aanwezig.

    De Nesselande boulevard is:

    Bereikbaar vanaf Utrecht richting((A20) Den haag afslag Nieuwerkerk/Zevenhuizen.Nesselande
    Bereikbaar vanaf Breda richting Gouda (a20) afslag Nieuwerkerk/ Zevenhuizen/Nesselande

    Meer info!

    Zie onderstaande link:

    http://www.rubenzo.nl/nieuws/2007/06/07/ferrari__en_lamborghini_meeting_te_rotterdam/

    Login om te reageren
  18. sjors zegt

    7 augustus 2007 om 23:25

    mn oom heeft 5 auto’s (haha) waaronder een mondial, is wel grappig dat ik hem hier ook tegenkom:P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North