• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fifth Gear dubbeltest: Ford Focus RS vs Mitsubishi Evo X

Auteur: ricardo, gepost 10 juni 2009 om 20:02 – 55 Reacties

Focus RS vs Evo X

De rijtesten van de Focus RS en de Evo X zijn hier al eens voorbij gekomen. Fifth Gear zette ze onlangs naast elkaar op een circuit voor een dubbeltest. Je kan de test over 3 jaar bij Discovery Channel bekijken, of hier & nu op Autoblog.

De twee motorisch opgesmukte gezinsauto’s mogen het tegen elkaar opnemen in een match waarbij het beste uit twee werelden gecombineerd wordt. Namelijk voetbal en asociaal hard over een circuit rijden. Uiteraard worden de voor- en nadelen van de Focus en Evo X op het eind even op een rijtje gezet. Check de video voor bijna 6 minuten aan pk-geweld.

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

evo-X, fifth-gear, focus-rs, Ford, Mitsubishi, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « China straft Frankrijk (Renault) ivm ontvangst dalai lama
Volgend bericht: Olieverbruik wereldwijd keihard gedaald »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ronald zegt

    10 juni 2009 om 20:06

    Moet het filmpje nu gaan kijken, maar op voorhand zeg ik al:
    doe mij de Focus RS maar! (en als die op zijn ben ik ook zeer gelukkig met de EVO hoor…)

    Login om te reageren
  2. maxie1996 zegt

    10 juni 2009 om 20:08

    Leuk filmpje.

    Login om te reageren
  3. Lan_Evo zegt

    10 juni 2009 om 20:11

    Hmm ik zou de Evo X kiezen. Heb je in ieder geval 4WD en dus tegelijk ook meer potentie, waar je bij de Focus RS eigenlijk al aan het maximum zit van wat de voorwielaandrijving aan kan.

    Login om te reageren
  4. Nijntje_ zegt

    10 juni 2009 om 20:12

    Evo power!

    Login om te reageren
  5. MDA zegt

    10 juni 2009 om 20:12

    nog een niet verwachtte (voor mij dan) uitkomst. Leuk stukje

    Login om te reageren
  6. BmwMPower zegt

    10 juni 2009 om 20:14

    Op zich wel een goede vergelijking, maar 4-wielaandrijving en FWD.
    En de EVO heeft een kont om spullen in te doen, de RS niet.

    Login om te reageren
  7. Pier zegt

    10 juni 2009 om 20:14

    Hehe, driving like you’re escaping from jail…moeilijke keuze maar die 5 cilinder klinkt zo lekker dat het de ford wordt!

    Login om te reageren
  8. arjens zegt

    10 juni 2009 om 20:17

    Nice, oie je zou mar in een dergelijke luxe positie zitten om een keuze te kunnen maken. Ik ga voor de ford, eens in dat ding gezeten en sindsdien…. Ooit…

    Login om te reageren
  9. Gnermo zegt

    10 juni 2009 om 20:17

    Nou, Fifth Gear is zelf ook onvolwassen geworden. Ze proberen juist met die idiote reclames Top Gear belachelijk te maken dat ze onvolwassen zijn en dan moet je dit nog zien…

    Beter goed gejat dan slecht gemaakt…

    Login om te reageren
  10. C70T5 zegt

    10 juni 2009 om 20:23

    focus rs voor mij…

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    10 juni 2009 om 20:24

    Een patatje met voor mij graag. En een kroket. Blikje cola. Iemand hier nog iets? Nee? Mooi.

    Login om te reageren
  12. arjens zegt

    10 juni 2009 om 20:28

    Ja een whopper bacon-chease en een zakkie onion rings met van die saus.

    Login om te reageren
  13. Laue zegt

    10 juni 2009 om 20:28

    mag ik een patatje joppie, frikandel met en een kipcorn.

    oh wacht. doe maar die EVO erbij.. in het rood :D

    Login om te reageren
  14. arjens zegt

    10 juni 2009 om 20:30

    @Laue, helaas de EVO is op, is een Dacia Sandrero ook goed?

    Login om te reageren
  15. Dinks zegt

    10 juni 2009 om 20:31

    Ford Focus RS vs Nissan GT-R:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZZL8uPemi3k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fprofile.php%3Fid%3D1009138971%26ref%3Dname&feature=player_embedded

    Login om te reageren
  16. Speed zegt

    10 juni 2009 om 20:33

    Evo natuurlijk :)

    Login om te reageren
  17. S2000 zegt

    10 juni 2009 om 20:47

    De EVO is de betere auto waar die voor bedoeld is.
    Leuke bijkomstigheid: hij zal ook nog langer heel blijven ook !!
    Over smaak (uiterlijk) valt niet te twisten. Ik vind beide auto’s mooi.

    En voor een voorwielaangedreven auto is de prestatie van de Focus natuurlijk zeer bijzonder goed.

    Maar tegen de EVO X komt ie NIET op !

    Login om te reageren
  18. Yeelen zegt

    10 juni 2009 om 20:59

    They’ll never beat Top Gear!

    Login om te reageren
  19. Lok zegt

    10 juni 2009 om 21:08

    Hum de Megane RS (oude model) met 268pk zit heel dicht op de hielen van een EVO op Zandvoort (Autovisie). Ik ben erg benieuwd hoe ver de Megane zal uitlopen op de Focus:-)

    Login om te reageren
  20. e39turbo zegt

    10 juni 2009 om 21:09

    @dinks

    Ford Focus RS vs Nissan GT-R:
    is toch geen vergelijking!!
    je zet toch ook geen golf gti tegenover een porsche turbo ofzo

    Login om te reageren
  21. frank zegt

    10 juni 2009 om 21:13

    of het hele programma via p2p downloaden…

    moeten ze het ook maar gelijk hier uitzenden ipv pas na 3 jaar!

    Login om te reageren
  22. Dinks zegt

    10 juni 2009 om 21:13

    e39turbo: de YouTube link pakt ie niet maar ga maar zoeken. De Nissan heeft flink wat ruimte nodig om z’n pks kwijt te kunnen en vaart te maken.
    Ik reed mee met een 300 pk ST (gekit dus): mental!
    Gas in de bocht is wat tricky maar hij gaat erg hard, Vmax 270.

    Dutch Spring Run 2009

    Login om te reageren
  23. lautje23 zegt

    10 juni 2009 om 21:16

    En het prijsverschil ?
    Gek genoeg wordt de Focus wel sneller en beter in Autoweek getest dan de OPVOLGER van de EVO 10..! Deze opvolger is dus bepaald geen betere SPORTauto dan de Evo 10 ?!

    Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    10 juni 2009 om 21:19

    Doe mij een Evo oorlog van de geïmproviseerde Crack Donalds.

    Login om te reageren
  25. Nilo zegt

    10 juni 2009 om 21:21

    Die evo heeft dan maar 300 pk. Met de FQ400 was al helemaal duidelijk geweest wie er zou winnen. Die auto wint het op een track zelfs van een lambo :?

    Login om te reageren
  26. Thomasio zegt

    10 juni 2009 om 21:36

    Ze moeten alleen niet zo’n super versnellingsbak in de Evo maken als het de auto 0,9 sec langszamer maakt om naar 100 te komen, en ook veel tammer maakt. (ik leid dit af uit de autoweek review).

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 21:43

    Dat lijkt me duidelijk. Beide veuls te sportief voor mij. Doe mij maar niets dan. Of wacht! Als dat ook mag… Dan doe ik mee met Rick dos! ;)

    Login om te reageren
  28. wapz zegt

    10 juni 2009 om 21:48

    Volgende week zondag weer Top Gear! :p

    Login om te reageren
  29. wotevajjjj zegt

    10 juni 2009 om 21:54

    spijtig al1 dat een wrx die evo nog eens owned

    Login om te reageren
  30. JamesBond007 zegt

    10 juni 2009 om 21:59

    Die 5 cilinders klinken gruwelijk!

    Login om te reageren
  31. Ferdinand1 zegt

    10 juni 2009 om 22:11

    Ik kan op dit moment echt niet kiezen wat ik wil… Zodra ik een proefrit met allebei heb gemaakt laat ik het wel weten.

    Login om te reageren
  32. Henk zegt

    10 juni 2009 om 22:16

    -edit: ip ban-

    Login om te reageren
  33. Volvo_440_turbo zegt

    10 juni 2009 om 22:21

    Ik heb al, zoals ik al eerder verteld heb, mogen meerijden in de EVO, toen ik dacht dat we het rond punt gingen opknallen slalomde de dealer, voormalig rallyrijder er vlotjes omheen, op dat kruispunt stond trouwens een Porsche Turbo, die keek ernaar :D
    Na het testritje heb ik zelfs niet durven vragen of ik heel even mocht rijden, om daar de limieten van de zoeken heb ik de ballen niet voor.
    Over de RS kan ik helaas niets vertellen, maar slecht zal die auto zeker niet zijn en voor de meeste stervelingen waarschijnlijk meer dan voldoende…

    Login om te reageren
  34. Initial_D zegt

    10 juni 2009 om 22:27

    er is nog wel sprake van een vrij groot prijsverschil tussen de ford en de mitsubishi. De focus RS kost 50000 Euro en de Evo X kost 71000 euro. Dat is een verschil van 21000, en voor wat? die ene keer dat je naar het circuit gaat en een seconde inlevert?

    Login om te reageren
  35. ju zegt

    10 juni 2009 om 22:52

    De focus is een opgepompte hatch terwijl de EVO gewoon zo gebouwd is. Toen ze de reportage begonnen, heb ik gewoon doorgespoeld als ik die aflevering bekeek. Kun je evengoed een eend met een met een mini vergelijken. Wat zinloos!

    Login om te reageren
  36. niels078 zegt

    10 juni 2009 om 23:22

    @ Initial D

    Inderdaad niemand begint over het grote prijsverschil. Een verschil van 21000 euro op autos van 50 000 / 70 000 vind ik nogal groot.
    Maar ik zou tog voor de 3 diamanten kiezen ;)
    ( als ik het geld over had )

    Login om te reageren
  37. Laue zegt

    11 juni 2009 om 08:50

    @ Inital D

    Koop dan een Dodge Caliber SRT4 nog eens 10 mile goedkoper dan een Focus RS, Komt ook rap van zijn plek af en die keer dat je naar het circuit gaat lever je 2 seconden in.

    Login om te reageren
  38. wilco zegt

    11 juni 2009 om 08:59

    Duidelijk, zonder bekijken van filmpje is de Focus winnaar. Wie zegt dat de Evo de winnaar is heeft duidelijk nog niet kennis gemaakt met de nieuwe Focus. In autoweek veegde de Focus dan ook de vloer aan met de nieuwe Evo. Het design is niks meer, en de giftigheid is ook weg. Dat is nu juist wat Ford eindelijk wel heeft toegepast.

    Login om te reageren
  39. Sander zegt

    11 juni 2009 om 09:15

    ja, de ford focus dus…

    Login om te reageren
  40. 316i zegt

    11 juni 2009 om 09:44

    bij autoweek veegt elke duitser de vloer aan met de jappaner ,denk ook niet dat ze zo goed kunnen rijden als deze gasten .

    Login om te reageren
  41. WdV zegt

    11 juni 2009 om 09:50

    vind het wat een matig filmpje… Het eerste testje is 1e/2e versnelling werk, tuurlijk is de vierwielaandrijving daar in het voordeel! En dan na 5 minuten gaan ze eindelijk het rondje circuit doen, laten ze niet zien waar het verschil word gemaakt… Vroeger lieten ze de concurent wel als schaduwauto zien, daar was ik nu ook wel benieuwd naar!!

    Maar beide geweldige auto`s hoor! 8) Mijn voorkeur zou de focus zijn, puur voort uiterlijk en de 5 cilinder.. De ruimte in de garage is er al, nu de pingels nog!

    Login om te reageren
  42. Joey zegt

    11 juni 2009 om 11:03

    Zoiets staat allang in de Autoweek.
    Doe mij maar de Focus RS. Is veel stoerder en 20k goedkoper.

    Login om te reageren
  43. silly zegt

    11 juni 2009 om 11:19

    bedoel als ik 70.000 kan uitgeven,dan kan ik er waarschijnlijk nog wel 20.000+ uitgeven.

    Doe dan maar een prachtige BMW M3……das pas stoerrrrrrrrrr.

    Maar allemaal leuke karretjes hoorrrrrrrrr.

    Login om te reageren
  44. STJ zegt

    11 juni 2009 om 11:38

    Natuurlijk de Evo ziet er veel dikker uit en technisch ook de beste.

    Login om te reageren
  45. Hans zegt

    11 juni 2009 om 11:55

    @ Ferdinand1

    Volgens mij is het niet mogelijk om een proefrit met de RS te maken. Het is een unieke auto (x aantal exemplaren gemaakt) dus het is kopen of niet kopen ;p attans zo ging het bij mijn pa toen hij de focus RS 2003 haalde.

    Laterrrrr

    Login om te reageren
  46. demoder zegt

    11 juni 2009 om 12:35

    vreemd in de autoweek van deze week staat dat de Focus sneller is !!!!!!!

    Login om te reageren
  47. Bugger zegt

    11 juni 2009 om 12:51

    Persoonlijk maakt het me geen reet uit dat de Evo sneller is, het ding is oerlelijk! In de RS wil je nog gezien worden en de prijs is ook een stuk aantrekkelijker. Beide wagens zijn niet echt langzaam te noemen, dus mijn keus is gemaakt.

    Login om te reageren
  48. Jochempie zegt

    11 juni 2009 om 14:47

    @demoder: verschillende tests, verschillende uitkomsten.

    Ik ga voor de Focus, omdat k nou eenmaal een Ford-man ben!

    Login om te reageren
  49. silly zegt

    11 juni 2009 om 16:25

    wanneer ben je een Ford-man, als je er een rijdt??
    ik heb ook een focus,maar kan van ford-man zomaar veranderen in BMW-man als ik de lotto win.

    Login om te reageren
  50. phantom zegt

    11 juni 2009 om 20:26

    Doe mij maar een fordkandel met patatje evo-saus

    Login om te reageren
  51. CSL zegt

    11 juni 2009 om 22:01

    De Evo is duidelijk beter. Wat moet je nou in hemelsnaam met 300pk en voorwielaandrijving!!
    Nee doe maar een 135i coupe.

    Login om te reageren
  52. lincoln zegt

    11 juni 2009 om 22:17

    @CSL ..
    wat dacht je ??
    ik schrijf eens iets zonder samenhang .. wartaal ..

    gefeliciteerd ..

    Login om te reageren
  53. Kyanite zegt

    11 juni 2009 om 22:57

    De Focus is een leuke wagen, erg leuke wagen zelfs. De oudere Evo’s zijn ook leuk, in ieder geval leuker als de Evo X. Helaas heb ik geen ruimte meer en ook geen geld, maar anders had ik direct een Focus RS gehaald.

    Login om te reageren
  54. zonda zegt

    25 juni 2009 om 17:50

    geef mij top gear maar

    Login om te reageren
  55. Jeffrey zegt

    4 juli 2009 om 12:22

    Scheelt dus een seconde tussen die 2. + het feit dat meneer in de Evo zelf in touring car kampioenschappen raced.

    Maar laat wel weer zien dat het geen reet uitmaakt of je nu achter, 4 of voorwielaangedreven bent. Het zal op het circuit misschien een seconde schelen, lekker boeiend…
    Iedereen zit altijd wel achterwiel en 4-wiel aandrijving op te hemelem, maar is ook 10 keer moeilijker te rijden en achterwiel is helemaal onvoorspelbaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North