• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Files veiliger dan geen files

Auteur: Dennis, gepost 12 juni 2006 om 10:29 – 2 Reacties

File bord

Files bestrijden is een lastige en ondankbare klus. Geregeld wanneer een knappe kop een goed idee heeft, blijken de resultaten in de praktijk tegen te vallen. Daarbij zijn veel ideeën nauwelijks bruikbaar doordat ze bijvoorbeeld teveel geld kosten of botsen met het milieu-eisen. De schadeverzekeraars rouwen in ieder geval niet om de files. In tegenstelling tot wat ik had verwacht, gebeuren er tijdens de file minder ongelukken dan zonder files.

Terwijl automobilisten veel hinder ondervinden van de files wrijven de verzekeraars in hun handen. “Als het stilstaat op de wegen, is er minder schade”, bevestigt woordvoerder Willem Kok van Centraal Beheer Achmea in een bericht in De Telegraaf van vandaag. Kok heeft geen exacte cijfers, maar zijn gevoel zegt dat het toegenomen aantal files en opgebroken wegen tot minder botsingen leidt. Feit is namelijk dat er in vergelijking tot een paar jaar geleden, op maandag morgen, een gevoelige ochtend, minder telefoontjes binnen komen van automobilisten die een ongeluk hebben gehad.

Ik dacht altijd dat er tijdens de file juist meer ongelukken gebeuren. Doordat je continue bezig bent met optrekken en remmen en de aandacht in een file gemakkelijk verslapt, zit je voor je het weet op de bumper van je voorganger. Is mij persoonlijk al eens overkomen (bron: nu.nl).

Ook interessant!

  • Video: Meneer doet dutje tijdens file. Met kussen.
  • 'Files in de spits voorgoed verleden tijd'
  • Hier stond je in 2021 het vaakst in de file
  • Lezersvraag: met welke auto wil jij niet in de file staan?

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

files, Verkeer

Vorig bericht: « Heroverweging voor de Anti-Audi-TT-ers…?
Volgend bericht: Alfa 159 WTCC Stradale en Punto Brutale »

Lees Interacties

Reacties

  1. silasse zegt

    12 juni 2006 om 13:13

    Ik ben alerter tijdens een fille.
    Maar tegelijk heel boos en soms rijdt ik dan tegenover gestelde richting om de fille te vermijden (Een slechte gewoonte van mij).

    Login om te reageren
  2. Zoef de Haas zegt

    12 juni 2006 om 14:27

    Het is niet uitgesloten dat dit gemanipuleerde informatie is, heel selectief.

    Wat moeten we hiervan denken:

    “Kok heeft geen exacte cijfers, maar zijn gevoel zegt dat het toegenomen aantal files en opgebroken wegen tot minder botsingen leidt.”

    Dat bevestigt dus mijn vermoeden dat vele wegenwerken opzettelijk worden gedaan om het autoverkeer te hinderen.

    Enne…nog iets: de reden dat de overheid auto`s haat zit `m er in dat dat mensen zijn die zichzelf besturen, en zelfbestuur…dat kan niet getolereerd worden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North