• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Flitsactie: 20% rijdt te hard!

Auteur: autoblogger, gepost 25 september 2009 om 17:23 – 41 Reacties

Paytime!


Maar liefst 1204 van de 6400 voertuigen die vanochtend over de A6 reden zijn geflitst.

Daarmee is het vorige record van 1900 boetes niet gehaald, maar de A6 blijft natuurlijk een mooie flitslocatie. Tien automobilisten reden meer dan 50 kilometer te hard en lopen het risico dat ze hun rijbewijs moeten inleveren. De hoogst gemeten snelheid was 178 km/u (de max snelheid aldaar is 100 km/u).

PS: Het ongekend hoge aantal geflitste auto’s werd gehaald ondanks dat de snelheidscontrole vooraf via de radio was aangekondigd, zo schrijft nu.nl.

Ook interessant!

  • Video: politie rijdt te hard bij een school!
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Video: pick-up rijdt auto aan, rijdt door

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, Verkeer

Vorig bericht: « Hybride styling: Wald RX450h
Volgend bericht: Hoe zit het met de Nederlandse Hansen Sportcar? »

Lees Interacties

Reacties

  1. JCD zegt

    25 september 2009 om 17:32

    Hé wat jammer, daar gaat onze bredere wegen… die werden hiervan betaald toch? Ohnee dat is voor de bajes draaiende te houden, en de draaideur criminelen van het buitenland een onderkomen te geven.

    Login om te reageren
  2. Miamii zegt

    25 september 2009 om 17:33

    Zielig toch. Gisteren ook hier in t oosten overal controles, die lui zitten gewoon in de bosjes, te zielig voor woorden!

    Login om te reageren
  3. Gio zegt

    25 september 2009 om 17:34

    bastards.. ik haat ze…

    Login om te reageren
  4. BetaArkUser zegt

    25 september 2009 om 17:35

    wel beetje lelijk als het ook nog is aangekondigd. en wel beetje zonde van die ene van 178km/h

    Login om te reageren
  5. S-line zegt

    25 september 2009 om 17:35

    @ JCD, Inderdaad. Saban heeft de staat ook miljoenen gekost… slechts 1 klein voorbeeldje.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    25 september 2009 om 17:36

    100 km/u ??

    o.k. we hebben hier nog een infra-structuur uit de romijnse tijd ..
    maar moeten we de top snelheid niet eens een beetje aanpassen aan vandaag ofzo ??

    Login om te reageren
  7. Edman zegt

    25 september 2009 om 17:39

    @ lincoln

    Vervolgens scheur je met 160 km/h langs een opa die met 50 op de teller aan het invoegen is… De maximum snelheid wil ik enerzijds ook omhoog, maar anderszijds wordt het hier dan wel een gevaarlijke boel, met elke 20 km een knooppunt.

    Login om te reageren
  8. RobertJ zegt

    25 september 2009 om 17:45

    *zucht* of ze stellen normale snelheidslimieten. Op de A7 is het tenminste 120, een beetje redelijk. (daar rijdt iedereen tegen de file in ook zo’n 10% te hard, met de file mee 80% te langzaam)

    Login om te reageren
  9. Benjamin1 zegt

    25 september 2009 om 17:45

    @ lincoln

    romijnse tijd? :lol:

    OT

    178km/h is wel weinig eigenlijk….

    Login om te reageren
  10. RobertJ zegt

    25 september 2009 om 17:52

    @Edman: Of je ontneemt die opa even zijn rijbewijs…
    .
    Even serieus, ik zie ook wel dat die snelheidsverschillen gevaar opleveren, maar zolang wij die grenzen zo belachelijk laag stellen, zal De Nederlander ook niet anders leren rijden… Niets tegen bejaarden in het verkeer, maar ze moeten nog wel capabel zijn om deel te nemen. Momenteel meen ik toch aardig wat ouderen te zien die eigenlijk geen autorijbewijs meer zouden moeten hebben. (dat geld ook voor een groep jongeren). 120 moet toch gewoon goed te doen zijn op die snelweg?
    .
    Er zijn voor ouderen ook goede(veilige) alternatieven. Brommobielen zijn tegenwoordig ook aardig luxe(alleen wel extreem duur) en voor ouderen is een speciale taxitarief mogelijk, welke ze voor een paar euro kilometers ver brengt.
    .
    Overigens, alle respect naar ouderen die de samenleving hebben opgebouwd en nog “genieten” van hun laatste stukje mobiliteit, maar soms moet je gewoon erkennen dat het niet meer kan.

    Login om te reageren
  11. Benjamin1 zegt

    25 september 2009 om 17:57

    oja

    yay geen groen nieuws meer, is trouwens een tijdje geleden dat ik actief was op AB, vanwege al dat groene gezeik.

    Het toppunt was wel de aankondiging van een BMW 320D Efficient Dynamics.

    Ben blij dat het over is…..

    Login om te reageren
  12. Thijs zegt

    25 september 2009 om 17:59

    Als ik dit lees kijk ik dit graag:
    http://www.youtube.com/watch?v=H2WL_dRHs64

    Burgelijke ongehoorzaamheid!

    Login om te reageren
  13. northspotting zegt

    25 september 2009 om 18:08

    Op welk stuk is het 100 dan?? Van Amsterdam naar Almere heet het volgens mij nog geen A6 en na Almere mag je er 120…

    Login om te reageren
  14. roadronner zegt

    25 september 2009 om 18:15

    @northspotting:

    Beetje lui ofzo? Als je even gekeken had op nu.nl dan had je kunnen lezen dat het bij Emmeloord was, bij de splitsing met de N50…

    Login om te reageren
  15. Asfaltliefhebber zegt

    25 september 2009 om 18:20

    Geeft wel aan hoe weinig draagvlak er is voor de snelheidslimieten in Nederland. Als er minder bejaarden en huisvrouwen op de weg waren geweest en de brandstof minder duur was geweest zou er nog veel beter doorgereden worden.

    Met de guerillatechnieken die Koos Spee zijn volgelingen heeft aangeleerd ben je tegenwoordig nergens meer veilig. Zie flitsservice voor wat mooie reportages. Allemaal gasten die voor de val van de muur gegeild zouden hebben op een baan bij de Stasi.

    Login om te reageren
  16. JCD zegt

    25 september 2009 om 18:27

    Soms wil ik ook wel even Ghostrider zijn, al die teringtwingo’tjes die linksplakken en autos die abnormaal zich naaldje aan de 50 houden. En gewoon op achterwiel ze inhalen en dan net de buitenspiegels raken haha en dan hoor je ze denken ‘zo hey, wat een aso!’ ja ga dan lekker rechts rijden zoals de wet het voorschrijft… megauuuuuul

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      26 september 2009 om 10:11

      @JCD:

      “Soms wil ik ook wel even Ghostrider zijn, al die teringtwingo’tjes die linksplakken en autos die abnormaal zich naaldje aan de 50 houden. En gewoon op achterwiel ze inhalen en dan net de buitenspiegels raken haha en dan hoor je ze denken ‘zo hey, wat een aso!’ ja ga dan lekker rechts rijden zoals de wet het voorschrijft… megauuuuuul”

      En dan toch hier een mening over hebben…

      “Hé wat jammer, daar gaat onze bredere wegen… die werden hiervan betaald toch? Ohnee dat is voor de bajes draaiende te houden, en de draaideur criminelen van het buitenland een onderkomen te geven.”

      Toch apart…

      Login om te reageren
  17. Edman zegt

    25 september 2009 om 18:28

    @ RobertJ

    Daar heb je ook wel een punt, in Duitsland gaat het immers ook goed. Toch is het anders… In Nederland is er nergens zo’n lang stuk knalweg als de “Oberhausen Straight”. Zoals ik al zei heb ik over deze kwestie toch gemengde gevoelens. Ook hangt het er trouwens vanaf in wat voor een auto je rijdt. In een Citroën C1 wil je écht niet harder dan 120… Terwijl je in een aardig gemotoriseerde middenklasser toch wel een beetje aan het lijntje wordt gehouden. Ach, ‘de beste stuurlui staan aan wal’ lijkt me hier toch wel een passend spreekwoord.

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    25 september 2009 om 18:32

    ach .. na het afdragen van de snelheidsbelasting was de situatie toch ook weer niet zooooo gevaarlijk ..

    vlak voor de overheidschantage was het natuurlijk een levensgevaarlijke bedoeling daar op de A6 ..

    Login om te reageren
  19. Realhustler zegt

    25 september 2009 om 18:55

    stukje a6 waar het honderd is bij emmeloord, is bij twee flinke bochten en een afslag.

    Het bordje honderd staat wat vroeg, en eindigt wat laat, maar van lelystad richting joure knijpen die bochten flink, vooral de tweede. Snelheids limiet is terecht daar.

    De andere kant op kan wel 120, maar mag helaas niet. 178 daar is in de bocht niet handig. Tenzij je het aardse bestaan zat bent.

    Login om te reageren
  20. ThomasK zegt

    25 september 2009 om 19:08

    Ik ben er ook geflitst, ze stonden net na het punt waar de max snelheid verandert van 120 naar 100, erg kinderachtig, dat is prijsschieten natuurlijk.

    Login om te reageren
  21. northspotting zegt

    25 september 2009 om 19:12

    @roadronner:
    Uhm als ik alle bronnen die autoblog gebruikt moet gaan checken dan ben ik 2 keer zo lang bezig, dan hoef ik net zo goed niet op autoblog te komen. Als jij die tijd hebt prima, maar ik niet.

    Het knooppunt is inderdaad 100, daar hebben ze wel vaker staan flitsen inderdaad.. kut stuk, maar het is ook niet verwonderlijk dat iedereen daar te hard rijdt. Die snelste is er wel snel ingedoken of uitgeaccelereert, 185 op de teller gaat wel lekker :P

    Login om te reageren
  22. arjens zegt

    25 september 2009 om 19:21

    A6, de mooiste weg van het land……….

    Login om te reageren
  23. GND zegt

    25 september 2009 om 20:51

    nou als tog zoveel mensen daar zo hard rijden voer dan gewoon een maximum snelheid van 120 in kan vast geen kwijt. de meeste ongelukken komen volgens mij tog niet door snelheid meer door van die klunsen die niet kunnen rijden

    Login om te reageren
  24. werner zegt

    25 september 2009 om 20:59

    bos zoekt zeker euro” voor ABNAMRO

    Login om te reageren
  25. RobertJ zegt

    25 september 2009 om 21:15

    @Edman: hmm, met een C1 wil ik niet harder dan 120? met mijn aygo ging ik ook zonder problemen 150 ;)

    Het trio heeft in zijn klasse 1 van de betere onderstellen, als je matiz had gezegd had ik niets gezegd ;)

    Login om te reageren
  26. Brokkenpiloot zegt

    25 september 2009 om 21:49

    Ai, dat verpest mijn avond. Ik rij nooit (nouja, bijna nooit) te hard maar had vanochtend nogal haast en ik heb niets gezien! O dear…

    Login om te reageren
  27. M.M.M zegt

    25 september 2009 om 22:29

    Dit is weer puur en alleen om de staatskas te spekken. In een woonwijk met spelende kinderen waar je 30 mag zie je ze niet, want daar komen op een ochtend geen 6400 auto’s langs. Neeee, dat levert te weinig op !!!!!!!!

    Login om te reageren
  28. Remco zegt

    25 september 2009 om 22:32

    Punt 1: ik luister nooit naar de radio.

    Punt 2: ik rijd altijd te hard.

    Enfin, volgens mij was ik ook de lul vanochtend.

    Login om te reageren
  29. audipower zegt

    26 september 2009 om 07:18

    ja ik heb um gezien … toen ik er voorbij was dus ik krijg er ook wel 1 binnen denk ik reed 10 te hard.. en nogal veel collega’s van de oefening ook :P hahah tis niet anders er wordt daar altijd te hard gereden dus ja zo is een manier omt op te lossen

    Login om te reageren
  30. Cantago zegt

    26 september 2009 om 10:09

    Dit benadrukt weer 100% dat Nederlanders gewoon niet zo zacht willen rijden! Wanneer snapt de overheid dat nou?

    De oplossing voor het fileprobleem is ook poepsimpel. Zie het als een waterleiding, als de leiding even groot blijft, maar er moet 2x zo veel water door heen, dan gaat dat water toch sneller stromen? Zo is het ook met auto’s, wil je meer auto’s over één snelweg pompen, dan moet je niet een stuwdam plaatsen (lees snelheidslimiet) maar dan moet het verkeer sneller rijden! En voila, weg zijn je file’s;)

    Login om te reageren
  31. JCD zegt

    26 september 2009 om 10:29

    Wat is apart? Dat ik me stoor aan mensen die zich niet aan de verkeersregels houden? Tja dan houd ik me d’r ook maar niet aan, en al die centjes van ons die gaan in zinloze bajesklanten die toch maar een ding willen; snel geld verdienen zonder te werken? Zo gek is dat toch niet dat ik over twee dingen een andere mening heb.

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    26 september 2009 om 10:36

    En dan nog die vraag stellen…maar goed…

    Mensen die zich niet aan de verkeersregels houden, omdat ze 50 rijden…

    Heb je ‘m door of moet ik die ook nog uitleggen?

    Login om te reageren
  33. fap zegt

    26 september 2009 om 12:02

    Hieruit zou je dus kunnen concluderen dat de maximumsnelheid omhoog moet :)

    Login om te reageren
  34. Fortuna zegt

    26 september 2009 om 14:15

    Snelheidsbeperkingen omdat de infrastructuur niet aangepast is, is pas een voorbeeld van slecht beleid. Men moet er maar voor zorgen dat de infrastructuur toelaat dat afslaand/opkomend verkeer netjes kan in- en uitvoegen, zonder dat het andere verkeer daardoor in gevaar komt. Ligt ook ten dele aan de rij-opleiding (-opvoeding).
    Daarbij komt nog dat dergelijke snelheidsbeperkingen (100 waar ervoor en erna 120 kan) altijd zorgt voor filevorming bij drukker verkeer en dat over heel erg lange afstand.

    Vergelijkbaar materiaal kan je vinden over de snelheidsbeperking bij de Kennedytunnel in Antwerpen, in de spits is daar 70 toegestaan (waar normaal 100), dit zorgt voor extra files (en dus extra economische belasting), zonder dat de veiligheid erop vooruitgaat (aantal zware ongelukken is nog steeds even hoog).

    Login om te reageren
  35. TDIfreak zegt

    26 september 2009 om 17:22

    machtige actie, ze hebben weer heel veel mensenlevens gered met deze graaiactie (schud nee)

    Login om te reageren
  36. vo!vo zegt

    26 september 2009 om 19:48

    stond rond kwart voor 8 idd gemeld op flitsservice, voor sommigen misschien net te laat. wel handig om ff te checken voor je wegrijdt of je veilig (en milieuvriendelijk) in de stroom mee kan rijden, of dat je om en om tussen de vrachtwagens en bejaarden rechts moet rijden en je telkens links tussen het netjes doorstromende verkeer moet wurmen, met files tot gevolg…

    Login om te reageren
  37. Jaap zegt

    27 september 2009 om 10:13

    Op de A6 kun je lekker doorrijden, iedereen rijdt er boven de 140. In dit geval weet de burger het beter dan de roverheid…

    Login om te reageren
  38. primramessar zegt

    28 september 2009 om 09:14

    Autorijden is niet meer leuk

    Login om te reageren
  39. Robin Sjardijn zegt

    30 juli 2010 om 21:42

    Ik vind het terecht dat bij wegwerkzaamheden gecontroleerd word en wanneer mensen indioot hard langs de wegwerkzaamheden rijden is het terecht dat zij een goede bekeuring ontvangen. Wegwerkers moeten veilig kunnen werken. Willen mensen zo hard rijden dan doen ze dit maar op het circuit.

    Login om te reageren
  40. Robin Sjardijn zegt

    30 juli 2010 om 21:54

    ps: Mensen moeten zich gewoon aan de maximum snelheid houden en rekening houden met andere weggebruikers. Het is druk zat op de weg in nederland en hierdoor erg gevaarlijk. als mensen langs scheuren, kan dit niet goed worden ingeschat door andere weggebruikers, veel sneller ben je toch niet op je bestemming. Ik vind het goed dat het van te voren is aangegeven dat er gecontroleerd word, en terecht dat zij dan een bekeuring krijgen wanneer er te hard wordt gereden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North