
Bajaj is niet de enige fabrikant die met een hoge smalle wagen komt op de Delhi Auto Show. Ford lanceert er zijn eerste Indiase wereldprimeur: de EcoSport concept. Dit is volgens mij gewoon een Ford Kuga waar Ford wat concept-kenmerken aan heeft toegevoegd en vervolgens heeft verkleind tot Fiesta-achtige proporties, maar goed..
Enfin, het ding krijgt een productieversie, die wordt gebouwd op Fords vermaarde B-segment platform, waarop nog een hele riedel andere Fords wordt gebouwd de komende jaren, in totaal vanaf 2015 jaarlijks 2 miljoen stuks als het aan Ford ligt.
De naam EcoSport bestaat al bijna 10 jaar; in 2003 werd de naam in Zuid-Amerika al toegepast op een betaalbare SUV. De EcoSport die we hier zien is dan ook in Brazilië ontwikkeld. De productie zal over goedkope lokaties over de hele wereld worden uitgesmeerd (Brazilië en India). Omdat de SUV zo lekker klein is zal hij gebruik gaan maken van Fords nieuwe 1,0 liter driecilinder.





Vind hem redelijk maar met een 1 liter 3 cil zal ook wel niet goed rijden denk ik
leuke daihatsu terios dus..
@wimbers: wanneer was de laatste keer dat jij jouw ogen hebt laten nakijken????
Beetje een Kuga met Evoque trekjes.
@Lucb: dan heb ik liever een range rover
@Lucb: Eerder een M-klasse van de zijkant, Kia Sportage achterlichtunits en een beetje een Infinitie FX 35 look van voren.
@SCscreamGT2: M-klasse had ik ook nog in eerste instantie aan gedacht, gezien de achterkant.
Whaauww ik vind hem egt mooi , maar kom op 1.0 liter?? is dat een grap??, en ik hoop dat ze ook een Panoramische dak toevoegen aan de productiemodel , dan wil ik er wel een halen.
Dat hij maar in India blijft…
@vale46: hoop het ook zon hok is hetzelfde als gezien worden in een nissan iq of een nissan cube, het is gewoon zonde van je geld en je rijd voor gek.
Ziet er prachtig uit! Maar het Amerikaanse gezegde moet niet wegvallen. There is no substitute for cubic inches. In een lompe bak moet een lompe motor. Nuff said.
Waarom zien die ‘amerikaanse’ Fords er altijd heel futoristisch uit. En wij maar met die saaie lelijke hatchbakcies.
@The360box: sinds kort gebruikt Ford wereldwijd 1 design. Over enige tijd hebben Europa en de VS dus dezelfde modellen.
Als concurrent voor de geliefde Roemeense Cayenne van MBM
Dat reservewiel achterop vind ik niet goed, ik hoop dat die het productieontwerp niet haalt.
Correctie: Dat reservewiel achterop vind ik niet mooi.
Die band staat echt lelijk op de achterkant
1 liter 3cilinder in een SUV?! Hoop dat ‘ie dan wel héél klein wordt.. Gewoon niet vooruit te schijten dus.
@kaasboerin: ja basis van een fiesta toch? 1.0 turbo klinkt ook niet gek, er zit een 1.2 TSI in een golf (105pk) en is best wel vlot
Deze auto klopt niet helemaal,of ze hebben een kuga tegen de muur gereden,of de veren van een kuga onder een fiesta gezet.
@nissangtr: Als ze de wielkasten omhoog lieten lopen en de wielen wat lieten zakken en dan al dat grijze plastic rotzooi aan de onderkant weghaalt. Heb je weer een normale/leuke auto.
ziet er niet slecht uit toch?
maak me alleen zorgen om het motortje !
Met zo’n voorkant komt bij mij de gedachte “Voetgangersveiligheid, anyone?” op. We hebben op Top Gear kunnen zien hoe het eraan toe gaat in het Indiase verkeer… Are you listening, Ford?
een geluk dat die mensen in India niet zo breed zijn… :P
Wat doet dat wiel aan de achterkant?
@meneersander: dat is voor de echte grote SUV looks. de kleine Ford wil stoer doen.
Wat een godsgruwelijk lelijke grille en achterlichten.
Als ik dit zie denk ik meteen aann schoenen die vergoed worden door de ziektekostenverzekering.
Wat een gedrocht …
Ziet er leuk uit, helaas zal het uiteindelijke productiemodel wel niet te vreten zijn.
@AB
dit is geen concept toch? is gewoon de productieverie
naja laat maar ik geloof het al.. :P
Lijkt wel een kia sportage in mijn ogen! ;)
Moet je in zo’n auto gaan staan ofzo?
Bijna een flatgebouw op wielen. ESP zal vast overuren draaien.
Doe mij maar Mr Bean style, ipv dit flatgebouw:
Die band op de achterkant is dat voor als je in “ruig-terrein” rijd en je je band sloopt? Volgens mij komt ie met zon motor niet eens een gemiddelde drempel over laat staan een duin