• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Focus ST – Alle informatie, specs & live pics

Auteur: robbie, gepost 12 september 2011 om 23:50 – 27 Reacties

Ford Focus ST hatch 2012


Ford zal de nieuwe Focus ST niet alleen als stationwagen op de markt brengen, maar uiteraard ook ‘gewoon’ als hatchback. En aangezien de Focus hatchback er alleen is met vijf deuren heeft de Focus ST er ook 5. Is dat een probleem? Nee hoor, je wordt er namelijk niet langzamer van.

Net zoals de Wagon heeft ook deze Focus hatchback een 2.0 Ecoboost viercilinder onder de motorkap liggen die 250 pk/360 Nm levert. En de prestaties? Doe zijn ook niet verkeerd! Het sprintje van 0 naar 100 km/u gaat in 6,5 seconde (6,6 met de wagon) en de topsnelheid ligt op 248 km/u (in beide versies). Schakelen doen je (voorlopig?) altijd met een handgeschakelde 6-bak.

Een foto vanaf de beursvloer kan je op Autojunk bekijken!

Ook interessant!

  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, focus-st, Ford, iaa-2011

Vorig bericht: « Ford Focus ST-R – circuitpr0n
Volgend bericht: Hamann Paragon is slecht voor je nachtrust »

Lees Interacties

Reacties

  1. dondeboer zegt

    12 september 2011 om 23:53

    En toch… T rijdt vast geweldig, maar… ik vind deze focus niet mooi. Al issie in ST-trim ietsje beter te pruimen dan de normale uitvoering.

    Login om te reageren
  2. Jazzie zegt

    13 september 2011 om 00:19

    Leuke specs, en zal ook vast goed rijden. Maar ik vind deze Focus niet mooi, de vorige versie vond ik er een stuk beter uitzien.

    Login om te reageren
  3. tom307 zegt

    13 september 2011 om 00:21

    Komt hier eigelijk ook een 3-deurs versie van?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 september 2011 om 09:33

      @tom307: zeer waarschijnlijk niet. Dit model kennen we al 2 jaar sinds de eerste foto’s. Als er een 3 deurs model zou komen zouden we die nu al wel hebben.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 september 2011 om 22:52

        @mashell: IS er eigenlijk een driedeurs van de Focus? OF is dat wat je bedoelt? Ik versta het hier even als ‘geen driedeurs ST’, wat vreemd zou zijn als er een gewone driedeurs is…

        Login om te reageren
  4. mrbones zegt

    13 september 2011 om 00:26

    die motorkap is zo lelijk

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      13 september 2011 om 10:41

      @mrbones: Inderdaad, net een zaagsnede van een circelzaag die ze er doorheen gehaald hebben!

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 september 2011 om 22:53

        @Tommy2: Is van de meeste nieuwe auto’s zo. Komt door de nieuwste regels mbt bumpers…

        Login om te reageren
  5. quincy zegt

    13 september 2011 om 01:36

    Wanneer komt de Fiesta ST nou eindelijk eens… Die is denk ik mooier. Ik hoop dat deze IAA er iets over bekend wordt!

    Login om te reageren
  6. lemster zegt

    13 september 2011 om 06:52

    Vind de nieuwe Focus een hondslelijk apparaat. Ook als je hem in het echt ziet rijden. Raar eigenlijk, want het vorige model was zo mooi. Naja goed, wordt die weer goedkoper voor mij ;)

    Login om te reageren
  7. Ruudje zegt

    13 september 2011 om 08:07

    Vind het oude type vele malen stoerder! Hier word ik niet warm of koud van. Dan vind ik die station nog cooler.

    Login om te reageren
  8. gedwongenleaser zegt

    13 september 2011 om 09:00

    Ik vind hem ook lelijk. De voorkant gaat nog wel maar die achterkant ziet er echt niet uit. Van de zijkant gezien lijkt het achterlicht wel een grote bloedvlek, alsof die iemand aangereden heeft bij het achteruitrijden…

    Login om te reageren
    • pieterveer zegt

      13 september 2011 om 09:21

      @gedwongenleaser: mee eens, het viel mij ook al op dat de meeste foto’s de achterkant niet in beeld hebben. Kennelijk staan we niet alleen in onze bedenkingen. :)

      Login om te reageren
  9. rossemodest zegt

    13 september 2011 om 09:07

    Z’n voorganger heb ik nog overwogen om aan te schaffen 2 jaar geleden maar deze? Nee, dank u. Hij ziet er zo schattig uit, niet iets wat ik wil in een hot hatch.
    En van een turbo vijfcilinder naar een turbo vier-in-lijn, dat is ook echt wel een positieve verandering.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    13 september 2011 om 09:36

    Grappig. Normaal gesproken hebben de sportieve modellen grotere luchtgaten dan de gewone modellen. De gewone Focus heeft al zulke grote gaten dat dit sportmodel kleinere moest krijgen. Smoelt wel beter dit.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 september 2011 om 22:55

      @mashell: Groter is niet per sé beter…

      http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/08/koel-of-cool

      Login om te reageren
  11. rikus zegt

    13 september 2011 om 10:04

    Hier ga ik m’n huidige ST niet op inruilen.
    Plus zou er qua vermogen en snelheid direct op moeten inleveren.
    En dan is het uiterlijk nog onbesproken.
    Sorry, dit is geen mooie wagen!

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 september 2011 om 10:13

    Nogmaals: ziet eruit als een normale Focus, met enoooorme kiespijn!! Bah. Zeer grote verslechtering t.o.v. de andere versies…

    Login om te reageren
  13. Megakix zegt

    13 september 2011 om 12:04

    @robbie: heb jij iets (niet) met het woord ‘doe(n)’ ?? :lol:

    Login om te reageren
  14. PeugeotGTI zegt

    13 september 2011 om 12:24

    Jammer.
    Ik had hoop dat een ST versie de Focus minder saai of lelijk zou maken.
    Maar nee dus.
    Het blijft net een Hyundai met die achterkant.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 september 2011 om 22:56

      @PeugeotGTI: De Hyunai’s van tegenwoordig zien er beter uit…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 september 2011 om 22:56

        @Esprit_de_Flandre: HyunDai’s…

        Login om te reageren
  15. Treff zegt

    13 september 2011 om 12:34

    het ziet eruit als een watje :-( waar is de mooie kleur oranje … waar is het stoere uiterlijk!! Alles is weg .. maar misschien is hij in levende lijve mooier!!

    Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    13 september 2011 om 16:38

    vorige Focus was veel mooier, die gele heeft een gaaf interieur.. maar buitenkant is niks bij deze Focus..

    Login om te reageren
  17. Modus zegt

    13 september 2011 om 18:22

    Basismodel is al niet moeders mooiste, en hier zie je nauwelijks aan dat het om een ST gaat.

    Login om te reageren
  18. ds3thp zegt

    13 september 2011 om 18:23

    Sorry, maar vind het echt een lelijke bak! De vorige focus ST / RS was vele malen mooier.

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    14 september 2011 om 08:01

    Ik blijf die neus echt ongelooflijk belachelijk vinden… Ik kan het echt niet mooi vinden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North