• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford GT40 Mk I te koop

Auteur: CasperH, gepost 26 juni 2012 om 09:55 – 51 Reacties

Ford GT40


Er werden slechts 31 street legal GT40 Mk I’s gebouwd en deze is binnenkort te koop. Wat een beauty.

De Ford GT40 (als in 40 inch hoog) was de auto die ervoor zorgde dat Le Mans niet langer gedomineerd werd door Ferrari. Daarmee verwierf deze prachtige sportwagen een legendarische status en werd het door de loop van de jaren één van de meest gewilde klassiekers ter wereld.

Deze GT40 is uitgerust met een 340 pk sterke V8 uit de Ford Mustang. Daarmee gaat deze prachtkar in 5,3 seconden naar de honderd kilometer per uur en het houdt pas op bij 266 kilometer per uur. Deze GT40 werd in eerste instantie gebruikt door Ford en Shelby als showauto en heeft slechts twee particuliere eigenaren gekend die samen 7643 kilometer op de teller gereden hebben. Zo goed als nieuw dus.

Ford GT40
Ford GT40
Ford GT40

Seks op wielen kopen? Dan moet je in augustus naar Pebble Beach want daar wordt deze uiterst zeldzame schoonheid met chassisnummer 1059 geveild. Wel een goed gevulde portemonnee meenemen want de kans is groot dat deze beauty op de veiling meer dan 2 miljoen euro moet gaan opleveren. Hoe dat rijdt? Dat hebben we al eens uitgezocht.

Ook interessant!

  • Nieuwste Superformance GT40 heeft 800 pk!
  • Ford GT40 en 911 Targa rijden afgrond in tijdens rally [video]
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Dit is waarom Ford een GT met zwarte voorklep uitbrengt

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

concours-elegance, Ford, gt40, Klassiekers, pebble-beach, veiling, wit

Vorig bericht: « Volvo CEO Jacoby vindt eigen auto’s te ingewikkeld
Volgend bericht: Drifter gaat in vlammen op »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    26 juni 2012 om 10:01

    Te lang voor de auto en zeker een te dikke reet voor de stoelen. F*ck it i’ll just look at it all day. Nou nog ff een paar miljoen scoren.

    Login om te reageren
  2. darkpluisje zegt

    26 juni 2012 om 10:01

    Mooi oud beestje maar qua prestaties vind ik het nog tegenvallen… dacht dat de ferrari’s van die tijd veel hogere waardes haalden ?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      26 juni 2012 om 10:05

      @darkpluisje: Dit is de straatversie. De raceversies hadden een 5.0l Westlake V8

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        26 juni 2012 om 19:18

        @E34M5Touring:

        En vergeet de latere 7 liters niet.

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 juni 2012 om 10:06

      @darkpluisje:
      Kennelijk niet anders hadden ze niet 4 jaar op rij verloren.
      Of zou het hun “fantastische” betrouwbaarheid geweest zijn?
      In elk geval waren ze toen nog niet zo licht ontvlambaar als nu

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        26 juni 2012 om 13:14

        @jrk68: droom lekker verder, de gt40 won alleen maar omdat ferrari in een financiele crisis zat, enzo met iedereen ruzie maakte en de laan uit stuurde, ze met verouderde auto’s reden en de overname door fiat teveel tijd en geld kostte. Ferrari’s zijn lang niet zo ontvlambaar als jij op een ferrari comment beweerd. Dat elke burned ferrari gelijk op ab verschijnt met vaak geen verhaal over de oorzaak daar kan ferrari ook niets aan doen

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          26 juni 2012 om 14:16

          @lambo4all:
          Ferrari verloor omdat ze eindelijk nog eens concurrentie hadden. Na het incident van ’55 verlieten steeds meer merken de racerij zodat Ferrari het rijk quasi voor zich alleen had. Maar vanaf de dag dat er opnieuw concurrentie kwam was dat snel voorbij…

          Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            26 juni 2012 om 15:41

            @StijnB: precies, ford mompte miljoenen in de gt40 en zette massa’s mensen op de job. Geld en mensen die ferrari in die tijd niet had.

            Login om te reageren
            • StijnB zegt

              3 juli 2012 om 12:20

              @lambo4all:
              Porsche had dat even later ook niet, toch liet de 917 niets heel van de 512 (achterstand was in Le Mans ’71 500 km…).

              Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          26 juni 2012 om 19:43

          @lambo4all:
          Nee hoor dromen hoeft niet gewoon een geval””ken je klassiekers”.
          Ferrari is een prachtig merk maar in die jaren konden ze ff niet op tegen de wraak van Henry Ford.
          You win some you loose some.

          Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 juni 2012 om 10:30

      @darkpluisje:
      Idd haalden Ferrari’s hogere waardes.
      Het duurde echter niet lang voordat er een krukas naar buiten kwam zetten.
      Of je versnellingsbak tandjes ging wisselen.
      Dit bleek betrouwbaar en sterruk.
      En dat heb je nodig voor endurance racing.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        26 juni 2012 om 14:18

        @desjonnies:
        De GT40’s waren toch de eerste die 200 mph haalden op Le Mans, ook in de speed-afdeling waren de Fords top…

        Login om te reageren
  3. norge zegt

    26 juni 2012 om 10:02

    Mooi voor in het museum ,doe mij maar een nieuwe ,daar pas ik wel in.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      26 juni 2012 om 16:50

      @norge: Ook in een nieuwe GT40 ga jij niet passen, denk ik zo.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        26 juni 2012 om 19:17

        @kickass:

        Clarkson had een GT.
        De beste man is ook een goede 1.96 geloof ik.

        Login om te reageren
        • kickass zegt

          26 juni 2012 om 22:40

          @carmasterr: Dan had hij er redelijk opgevouwen in moeten zitten. :)

          Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    26 juni 2012 om 10:03

    Helaas dit gaat mijn budget niet trekken.
    Blijft een van mijn droom auto’s.

    Verder dan een ritje op Le Mans in een replica ben ik nooit gekomen.
    Was ook leuk en ik vrees dat het daar bij zal blijven.

    Login om te reageren
  5. tborre zegt

    26 juni 2012 om 10:05

    stuur rechts? of foto in spiegelbeeld ?

    Login om te reageren
    • ericc zegt

      26 juni 2012 om 12:27

      @tborre: De reden dat het stuur rechts staat is, omdat op bijna alle circuits ter wereld met de uurwijzerzin wordt gereden. Dat betekent dat er meer bochten naar rechts zijn dan naar links. Rechts in de auto zitten heeft dus het voordeel dat je beter de rechtse bochten beter kan aansnijden dan de linkse (die in de minderheid zijn).
      Vraag me dus niet waarom ze dit tegenwoordig niet meer doen, behalve bij raceteams uit Engeland.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        26 juni 2012 om 14:20

        @ericc:
        Klopt, en je ziet meteen dat de wagen toch ontworpen is voor mensen die gewoon zijn links te zitten (versnellingspook staat nog steeds rechts van het stuur).

        Login om te reageren
      • jordy14 zegt

        26 juni 2012 om 20:30

        @ericc: deden volgens mijnook bij ferrari.

        Login om te reageren
  6. jrk68 zegt

    26 juni 2012 om 10:08

    Yep RHD

    Login om te reageren
  7. syliaca zegt

    26 juni 2012 om 10:22

    Wat een ongelofelijke schoonheid, jammer dat mijn portemonnee niet toereikend is!

    Login om te reageren
  8. midasracer zegt

    26 juni 2012 om 10:33

    Als ie maar niet van een Duitser is geweest die na de veiling roept dat hij gestolen is. Ben je hem zo weer kwijt.

    Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      26 juni 2012 om 10:44

      @midasracer: Dat is niet erg want ik heb de fiets van mijn opa ook terug gekregen.

      Login om te reageren
  9. CBR600rr zegt

    26 juni 2012 om 11:22

    Mooi dat justlease.nl zegt dat je ‘m kan leasen voor €239 per maand…

    Login om te reageren
    • lijphoofd zegt

      26 juni 2012 om 12:47

      @CBR600rr: Daar wil ik hem wel voor leasen. Is ie er ook in 20% bijtelling?
      Jammer dat het pas in augustus is die veiling, voor 1 juli had ie er denk ik nog wel in gevallen…

      Login om te reageren
  10. ej20g zegt

    26 juni 2012 om 11:26

    Prachtige auto. Helaas zou ik hem, als ik ooit teveel geld zou hebben, nooit kopen omdat ik er dan toch alleen maar naar zou kunnen kijken. Zou nooit van mijn leven achter het stuur passen van dit gevaarte, zou al lang blij zijn met de passagiersstoel!

    Login om te reageren
  11. raphael zegt

    26 juni 2012 om 11:43

    Prachtig stukje british engineering..

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      26 juni 2012 om 11:52

      @raphael: Ford brits? En Cobra ook zeker?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        26 juni 2012 om 11:57

        @RRenault: Google ze beiden even zou ik zeggen.

        Login om te reageren
        • tritone zegt

          26 juni 2012 om 18:20

          @E34M5Touring: Maar kijk wel even verder dan Wikipedia, bv op http://www.cobracars.be.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            26 juni 2012 om 18:51

            @tritone: De AC Ace stond als basis voor de Cobra. Dus britse roots heeft ie.

            Login om te reageren
      • midasracer zegt

        26 juni 2012 om 12:35

        @RRenault: Ja inderdaad, AC was een Engels bedrijfje.

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        26 juni 2012 om 12:55

        @RRenault:
        Gt 40 is van oorsprong een Lola en de Cobra een AC.
        Both very brittish.

        Login om te reageren
        • tritone zegt

          26 juni 2012 om 18:18

          @jrk68: Zonder een amerikaanse kippenboer was er nooit een cobra geweest.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            26 juni 2012 om 19:33

            @tritone:
            Dat is waar maar zonder AC eveneens niet.
            Carroll zocht een licht chassis en dat vond ie bij AC.
            Let wel de chassis van amerikane bestonden toen nog uit 2 stukken tramrails.

            Login om te reageren
      • Hupke zegt

        26 juni 2012 om 13:03

        @RRenault:

        Hij is toch echt wel in het UK ontwikkeld.

        Login om te reageren
      • raphael zegt

        26 juni 2012 om 13:14

        @RRenault: De GT40 wel ja. Op de motor na is de hele auto ontworpen, ontwikkeld en gemaakt in engelsen door engelsen bij Lola.

        Login om te reageren
        • tritone zegt

          26 juni 2012 om 18:15

          @raphael: Maar ze deden het in opdracht van de Amerikanen, en door hun werden ze ook betaald.
          Hoe zit dat tegenwoordig dan, wanneer bv Audi een Italiaans design en ontwikkelings team heeft en de autofabriek staat in Polen, wat is het dan?
          Duits, Italiaans of Pools, ik denk duits, zij zijn de betalende partij!

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            26 juni 2012 om 19:36

            @tritone:
            Dat is wat anders.
            Wat er met de Cobra is gedaan, zeker de vroege is een AC nemen en daar een Ford blok in hangen.

            Zoiets heeft een vriend van mij ook gedaan met een Elise, daar hangt nu een audi blok in.

            Dus jouw logica volgende rijdt hij nu met een audi,

            Login om te reageren
            • tritone zegt

              26 juni 2012 om 19:53

              @jrk68: Ik doelde op de GT 40, niet op de cobra.
              Een Elise met een Audi motor, is een halfbloed, maar we hebben het hier over 1 persoon die zoiets doet, niet over een bedrijf, dus niet vergelijkbaar met mijn logica.

              Login om te reageren
              • raphael zegt

                27 juni 2012 om 00:27

                @tritone: Als jij een ramenlapper huurt om je ramen te lappen, heb jij dan zelf de ramen gelapt?

                De GT40 is door engelsen ontworpen, ontwikkeld, gestest en gebouwd. In Engeland. Dat ze daar geld voor kregen uit Amerika tsjah… Als ik een Toyota koop, is die Toyota dan ook opeens een Nederlands product? Nee ik betaal ze om mij een product te leveren, idem met Ford en Lola.

                Je Audi voorbeeld vind ik nogal krom. Als Audi een Italiaans bedrijf huurt voor de styling en hem laat bouwen in Polen dan is dit nog geen Pools of Italiaans product. Hun R&D afdeling zit in Duitsland, hun inkoopcentrum dat de materialen koopt zit in Duitsland, chassis en onderdelen zijn ontworpen in Duitsland, grotendeels ook daar geproduceerd. Engineers zijn Duits etc. Vervolgens wordt het zwikje in een Poolse fabriek in elkaar gezet.

                Belangrijk daarin is natuurlijk, waar wordt het ontworpen, wie ontwerpen het, en waar komt de kennis vandaan. In je audi voorbeeld is dit Duitsland, in het geval van de GT40 is het antwoord Engeland.

              • lincoln zegt

                27 juni 2012 om 19:36

                @raphael:

                whahahaha .. LOL ..

  12. rikkon zegt

    26 juni 2012 om 12:00

    Wat, geen LED-conversion? Laat dan maar zitten.

    Of toch gewoon kopen en gaan gebruiken waar’ie voor gemaakt is: Ferrari’s zoekrijden

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    26 juni 2012 om 13:05

    Hele mooie wagen, waar om de een of andere reden is die niet begeerlijk.

    Die roept nu eens echt niet “koop me, koop me!” naar mij.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      26 juni 2012 om 15:52

      @Hupke: Omdat ‘ie weet dat je ’t toch niet kunt betalen.. =D

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        26 juni 2012 om 15:57

        @kaasboerin:

        De mclaren F1, moto guzzi V8, … vallen ook buiten m’n prijsklasse maar die wil ik wel heel graag hebben.

        Nee het moet iets anders zijn, ik weet alleen echt niet wat er mis is met die wagen. Ik hoop er eigenlijk wel achter te komen.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          26 juni 2012 om 18:55

          @Hupke: Hehe, da’s een dure smaak. Ikzelf heb het geluk mogen hebben om een voorliefde te hebben van redelijk nette, alledaagse auto’s. Maar wel preferend naar die met een zwaardere motorisering, dus meer het ‘wolf in schaapskleren’ idee. Niet dat die altijd nou de goedkoopste zijn, maar nog eventueel haalbaar.

          Login om te reageren
        • tritone zegt

          26 juni 2012 om 19:19

          @Hupke: Misschien omdat het maar een Ford is?
          Ferrari klinkt toch leuker!

          Login om te reageren
  14. carmasterr zegt

    26 juni 2012 om 19:19

    Geweldige wagen, maar zoals meerderen hier pas ook ik er met geen mogelijkheid in. Soms heeft lang zijn toch z´n nadelen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North