• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford-logica: na 18 komt… 20 inch!

Auteur: evo, gepost 2 september 2007 om 16:01 – 61 Reacties

20 inch op je Mondeo


Zo’n twee weken geleden werd jullie gevraagd of 19 inch pattas onder een BMW 1-serie wel konden. Een duidelijk antwoord bleef van de 130 reacties helaas uit. Sommigen vonden hem perfect, anderen waren van mening dat een maatje kleiner toch beter stond. Wellicht dat jullie ons wél kunnen helpen bij het Mondeo-vraagstuk.

Op de Autorai hebben de meesten van ons al aan de Mondeo kunnen snuffelen. Velen van ons vonden de auto waarschijnlijk niet onaardig met die dikke pattas die er toen onder lagen. “Maar ja, die halen het uiteindelijke productiestadium toch nooit“. Ford biedt echter wél de mogelijkheid om deze velgen onder je Mondeootje te schroeven. Na 18 inch komt normaal gesproken 19 inch. Ford gaat echter direct een stapje verder en wil alleen de twintig duims velgen er voor je onder zetten. Terecht, of zou de nu juist ontbrekende maat 19 inch beter passen? Of 18 inch? We komen er weer niet uit!

20 inchers
20 inch op je Mondeo
20 inch op je Mondeo
20 inch op je Mondeo

18 inchers
18 inch op je Mondeo

Velgenlijn

Mondeo velgenlijn

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Gratis Ford Explorer voor extreme lefgozer

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mondeo, velgen

Vorig bericht: « Mooie platen & video’s van Audi’s S8
Volgend bericht: De Maybach onder de woonwagens »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bramzel zegt

    2 september 2007 om 16:03

    Stuk voor stuk oerlelijk als je het mij vraagt. Erg jammer. En 20″ lijkt me wat over the top, 19″ zou daar mooier staan.

    Login om te reageren
  2. Lancia zegt

    2 september 2007 om 16:05

    Vind 20 inch mooi staan, maar de 18 inchers lijken wel 16 inch! 20 inch is toch wel érg groot, zou dus wel 19 inch willen zien.

    Login om te reageren
  3. PieterA zegt

    2 september 2007 om 16:08

    20″ past niet, 19 had beter geweest.

    Login om te reageren
  4. mastertjen zegt

    2 september 2007 om 16:08

    tzijn precies schietschijven!
    20″ zou hem nog wel mooi kunnen staan, maar dan moet et in ieder geval wel een slanker model van velg zijn (en die zal dus niet uit dit ford assortiment komen)

    Login om te reageren
  5. Dennis GP zegt

    2 september 2007 om 16:09

    20 Inch staat er zeker wel mooi op maar zag liever de 15 spaaks velgen in 20 inch eronder liggen

    Login om te reageren
  6. Joost zegt

    2 september 2007 om 16:09

    Die 18″ zien er in vergelijking met de 20’ers idd wel heel erg klein uit.. Dus wederom kies ik voor een mooie goedgevulde wielkast en ga voor de subtiele 20 inches.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    2 september 2007 om 16:24

    Joost, een goed gevulde wielkast betekend niet dat de band achter het spatbord schuil gaat. 20″ is echt te groot voor de Mondeo. 18″ is natuurlijker. Zelf zou ik de 3e 17″ velg kiezen. Vind ik de mooiste velg, blijft nog een beetje rij comfort over en de banden prijs is ook nog in euro’s ipv goudstaafjes uit te drukken, maar waarschijnlijk staat mijn leasebudget alleen 16″ sierdeksels toe :-(

    Login om te reageren
  8. Jasp. zegt

    2 september 2007 om 16:26

    Onder zo’n auto moet je geen 19 of 20 inch willen.
    Daarbij heb ik in de fast fleet test uit EVO gelezen dat de 20 inchers belachelijk oncomfortabel rijden.

    Login om te reageren
  9. ollie zegt

    2 september 2007 om 16:34

    Flinke ‘sloebbe’ onder die bak.
    19 inch is beter lijkt me zo.

    Login om te reageren
  10. Knorrit zegt

    2 september 2007 om 16:34

    18 inch. Anders kan je net zo goed op een massieve band gaan rijden. En bovendien vind ik dat een band esthetisch gezien iets aan een auto toevoegt. Het hoort nu eenmaal bij een auto. Daarom vind ik superplatte wangetjes ook niet mooi.

    Login om te reageren
  11. ollie zegt

    2 september 2007 om 16:35

    18 bedoel ik natuurlijk

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    2 september 2007 om 16:37

    Die 18″ lijken opeens klein! Die 20″ zijn wel weer heel groot, maar het vult tenminste op. Het staat qua grootte beter, hoewel ik ze om het model en verminderde comfort natuurlijk nooit zou nemen.

    Login om te reageren
  13. Danny zegt

    2 september 2007 om 16:37

    Patta’s?? Leer eens Nederlands…

    EDIT: Thnx

    Login om te reageren
  14. danny zegt

    2 september 2007 om 16:39

    22″ aub

    Login om te reageren
  15. Leejon zegt

    2 september 2007 om 16:47

    19″ graag..

    Login om te reageren
  16. El Loco zegt

    2 september 2007 om 16:50

    17″ is het absolute minimum voor deze auto. Het is jammer dat de gemiddelde leasebak op 16″ met ballonbanden rond gaat rijden. :(

    Login om te reageren
  17. Jeroen zegt

    2 september 2007 om 16:51

    Ik vind ze allemaal lelijk en denk dat 19″ het maximale moet zijn.

    Login om te reageren
  18. Rick zegt

    2 september 2007 om 16:54

    19″ zou hem ook goed staan maar die 18 duimers vind ik echt klein (zo zien ze eruit) die 20″ is echt OK

    Login om te reageren
  19. Brutus zegt

    2 september 2007 om 16:55

    als 1 van de weinige.. Laten zo! 20 inch staat er goed onder..

    Login om te reageren
  20. Stefan zegt

    2 september 2007 om 16:58

    20 inch is perfect, bij de bmw is 19 inch ook perfect. 18 inch is veel te klein voor de mondeo.

    Login om te reageren
  21. cl600 zegt

    2 september 2007 om 17:04

    maken. kan der niks anders van maken :) staat em erg gelikt

    Login om te reageren
  22. Spaz zegt

    2 september 2007 om 17:06

    20 inch staat wel dik, 18 inch is te klein, of 20 ook lekker rijd bewtijfel ik

    Login om te reageren
  23. NLX zegt

    2 september 2007 om 17:09

    Als je deze velgen hebt, zou ik toch 19″ nemen. 20 staat hem zeker goed, maar dan moet je wel velgen nemen die er minder vol uitzien, de velgen hebben een te groot oppervlak vindt ik.

    Login om te reageren
  24. kareltje zegt

    2 september 2007 om 17:12

    ziet er goed uit, maakt de mondeo een beetje sportiever..

    Login om te reageren
  25. Aston Martin Rapide zegt

    2 september 2007 om 17:15

    Ik ben gewoon het eens met de meeste bloggers: 19 inch zou hem beter staan! 20 inch is wat ietsie pietsie te groot en 18 inch lijkt wel erg klein.

    Login om te reageren
  26. Y. zegt

    2 september 2007 om 17:21

    Wat maakt ’t uit? Als je in je auto zit zie je d’r toch niks van!

    Login om te reageren
  27. jordey zegt

    2 september 2007 om 17:35

    ik heb liever de 24 spaaks in 20 inch.

    maar zo is ie eigenlijk goed genoeg:

    Login om te reageren
  28. Klaas zegt

    2 september 2007 om 17:36

    Ik zie ook het probleem niet zo. Vind het wel goed staan.

    Login om te reageren
  29. Oul@ zegt

    2 september 2007 om 17:39

    34″ patta’s, patta’s, gloednieuwe patta’s.
    Ik vind die 20″ wel netjes staan maar eerlijk gezegd kan het me niet zoveel schelen want ik zou toch niet voor deze auto gaan.
    Het staat wel 20x zo goed als die 16″ waar ze standaard mee geleverd worden.
    Hoe durven ze eigenlijk om die in het assortiment op te nemen?

    Login om te reageren
  30. realist zegt

    2 september 2007 om 17:46

    tis voor autojanetten zeg die velgen poetsen waar je zelf niets van ziet terwijl je rijd en dan nog inboeten aan comfort en je auto naar de knoppen rijden .

    EDIT: Het gebruik van leestekens, komt de overzichtelijkheid ten goede…

    Login om te reageren
  31. Esprit_de_Flandre zegt

    2 september 2007 om 17:53

    Die 15-spaaks lijkt me wel wat.

    Login om te reageren
  32. LJ zegt

    2 september 2007 om 17:54

    19″

    Login om te reageren
  33. glo95 zegt

    2 september 2007 om 17:58

    ik vind deze 20 inch gwoon goed staan, laten zo!

    Login om te reageren
  34. toyotafreak zegt

    2 september 2007 om 18:02

    19″ 20 is te groot voor een modeo

    Login om te reageren
  35. joe zegt

    2 september 2007 om 18:21

    20 inch magnifico

    Login om te reageren
  36. polomen zegt

    2 september 2007 om 18:36

    Mooie velgjes, maar 20 inch is mij toch te groot. Die 15 spaaks 17″ is wel mijn style

    Login om te reageren
  37. Bertus zegt

    2 september 2007 om 18:44

    17″ is OK, 18″ max. ’t is tenslotte wel gewoon een Ford, dus ook geen geouwehoer met spojlers en LEDjes. ’t is geen AchterbuurtBeemer zeg…

    Simpel houden dus.

    Login om te reageren
  38. gebbetje zegt

    2 september 2007 om 18:48

    Gewoon die standaard velgjes onder die soccermommobiel. Sportieve velgen horen onder een sportieve auto. Punt.

    Login om te reageren
  39. Ahura zegt

    2 september 2007 om 18:54

    Nee 20″ is net wat te. De 18″ staat toch prima? Ja die 16″ staan écht niet. Oogt als 14″ en veelspaaks hou ik sowieso niet van en past niet onder een dynamisch ogende auto als de Mondeo

    Maar 18″ vind ik dus echt wel voldoende

    Maar als ik een Mondeo zou moeten kopen dan werd het eentje met de S-max velgen!! Veel netter

    Maar dan wel dat lelijk hekwerk voorop weg! Komop, het is hier geen bouwplaats! Doe mij maar de grille van de Trend:

    Login om te reageren
  40. daan zegt

    2 september 2007 om 19:11

    20inch bigger is better

    Login om te reageren
  41. vØlvØ frǽk  zegt

    2 september 2007 om 19:32

    ik denk dat de ontbrekende 19″ goed zouden zijn.. die 18″ zien er wel erg klein uit als je eerst een foto van 20″ hebt gezien, maar die 20″ is eigenlijk net te groot. Dus 19″ voor mij!

    Login om te reageren
  42. dave zegt

    2 september 2007 om 19:58

    doe mij maar 14inc :P

    ieder zijn eigen smaak doe mij maar 19inch bbs

    Login om te reageren
  43. Tombnolz zegt

    2 september 2007 om 20:00

    Liever 20 dan 18, maar waarschijnlijk zou mn voorkeur uitgaan naar 19, moesten die worden aangeboden.

    Login om te reageren
  44. DennieFR zegt

    2 september 2007 om 20:07

    20” is zeker wel dik,maar je zal dan toch echt ook wel aan chiptuning moeten denken,want je komt echt niet meer van je plek met zulke velgen.
    En de auto ligt nogal hoog nu zo te zien.

    Login om te reageren
  45. robert zegt

    2 september 2007 om 20:11

    ik houd van ford-logica! Ik vind ze echt niet misstaan bij deze mondeo. Wel sportief, maar niet aso.

    Login om te reageren
  46. Vincent996 zegt

    2 september 2007 om 20:15

    20 inch is wel mooi om naar te kijken, maar het comfort wordt wel écht opgeoffert. Ik las onlangs nog de EVO magazine, en daar stond een artiekel over de duurtester, de Ford Focus ST. De journalist die daarin elke dag naar zijn werk mocht rijden, had er 20″ ST velgen onder gezet. Hij zei dat de ride quality, het comfort dus, zo drastisch naar beneden was gegaan dat hij diepe spijt uitte over het monteren van deze velgen. Hij zei dat alle, maar dan ook alle oneffenheden en gaten in de weg direkt naar zijn rug overgedragen werden, waarbij het rijden in de ST tot een ware hel was. Overigens zei de beste man dat één van de velgen al snel stuk was gegaan omdat het dunne laagje ruber (band) een “pothole” niet kon absorberen. Kosten? Nabij de 1000 Euro.

    Nee, doe mij maar liever lekker 18″ en laat die 20’ers maar lekker links liggen. Met dat geld kan je een hoop leuks doen.

    Login om te reageren
  47. hanz zegt

    2 september 2007 om 20:17

    20 inch kan wel, maar niet deze velgen..

    Login om te reageren
  48. 2SLOW4ME zegt

    2 september 2007 om 20:19

    die 20″ 5 spaaks klinken wel verlijdelijk, hij is al een paar cm verlaagd en heeft brede bande,, dat zou hem helemaal afmaken…

    Login om te reageren
  49. Luc zegt

    2 september 2007 om 20:31

    verkeerde velgenkeuze voor 20″

    Login om te reageren
  50. Guus zegt

    2 september 2007 om 20:34

    Tja, blijft lelijk, onbegrijpelijk dat mensen 30.000 euro overhebben voor een dergelijke auto. Dat is iets wat ik nooit zal begrijpen. 2dehands, oke, maar nieuw, belachelijk. Hele maand hard werken en wat rij je dan, een Mondeo, gefeliciteerd :)

    Login om te reageren
  51. little zegt

    2 september 2007 om 21:16

    Door het slechte ontwerp met die dikke uitgebouwde wielkasten lijkt elke velg te klein. Niks past lekker onder zo’n mondeo.

    Login om te reageren
  52. Luc zegt

    2 september 2007 om 22:15

    @ guus; waar slaat dat nou weer op?

    Login om te reageren
  53. sus zegt

    2 september 2007 om 22:39

    18 inch voor de leasesletjes en 20 inch voor degene die hem echt koopt !
    20 inch staat hem mooi, wielkast goed gevuld, grote wagen dus dat past wel.
    En ik vind dat een mooie velg, perfect voor deze wagen.
    Mss is 19 inch beter, even goed of ook goed ?
    Daarvoor zou je hetzelfde model met een 19 inch en hetzelfde met een 20 inch velg naast mekaar moeten zetten.

    Login om te reageren
  54. wapz zegt

    2 september 2007 om 23:03

    Wat is er mis met die 18″? Betaalbaar, en ziet er gewoon goed uit.

    Login om te reageren
  55. Mr. R zegt

    2 september 2007 om 23:05

    Duidelijk wielen voor de Papa’s met een mid-life-crisis! Bij de volgende stap laat Papa een tatoeage zetten en daarna lijkt ’t ‘m een goed plan om z’n vrouw te dumpen voor een ordinaire jonge blonde del. Onbegrijpelijk dat Ford daar aan meewerkt. ;)

    Login om te reageren
  56. OJ zegt

    3 september 2007 om 11:21

    Voor 18″ en achter 20″ om die rare zijkant iets te compenseren. Uberhaupt al bizar dat 20″ tegenwoordig af-fabriek geleverd wordt op een middenklasser en ook nog past!

    Login om te reageren
  57. pipo zegt

    3 september 2007 om 14:13

    size does matther! ;)
    zolang die 20″ nog deftig rijden zet ze er dan maar onder, staat best wel leuk.

    Login om te reageren
  58. marruk zegt

    3 september 2007 om 14:58

    neeeee, de grille van de Titanium is veel strakker!
    niet zo saai als de Trend, ook niet zo kras- en vlekgevoelig
    als die van een Passat!
    Ennn die 17” 5-spaaks bij Optie Titanium,
    die velg die bij die plaatjes in het midden staat,
    die is veeeelste vet.
    Zo’n soort iets lijkende velg leveren Alfa en Volvo
    ook op de 159 en V50, supervet (L)
    En 20” staat bij die voorbeeldvelg van jullie dan (bah) 18

    Login om te reageren
  59. Vincent996 zegt

    3 september 2007 om 20:43

    Naar aanleiding van jullie vraag of 20″ velgen wel konden, hier een quote van het (geweldige) engelse tijdschrift EVO, over de 20 duimers die ze onder de Ford Focus ST van hun eigen fleet hadden gemonteerd. Hier een interessant stukje over dit onderwerp.

    Andy Morgan:

    (…)
    “Now, I know that bigger doesn’t always mean better, and going up from 18in wheels to a set of 20s is probably not the best thing I could have done, but I still did it. There is no denying that the (whole) body kit made the ST look even better, but as for those wheels…
    To start with, as could be expected, the ride was made awful to the point that I’m surprised I have any fillings left. On top of this, the road noise was unbelievable and the handling was tragic. It was like I’d spent months dating a supermodel with a doctorate in nuclear physics and the heirship to a small country full of oil, only for her to go and have a sex change. I can now understand why you see lads with over-wheeled cars cruising arround town so slowly – it’s the only way they can travel comfortably. Given the chance again I would would still go for the body kit, but I would definitely keep the original wheels.”
    (…)
    “To add to the misery, on the ST’s last outing, one of the larger-than-life wheels was damaged when the ultra-low-profile rubber wrapped around it failed to completely absorb the shock from a pot-hole, resulting in a rather nasty ding in the rim. Damn!”

    Lijkt mij toch duidelijk dat 20″, hoewel erg mooi en sexy, gewoon té veel van het goede is.

    Geef mij maar de goede oude 18″.

    Login om te reageren
  60. waszie zegt

    21 oktober 2007 om 16:15

    tja 20 inch is leuk alleen jammer van de auto die erop gezet is

    Login om te reageren
  61. Daniel van der wilt zegt

    19 maart 2008 om 11:23

    Uiteindelijk word het wagengewicht verdeeld over het contactoppervlak dat de band met de weg heeft. Hoe groter dit vlak (breder de band) hoe lager de druk per vierkante cm. M.a.w. de band wordt minder hard op het wegdek gedrukt. Zodra er water of verontreiniging op het wegdek aanwezig is zal de band beter contact met het wegdek houden wanneer de druk per cm2 hoog is en de band dus niet te breed.
    Groeten van Daniel http://www.debandenlijn.com

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North