
Ford is lekker op dreef met de reclames. Vorige maand kwamen ze nog met de muzikale Focus. Deze maand hebben ze in Canada weer een nieuwe campagne gelanceerd met de slogan “Powered by You.” Daarvoor hebben ze een blik balletdansers open getrokken om een aantal Ford modellen uit te beelden. Het resultaat ziet er verrassend goed uit en het levert dus een mooi filmpje op.
Het tweede filmpje laat zien hoe ze deze reclame gemaakt hebben. Het vergt veel oefening en coördinatie om alles zo soepel eruit te laten zien. Het zal je baan maar zijn om in zo’n rare houding te staan totdat de regisseur zeker weet dat alles er goed op staat.
The making of
Zijn dat dan allemaal Amerikaanse fords of zo, want anders snap ik het niet ;)
ziet er wel gaaf uit, hebben ze die koplampen en gril vast, of staat dat op hun pakken ofzo?
@martijn .. tuurlijk niet .. de wereld draait toch om de nederlandse auto-consument ..
mooi gemaakt jammer dat de mustang niet werd gemaakt :-) ;-)
Is dat de stem van Kiefer Sutherland (Jack Bauer)?
Wel apart, hij is meerdere keren opgepakt voor rijden onder invloed en daar zelfs de bak voor in gegaan. Dacht dat ze in de VS altijd zo gevoelig waren voor dat soort dingen.
Nou wederom een saaie reclame van Ford….. past goed bij de auto’s dat wel….
@ Sjaak trekhaak.
Ze hebben een aantal losse onderdelen gewoon in hun handen. Moet je nog maar een keer kijken, dan zul je het wel zien ;)
Verder moet ik zeggen dat ik het wel leuk bedacht vind.
Die autoreclames gaan de laatste tijd wel vreemde kanten op. Alsof ik na het zien van wat balletdansers ineens een Ford wil gaan kopen… toch niet echt.
best een mooie reclame, en leuk bedacht, maar ik kan helaas niet inbeelden welk model(len) ze laten zien. Maar dat komt ook deels omdat ik nl-er ben :P
mischien voor de volgende quiz robbie? ;)
Beetje van Dali:
Audi maakt een auto van touwtjes, dus maakt Ford er maar één van balletdansers. Copy-paste, replace touwtjes by balletdansers. et voilá, we hebben ook een originele reclame.
Wees blij dat er dit soort reclames gemaakt worden. Je kan net zo als de Cilit Bang reclames een reeks opsommingen maken van feiten maar je kan het gelukkig ook anders brengen.
Volkswagen blijf ik zodoende ook leuk vinden door één aspect er leuk uit te lichten.
Powered by you? Yeah, right.
En wat te denken van onze eigen Anton Beeke:
Het ‘blote meisjes alfabet’ uit 1970.
Dat was natuurlijk wat leuker geweest om daar een auto van te maken.
Weer wat anders dan een sletje op de moterkap.
ja dan komt het zinnetje ‘koplampen kieken’ zeker goed naar voren :P
Ford moet ophouden met die europese ford modellen en zich meer storten op de Amerikaanse Ford’s. Die zijn tenminste bruut en dik.
@ Webber
Dat lijkt idd veel op de stem van Kiefer Sutherland (Jack Bauer),
Verder leuke reclame, beter als de vele meuk die tegenwoordig op de TV te vinden is.
opzich een leuke reclame, maar zoals erg vaak bij Ford. Heel netjes/braaf/correct. (gelijk voor de hele europese markt. Neem daarintegen PON met de VW reclames, die altijd erg sterk op de hollandse humor spelen. Maar ja ik zap meestal toch direct weg
“Ford moet ophouden met die europese ford modellen en zich meer storten op de Amerikaanse Ford’s. Die zijn tenminste bruut en dik.”
Pardon? Ford zou juist moeten ophouden met die Amerikaanse modellen, die zijn spartaans en van ondermaatse kwaliteit. Echt alleen een raszuivere hillbilly vind een F150 “dik” en iedereen die een Amerikaanse Fusion (en trouwens ook een Europese) als bruut omschrijft hoort in een mental instituation thuis.
De Europese modellen brengen geld in het laatje en rijden fantastisch!
best aardige reklamespot
– alleszins véél menselijker dan Citroëns C4 – Transformer-spot
– alhoewel, die swingt toch veel lekkerder !
@mashell
Ik baal er gewoon van dat de Amerikaanse auto’s niet meer zo zijn als vroeger. Ik ben/was namelijk zo verliefd op die oude Amerikanen. (60s/70s/80s/begin 90s)
Ik hoop dat je mijn frustraties snapt want.. alleen cadillac bouwt nog beetje bruute modellen.
Ik zie nog wel wat verschil met sommige carwash filmpjes waar het blik onder de lijven verdwijnt. Dit is artistieker, maar ik geloof dat ik toch liever echt staal zie met wat vlees erom heen. Inspireert dat Ruben voor een nieuw vlamfilmpje? :D
mooie amerikaanse gamma begint Ford USA weer te krijgen, en een knappe reclame!