• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste foto’s Audi S4 Avant! 330 pk en V6 twin-turbo

Auteur: robbie, gepost 25 februari 2008 om 08:45 – 54 Reacties

Audi S4 Avant


De Avant versie van de nieuwe A4 is nog maar koud onthuld of de eerste duidelijke beelden van de nieuwe S4 duiken op. We wisten jullie al te melden dat die hoogstwaarschijnlijk “slechts” 330 pk onder de motorkap krijgt in plaats van de 344 pk die het vorige model had.

En dat komt omdat de 4.2 V8 uit het vorige model vervangen is door een 3.0 V6 TFSI twin-turbo. Van het beperktere vermogen zullen de prestaties gelukkig geen last hebben. Want als we de insiders mogen geloven zal de nieuwe S4 juist enkele tienden sneller op de 100 zitten dan het voorgaande model. En dat zal hoogstwaarschijnlijk te verklaren zijn door het feit dat de nieuwe 6 cilinder er voor zorgt dat de S4 een stuk lichter zal zijn dan zijn voorganger met een zware V8 in de neus. En voor de gewichtsverdeling (en dus het rijgedrag) kan dit ook alleen maar positieve gevolgen hebben. Als een extra bonus zal het verbruik natuurlijk ook nog eens dalen, en dat scheelt weer in de slurptax (bron: AudiWorld, via: Jalopnik).

Audi S4 Avant

Audi S4 Avant

Audi S4 Avant

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avant, s4, spyshot

Vorig bericht: « Ford maakt auto’s van mensen
Volgend bericht: Overheid denkt na over CO2-afhankelijke BPM »

Lees Interacties

Reacties

  1. 190d zegt

    25 februari 2008 om 08:53

    3.0 twin turbo, dat ken ik van erngens, maar dat maakt niet uit, geef mij maar die turbo ipv die v8

    Login om te reageren
  2. Rik L zegt

    25 februari 2008 om 09:01

    eh wtf? zelfde aantal liters, pks en turbo’s als toyota supra;
    http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=9363&cache=no

    Login om te reageren
  3. Tim zegt

    25 februari 2008 om 09:01

    Kan ook weer makkelijker gezipt worden!

    Login om te reageren
  4. robbie zegt

    25 februari 2008 om 09:03

    @Rik L, wist je nog niet dat Audi al haar motoren bij Toyota inkoopt?

    Login om te reageren
  5. rebel rouser zegt

    25 februari 2008 om 09:10

    ze worden steeds lelijker die audi”s.

    Login om te reageren
  6. VonStroke zegt

    25 februari 2008 om 09:11

    Hoewel ik liever atmosferisch geweld zie lijkt dit mij de beste oplossing voor deze Audi. Al hun motoren liggen zo ver naar voor dat een hoger gewicht van bvb een V8 meer een vloek dan een zegen wordt.

    (niet dat ik verder een Audi zou willen)

    Login om te reageren
  7. Arnoud zegt

    25 februari 2008 om 09:16

    Down sizing wordt het code woord voor de komende jaren. En daar ben ik gelukkig mee. Minder gewicht is meer prestatie. Zelfs als je minder vermogen hebt. Pk/kg verhouding. Daar draait het om. Dat en de plaatsing van het gewicht. Everything will be allright.

    Login om te reageren
  8. Armada zegt

    25 februari 2008 om 09:18

    Niet slecht. Men moet tussen de verschillende modellen alleen voor wat meer onderscheid zorgen qua design.

    Soms is het moeilijk te zien of je nou een A6 of A4 voor je hebt.

    Login om te reageren
  9. Twister zegt

    25 februari 2008 om 09:22

    Alleen de Supra is in lijn en de S4 in V-vorm

    Login om te reageren
  10. lebastille zegt

    25 februari 2008 om 09:24

    @ Arnoud; dat is idd helemaal niet verkeerd. Ik kan me nog herinneren dat Jeremy Clarkson erg positief was over de handling van de vorige S4. Het feit dat er nu een lichtere motor in zit (die ze verder naar achteren hebben geplaatst?) zou het onderstuurde karakter in ieder geval moeten verminderen. Ik ben erg benieuwd naar de tests. Krijgt of heeft de nieuwe S4 sedan deze motor ook?

    Login om te reageren
  11. Rik L zegt

    25 februari 2008 om 09:33

    @ Twister: inderdaad , over het hood gezien, maar als nog wel toevallig.
    @ robbie: blijkbaar niet zie reactie Twister

    Login om te reageren
  12. Rik L zegt

    25 februari 2008 om 09:34

    hood = hoofd

    Login om te reageren
  13. pipil zegt

    25 februari 2008 om 09:46

    het wordt een compressor, geen bi-turbo

    Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    25 februari 2008 om 09:50

    ik vind m minder mooi dan de vorige a4 avant, niet dat ik m niet zou willen hebben hoor :)
    ik hoor de laatste tijd trouwens erg veel klachten over de (T)FSI motoren, van zowel audi als VW, kan iemand dat voor mij bevestigen of ontkrachten, aangezien wij zelf een a3 sportback van plan zijn te gaan kopen?

    (sorry dat k ff off-topic ga)

    Login om te reageren
  15. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    25 februari 2008 om 10:05

    @ rebel rouser..

    is die veranderd dan???:p

    Login om te reageren
  16. tom zegt

    25 februari 2008 om 10:14

    @ Armada

    Sommige mensen vinden het net aangenaam dat niet iedereen weet in welke auto men rond rijdt.

    Login om te reageren
  17. Armada zegt

    25 februari 2008 om 11:03

    @ tom

    Dat kan ik me ook wel voorstellen uiteraard, maar enig visueel onderscheid mag er wel inzitten.

    Las net in de GTO in een interview met Wolfgang Eggert dat dat ook wel het plan is.

    Login om te reageren
  18. Nick_BE zegt

    25 februari 2008 om 11:12

    Doet me denken aan de b5 RS4 met 2.7 liter biturbo van enkele jaren terug, en dat is een hele goeie zaak.

    Als je ziet hoeveel pk’s er onder de kap van sommige van die RS4’s zit, waanzinnig gewoon.

    Login om te reageren
  19. Robert zegt

    25 februari 2008 om 11:16

    Kan ik al ergens een bestelformulier downloaden?
    Wat een fraaie manier om je rijbewijs kwijt te raken ;-)

    Login om te reageren
  20. Kelthas zegt

    25 februari 2008 om 11:24

    Moest ik het geld hebben …

    Login om te reageren
  21. VLS54 zegt

    25 februari 2008 om 11:50

    Lekker lekker lekker lekker lekker lekker lekker lekker!
    Trouwens, het design van de a4 en a6 gaan wel steeds dichter bij elkaar liggen. Dat is jammer, ze kunnen beter een iets groter onderscheid maken in mijn ogen.

    Login om te reageren
  22. bradley zegt

    25 februari 2008 om 12:17

    en dit alles gevoed met super 98 aan 1.50 euro per liter…

    Login om te reageren
  23. Kees zegt

    25 februari 2008 om 12:24

    @pipil

    En dat weet jij omdat?

    Login om te reageren
  24. Rob zegt

    25 februari 2008 om 12:57

    De RS4 bezitters rijden wel erg snel in een oud model rond zeg, dat ding is nog maar ‘net’ op de markt…

    Login om te reageren
  25. Romeo zegt

    25 februari 2008 om 13:39

    Zal nog wel ff duren voordat de nieuwe RS4 er is…
    Tot dan blijft het vorige model de snelste.

    Login om te reageren
  26. jack zegt

    25 februari 2008 om 13:55

    @pipil,

    de term kompressor kan beide betekenen. Kan zijn dat ze een turbo bedoelen. Kan ook zijn dat ze een charger gebruiken.

    Login om te reageren
  27. remco zegt

    25 februari 2008 om 14:12

    @pipil & jack

    het kan inderdaad zowel een turbo compressor zijn als een mechanisch aangedreven compressor. Of beide zoals bij de 1.4 van VW.
    charger zegt ook niets over de gebruikte techniek.

    Login om te reageren
  28. Trevor zegt

    25 februari 2008 om 14:14

    14 Pk minder dan het vorige model maar lichter en (naar alle waarschijnlijkheid) meer koppel(das namelijk een groot plus punt van die (T)FSI motoren). Dus betere acceleratiecijfers en een (veel) lager verbruik… gemiddeld 1:9/10 zou zomaar kunnen.. Tja Mercedes AMG of BMW M3.. nu jullie weer… (wordt weer leuke strijd.. hoge vermogens.. laag verbruik…) En daardoor (het grootste pluspunt in NL) veeeeeel lager in aanschaf..

    Login om te reageren
  29. Michel Tebbe zegt

    25 februari 2008 om 14:46

    Waarschijnlijk hebben ze er expres minder vermogen ingegooid, zodat er nog een duidelijk verschil is tussen de S4 en de RS4?

    En ik vind die voorbumper/lip echt een beetje “Autostyle”.

    Login om te reageren
  30. thom zegt

    25 februari 2008 om 15:14

    Toch wel leuk dat een 135i, 335i of S4 gechipt een M3 wel erg moeilijk gaan maken en alle 3 veel minder hard schreeuwen dat het een snelle auto is.

    Login om te reageren
  31. Rutger zegt

    25 februari 2008 om 15:15

    De S4 wordt duidelijk de tegenhanger van de 335i en heeft dan 24pk meer dan de concurrent. De S4 hing er altijd een beetje tussen. Net 1pk meer dan de vorige M3 maar qua rijkwaliteiten op grote achterstand. De RS4 moest vervolgens de vorige M3 naar de kroon steken. De huidige M3 zit qua vermogen op niveau van de RS4 dus Audi hoeft de nieuwe RS niet veel meer pk’s te geven.

    Ik ben trouwens nu wel heel erg benieuwd of Audi weer van een atmosferische motor gaat in de RS4/5 of ook hier gaat downsizen. De GT-R lijkt mij nu de benchmark voor Audi en niet meer de M3.

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    25 februari 2008 om 15:44

    Ze hebben het zo te zien duidelijk door wat de 335i heeft aangericht :)

    Login om te reageren
  33. The Kopfather zegt

    25 februari 2008 om 15:55

    hulde voor die heerlijke taartschep als voorbumper

    Login om te reageren
  34. dan zegt

    25 februari 2008 om 16:33

    ik snap niet wat het probleem is voor iedereen,, dat de audi moddellen zoveel op elkaar lijken,, zolang er maar veel verkocht word, EN AUDI BMW OOK VERSLAAT in zowel kwaliteit als in technologie is er nix aan de hand. zeg nou eerlijk: audi is op dit moment de populairste auto die er is..;

    zelfs de bmwfans moeten dit kunnen toegeven als ze daar goed genoeg voor zijn!

    want ik heb bijna niemand horen zeggen dat ze liever de bmw 3 coupe willen dan de audi a5

    nou,, wie heeft nog commentaar wat hierboven staat?^ ik hoor het graag

    Login om te reageren
  35. dan zegt

    25 februari 2008 om 16:33

    ik snap niet wat het probleem is voor iedereen,, dat de audi moddellen zoveel op elkaar lijken,, zolang er maar veel verkocht word, EN AUDI BMW OOK VERSLAAT in zowel kwaliteit als in technologie is er nix aan de hand. zeg nou eerlijk: audi is op dit moment de populairste auto die er is..;

    zelfs de bmwfans moeten dit kunnen toegeven als ze daar goed genoeg voor zijn!

    want ik heb bijna niemand horen zeggen dat ze liever de bmw 3 coupe willen dan de audi a5

    nou,, wie heeft nog commentaar wat hierboven staat?^ ik hoor het graaag

    Login om te reageren
  36. Sorcerer zegt

    25 februari 2008 om 17:35

    Zal ook sneller zijn vanwege het ’turbokoppel’; max. koppel op lage toeren, itt zo’n standaard V8-motor.

    Hopelijk komen ze ook snel met de nieuwe RS4, dan is het straks nog betaalbaar om die als occasion te nemen over een paar jaar :)

    Login om te reageren
  37. Tombnolz zegt

    25 februari 2008 om 18:06

    Nja, mooie auto hé. Maar dat het een race-karretje is, is er ook wel niet aan te zien. Laat me zeggen dat het een mooie versie is, maar dat hij evengoed een 2.0 tdi aan boord zou kunnen hebben en da ’s toch wat jammer.

    Login om te reageren
  38. 607 zegt

    25 februari 2008 om 21:07

    @ Rik L

    de supra is een 6 in lijn, de audi een V6. Voor de rest goed gevonden die gelijkenis.

    ontopic : motor goed, design kan beter

    Login om te reageren
  39. speedlimit zegt

    25 februari 2008 om 21:20

    Yep kwam ook meteen bij me op die vergelijkenis met de supra twin turbo.
    Persoonlijk vind ik die 2JZ-GTE uit de supra de lekkerst/mooist klinkende 6 cylinder :)

    Login om te reageren
  40. bp zegt

    25 februari 2008 om 21:51

    iemand een idee hoeveel tijd hij juist zal nodig hebbe voor naar die honderd te gaan zal wel niet er veel zijn in zon lichte bak en zijn er al prijzen bekend
    -edit: leesbaar schrijven? interpunctie?-

    Login om te reageren
  41. 607 zegt

    25 februari 2008 om 21:54

    @ speedlimit

    volledig mee eens, net als de RB26DETT van de Nissan Skyline toen in het zelfde tijdperk, je krijgt er gewoon rillingen van, zo een lekker geluid !!

    Login om te reageren
  42. Pieter-Jan zegt

    25 februari 2008 om 22:45

    Het word vrijwel zeker een 3.0l V6 met een Eaton mechanische kompressor.

    De wagen op de fotos is al zeker geen BiTurbo, want dan zouden ze zij-inlaten in de voorbumper open gelaten zijn om de intercoolers te voeden. Bij een kompressor zit de intercooler op de kompressor zelf, en de bijhorende water-radiator kan gewoon achter de grill, dus is het open laten van de zij-inlaten een nutteloos aerodynamisch handicap.

    De reden waarom Audi van Turbos is afgestapt sinds B5 S4 (2.7T), is vanwege de vele mensen die waarborg hebben geclaimed op wagens die ze met chip tuning naar de knoppen hebben geholpen.

    Het kan zijn dat de S4 nog eerst met de V8 zal verschijnen, als de V6 SC nog niet klaar is. De motor zal ook voor andere modellen gebruikt worden. Waarschijnlijk is het 333hp gerucht voor deze configuratie, en zal de S4 nog wat extra peekaatjes krijgen.

    Login om te reageren
  43. Windhoos zegt

    25 februari 2008 om 23:21

    pipil schrijft,

    25 February 2008 om 9:46
    het wordt een compressor, geen bi-turbo

    ———————————————————

    Bullshit, staat allang vast dat het een Biturbo gaat worden…..

    Login om te reageren
  44. M Freak zegt

    26 februari 2008 om 07:06

    Wat ik me nou afvraag: Waarom is er geen sedan versie van de S4?
    Alleen een Avant en Cabriolet?

    Login om te reageren
  45. Heyhuub zegt

    26 februari 2008 om 08:54

    @ M Freak

    Ik weet niet waar je het over hebt, want sinds de eerste S4 uit 1991 is er al een sedan versie beschikbaar.

    Login om te reageren
  46. eMilt zegt

    26 februari 2008 om 09:43

    @VonStroke: Bij de nieuwe A4 (en dus ook deze S4) en A5 zit het zwaartepunt van de motor + versnellingsbak achter de vooras. Daarom heeft deze auto veel minder onderstuur gedrag. De gewichtsverdeling voor/achter is nagenoeg 50/50.

    Login om te reageren
  47. Pieter-Jan zegt

    26 februari 2008 om 17:45

    @windhoos

    Audi mechaniekers hebben al opleiding gekregen voor de nieuwe SC.

    Login om te reageren
  48. Windhoos zegt

    26 februari 2008 om 23:23

    Wel vreemd dan, want de geruchten over een 330pk sterke 3 liter V6 Biturbo waren behoorlijk hardnekkig. Maar we zullen het wel zien….

    Login om te reageren
  49. JD zegt

    27 februari 2008 om 08:10

    saaie bak. Zit niks sportiefs meer in naar mijn mening.

    Login om te reageren
  50. rider zegt

    27 februari 2008 om 10:14

    hmmmm back to the roots. krijg weer de visioenen van de al oude RS4 met die 2.7liter V6 biturbo.

    Login om te reageren
  51. Whoppa zegt

    27 februari 2008 om 14:56

    Niceeeeeeeeeeeeee….

    Login om te reageren
  52. ?? iemand idee?? zegt

    15 april 2008 om 20:43

    welke audi heeft ook al weer een porsche motor??(A) thnx alvast..

    Login om te reageren
  53. Windhoos zegt

    17 april 2008 om 21:45

    @?? iemand idee??

    De RS2 is in samenwerking met Porsche tot stand gekomen

    http://static.marktplaza.nl/images/1/13/4643613.jpg

    Login om te reageren
  54. Windhoos zegt

    17 april 2008 om 22:03

    @iemand idee,

    De RS2 is in samenwerking met Porsche tot stand gekomen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North