• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Mustang met Aston Martin V12 onder de kap

Auteur: robbie, gepost 10 juli 2011 om 22:20 – 53 Reacties

Ford Mustang Vanquish'd
Deze Mustang heeft wel iets heel erg lekkers onder de motorkap liggen. De Amerikaanse V8 heeft namelijk plaats gemaakt voor een dikke V12 uit de Aston Martin Vanquish. En die motor is ook nog eens flink onder handen genomen.

De V12 is opgeboord van 5.9 liter tot 6.1 liter en de motor perst er nu 600 pk uit (ipv 457 pk). Deze Ford Mustang “Vanquish’d” is gebouwd door Western Motorsports voor SEMA 2006. Het verhaal over het bouwen van deze auto kan je HIER nalezen overigens.

En dan nu het goede nieuws: Je kan deze Mustang met Brits hart kopen! Voor het luttele bedrag van $79.900 kan je hem ophalen. En in onderstaande video hoor je de V12 lekker brullen. Overigens hebben we ook ooit al eens gezien dat een Ford Mustang was verbouwd tot een Vanquish. (via: jalopnik.com)

Ford Mustang Vanquishd video

Ook interessant!

  • Gespot - Nog een peperdure Aston Martin V12 Speedster voor Nederland
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!
  • Aston Martin onthult speciale uitvoering van een speciale uitvoering
  • Nederlander koopt Aston Martin Vanquish van dik 8 ton

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, sema, V12, vanquish

Vorig bericht: « Nerdy: Murcielago LP640 met Star Wars wrap
Volgend bericht: Chinese politie vermomt Mercedes als een Honda »

Lees Interacties

Reacties

  1. fortuna zegt

    10 juli 2011 om 22:26

    What’s the use? Leuke motor met marginale 200 cc opgeboord en een Mustang metzonder wegligging.

    Login om te reageren
  2. amazinglaurent zegt

    10 juli 2011 om 22:27

    Waarom ook niet? :D

    Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    10 juli 2011 om 22:30

    Het kan, in Amerika dan…

    Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      10 juli 2011 om 22:32

      @meneersander: Hier kan het ook.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 juli 2011 om 22:32

      @meneersander: Canada ;)

      Login om te reageren
  4. BobbyD zegt

    10 juli 2011 om 22:39

    In een dikke Mustang hoort een dikke V8 en niet anders….

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    10 juli 2011 om 22:45

    leuk ..

    althans ..
    als het je doel is om gel-harige zonnebank baby,s in ferrari,s zoek te rijden ..

    Login om te reageren
    • technopatat zegt

      10 juli 2011 om 22:55

      @lincoln: is dat jouw doel dan niet?

      Het mijne allesinds wel! Thumbs up voor dit leuk projectje :)!

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 juli 2011 om 23:09

        @technopatat:

        yep .. maar mijn huidige project weegt 2.5 ton ..
        maar ik zal het meenemen in mijn volgende project iig ..

        Login om te reageren
        • six-trey zegt

          11 juli 2011 om 02:56

          @lincoln:
          over wat voor project van 2.5 ton gaat het dan? een nieuwe vrouw of nog altijd die lijkwagen?

          Login om te reageren
  6. GOD zegt

    10 juli 2011 om 22:57

    Ik krijg hier een Kelly gevoel bij.

    Login om te reageren
  7. dennisr zegt

    10 juli 2011 om 22:59

    love that car! haha prachtige auto ford mustang, V12 misstaat em niet maar zonder ook al prachtig genoeg.

    Login om te reageren
  8. Tommy2 zegt

    10 juli 2011 om 23:01

    Lekker kansloos dat motorblok opboren, ben je dagen mee bezig om alles aan te passen heb je nog maar 0,2 liter winst. Die pk’s kan je ook wel op minder ingrijpende manier behalen door in- en uitlaattrajecten wat te optimaliseren etc. Zullen ze ook wel erbij gedaan hebben…

    Mooi stuurtje ook trouwens!

    Login om te reageren
    • Bwlian zegt

      10 juli 2011 om 23:05

      @Tommy2: dat is een vrij normale winst aan inhoud hoor, doe maar alsof het totaal nutteloos is en dus maar niet gedaan moet worden..

      Login om te reageren
    • GOD zegt

      10 juli 2011 om 23:05

      @Tommy2: Wie zegt dat dit is opgeboord?

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        10 juli 2011 om 23:56

        @GOD: Als je de text nou eens leest! “De V12 is opgeboord van 5.9 liter tot 6.1 liter en de motor perst er nu 600 pk uit (ipv 457 pk).”

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          11 juli 2011 om 10:36

          @RickB: Begin eerst zelf maar eens met de tekst te lezen.
          Kom je er achter dat het blok helemaal niet opgeboord is maar het een stroker kit betreft.

          Login om te reageren
          • RickB zegt

            11 juli 2011 om 12:10

            @GOD: Ik weet niet welk stukje jij niet begrijpt…
            “De V12 is OPGEBOORD van 5.9 liter tot 6.1 liter”

            Login om te reageren
            • GOD zegt

              11 juli 2011 om 13:19

              @RickB: Dat is gewoon maar een gokje van robbie.

              Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 juli 2011 om 23:12

      @Tommy2:

      als je het nu ook effe in het Canadees schrijft ..
      dan hebben die knakkers daar ook profijt van jouw spitsvondige slimheid ..

      Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      11 juli 2011 om 00:02

      @Tommy2:

      Lekker kansloos? Het blok is helemaal niet opgeboord maar ‘stroked’ Wat vrij vertaald neerkomt op het vergoten van de slag, en dus niet de boring.

      Dat betekend dan wel weer dat de zuigersnelheid omhoog gaat (aangezien die een grotere afstand moet afleggen in dezelfde tijd.) wat per de levensduur niet echt zal bevorderen.

      Boren is dan ‘beter’ maar dat moet maar net kunnen, en de overmaat zuigers moeten wel voorhanden zijn…

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        11 juli 2011 om 18:18

        @clubbtraxx: Er staat toch opgeboord. Als ze er een andere krukas in gegooit hebben vind ik dat niet kansloos, opboren wel.

        Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juli 2011 om 23:07

    Ik krijg er een beetje een ‘verkeerde-kant-op-gevoel’ van… De motor uit 1 van de mooiste auto’s ever in zo’n mediocre Ford stoppen?? Da’s toch gewoon raar!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 juli 2011 om 23:42

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      a,joh .. je gooit gewoon die motorkap dicht en dan zie je er nix meer van ..
      deden ze Aston ook altijd ..

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        10 juli 2011 om 23:55

        @lincoln: Heb jij zo’n stoel waar een gat in zit om je ontlasting kwijt te raken? Ik zie namelijk niet in hoe jij daar nog tijd voor zou hebben, gezien jouw gigantische hoeveelheid aan k*treacties met die misplaatste ironie, waar je de comments mee vult..

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          11 juli 2011 om 00:09

          @gerard1710:

          ik wou dat ik zo slim als jouw was ..
          en dan ook een manier kon vinden om mijn ontlasting op autoblog.nl te plempen ..

          Login om te reageren
    • RickB zegt

      10 juli 2011 om 23:55

      @Svenska_Aeroplan_AB: Wat moet je anders met schadeauto’s?

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      11 juli 2011 om 19:11

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      Ik heb hetzelfde, maar dan van de andere kant.
      Je wil toch geen geciviliseerde, omhooggevallen siamese Ford V6 in je Mustang?
      Dat is toch raar?

      Login om te reageren
  10. Ram-G-maN zegt

    10 juli 2011 om 23:13

    @robbie: Aston Martin gebruikt geen in huis ontwikkelde V12’s, ze halen hun motoren bij Ford vandaan. De V12 is niks anders dan 2 Ford V6’n aan elkaar geplakt! Dus de Mustang is gewoon helemaal Ford.

    Login om te reageren
  11. Flatfour zegt

    10 juli 2011 om 23:49

    The best of both worlds.

    Login om te reageren
  12. Thibault zegt

    10 juli 2011 om 23:50

    De grill doet mij ook wel wat aan Aston denken.

    Login om te reageren
  13. sanki zegt

    11 juli 2011 om 00:04

    Kan in de tekst niet terug lezen wat ze verder aan de Mustang veranderd hebben. Als ze alleen die opgeboorde V12 erin hebben gelepeld hebben ze een dood wens lijkt me…
    Er zal drastisch iets moeten veranderen aan de rest. Net zoiets als de shelby versie wat ook angstaanjagend is terwijl de roush goed is aangepakt.

    Login om te reageren
  14. midasracer zegt

    11 juli 2011 om 00:04

    Zinloos, hang dat blok dan in een MX5 of zo. Da’s pas lachen.

    Login om te reageren
  15. phantom95 zegt

    11 juli 2011 om 00:17

    Amerikanen en een V12, ligt het nou aan mij of klopt dat op een of andere manier niet.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      11 juli 2011 om 00:55

      @phantom95:

      Amerikanen en een V10 ook niet.

      Oh hey!

      Login om te reageren
      • phantom95 zegt

        11 juli 2011 om 09:38

        @carmasterr: Je weet dat dodge een van de eerste was die met de v10 begon.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          11 juli 2011 om 19:05

          @phantom95:

          En toch noemen we USA en V10 niet in één adem…

          Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          11 juli 2011 om 19:17

          @phantom95:

          Veel vooroorlogse Lincolns en Fords hadden V12´s

          Login om te reageren
          • carmasterr zegt

            11 juli 2011 om 19:18

            @carmasterr:

            En natuurlijk ook nog enkele jaren na de oorlog voor de overstap naar V8en begin jaren ´50.

            Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 juli 2011 om 10:08

      @phantom95:

      dat is idd al een jaar of 70 geleden dat ze daar inzagen dat die 4 cilinders extra geen echte meerwaarde konden vertolken ..

      Login om te reageren
  16. piebepost zegt

    11 juli 2011 om 00:23

    Ik zat me vorige week nog te bedenken dat je nog amper meer hoort dat cilinders worden opgeboort bij het motortuning. Dacht ik nu beet te hebben, blijkt het inderdaad een project van 5 jaar oud…

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      11 juli 2011 om 00:53

      @piebepost:

      En ook deze van 5 jaar oud is niet opgeboord ;-)

      Login om te reageren
      • robert-123 zegt

        11 juli 2011 om 10:23

        @clubbtraxx: Jawel, vriend. Lezen.

        Login om te reageren
  17. carmasterr zegt

    11 juli 2011 om 00:52

    Wat moet je dr mee?

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      11 juli 2011 om 00:55

      @carmasterr:

      Gassen? Goed een Mustang heeft naar ‘duitse’ begrippen niet de beste wegligging maar reken maar dat je een hoop fun kunt hebben met dit ding.

      Ik wil ‘m best hebben (met tankpas graag).

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        11 juli 2011 om 00:57

        @clubbtraxx:

        Oh maar dat boeit me niet.

        Maar wat moet je met een V12 ´Stang?

        Login om te reageren
  18. Gregor zegt

    11 juli 2011 om 06:54

    Dit project is al een keertje bekeken hier op autoblog.nl: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/20/hobbyproject-mustang-met-vanquish-s-blok.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      11 juli 2011 om 08:53

      @Gregor: Oud nieuws, wordt ook al naar gelinkt in dit artiekel!

      Login om te reageren
  19. Jantje_555 zegt

    11 juli 2011 om 07:33

    is toch helemaal niets brits aan. Astom Martin is toch van Ford…

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      11 juli 2011 om 19:06

      @Jantje_555:

      Niet meer toch?

      Login om te reageren
  20. The360box zegt

    11 juli 2011 om 08:24

    EN toch klinkt het helemaal niet zo gek maar de vanzelfsprekende V8 is meer typerender.

    Login om te reageren
  21. theblackdude zegt

    11 juli 2011 om 10:48

    Mooie kleur,maar een shelby mustang of een roush vind ik beter,vooral de roush,wat een bak.

    Login om te reageren
  22. alfamail zegt

    13 juli 2011 om 09:36

    Leuk beetje huischvleit,
    alleen begreep ik altijd van iedereen die in een standaard Mustang heeft gereden dat ze beter de achteras van de Aston ipv de motor hadden kunnen overzetten ivm redelijk dramatisch weggedrag…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North