• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford test Fords met winkelwagentjes

Auteur: ricardo, gepost 13 mei 2009 om 22:03 – 35 Reacties

Kijk uit moeders!


Gaat het financieel dan zo slecht met die Amerikanen?

Nee, gelukkig valt het allemaal mee. Ford heeft namelijk een nieuw type airbag-sensor gemonteerd in de test-Ford die een stuk efficiënter data kan doorgeven aan de E.C.U van de auto. De nu veel toegepaste airbag-sensoren maken namelijk gebruik van gewichtsverplaatsing binnen de sensor. Even simpel uitgelegd: Auto rijdt ergens tegenaan, grote vertraging, binnenin de airbag-sensor zit een gewicht wat tegengehouden wordt door een veertje, gewicht verplaatst naar voren tegen de veerdruk in, gewicht maakt contact, airbag zegt BOEM! Dit systeem werkt goed alleen is het volgens het Amerikaanse Insurance Institute for Highway Safety niet snel genoeg. Kortgezegd: een airbag wordt na een aanrijding niet snel genoeg opgeblazen.

Dan nu de winkelwagen; die wordt gebruikt om een nieuw type airbag-sensor te testen, namelijk eentje die drukverschil kan meten. Het zogenaamde pressure wave detection. Door een druksensor aan de binnenkant van het plaatwerk te monteren kan deze, in geval van een aanrijding, meten met welke kracht de aanrijding plaatsvindt. Om deze reden is dit nieuwe type airbag-sensor een stuk betrouwbaarder dan de huidige. Vervolgens kan de E.C.U razendsnel data van de verschillende airbag-sensoren met elkaar vergelijken, waardoor het mogelijk is om een airbag sneller af te laten gaan. De vermakelijke video van de test staat HIERRR. (via jalopnik.com)

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Gratis Ford Explorer voor extreme lefgozer

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

airbag, Ford, Techniek

Vorig bericht: « Eindelijk! De Gumball 3000 komt weer naar Amsterdam
Volgend bericht: Jos Verstappen gaat meedoen aan Le Mans? »

Lees Interacties

Reacties

  1. SWRT zegt

    13 mei 2009 om 22:06

    Hoe komen ze eigenlijk aan dat karretje? Toch niet meegenomen bij de AH he?

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    13 mei 2009 om 22:07

    Afbeeldinkje mag wel eens gelinkt worden. ;)
    -edit: oeps, is inmiddels gefixt!-

    Login om te reageren
  3. Mgraatsma zegt

    13 mei 2009 om 22:14

    testen met auto’s op elkaar oké, maar dit?????

    Login om te reageren
  4. markieanta zegt

    13 mei 2009 om 22:15

    -edit: dank u-

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    13 mei 2009 om 22:26

    hmm, mijn dodge caliber blaast zijn airbags ook op naar grootte van de impact (dus doet ook meten). een amerikaans auto…maar of de caliber nu een technisch hoogstandje is..bovendien is hij van 2008

    Login om te reageren
  6. BreBrep zegt

    13 mei 2009 om 22:32

    Da’s übernuttig, wat ik je brom.
    Best een pittig winkelwagentje trouwens, vast de extra heavy duty F300 versie met vierwielaandrijving en titanium spijltjs.

    Login om te reageren
  7. Nijntje_ zegt

    13 mei 2009 om 22:35

    schrijffoutje ?!
    Haha stel je voor dat zo ’n winkelkar je airbag doet afgaan..

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    13 mei 2009 om 22:38

    ik zou die “winkelwagentjeswegduwsysteemontwikkelaar” wel eens aan een diepte interview willen onderwerpen ..

    of gewoon een biertje in de kroeg doen ..

    Login om te reageren
  9. G_deGroot zegt

    13 mei 2009 om 22:40

    Welke van de twee is het winkelkarretje?

    Login om te reageren
  10. Gnermo zegt

    13 mei 2009 om 22:44

    G_deGroot wint de caption contest..

    Login om te reageren
  11. NLX zegt

    13 mei 2009 om 23:01

    misschien zat ik niet goed op te letten, maar ik zag geen airbag afgaan?

    Login om te reageren
  12. timberleek zegt

    13 mei 2009 om 23:08

    @NLX

    ssssst. niet zeggen. gewoon kijken hoe lang het duurt voor ze dat doorhebben bij ford ;-)

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    13 mei 2009 om 23:08

    Dat karretje en dat BMX-wiel moet toch wel een hoge snelheid hebben. Dat zijn ferme deuken. Das niet van een karretje dat even wegrolt tegen de auto naast de jouwe.

    @NLX: das de bedoeling.

    Login om te reageren
  14. BMWMserie zegt

    13 mei 2009 om 23:09

    Haha geinig, misschien is dit wel een leuke stunt voor in Jackass 3 the movie ;p

    Login om te reageren
  15. groenlicht zegt

    13 mei 2009 om 23:18

    @NLX,
    Misschien maar best dat er geen airbag afgaat, als al je airbags zouden afgaan voor een stom winkelkarretje dan ben je +- 1000 euro per airbag kwijt aan herstellingskosten terwijl je het zonder airbag ook wel had kunnen redden.

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    13 mei 2009 om 23:46

    Ehm, waarom poetsen ze die auto op voordat ze er een winkelkarretje op afschieten? :roll:

    Login om te reageren
  17. NLX zegt

    14 mei 2009 om 00:07

    @ Citrofiel

    waarom niet, als ze het bij Ford kunnen veroorloven om chromen velgen op dat ding te zetten kunnen ze hem toch net zo goed gelijk poetsen. Over prioriteiten gesproken…

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    14 mei 2009 om 00:16

    @ NLX; Of ze poetsen hem vast voor de verkoop. Even een nieuwe deur erin en hij kan weg voor nieuwprijs. :|

    Login om te reageren
  19. six-trey zegt

    14 mei 2009 om 00:20

    @NXL
    misschien om dat chromen velgen standaard op bijna elke ford zijn? :roll:

    Login om te reageren
  20. NLX zegt

    14 mei 2009 om 00:24

    @six-trey

    oja dat vinden ze daar mooi… vreemd

    Login om te reageren
  21. six-trey zegt

    14 mei 2009 om 00:26

    go chrome or go home :P

    Login om te reageren
  22. Wieje zegt

    14 mei 2009 om 01:30

    Veiligheidstesten prima, maar dit is zonde geld:
    Waarom heeft deze auto lederen bekleding, vol met opties en heeft hij mooie velgen? Kan wat mij betreft wel goedkoper.

    Voor die testen heb je alleen een frame en een deur nodig… Geen complete auto.

    Login om te reageren
  23. markieanta zegt

    14 mei 2009 om 07:57

    @wieje, tsja, misschien gaat het inderdaad zo goed met Ford dat ze een fulloptions wagen kunnen testen wie weet.
    Misschien hebben ze dat ook wel gedaan voor het demo filmpje, tsja wie weet.

    Login om te reageren
  24. Peter zegt

    14 mei 2009 om 08:08

    Een flinke deuk in de Ford maar geen schade aan het winkelwagentje. Dat karretje haalt dus betere crashtest-resultaten dan een auto.

    Login om te reageren
  25. Laue zegt

    14 mei 2009 om 08:22

    @ Peter

    Nu nog ff over de kreukelzone van zon winkelwagentje. Wist je dat die dingen gemaakt worden om het 50 jaar uit the houden? ;)

    Login om te reageren
  26. Sorcerer zegt

    14 mei 2009 om 09:10

    …hoewel het me niet wenselijk lijkt dat je airbag al ploft als er een karretje tegen je auto aan rijdt… interieur herstellen na airbagplof = duuuurrrr…

    Login om te reageren
  27. Silverace zegt

    14 mei 2009 om 09:17

    Geloof het of niet, maar ‘pressure wave detection’ sensors zijn er al heeeel lang. De Omega vanaf 1994 had deze en ook vele andere opeltjes.
    Was ook leuk als Johnnies extra dikke woofers in de voordeuren monteerden en dan de muziek heel hard, krijg je prima ‘pressure waves’ van…en een airbag in je zij.

    Login om te reageren
  28. bleegh zegt

    14 mei 2009 om 11:14

    ik wil niet vervelend doen, maar volgens mij raak je ernstig gewond van dat stuk trim wat in je oor beland.

    Login om te reageren
  29. timberleek zegt

    14 mei 2009 om 12:03

    @wieje

    de rest van de auto blijft gewoon heel. ze vervangen alleen de deur telkens weer. waarschijnlijk doen ze er een hele auto bij om te kijken hoe het hele ding reageerd

    Login om te reageren
  30. Dan zegt

    14 mei 2009 om 16:02

    Ik vraag me af, of het lekker is dat je een airbag + winkelwagen-onderdelen in je krijgt. Knal je de rechterdeur uit, met een spijl in je hoofd en een wiel in je mond……..

    Login om te reageren
  31. DD zegt

    14 mei 2009 om 17:02

    @bleegh: ja die strip was mij ook al opgevallen. Die zal toch wel voor de test zijn? Anders kan je je hoofd oprapen denk :s

    Login om te reageren
  32. BananaFlip zegt

    14 mei 2009 om 17:34

    Crisis hits Ford hard…

    Login om te reageren
  33. Esprit_de_Flandre zegt

    14 mei 2009 om 17:39

    @Wieje: Als je productielijn op full-options is ingesteld is het waarschijnlijk goedkoper om één van die zovele te nemen dan speciaal een kale versie te gaan maken.

    Login om te reageren
  34. GANGSTANERD zegt

    16 mei 2009 om 18:07

    Ik dacht dat plastic altijd meegaf?

    Login om te reageren
  35. timberleek zegt

    16 mei 2009 om 20:06

    @gangstanerd

    meestal wel. maar er is ook gewoon heel hard plastic.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North