• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Foto’s van de nieuwe C63 AMG Estate F1 Medical Car

Auteur: ricardo, gepost 22 maart 2011 om 18:29 – 21 Reacties

Mercedes C63 AMG Estate F1 Medical Car

Dat de SLS AMG vanaf dit weekend opnieuw zal fungeren als Safetycar in de Formule1 is niets nieuws. Wat we nog niet hadden gezien is de AMG-powered doktersauto in de vorm van de gefacelifte C63 AMG Estate. Mercedes heeft daarom een lading foto’s van deze medische wagen onze kant op gekieperd.

Deze week komt de C63 AMG Estate F1 Medical Car in actie tijdens de GP van Australië. Tenminste, als er ergens op het circuit in Melbourne medische assistentie nodig is. Anders blijft ‘ie natuurlijk netjes in de pit staan. Nieuw aan deze Estate is onder meer de aluminium motorkap, grille, voor- en achterbumper, luchtinlaten en natuurlijk de vervanger voor de handbak: een AMG Speedshift MCT-bak met zeven verzetten.

Het AMG-hart in deze natte droom voor een niet nader te noemen redactielid is voorzien van het Performance Package, waardoor het vermogen naar 487 pk klimt en de geoefende rechtervoet van een racedokter deze Estate in 4,5 tellen naar de honderd stuurt. Extra stopkracht krijgt de auto door composiet-remschijven achter de 19 inch wielen op de vooras.

Verder is deze rijdende ziekenboeg voorzien van zespuntsgordels en racestoelen, een lichtbak op het dak en LED-verlichting met knipperstand. Mochten er wat inhaalacties finaal misgaan, dan ziet u ‘m zondag.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, estate, Formule 1, medicalcar, Mercedes, safetycar, SLS

Vorig bericht: « De Bentley Azure van Oprah, nu te koop in de VS
Volgend bericht: Absurde prijsverschillen tussen autoverzekeringen »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    22 maart 2011 om 18:33

    Dichterbij de F1 kan je niet komen en dan ook nog in zulke kannonnen monsterbaan

    Login om te reageren
  2. JMC zegt

    22 maart 2011 om 18:41

    Piloot op foto 1 zit wel ongelofelijk dicht op zijn stuur… :-)

    Login om te reageren
    • gijsterbruggen zegt

      22 maart 2011 om 18:55

      @JMC: Coureurs zitten vaak dicht op het stuur. Dichter op het stuur = snellere reactie en minder snel last van lamme armen.

      Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      22 maart 2011 om 19:02

      @JMC: zoals het hoort op het circuit

      Login om te reageren
    • Robbert89 zegt

      22 maart 2011 om 19:58

      @JMC: Is Bernd Mayländer. Die zit altijd dicht op het stuur, dat vind hij prettig.

      Login om te reageren
    • KeesB zegt

      22 maart 2011 om 23:20

      @JMC: dat is ook prettig. Stuurt een stuk beter! Probleem is dat je in 95% van de auto’s het stuur niet ver genoeg naar je toe kan halen. Dat betekent dus dat jij richting het stuur moet, maar dan komen je benen weer in de knel. Z4M is een van de auto’s waar het wel goed kan.

      Login om te reageren
      • JMC zegt

        23 maart 2011 om 00:55

        @KeesB en al de rest hierboven: Ik weet dat dichter bij het stuur beter is voor snellere stuurrespons maar deze zit toch wel heel dicht… :-)Zelf rij ik ook liefst met armen net geen 90° gebogen. Rijdt een stuk directer! Klopt wat je zegt, in veel auto’s is dit een probleem door mijn lange bovenbenen. Vaak dus knie tegen dashbord!

        Login om te reageren
  3. kets zegt

    22 maart 2011 om 18:48

    ik denk dat ik maar eens voor dokter ga studeren :lol:

    Login om te reageren
  4. Alpinaa zegt

    22 maart 2011 om 18:54

    Vorig jaar zag je dat de Sls safetycar zelf tijdens regenval moeite had om niet tijdens iedere bocht te driften. Wel mooi om te zien. Lekkere auto, deze C63!

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      23 maart 2011 om 09:17

      @Alpinaa: ja, en is het je oog opgevallen dat de c63 amg veel meer “herrie” maakt dan de SLS? die C brult echt alles bij elkaar!

      Login om te reageren
  5. Jokkebrok zegt

    22 maart 2011 om 18:55

    mooi hoor!

    Login om te reageren
  6. agera zegt

    22 maart 2011 om 19:01

    Het lukt AMG elke keer weer, ziet er strak uit.

    Login om te reageren
  7. ascari15 zegt

    22 maart 2011 om 19:53

    Wel vet dat je hem goed hoort tussen al die F1 auto’s.
    Die V8 sound is echt gruwelijk lekker.

    Login om te reageren
  8. janklaassen zegt

    22 maart 2011 om 19:56

    Ik hou gewoon écht niet van Mercedes Estates/Stations.
    serieus ik vind het lelijke hokken, alles behalve een lifestylecombi. oke iets anders is wel leuk, maar ze zijn zo grof en imposant. maar de Sedans zijn wel goed uiteraard!
    en AMG maakt bij deze station alles goed!

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      22 maart 2011 om 21:42

      @philipzuidijk: Nja smaak is persoonlijk. Ik vind de C-klasse Estate in vergelijking met zijn concurrenten uit München en Ingolstadt toch duidelijk de mooiste van de 3.

      Login om te reageren
  9. xilver zegt

    22 maart 2011 om 20:07

    Mooie restyling!

    Login om te reageren
  10. mckroket zegt

    22 maart 2011 om 21:14

    maar op 1 foto is de gewone handbak te zien?

    dicht op stuur zitten vind ik zelf trouwens ook lekker. lekker veel controle met voeten en armen

    Login om te reageren
  11. Stopwearingpants zegt

    22 maart 2011 om 21:28

    gvd, mercedes boven bmw, altijd. nu weet ik het zeker

    Login om te reageren
  12. KeesB zegt

    22 maart 2011 om 23:22

    http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/AMG_Safetycars_Formule1_2011/Mercedes_AMG_Safetycars_09.jpg

    Is dat nou een sleutelgat onder het AMG-logo? Zo ja, wat een misser!

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      23 maart 2011 om 00:27

      @KeesB: Lijkt me stug. Wat het is, het zal wel ergens voor dienen.

      Login om te reageren
  13. Shenkie zegt

    23 maart 2011 om 02:54

    @KeesB: Misschien een camera’tje?
    Achja zoals Pordon zegt zal wel ergens goed voor zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North