• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Foutparkerende agente gaat helemaal los op burger

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 augustus 2012 om 15:47 – 111 Reacties

Parkeerverbod? Bitch please, I am the law!


Het gepeupel: je zou er simpel van worden. Parkeer jij als wetsdienaar even je auto in een voetgangersgebied om je lunch te scoren, komt er zo’n NuKuBu je vertellen wat je allemaal wel en niet mag. Nou, dat heeft ‘ie geweten, de brutale aap!

De agente in kwestie wilde in Arnhem met haar collega even een broodje scoren, want er waren even geen Porsches te achtervolgen. Een stukje verder wandelen, of je collega even laten uitstappen en later weer oppikken is dan natuurlijk uit den boze, want stel je voor dat je BMI onder de 25 zakt. Er werd dus in een voetgangersgebied geparkeerd, waarop een voorbijganger een afkeurende opmerking maakte.

Wellicht had de agente de rode vlag uithangen of last van het warme weer, want dezelfde voorbijganger werd op een salvo aan beledigingen getrakteerd waar de honden geen brood van lusten. Hij kreeg te horen dat dat hij ter plekke kon ‘doodvallen en een hartaanval krijgen’. Zo, die zit. Helaas was deze man een oud-journo van de GPD, en dus duikt dit verhaal nu in de media op.

Op de een of andere manier denken veel mensen tegenwoordig in rare termen van gelijkheid en gelijkwaardigheid. Alsof de wet ook van toepassing is op ons politie-apparaat, kom nou. Verschil moet er wezen, en wie het daar niet mee eens is, kan een scheldkannonade naar zijn hoofd krijgen. Man, hij mag van geluk spreken dat de lange lat er niet overheen is gegaan. Bovendien weten we allemaal wat een onaangepaste tuigtokkies die journalisten zijn, vraag maar aan Erwin Olaf.

Daarom vinden we het erg slap dat mevrouw (nou ja, haar leidinggevenden via een brief) nu alsnog excuses heeft aangeboden. In je minachting voor de burger moet je wel een beetje standvastig zijn, volgende keer de rug recht graag!

Foto credit: autojunk.nl

Ook interessant!

  • Finse F1-commentator gaat helemaal uit zijn plaat
  • Video: Lamborghini Huracán STO gaat los op de 'Ring
    Video: Lamborghini Huracán STO gaat los op de 'Ring
  • Formule 1 op Zandvoort gaat definitief door!
  • Gerucht: BMW gaat namen voor XM helemaal anders doen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

parkeren, politie

Vorig bericht: « Deze gestolen Porsche is bij Arnhem hard stukgereden
Volgend bericht: Bentley Continental GT V8: Rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. MAB zegt

    20 augustus 2012 om 15:52

    dat is niet slim meneer de agent. welke leuke auto waar je in rijd.

    Login om te reageren
    • vwally zegt

      20 augustus 2012 om 15:57

      @MAB: mevrouw de agente ;)

      Login om te reageren
  2. zanveld zegt

    20 augustus 2012 om 15:55

    Die pet past ons NIET allemaal !

    Login om te reageren
  3. tyzo413 zegt

    20 augustus 2012 om 15:57

    mevrouw de agente!

    Login om te reageren
  4. desoper zegt

    20 augustus 2012 om 16:02

    Deze journo mag nog van geluk spreken, dat ie niet getrakteerd is op een schop in zijn kruis om vervolgens in de boeien te worden geslagen.

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      20 augustus 2012 om 16:54

      @desoper: Wat doet hij fout, helemaal niks. Dit is een vrij land, dus hij mag z’n mening geven. En dat was dat ze daar niet mag parkeren (eig. is het geen mening maar een feit).

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        20 augustus 2012 om 18:05

        @masterstig: hoog tijd dat er is wat gedaan word aan al die politie agenten die denken dat ze boven de wet staan… Dit had mevrouw agent minimaal een schorsing op moeten leveren! En dan zeiken dat er voor de politie geen respect meer is

        Login om te reageren
        • masterstig zegt

          20 augustus 2012 om 19:51

          @darkpluisje: Helemaal mee eens, sommige agenten (lees: de meeste) voelen zich echt té. Ze zouden beter moeten weten…

          Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      20 augustus 2012 om 18:51

      @desoper: gewoon keihard CITIZENS ARREST! CITIZENS ARREST! roepen… Mag ook, alhoewel, bij een agent…

      Login om te reageren
  5. ramshoek zegt

    20 augustus 2012 om 16:15

    Slechts een scheldkanonnade?
    Ik dacht dat het onder vrouwelijke agenten tegenwoordig gewoonte is om het knietje te gebruiken…

    Login om te reageren
  6. oli4k zegt

    20 augustus 2012 om 16:16

    Zo, is autoblog weer terug in de jaren 50 belandt? Zo’n opmerking als “Wellicht had de agente de rode vlag uithangen” kun je in deze tijd echt niet meer maken. Dat die agente zich niet professioneel gedraagt wil niet zeggen dat jullie dat ook niet meer hoeven te doen.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      20 augustus 2012 om 16:22

      @oli4k:
      Is waar, Autoblog mag socialisten niet met de vinger wijzen…

      Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      20 augustus 2012 om 16:25

      @oli4k: Denk dat ze hier op autoblog een rood kruis bedoelen ;-)

      Login om te reageren
    • Ferry_76 zegt

      20 augustus 2012 om 16:25

      @oli4k: Misschien was ze echt wel aan de rode klats..?

      Overigens is eerst doodvallen en daarna een hartaanval wel een beetje een rare volgorde..

      Login om te reageren
      • moondustfocus zegt

        20 augustus 2012 om 16:27

        @Ferry_76: scherp!

        Login om te reageren
      • GOD zegt

        21 augustus 2012 om 10:08

        @Ferry_76:

        Die agente gedroeg zich als een vieze hond.
        En in de honden wereld betekend “val dood” ga liggen.
        Dus feitelijk klopt het wel ;)

        Login om te reageren
    • nostravinniedus zegt

      20 augustus 2012 om 16:59

      @oli4k: Dat van doodvallen vind ik toch wat erger.

      Login om te reageren
  7. moondustfocus zegt

    20 augustus 2012 om 16:16

    Die journalist moet blij zijn dat ie niet met haar getrouwd is… Heb nu al medelijde met haar echtgenoot.

    Login om te reageren
    • bbroek zegt

      20 augustus 2012 om 16:23

      @moondustfocus: wie zegt dat ze een echtgenoot heeft!

      Login om te reageren
      • moondustfocus zegt

        20 augustus 2012 om 16:26

        @bbroek: Gezien haar actie kan de ook nog eens kloppen… Misschien is ze wel pot.

        Login om te reageren
  8. gerritdriessen zegt

    20 augustus 2012 om 16:16

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  9. glashelder zegt

    20 augustus 2012 om 16:19

    @oli4k

    Ach,het stinkt hier op AB altijd een beetje naar vrouwenhaat, dus waar maak jij je druk om?

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      20 augustus 2012 om 16:24

      @glashelder: waarschijnlijk is @oli4k: dus een vrouw.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 augustus 2012 om 17:00

      @glashelder: Stinkt? Ik vind ’t juist lekker ruiken.

      Login om te reageren
  10. kaasboerin zegt

    20 augustus 2012 om 16:24

    Met zulke dikke reten moeten ze dat schuldgevoel na/tijdens/voor ’t vreten van zich af schelden.

    Login om te reageren
  11. bbroek zegt

    20 augustus 2012 om 16:26

    Koos Spee: levensgevaarlijke situatie want voor hetzelfde geld… enz enz

    Login om te reageren
  12. stanoow zegt

    20 augustus 2012 om 16:26

    Tja, als je van de politie bent mag dit schijnbaar allemaal. Als die man terug was gaan schelden had ie waarschijnlijk een bekeuring gekregen. Slaat helemaal nergens op dit. En dan klagen ze over het toenemende geweld tegen agenten. Met zo’n acties vraag je er zelf om.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 augustus 2012 om 16:31

      @stanoow: Gebeurt vaak genoeg, sirenes om effe door rood te blazen, ’n kennis woont boven de bakkerij, daar staat dagelijks wel ’n politieauto op de stoep.

      Login om te reageren
      • stanoow zegt

        20 augustus 2012 om 16:32

        @kaasboerin: Ik zie het hier in de straat ook vaker gebeuren bij de snackbar.

        Login om te reageren
      • nostravinniedus zegt

        20 augustus 2012 om 17:00

        @kaasboerin: yep, hier in Amsterdam ook!

        Login om te reageren
  13. j00rs zegt

    20 augustus 2012 om 16:27

    Moet je in Frankrijk of Duitsland eens proberen om een opmerking naar een Agent te maken. En verder ben je ook gewoon een lul als je gaat zeiken dat een agent fout parkeert.

    Login om te reageren
    • mrs250 zegt

      20 augustus 2012 om 16:32

      @j00rs: waarom dan?

      Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      20 augustus 2012 om 16:36

      @j00rs: Inderdaad, waarom dan? Dat recht hebben wij toch in Nederland? Wat ze in frankrijk doen zal mij worst wezen.

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      20 augustus 2012 om 19:17

      @j00rs: hoezo ben je een lul als je er iets van zegt?? Als jij , tenzij je ook een landverrader bent, of ik een fout maak in het verkeer trekken ze ook een boekje. En als ik tegen een agent zeg dat hij/zij dood kan vallen dan word ik gearresteerd.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        20 augustus 2012 om 20:10

        @rufctr01: Inderdaad. De politie heeft een voorbeeld-functie. Maarja, professionalisme is ver te zoeken bij de politie de afgelopen tijd; ze zijn al blij als ze een afgestudeerde VMBO’er kunnen krijgen om hoofd-agent te worden …

        En zich dan maar afvragen waarom de burger geen respect heeft * zucht *

        Login om te reageren
  14. awesome zegt

    20 augustus 2012 om 16:28

    heeft zij weer, schelden tegen een oud-journalist.
    Grote vraag blijft: wat heeft hij tegen haar gezegd dat er voor gezorgd heeft dat ze hem de huid vol gescholden heeft?

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      20 augustus 2012 om 16:35

      @awesome: Dat ze daar niet mag parkeren?

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        20 augustus 2012 om 16:35

        @jeffreym3: en wie is hij om daar iets van te zeggen?

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          20 augustus 2012 om 16:36

          @awesome: Een gewone burger. Net als dat wij andere burgers ook op hun fouten mogen wijzen!

          Login om te reageren
        • nostravinniedus zegt

          20 augustus 2012 om 17:02

          @awesome: Sorry maar ze zijn zelf begonnen hoor, met burger hulp in te vragen, met de kliklijn, M anoniem en burgerwacht etc.

          Login om te reageren
  15. jeffreym3 zegt

    20 augustus 2012 om 16:30

    Niks nieuws toch? Tegenwoordig mag een agent(e) ook al excessief geweld gebruiken zonder gevolgen.

    In R’dam hoef je een agent(e) al langer dan 2 tellen aan te kijken en men stopt al om te vragen of er ”iets” is.

    Login om te reageren
  16. oxymoron zegt

    20 augustus 2012 om 16:36

    Sir Smokalot is niet bekend met de vrijstelling die agenten in functie hebben? De agente mócht daar staan en de burger maakte daar volkomen onterecht een opmerking over. Dat de agente uit haar slof schoot is dan ook weer volkomen onterecht; ze moet daar eigenlijk tegen kunnen.

    Login om te reageren
    • EdwinV zegt

      20 augustus 2012 om 17:02

      @oxymoron: Als mevrouw Agent daar staat omdat ze haar beroep moet uitoefenen en dat vereist dat zij daar de auto parkeert mag dat. Maar als daar wordt geparkeerd omdat mevrouw denkt dat de politie zich niet aan de regels hoeft te houden en ze te beroerd is om gewoon op een parkeerplaats te gaan staan en een parkeerkaartje te kopen omdat ze met haar dikke reet haar lunch wil halen heeft die man groot gelijk dat hij er een opmerking over maakt.
      En ze heeft al helemaal nooit het recht om dan maar te roepen dat hij dood kan vallen en een hartaanval moet krijgen (wat niet eens mogelijk is in die volgorde maar soit)
      Agenten denken tegenwoordig veel te veel rechten te hebben en trekken zich opvallend weinig aan van de plichten die ze hebben… (overigens zijn er natuurlijk ook goede agenten bij)

      Login om te reageren
      • anuspraeternaturalis zegt

        20 augustus 2012 om 17:29

        @EdwinV: Blijkbaar denk jij niet verder na dan je neus lang is, want de reden dat mevrouw de politiewagen zowaar voor de deur parkeert heeft niets te maken dat zij lui is of omdat ze haar vrijstelling misbruikt, maar omdat zij bij een melding niet eerst een kilometer moet gaan rennen vooraleer ze onderweg kunnen naar hun melding.

        Login om te reageren
        • EdwinV zegt

          20 augustus 2012 om 18:21

          @anuspraeternaturalis: Misschien, maar geeft haar dat het recht om iemand maar helemaal uit te kafferen en dood te wensen? Ik dacht het niet…

          Login om te reageren
          • anuspraeternaturalis zegt

            21 augustus 2012 om 21:55

            @EdwinV: Daar ben ik het natuurlijk mee eens. De reactie van de agente was gewoonweg buitensporig…

            Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          20 augustus 2012 om 19:19

          @anuspraeternaturalis: gelul!! Als dat zo is dan vreet je je eigen gesmeerde bammetjes maar in de auto op, ben je nog sneller!!!

          Login om te reageren
        • dawwg zegt

          20 augustus 2012 om 20:21

          @anuspraeternaturalis: Ook totale lulkoek: http://www.politie.nl/KLPD/veel_gestelde_vragen/Wanneer_mag_een_politieauto_te_hard_rijden.asp

          Komt er op neer dat de smeris alleen ‘ontzegging’ heeft als 1) het uit functie-uitoefening noodzakelijk is en 2) de verkeersveiligheid niet in gevaar brengt.

          Broodje halen hoort daar niet bij !

          Login om te reageren
          • anuspraeternaturalis zegt

            21 augustus 2012 om 21:54

            @dawwg: Er wordt nergens gesproken over te hard rijden, maar over parkeren…! Wel bij de feiten blijven.

            Login om te reageren
    • nostravinniedus zegt

      20 augustus 2012 om 17:03

      @oxymoron: Vrijstelling om een broodje te halen? Daar is die vrijstelling niet voor bedoelt me dunkt

      Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      21 augustus 2012 om 10:54

      @oxymoron: Eindelijk een intelligente post…

      Login om te reageren
  17. rsvbf1 zegt

    20 augustus 2012 om 16:37

    vind sommige politie touaregs echt rare velgen hebben, gewoon een soort van karton

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      20 augustus 2012 om 16:38

      @rsvbf1: Pantser plaatjes zijn dat ;)

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 augustus 2012 om 16:44

      @rsvbf1:
      Zeker die in Den Haag, die rijden op kruiwagenwieltjes.
      Geen gezicht inderdaad.
      Die op de foto is volgens mij zo’n geval in Scheveningen.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        20 augustus 2012 om 16:47

        @jrk68: Haha, voor de strandjutters??

        Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        20 augustus 2012 om 16:49

        @jrk68: klopt, da’s daar bij Simonis. Overigens wordt die strook door iedereen gebruikt om te parkeren en volgens mij bekeuren ze daar ook niet voor…

        Login om te reageren
      • smoked zegt

        20 augustus 2012 om 18:02

        @jrk68: op koninginnedag in veenendaal stond ie in de hoofdstraat bij een paar big bags met zand geparkeerd om eventuele zwarte suzuki swifts of ander gespuis tegen te houden ;)

        Login om te reageren
        • rsvbf1 zegt

          20 augustus 2012 om 22:18

          @smoked: klopt die heb ok gezien er reed later ook een volkswagen met kenteken AA-…. voorbij

          Login om te reageren
  18. rantheman zegt

    20 augustus 2012 om 16:45

    Misschien al eens nagedacht dat ze de auto daar parkeren omdat ze elk moment een oproep kunnen krijgen, mogelijk een reanimatie etc. Dan is het niet handig als de auto vijf straten verderop staat.

    Login om te reageren
    • rantheman zegt

      20 augustus 2012 om 16:51

      @rantheman: en daarbij komt dat een politieambtenaar in zijn uitvoering gevrijwaard is van alle verkeersregels en verkeerstekens. Dus mag er ook geparkeerd worden waar de burger dat niet mag. Zelfde geld voor het door rood rijden, al dan niet met of zonder toeters en bellen.

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        20 augustus 2012 om 17:01

        @rantheman: Hoe kmom je aan die wijsheid? Dit is echt NIET waar! Een politieagent(e) mag alleen de verkeersregels overtreden indien dit noodzakelijk is! Een broodje halen en daardoor fout parkeren is NIET noodzakelijk. Dan moet ze maar iets meer in de sportschool rondhangen als ze te lui is een stukje te lopen/rennen.

        Login om te reageren
        • rantheman zegt

          20 augustus 2012 om 20:11

          @jeffreym3: die wijsheid kan je terugvinden in het rvv icm wvw. Ik geloof voor het rvv artikel 91 en wvw artikel 141.

          Login om te reageren
          • jeffreym3 zegt

            21 augustus 2012 om 10:40

            @rantheman: Kan je lekker interessant doen met je arikeltjes, maar men mag enkel de regels overschrijden indien noodzakelijk. Ergens parkeren waar dit niet mag omdat je snel in je auto moet kunnen stappen is geen noodzaak, enkel een constatering van de agenten en die mkoeten hier dus maar een andere oplossing voor vinden!

            Login om te reageren
            • rantheman zegt

              22 augustus 2012 om 00:48

              @jeffreym3: kan je lekker gepikeerd reageren maar jij vraagt mij waar ik die wijsheid vandaan haal. Ik zit hier niet om me gelijk te halen, ik geef enkel antwoord.

              Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        21 augustus 2012 om 11:03

        @rantheman: Hier zitten veel wet-analfabeten en Oost-Indiërs collega…

        Login om te reageren
        • rantheman zegt

          22 augustus 2012 om 00:40

          @Emile_Benz: ja ach, je probeerd ze met de beste bedoelingen iets bij te brengen en uit te leggen. Maar het als ik het niet mag dan hunnie ook niet gehalte blijft erg hoog. Helaas.

          Login om te reageren
  19. ar156sw zegt

    20 augustus 2012 om 16:45

    Politie mag verkeersregels (dus ook parkeerregels) overtreden wanneer dat nodig is voor uitvoering van haar taken. Dat is natuurlijk een ruim begrip en het halen van een broodje lijkt het wat op te rekken. Maar, wanneer ze tijdens (het halen van) de lunch een melding krijgen, moeten ze daar zo snel mogelijk zijn. Dan is het dus wel handig als die auto zo dichtbij mogelijk is.

    Wat mij altijd verbaast is dat veel mensen enerzijds klagen dat de politie “altijd te laat is, nooit wat doet, niet durft op te treden, etc.” en anderzijds commentaar heeft als de politie zich niet lief, netjes en vooral “net als wij gewone mensen” gedraagt.

    Neemt niet weg dat iemand die commentaar levert uitschelden nergens voor nodig is, maar ik kan me ook voorstellen dat je als agent dat gezeik af en toe zat wordt.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      20 augustus 2012 om 16:58

      @ar156sw: Simpel: omdat er weinig begrip voor de politie heerst in ons land.
      We zien hangjongeren, we zien woonwagenkampen en allerlei andere onbeschoftheden door bepaalde bevolkingsgroepen. Sommige mensen zijn bang om ergens heen te gaan door dit soort volk.
      Maar het enige waat men de politie ziet is bij een fietslampjes controle, bij een mobiele flitsunit (ja, dat is een blabla-ambtenaar, geen politieagent), in het nieuws omdat ze een bonnenquota krijgen en, als ze fout parkeren om een broodje te halen.
      Ja, dan is het lekker om de politie eens te wijzen op een foutje, ipv dat het andersom is!
      Misschien dat de polietie eens reclame moet maken over het aanpakken van de dingen waarover de burger klaagt! Maar dat zal wel niet door 25 verschillende commissies heen komen etc.

      Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        21 augustus 2012 om 11:07

        @gregorius: Prachtig geschreven maat!

        Login om te reageren
    • nostravinniedus zegt

      20 augustus 2012 om 17:10

      @ar156sw: Wel grappig.Ik heb een keer hetzelfde gezegd tegen een agent,wel beleefd, en kreeg toen heel beleefd (met u en zo)als antwoord terug dat als ze opgeroepen worden ze zo snel mogelijk weg moeten kunnen gaan. Edoch sorry hoor,iemand dood wensen omdat die er wat over zegt is niet goed te praten. Als ze me nu nog even uitleggen waarom de sirenes aangaan zodra ze een kruispunt naderen , en vervolgens na het kruispunt weer uitgaan, dan ben ik helemaal tevereden !

      Login om te reageren
      • rantheman zegt

        20 augustus 2012 om 20:27

        @nostravinniedus: omdat er situaties zijn waarbij het niet wenselijk is om met sirenes aan te komen. Denk aan overvallen, inbraken, zelfmoordpogingen. In deze situatie is het dan wel wenselijk dat er snel politie ter plaatse is.

        Login om te reageren
        • nostravinniedus zegt

          21 augustus 2012 om 01:48

          @rantheman: net na het kruispunt? Wat een toeval toch elke keer…

          Login om te reageren
          • rantheman zegt

            21 augustus 2012 om 09:36

            @nostravinniedus: bedenk jij een andere reden dan..!

            Login om te reageren
          • rantheman zegt

            21 augustus 2012 om 09:43

            @nostravinniedus: en wat is het nou? Als ze een kruising naderen of er langs zijn? Op de eerste heb ik net antwoord gegeven. Maar dan moet je de boel niet verdraaien.

            Login om te reageren
  20. jeffreym3 zegt

    20 augustus 2012 om 16:48

    Of het nu wel of niet mag, feit blijft dat die agente blijkbaar dan niet het intellectueel vermogen heeft om de regels even uit te leggen, danwel normaal te reageren. A-sociaal en on-professioneel noemen we dat.

    Login om te reageren
    • rantheman zegt

      20 augustus 2012 om 16:59

      @jeffreym3: misschien is ze ook op niet al te intellectuele wijze aangesproken door journalist!? Ik haal tenminste niet uit het stuk hoe dat is gegaan. Het is de toon die de muziek maakt.

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        20 augustus 2012 om 17:03

        @rantheman: Ja precies. Omdat de burger agressief reageert moet zij dat ook terug doen. Zo werkt dat dus niet hè! Je bent een ambtenaar in functie en blijft dus rustig en professioneel! Dit word van je verwacht en daar worden ze ook op getraind. Ze hebben het dus inderdaad maar te slikken. En de man in zijn ongelijk stellen is veel ”stoerder” dan hem maar verrot te schelden.

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        20 augustus 2012 om 17:04

        @rantheman:
        Als ik kijk naar het opleidingsniveau van een journalist t.o.v. die van een agent denk ik eerder dat ze te intelligent aangesproken is.

        Login om te reageren
      • EdwinV zegt

        20 augustus 2012 om 17:04

        @rantheman: Kan zijn, maar dat geeft een agent nog niet het recht om iemand maar dood te wensen en te zeggen dat ze een hartaanval moeten krijgen. Agenten hebben nog altijd een voorbeeldfunctie in dit land…

        Login om te reageren
      • mrs250 zegt

        20 augustus 2012 om 17:05

        @rantheman: dan hoor je daar als agent boven te staan. Zou lekker zijn als ze bij elk figuur dat ze probeert aan te houden helemaal door het geluid gaat…

        Login om te reageren
        • rantheman zegt

          20 augustus 2012 om 20:16

          @mrs250: en @ de anderen hierboven. Ergens moet ik jullie idd gelijk geven dat een politie ambtenaar altijd professioneel dient te handelen met inachtneming van zijn voorbeeldfunctie. Maar ik vind niet dat naar aanleiding van dit incident iedere politie ambtenaar over een kam geschoren mag worden. Net als in iedere organisatie heb je klootzakken en aardige(r) lui.

          Login om te reageren
  21. gearhead zegt

    20 augustus 2012 om 17:13

    En die fotoshop velgen dan?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 augustus 2012 om 17:23

      @gearhead:
      Dat hoeft geen fotoshop te zijn, in Den Haag rijden ze echt zo rond.

      Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      20 augustus 2012 om 17:28

      @gearhead:

      Login om te reageren
  22. JaxDryke zegt

    20 augustus 2012 om 17:20

    De politie is je beste vriend.
    Helaas neemt de politie ook mensen aan uit asociale kringen. Als je wat verder graaft (mits je zoals ik toegang daartoe hebt cq of kan verschaffen via derden), dan weet je dat mevrouw voor haar 18 behoorlijk wat op haar kerfstok heeft :) Vandaar dat die reactie wel raar is, maar niet vreemd.

    Login om te reageren
  23. MLTB zegt

    20 augustus 2012 om 17:40

    Ik dacht er komt nog een leuk geenstijl-achtig filmpje, maar nee, een stom verhaal over dienders die een broodje gaan halen.

    :(

    Nu maar snel Wouter gaan bekijken in de Continental,

    Login om te reageren
  24. xilver zegt

    20 augustus 2012 om 17:40

    Login om te reageren
  25. Rohrl-fan zegt

    20 augustus 2012 om 17:44

    Ik lees hier en daar tussen de reactie’s het argument dat de politie fout mag parkeren om zo snel weg te kunnen rijden als ze een oproep krijgen.

    Nu… Ze zijn toch met 2 op pad? Kan er één toch brodjes gaan halen terwijl de andere standby staat in de wagen? Als er dan toch een dringende oproep is kan de agent aan ’t stuur toch supersnel z’n collega oppikken?

    Nu, hoe dan ook, deze dame is ZWAAR over de schreef gegaan. Ik durf zelfs te stellen dat dergelijk gedrag tegenover ‘klanten’ in een bedrijf vaak een grondige reden voor ontslag is! Zoiets doe je gewoon niet, PUNT!

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      20 augustus 2012 om 18:08

      @Rohrl-fan:

      Fijn om te lezen/weten dat er ook nog mensen zijn die nadenken. Natuurlijk hoeven ze niet allebei uit die auto te stappen.

      En ik heb het artikel gelezen; “Later kwam de agente in de auto langszij, aldus de Arnhemmer. Vervolgens kreeg hij te horen dat hij ter plekke kon ‘doodvallen en een hartaanval krijgen’, aldus Kuiper.”

      Dus er zat ook nog enige tijd tussen het aanspreken van de man en het schelden van de agente.

      Login om te reageren
  26. xilver zegt

    20 augustus 2012 om 17:51

    Blijkt overigens ook geen enorm slimme agente… eerst doodvallen en dan een hartstilstand krijgen, die heeft ook een lesje biologie of twee gemist.

    Login om te reageren
  27. Hupke zegt

    20 augustus 2012 om 18:10

    Leuk geschreven Smoke, moest niet per se een AB artikel zijn, maar wel leuk gedaan.

    Login om te reageren
  28. desjonnies zegt

    20 augustus 2012 om 18:18

    ” Het gezag van een land, is de spiegel van de bevolking “

    Login om te reageren
  29. tpa80 zegt

    20 augustus 2012 om 18:39

    Ik verdenk ze juist ervan dat ze expres daar een broodje gaan halen. Zo van: kijk mij is ff van de politie zijn en de regels aan mijn laars lappen, omdat ik als agent boven de wet sta.
    Snap echt sommige naïeve reacties van sommige niet bij dit soort berichten. Er zijn nou eenmaal overal rotte appels te vinden, ook bij de politie.

    “Zij mogen dit mbt tot de uitoefening van hun functie” of “snellere reactie op melding”
    Pauze is geen werktijd, maar eigen tijd. Alsof dat de enige zaak is waar mijn een broodje kan halen. Wat is er mis met zelf bammetjes smeren? Kun je zo in de auto eten en kun je zo wegrijden bij een melding. Nee, beter in een voetgangersgebied wegstuiven naar een melding, das lekker veilig.

    Login om te reageren
  30. roppp zegt

    20 augustus 2012 om 18:59

    Niet om het één of ander…. ik weet (heel toevallig) dat er in Arnhem meerdere broodjeszaken zijn waarbij je de auto gewoon (in een parkeervlak) voor de deur kunt parkeren. Net zoals iedere andere burger (zijn politieagenten geen burgers?). Deze agenten waren dus gewoon lui, want je hoeft niet met een politie-VW het centrum in te rijden.
    Ik weet ((heel toevallig ook) dat de Arnhemse politie wel meer probemen heeft als het gaat om normaal en gewenst gedrag. Zonder aanleiding tegen het verkeer in rijden, is redelijk normaal. Rode stoplichten staan er alleen voor ‘normale’ burgers en ze lopen (als ze lopen) erbij als kleine Rambootjes in de dop. Ik ken (wederom heel toevallig) ook een aantal agenten die voor geen goud voor het Arnhemse korps willen werken. Dat zegt wel genoeg, lijkt mij…….

    Login om te reageren
  31. dennisr zegt

    20 augustus 2012 om 19:20

    haha, heerlijk stukje Smoke!

    in mijn onderbewustzijn (nja goed, niet helemaal) ontwikkel ik steeds meer haat tegen de politie..

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      20 augustus 2012 om 20:11

      @dennisr: Pas op; met ‘haat’ ben je meteen een ‘gevaarlijke terrorist’, noem het ‘afkeur’ en je bent slechts een ‘politiek tegenstander’ :)

      Login om te reageren
  32. Woestijnridder zegt

    20 augustus 2012 om 20:16

    Als een journalist een agent/agente een oor wil aannaaien dan verzin je een verhaal als dit uit je duim. Vervolgens heeft de agent/agente de schijn zwaar tegen anno 2012 waarna de korpsleiding geen zin heeft in tijdrovende en dure rechtszaken om “hun gelijk” te halen met als gevolg: een excuusbrief waarmee de zaak af is.

    Denk daar maar eens over na. Het zou zo maar kunnen op deze manier. Ik zeg niet dat het hier ook zo is gegaan maar het zou zomaar kunnen……

    Login om te reageren
  33. moveyourmind zegt

    20 augustus 2012 om 21:20

    misschien heeft die agente wel Gilles de la Tourette, dan kan ze er ook niets aan doen wat ze eruit gooit.

    Login om te reageren
    • xxxx zegt

      21 augustus 2012 om 11:06

      @moveyourmind:

      Yeah right! Een politieagent(e) met Tourette. LOL!

      Login om te reageren
  34. mar10us zegt

    20 augustus 2012 om 22:04

    Tja… en jij maar zeiken als de politie te laat is als je hem/haar net nodig had.

    Agent(e):
    “Sorry meneer, wij moeten eerst een kilometer lopen voordat we bij onze voedselvoorziening zijn en daardoor zijn we net te laat bij u aangekomen…”

    Opzich is de reactie niet goed te praten, maar weet uit ervaring dat het vervelend is om eerst naar de auto te rennen bij een spoedmelding. Dus ook voor de burger kan het handig zijn om een agent te laten parkeren, al is het een voetgangersgebied, voor een happie eten.

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      21 augustus 2012 om 10:58

      @mar10us: Laat maar, dat is meestal tegen dovenmansoren gezegd…

      Login om te reageren
  35. tunefuldjmike zegt

    20 augustus 2012 om 22:14

    En natuurlijk is de politie agent weer fout bezig :), gelukkig vraagt niemand zich af wat die schijnheilige journalist heeft gezegd. Als ik die gasten op tv vragen hoor stellen aan mensen vraag ik me af hoe deze journalisten nog levend ergens vandaan komen, deze “groep” mensen is geleerd om het bloed onder je nagels vandaan te halen. Soms vraag ik me dan ook af hoe vaak ze een aantal scheldwoorden naar hun hoofd geslingerd krijgen.

    Login om te reageren
  36. Kartmans zegt

    20 augustus 2012 om 23:43

    Is deze foto ook echt de foto van de politie auto van de agente? Het is natuurlijk totaal niet relevant, maar ik lijk daar toch duidelijk de visafslag van Scheveningen te herkennen, bij het vis restaurant Simones.

    Login om te reageren
  37. niex zegt

    21 augustus 2012 om 00:29

    Er zijn hele foute lui bij de politie.

    Mijn vriend werd een x gemept omdat hij bij het uitschrijven van een parkeerboete wt teveel vragen stelde, overigens zonder schelden etc. toen wij zeiden daarover een klacht in te dienen grijnsde hij van oor tot oor en zei “succes, jouw woord tegen die van mij!”

    Login om te reageren
  38. autogek123 zegt

    21 augustus 2012 om 01:59

    In Rotterdam centrum doen ze dat regelmatig. Ook op laad en losplekken staan en naar de Mac lopen. Man lief ging naar Duduk taartje halen om 11:30 zondag en ik rij dan 500 meter rondje en dan staat hij normaal alweer buiten. Zag politie staan op laad/los plaats, maar mannetje deed er iets langer over dus ging erbij staan. En 4 politie met lunch in handen kwamen op me af dat ik weg moest of werd gelijk op de bon gezet. Ik zei dat ze zelf het erger deden door er te parkeren en te “lunchen” en toen kreeg ik ook een grote bek. Mannetje kwam uit Dudok en ik ree weg. Nooit een bon gezien. Misschien omdat ik tijdens chatten met de agenten duidelijk had laten zien dat ik hun kenteken even in mijn telefoon noteerde. Lozers.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      21 augustus 2012 om 10:34

      @autogek123: ik heb ook geen bon gekregen toen ik voor mijn huis in de berm aan het werk was en ik mijn middelvinger opstak naar een veel te hard rijdende terreinauto (zo’n 90 waar je 60 mag). Pas toen zag ik dat het de milieupolitie was. Dat had ik dus niet moeten doen, zal nooit het gezicht vergeten van een van die twee: die ontplofte zowat, maar kon zich met moeite inhouden. Zijn collega was gelukkig niet zo’n heethoofd. Maar wel glashard ontkennen dat ze te hard reden natuurlijk.

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        21 augustus 2012 om 10:46

        @moveyourmind: Middelvinger opsteken naar een mogelijk te hard rijdende automobilist getuigt ook niet echt van voldoende intelligentie.

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          21 augustus 2012 om 12:20

          @jeffreym3: Eerlijk is eerlijk, dat valt onder ongewenst gedrag. Maar als je met hesje aan en van grote afstand duidelijk zichtbaar pal langs de weg aan het werk bent en er zo’n twintig auto’s met veel te hoge snelheid je rakelings passeren raakt je geduld op. Als je hard wilt rijden fine, maar doe dit dan alleen als de situatie dat toelaat en breng een ander niet onnodig in gevaar.

          Login om te reageren
  39. roadrebel123d zegt

    21 augustus 2012 om 07:22

    Of de agent nu gelijk heeft of niet maakt ik principe niet uit, maar wat is dat toch met al die mensen die zichzelf zodanig goed vinden dat ze steeds hun mening kwijt moeten?

    Login om te reageren
    • EdwinV zegt

      21 augustus 2012 om 09:08

      @roadrebel123d: Zoals jij zelf nu ook doet bijvoorbeeld?

      Login om te reageren
  40. Emile_Benz zegt

    21 augustus 2012 om 11:08

    De samenleving krijgt de (r)overheid (dus ook politie) die zij verdient…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North