• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaat een sterkere V12, of een V8 de Rapide redden?

Auteur: sir_smokalot, gepost 31 juli 2012 om 20:58 – 67 Reacties

Aston Martin Rapide bij de intro op de IAA 2009


Harde cijfers zijn niet voorhanden, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Aston Martin Rapide niet zo’n succes is als het bedrijf had gehoopt. Reeds volgend jaar komt er een update/facelift, waarbij de V12 een stukje versterking schijnt te krijgen.

De eerste Rapide zagen we al in 2006 in conceptvorm, dus je zou haast denken dat de auto al vrij lang onder ons is. Niets is minder waar: de introductie vond plaats op de IAA van 2009, en de verkoop begon in Nederland in 2010. Onder de kap van deze sjieke botsauto ligt in 100% van de gevallen een 5,9 liter V12, die 476 pk en 600 Nm levert.

Ondertussen zijn op de Nürburgring de eerste (afgeplakte) testexemplaren van de facelift verschenen, en de geruchten willen dat deze dezelfde 573 pk/620 Nm sterke V12 als de Vanquish aan boord heeft. Maar zal dat de verkopen opstuwen?

Het antwoord hierop is: misschien. De meeste Rapides worden in China verkocht, en daar wil men een V12. Aleen weten we ook dat CEO Ulrich Bez de mond vol heeft van downsizing, terwijl ons ironisch genoeg tegelijkertijd het ene na het andere V12-model om de oren komt vliegen. Zou het niet veel slimmer zijn om een Rapide met een V8 uit te rusten? Het lijkt aardig te werken voor Bentley, waarom dan niet voor Aston Martin?

Toen we bovenstaande eens aan onze bronnen bij Aston Martin voorlegden werd dit niet ontkend, nee, er werd juist wat ongemakkelijk gekucht terwijl er enkele stiltes vielen. Zijn we hier iets op het spoor? Erg onlogisch zou het niet zijn.

Momenteel heeft Porsche het rijk alleen met de Panamera: de Rapide is te duur, en de Quattroporte loopt op zijn allerlaatste benen. Een beetje tegenstand zou niet verkeerd zijn, toch?


Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Gespot - Nog een peperdure Aston Martin V12 Speedster voor Nederland
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Bugatti had graag dit idee van Koenigsegg als eerste gehad
  • Dit zijn Chinese kopieën die we wél kunnen waarderen
  • Video: Wanneer je niet rustig aan doet in de sneeuw
  • Lange wachttijden of niet, fraude bij theorie-examen niet de oplossing
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, facelift, rapide

Vorig bericht: « Dit is de coolste Yugo die we ooit gezien hebben
Volgend bericht: Video: ook Batman heeft last van de crisis »

Lees Interacties

Reacties

  1. darkpluisje zegt

    31 juli 2012 om 21:03

    Ik snap dat toch niet… Ik zou voor dat geld altijd liever een rapide hebben als een bentley; en ook veel liever een quattroporte als een panamera

    Login om te reageren
    • fant zegt

      31 juli 2012 om 21:12

      @darkpluisje: Precies! Het is mij een raadsel waarom deze auto geen enorm succes is. Als ik het geld had zou ik de Panamera en de Quattroporte laten staan en een rapide halen!

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        31 juli 2012 om 21:38

        @fant: als je je wat meer verdiept had dan zou je zien dat de rapide VEEL EN VEEL duurder is dan de QP en panamera. in nederland zelfs bijna 100.000 euro. terwijl je er geen ruk meer voor krijgt.

        Login om te reageren
        • fant zegt

          31 juli 2012 om 21:56

          @lambo4all: Dan zou ik nog liever een jaar lang in een Fiat Panda rijden om die 100.000 bij elkaar te sparen dan een Panamera halen.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            31 juli 2012 om 22:00

            @fant: Bovendien is het verschil slechts 62k.

            Login om te reageren
            • fant zegt

              31 juli 2012 om 22:23

              @jrk68: Nou, kijk, hoef ik maar een ruim half jaartje in een Panda te rijden! :D

              Login om te reageren
      • BMW316i zegt

        31 juli 2012 om 21:57

        @fant: Ik ben een groot fan van AM, maar de rede dat de Rapide geen succes is, is volgens mij omdat de auto achterin echt heel krap is. Zelfs een kind van 12 zit niet ruim. De concurrentie is simpelweg een stuk groter. Daarbij komt dat de Rapide geen totaal nieuwe auto was, maar een verlengde DB9. Op die basis kan er blijkbaar geen grotere auto gemaakt worden die ook nog kan rijden zoals een AM dat hoort te doen.

        Login om te reageren
        • fant zegt

          31 juli 2012 om 22:27

          @BMW316i: http://image.motortrend.com/f/28187462+w786+ar1/2010-aston-martin-rapide-back-seats.jpg Volgens mij kan een 12 jarige daar lekker zitten hoor :) Op plaatjes (wat natuurlijk geen 100% zekerheid geeft, maarja) lijkt het heel weinig te schelen met de Panamera.

          Een DB9 achterbank, dát is krap :P Dan moet je je kinderen eerst hun benen amputeren voor ze mee kunnen.

          Login om te reageren
          • BMW316i zegt

            1 augustus 2012 om 10:08

            @fant: Ik heb achterin gezeten en ermee gereden, orima auto verder, maar het is echt erg krap. Je hoofd moet je als je achterin zit in de C-stijl proppen (en ik ben maar 1,85 meter lang)….Als je een keer kans ziet moet je ’t maar proberen :)

            Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        1 augustus 2012 om 00:39

        @fant: De QP is veel mooier! Die is tenminste mooi vormgegeven, terwijl een rapide maar een uit elkaar getrokken DB9 lijkt.

        Login om te reageren
    • sjon zegt

      31 juli 2012 om 23:31

      @darkpluisje: …liever een Rapide hebben DAN een Bentley…liever een Quattroporte hebben DAN een Panamera

      Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      1 augustus 2012 om 10:44

      @darkpluisje:
      Ik zou juist veel liever een Bentley rijden dan een Rapide. Vanwege het imago dat verbonden is aan Bentleyboys. Rijk, stijlvol en een tikje ondeugend. Bentleyboys die oud worden kopen een Aston Martin. Wanneer ze hun rust gevonden hebben maar toch een snelle, dure auto willen hebben.

      En ik verkies ook een Panamera boven een Quattroporte. Die is veel beter in het snelle zakensedan zijn dan de Italiaan. Alle prestaties die de Maserati kan leveren gecombineerd met betrouwbaarheid.

      Login om te reageren
  2. Benz65 zegt

    31 juli 2012 om 21:03

    Rapide te duur? Duur is toch premium en dus meer verkopen?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      31 juli 2012 om 21:39

      @Benz65: toch is bijna 100.000 euro voor precies niks meer dan een QP of panamera erg veel geld. ik zou wel weten!

      Login om te reageren
  3. house zegt

    31 juli 2012 om 21:08

    Ik vind de Rapide een van de mooiste autos ooit, begrijp niet dat mensen een Panamera boven een Rapide kiezen.

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      31 juli 2012 om 21:42

      @house: prijs.

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      31 juli 2012 om 22:05

      @house: Goedkoper en minder onderhoud.

      Login om te reageren
  4. j00rs zegt

    31 juli 2012 om 21:09

    Hoorde er afgelopen zaterdag nog een starten bij Kroymans. Wat een geweldig geluid! Maar ik vind het uiterlijk niet echt geslaagd eigenlijk. Ik zou voor de Quattroporte gaan.

    Login om te reageren
    • zion88 zegt

      31 juli 2012 om 21:16

      @j00rs: ja hea, het uiterlijk is niet helemaal 100% ik vind persoonlijk, dat de auto een te smalle achterkant heeft.

      Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    31 juli 2012 om 21:12

    Voor de Nederlandse markt zou een V8 de verkopen kunnen opstuwen maar de vraag is natuurlijk wegen die paar auto’s die hier verkocht worden op tegen de ontwikkelings kosten.

    Wij zijn nu eenmaal van ondergeschikt belang voor de producenten van dit soort auto’s.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      31 juli 2012 om 21:46

      @jrk68: van 1 naar 2 verkochte exemplaren….is ook ‘opstuwen van de verkoop’ ;)

      Login om te reageren
      • CapsLock zegt

        31 juli 2012 om 21:56

        @Megakix: Sterker nog, dat is het verdubbelen van het aantal verkochte exemplaren!

        Login om te reageren
        • fant zegt

          31 juli 2012 om 22:10

          @CapsLock: Hmm, nu je het zegt, 1×2 is inderdaad 2 O_o wow!

          Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    31 juli 2012 om 21:22

    1. woord: Shooting Brake,kunnen ze met de CLS en de Panamera station meedoen.

    Login om te reageren
  7. mrbones zegt

    31 juli 2012 om 21:25

    Misschien de prijs verlagen. Een panamera of een quattroporte zijn echt een stuk goedkoper.

    Login om te reageren
  8. b0ss zegt

    31 juli 2012 om 21:28

    Ik vind het vrij logisch waarom de Panamera zoveel beter verkoopt. Iedereen hier schaart de Panamera zonder enige aarzeling in het rijtje tussen de Quattroporte’s en Rapide’s. En dat terwijl de Panamera slechts €100.000 kost, de Quattroporte bijna het dubbele (€187.000) en de Rapide zelfs bijna het driedubbele (€281.000). Waarom zal je dan voor 3x zoveel betalen voor een auto, als je een ‘vergelijkbare’ auto voor een derde van de prijs kunt hebben.

    PS Natuurlijk snap ik zelf ook wel dat de Panamera zoveel goedkoper is omdat deze o.a. slechts een V6 heeft.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      31 juli 2012 om 21:42

      @b0ss:
      Ik heb het even uit gezocht en een vergelijkbare Panamera kost 218k.
      Dan te weten dat de Panamera 75gr/km minder co2 de wereld in braakt en het prijsverschil is voor een groot deel verklaard.
      Een Panamera van 100k is weinig meer dan een Skoda Superb met een andere body.

      Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      31 juli 2012 om 23:37

      @b0ss: Bedenk je even dat de €100k de diesel met slechts 250pk betreft. Voor een vergelijkbare versie zal je denk ik al uit moeten gaan van de GTS, welke meteen fors duurder zal zijn.

      Login om te reageren
    • AlwinH zegt

      1 augustus 2012 om 11:21

      @b0ss: De Panamera en Rapide prijzen zijn lastig te vergelijken. Je moet in ieder geval niet naar alleen de basisprijzen kijken.

      Bij een Porsche vink je zo 100k aan opties aan voor een beetje leuke uitrusting, terwijl een Rapide voor de basisprijs al veel completer is. Daar moet je echt je best doen om er nog 15k aan opties bij te vinken.

      ( en dat is ook precies waarom ik graag zaken doe met Aston Martin… het kost wat maar dan krijg je ook wat.)

      Login om te reageren
  9. tomleeuw zegt

    31 juli 2012 om 21:35

    Ik snap best wel waarom dit model faalt.

    Omdat het geen sportauto of fun auto is (voor mij wel maar voor de echt rijke hebben gewoon meer auto’s dan 1)is dit dus een soort daily driver, en laat een AM nou een hele slechte en onbetrouwbare daily driver zijn. Dan heb je aan een Porsche of Bentley een stuk meer. Dit zijn pas echt betrouwbare/snelle en als Bentley zeer comfortabele snelwegvreters waar je ook mee bootschappen kan doen.

    Als je een AM wil om lekker mee te raggen of indruk wil maken koop je gewoon geen Rapide, maar elke willekeurige andere met 2 deuren.

    Om dezelfde rede is een quattroporte ook een redelijke faal.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      31 juli 2012 om 21:41

      @tomleeuw: de QP is aleles behalve en faal! maserati maakte mede dankzij d QP voor het eerst sinds 30 jaar weer winst!

      Login om te reageren
      • tomleeuw zegt

        31 juli 2012 om 21:44

        @lambo4all:
        Nou misschien is de QP voor Maser best een succesvol model, maar een echte verkoop hit is het niet. 5 in NL vorig jaar

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          31 juli 2012 om 22:23

          @tomleeuw:
          Ja want Nederland is de grootste en belangrijkste markt op deze aardkloot.
          Als je zo gaat lullen is er in deze klasse maar 1 model succesvol en dat is de Fisker Karma.

          Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          31 juli 2012 om 22:23

          @tomleeuw: maar nederland is ook het slechtste land dat je kan uitkiezen om een ferrari-engine sedan te verkopen. je loopt helemaal leeg op de 76 soorten belasting hier, ben nu 2 dagen in zwitserland en heb er al meerdere zien rondrijden.

          Login om te reageren
          • rodger zegt

            31 juli 2012 om 22:40

            @lambo4all: ja en Zwitserland is idd wel een goed voorbeeld… Daar hebben ze geld als water en een zeer geil belastingklimaat

            Login om te reageren
            • bigbrabo zegt

              1 augustus 2012 om 16:27

              @rodger: eten langs de weg daar is wel asociaal duur.

              Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      31 juli 2012 om 23:39

      @tomleeuw: De Panamera zal denk ik zelfs nog een betere cruiser zijn, daar de Continental GT slechts twee deuren heeft.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      31 juli 2012 om 23:54

      @tomleeuw:

      QP zie ik hier in België nochtans veel en met veel bedoel ik bijna evenveel als dat er (nieuwe!) A8, S en 7 serieus rondrijden. Misschien net iets minder maar veel minder zal het niet zijn.

      Login om te reageren
  10. mepdenepper zegt

    31 juli 2012 om 21:38

    De oorzaak is vrij logisch hoor. Het is simpel weg geen bijzondere auto. Het is een gaat wel coupe met 2 deuren extra welke te duur is.

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    31 juli 2012 om 21:48

    Een dikke acht cilinder zou wel goed voor de verkopen zijn,gooi er gelijk een electrische stoelmotor tegen aan en je hebt een hippe hybride.

    Login om te reageren
  12. geengeldvooreennieuwe zegt

    31 juli 2012 om 22:07

    in China geven ze nu eenmaal de voorkeur aan verlengde limousines. Hoop niet dat AM dit ooit gaat doen, want de Rapide is een ontzettend mooie auto

    Login om te reageren
  13. utr1984 zegt

    31 juli 2012 om 22:30

    Lekker makkelijk roepen altijd he. “Ik zou ‘m zeker kopen, dan maar ff doorsparen”. Totdat je ermee gaat rijden en merkt dat je te weinig krijgt voor wat je extra moet bij betalen. En de Quattroporte? Die is nu echt te oud…

    Rapide lijkt inderdaad veeeeel te veel op een DB9. AM komt niet meer weg met allemaal dezelfde looks.

    Login om te reageren
  14. Lucb zegt

    31 juli 2012 om 22:32

    Ik denk dat de hoge prijs het succes van deze auto beperkt. Een V8 in deze auto zou een mooie optie zijn. En ik denk dat een diesel ook nog niet zo’n slecht idee is.

    Login om te reageren
  15. tvr1974 zegt

    31 juli 2012 om 22:45

    Persoonlijk denk ik dat als ze echt een statement willen maken en de aantallen flink op willen schroeven ze eens naar een dikke diesel moeten kijken. Mensen die van Aston Martin houden hebben er vaak een RR oid bij en de nieuwste TDV8 zou met wat fine tuning en optimalisatie een behoorlijk fijn blok zijn voor deze auto met de juiste versnellingsbak erachter.. Overigens zou de V8 supercharger ook een extra stap in de goede richting zijn met meer vermogen, meer koppel en minder verbruik en uitstoot… Ben benieuwd wat er komen gaat want als er zo meteen een nwe Quattroporte verschijnt zullen ze toch echt met een reactie moeten komen.

    Overigens hoort deze auto natuurlijk niet genoemd te worden met tegenhanger “Porsche”. Dat is echt een stap lager. Wel natuurlijk mag deze met Jaguar XJ, Bentley, enz vergeleken worden.. maar een Porsche hiermee vergelijken.. nope.

    Login om te reageren
  16. levivdw97 zegt

    31 juli 2012 om 22:47

    Als ik het geld zou hebben zouden de verkoopcijfers allang omhoog zijn gegaan.

    Login om te reageren
  17. jeanclaude zegt

    31 juli 2012 om 22:47

    Een coupe met 2 deuren extra heb je tegenwoordig al in de vorm van een Passat CC, ik denk dat dat het probleem is van deze auto, een Audi A7/Mercedes Cls ziet er voor 9 van de 10 mensen even sjiek uit als die Aston Martin Rapide. (dan heb ik het over de mensen die niet al teveel om auto’s geven, danwel verstand van hebben)

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      1 augustus 2012 om 00:01

      @jeanclaude: En met een A7 of CLS ga je ook eerder naar een cliënt.

      Login om te reageren
  18. TT225man zegt

    31 juli 2012 om 23:34

    Tsja, ben grote AM fan, maar het is vlees noch vis deze Rapide. Vindt trouwens een Panamera ook niets, maar die is idd zo aantrekkelijk geprijsd, dat je die als alternatief voor de zoveelste saaie A8, 760i of S600 kan zien.

    In artikel staat trouwens een fout: de nieuwe V12 Roadster heeft nog de “oude” V12 die ook in de V12 Vantage en DBS zit, en die heeft 517 PK en 570 Nm als specs (en heeft oa nog geen pingelsensor).

    Login om te reageren
  19. b0ss zegt

    1 augustus 2012 om 00:04

    @jrk68

    En waar bazeer jij op dat de Panamera Turbo S van €218.000 het meest te vergelijken valt met een Rapide? (afgezien van de prijs…)
    De Panamera Turbo S is met zijn geblazen V8 een echte sportwagen met 4 deuren die met een sprint van 3,8 seconden op de 100 zit. De Rapide is met zijn (ongeblazen) v12 meer een snelle cruiser (5,3 seconden).
    Ik denk dat de Panamera S met zijn ongeblazen V8 toch dichter bij de Rapide zit, en deze is nog altijd een kleine €150.000 goedkoper.

    @RoT__
    Voor €102.000 heb je ook een benzine V6 ;) qua motor is deze natuurlijk totaal anders dan de Rapide. Het ging mij meer om het imago van de auto.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 augustus 2012 om 15:31

      @b0ss:
      Om de simpele reden dat die qua prestaties en uitrusting het dichtst bij elkaar zitten.
      Die 1,5 sec sneller naar honderd is wat mij betreft puur een academisch gegeven, 1 keer proberen in dit land en je hebt een cbr cursus aan je broek.
      En een walvis van 2ton een sportwagen noemen?
      Get a life het zijn beide grote sportieve sedans waarvan de Aston er ook als zodanig uitziet.

      Login om te reageren
  20. b0ss zegt

    1 augustus 2012 om 00:07

    Overigens vind ik zelf de Rapide veruit het mooiste van de drie. Ook snap ik waar de hoge prijs vandaan komt en dat een V8 met minder uitstoot daarbij een hele hoop zal schelen.

    Login om te reageren
  21. imba zegt

    1 augustus 2012 om 00:49

    Tja… Je betaalt de hoofdprijs en niet eens een derde zit achter…

    Login om te reageren
  22. pagani86 zegt

    1 augustus 2012 om 03:08

    Bestel nooit via het internet een Aston Martin Rapide…. Een letter verkeerd en je krijgt een skoda Rapid… Leg dat maar eens uit aan je vrouw.

    Login om te reageren
  23. AlwinH zegt

    1 augustus 2012 om 11:12

    “… dat deze dezelfde 573 pk/620 Nm sterke V12 als de Vanquish en V12 Roadster aan boord heeft.”

    FYI: de V12 Vantage Roadster krijgt nog de “oude” 510pk motor.

    Het lijkt mij waarschijnlijker dat de Rapide juist een dikkere V12 krijgt, niet een V8.
    Maar wie weet op termijn.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      1 augustus 2012 om 11:21

      @AlwinH: Als de prijs maar niet verder omhoog gaat daardoor. In mijn ogen HET struikelpunt van de Rapide. Jammer hoor, dat vind ik dan wel weer een nette auto, maar je ziet ze hier echt nooit en in het buitenland kom ik ze ook niet echt vaak tegen.

      Login om te reageren
      • AlwinH zegt

        1 augustus 2012 om 15:17

        @E34M5Touring: Klopt, de Rapide is stevig duur. Maar de kwaliteit en afwerking ligt dan wel op een hoger niveau dan een Panamera. En je hebt wel een V12 ipv een V8, toch een hele andere ervaring.

        Maar dat je ze niet zo vaak ziet zegt niet zo veel. Ik bedoel, hoe vaak zie je sowiezo een Aston, Ferrari om Lambo op de weg? (tenzij je in Laren woont…)

        Ik ben trouwens toch al verbaasd over de aanname van sir_smokalot dat de Rapide het niet zo goed doet. Waar is dat op gebaseerd?
        Ik heb juist het idee dat het best een succes is. Er zijn er toch al aardig wat verkocht in Nederland. Niet zo gek want het is een geweldige auto. Het is niet *mijn* favo Aston (ik heb geen behoeft aan extra zitplaatsen), maar hij rijdt (en klinkt!) fantastisch.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          1 augustus 2012 om 15:55

          @AlwinH: Voornamelijk vanwege het feit dat de uitbestede productie in Oostenrijk weer naar het VK is gehaald.

          Bovendien zit er sinds 2007 (ruim 4.000 verkopen) geen groei (integendeel) in de totale verkoopcijfers, ondanks de toevoeging van de Rapide.

          Login om te reageren
          • AlwinH zegt

            1 augustus 2012 om 17:08

            @sir_smokalot: Maar dat de productie weer terug naar Gaydon ging is toch al heel lang geleden? Ik vond dat zelf juist een goeie zet, alle productie in Gaydon lijkt mij veel efficienter. Ik zag daar nu niet direct een teken in dat het slecht ging…

            Anyway, aan mij zal het in ieder geval niet liggen, ik heb mijn steentje bijgedragen :-)

            Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          1 augustus 2012 om 17:35

          @AlwinH: Ja wel een V12 maar de Turbo V8 van Porsche is sneller en schoner. En qua afwerking en kwaliteit heb je bij Porsche ook wel topniveau. Voordat je dit als Pro Panamera ziet, ik vind het een hondslelijk ding en zou in die prijsklasse nog niet voor zo’n ding gaan al was ie gratis. Maar (ik weet het Top Gear Qoute maar toch) volgens mij vragen ze er zoveel voor juist omdat het een Aston is. Niet omdat ie zoveel beter/sneller/ruimer is dan de concurrentie. En dat hopeloos verouderde Volvo navi systeem vind ik echt niet kunnen in die prijsklasse. Ik weet niet of dat inmiddels vervangen is door de Garmin variant (tenminste afgaand op de afbeeldingen van het startscherm zou ik zeggen Garmin)? Eerlijk is eerlijk, ik vind het echt een fraai model en die achterstoelen zijn echt kinky gaaf maar hij slaat op een paar punten wel een beetje de plank mis.

          Login om te reageren
          • AlwinH zegt

            1 augustus 2012 om 22:04

            @E34M5Touring: Ze zijn al een tijdje over op Garmin. Volgens mij heeft de Rapide zelfs nooit het oude systeem gehad…

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              1 augustus 2012 om 22:34

              @AlwinH: Ja zeker wel. Zelfs nog een punt van kritiek in de road test van Top Gear. Wellicht is het na enige tijd geupgrade maar het heeft er wel degelijk ingezeten.
              We gaan het meemaken, hij is in ieder geval in mijn ogen een upgrade waard.

              Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      1 augustus 2012 om 13:01

      Scusi, dat klopte inderdaad niet. Heb het verwijderd.

      Login om te reageren
  24. baasbas zegt

    1 augustus 2012 om 15:41

    Een andere motor gaat de Rapide niet populairder maken… Hij is gewoon te lang, het oogt niet goed. Hij wordt pas populair als ze hem korter maken en die achterste twee deuren weghalen…

    :roll:

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      1 augustus 2012 om 17:37

      @baasbas: You could be on to something there…..

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        1 augustus 2012 om 22:43

        @E34M5Touring: Het heeft me niet losgelaten. Ik had het idee dat ik er wat mee moest doen. Dus ik heb een foto geshopped.

        Voor:

        Na:

        De verhoudingen kloppen nu opeens wel! Veel beter imho

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          1 augustus 2012 om 23:36

          @baasbas: Ik ben het helemaal met je eens. Ik zou hem zo kopen. Goede shop ook, moet je wat mee doen….

          Login om te reageren
  25. kickass zegt

    5 augustus 2012 om 22:35

    En dat terwijl hij zo mooi is en nog praktisch ook.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North