Gallery: DS geeft de DS3 een facelift

Auteur: , 48 Reacties

DS inderdaad, want Citroën's paarse broeken hebben besloten dat het een apart merk is en niks met Citroën te maken heeft. Er is dus geen Citroën-logo meer te vinden.

DS is namelijk Citroën’s premium merk, of in ieder geval een merk met deze aspiraties. Dat zorgt ervoor dat de modellen van DS, in dit geval de DS3, steeds minder op de basis Citroën’s mogen lijken. Ons hou je niet voor de gek natuurlijk, maar het zijn strakke autootjes geworden. DS geeft nu zowel de coupé als de cabrio een fris neusje.

Voor de rest zijn er tal van personalisatie-opties bij gekomen, iets waar DS al sterk in was overigens. Ook is er nu Apple CarPlay en Android’s MirrorLink beschikbaar op alle modellen.

Qua motorisering is er een driecilinder PureTech, twee THP viercilinders en zijn er de bekende BlueHDI dieselmotoren. De leukste DS3 wordt de Performance (zie foto bovenaan), die de DS3 Racing op gaat volgen. Deze krijgt 210 pk en 300 Nm koppel. DS is zo lief om hier een sperdifferentieel als optie bij aan te bieden. Bekijk alle foto’s in de gallery hier beneden.



48 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Is een stuk stoerder geworden!
@dooddoorschuld: Idd! Klein beetje off-topic: aparte nickname…
@americanmuslecarlover: ik weet ook niet wat ik dacht toen ik hem verzon…
@dooddoorschuld: ik ken dat gevoel
@dooddoorschuld: stoerder?? Deze rijdt toch al een paar maanden rond onder de ds vlag??
Het geeft hem een iets stoerder uiterlijk, maar de grill lijkt mij teveel van Audi te zijn gejat.
Verder gewoon een leuke auto, heb het genoegen om er zelf eentje te bezitten op het moment. Prima ding!

En even off-topic: Jeeeeeej, dit is mijn duizendste reactie! Op naar de 2000.
@viezefreddyw: congrats
@viezefreddyw: gefeliciteerd, bedank me nu, dan heb je een bij.

Ot: mooie creaties van DS, ik ben fan.
@bmw7: Yes bedankt man, 1002!
Die grill!?!?
Die stond mooi op de DS5, maar hier valt die behoorlijk uit de toon.
Niet bepaald een vooruitgang.

Ps, zijn dat niet de Corsa-lampen?
@mrhyde: ook het eerst wat ik dacht, net een Corsa
@MrHyde: De achterlichten zijn al sinds 2012 leverbaar, de koplampen sinds half 2014. Aan de vorm is niets veranderd. Deze koplampen waren dus eerder dan de huidige facelift van de Corsa…
@Citrofiel: Dat van die achterlichten wist ik. Van die koplampen eigenlijk ook, maar valt me nu pas op.
Tsjongejonge wat een rommelige bende dat front… Allemaal lijnen kriskras door elkaar, maar omdat er een dikke ‘chromen’ rand om die luchtopening zit is het premium?
@potver7: nee voor premioem moet je hier en daar ook wat alu in het interieur hebben en misschien zelfs een paneeltje met zwarte pianolak..half onnodig linksrijdend Nederland met kleine piemel syndroom LED verlichting is er al ingetrapt.
@deboes: haha meest accurate beschrijving wel
@potver7: ziet er gewoon goed uit! Als we allemaal zo’n saai gebakje uit de sjoemelstal zouden rijden dan is het zaaddodend op de snelweg.
Net als bij de DS5 een achteruitgang. Houd het lekker Citroën, niet zo raar doen. En graag de modellen van voor de facelift. Zien er stukken beter uit.
Luxe-styling is vaak een mooi, tijdloos basis ontwerp met vloeiende lijnen, opgefrist door een paar leuke details.

Hier zie ik een erg basic basis hok met 500 over-stylde details. Er is geen mooi lijnenspel meer in te herkennen.

Doet de naam DS geen eer aan.
Het was zo’n leuke auto.. Ik vind dit toch echt een achteruitgang.
Citroen: je kunt niet om de 2 jaar een ander neusje op je auto’s plakken.

-de vorige waren stuk voor stuk mooier of in elk geval rustiger en evenwichtiger.
-een nieuw ds3tje was ook geen overbodige luxe wil je dat DS een beetje op de kaart zetten.
@eklasse: ds3 zelf is “pas” 5 jaar oud. Geheel nieuw model zal vast nog niet rendabel zijn.
@thomasbol: 6 jaar. Begrijpelijk maar binnen 6 jaar 3 neusjes komt geen enkel model ten goede.

Niet echt het uitgelezen moment om DS (Europees gezien) nu als zelfstandig merk te introduceren met opgewarmde modellen.
@eklasse: 2 neusjes. Als optie LED lampen in je prijslijsten toevoegen is uiteraard geen facelift. Denk dat dit een typisch gevalletje is dat je hem eerst moet zien alvorens je een goede mening welles/nietes kan geven.
@thomasbol: de marketing afdeling draait overuren bij Citroen. Eerst persbericht met led lampjes als facelift betitelen (2014) Nu een nieuwe bumper als nieuw merk betitelen.

Terwijl de design afdeling zulke leuke concepts ontwikkelen.

@eklasse: als je de 2014 “facelift” destijds als facelift had gezien heeft die marketing afdeling dus wel gedaan waar hen voor betaald worden. Maar goed.
Een nieuw merk beginnen en vervolgens gewoon huidige modellen kopiëren. Kun je toch niet meer serieus nemen? Ik in ieder geval niet.
Heeft Audi geen patent op die single frame grille?
Los van zijn neus ziet het er niet verkeerd uit. Sowieso zoveel leuker dan een Mini.
@toyotafortuner: Beide gereden, maar de nieuwe Mini rijdt wel echt ontiegelijk veel beter dan de DS3 vind ik.
@punicaoase: MINI rijdt zeker beter, zit ook zeker beter in elkaar maar is zeker ook een flink stuk duurder. 17500 VS 19000.
@thomasbol: Maar de MINI houdt zijn waarde wel veel beter volgens mij.
Jemig hij heeft meer leds dan de duurste Audi’s… wel erg rommelig zo, verder een leuk karretje!
Vind dat de oude er beter uit ziet.
DS is geen merk en wordt ook niet een merk op deze manier, dit is gewoon een Citroen C3, niks meer niks minder.
Leuk geprobeerd overigens, maar het slaat nergens op, ze willen meeliften op de trend van luxemerken oprichten, maar ze slaan de plank behoorlijk mis.
Dom gedoe.
Gvd geef de Q3 zn grille eens terug
Ben vorige week naar het autosalon geweest in Brussel en mij even in deze gezet.
Het geluid van de radio stond echt luid en ik heb zeker 2minuten moeten zoeken om de radio stil te zetten….
Ben normaal nochtans redelijk rap mee met de besturing van alles in een wagen, maar die knopjes zaten op een zo onlogische plaats..
Verder veel plastic in het interieur..
En toen kwam een dame vlug eens een wagen samenstellen.
Was best een duur exemplaar! En was nochtans gewoon maar een basisuitvoering zonder opties!
De Ds4 is dan weer niet een echt mooie wagen, met een verschrikkelijke in-uitstap achteraan.
En bij de Ds5 staat het dashboard enzo me niet aan.
Al bij al, niet echt een fan van de Ds-lijn…
-edit: gaat het?-
@sydney: echt niemand heeft het hier over voorachtervierwielaandrijving. Score tot nu toe 4pax voor facelift, 4voor prefacelift..

DS gaat met gestrekt been richting MINI en andere Duitse merken. Geen paniek dus als men hem daarmee vergelijkt.

Iets te veel gehuil van jouw zijde op dit frans staaltje ‘fraai’ design.

Doe mij maar een Cactus.

Ik heb een paar jaar het genoegen gehad met de oude DS3 te rijden. Leuk karretje en de THP heeft voldoende pit om lekker te kunnen gassen. Maar deze “update”? Neuh, doe maar niet.

Enne… 3 cylinders? “That’s one cylinder short of a real engine”, zei Jezza altijd.
Moet nog steeds aan Nintendo denken als ik die naam hoor.
De tijden van de varkensneus Visa herleven, wat een lomp front.
Stoer bakkie geworden!
Zelf heel blij met mij So Red DS3 waar ik sinds september ik rij. Motor sleurt er goed aan en stuurt best leuk. Krijg ook best vaak complimentjes van vreemden, dus zeker een leuk scheurbakkie. Het nieuwe front is inderdaad wennen, maar zou em er zeker niet om laten staan

Zie (dezelfde versie) :https://forum.carclean.nl/attachments/2cqogp3-jpg.5113/
Hoe het die kar officieel nou eigenlijk? Gewoon de DS3 of de DS DS3? Want dat laatste bekt nou niet bepaald lekker
Volgens mij is het een beetje over aan het gaan met DS. Ik vind het weinig vernieuwend. En zeker geen verbetering.
Aha, toch nog. Ik dacht dat ze de DS3 zouden gerust laten, en bij de nieuwe generatie overgaan op ‘DS’, met bijhorend Chevronloze grille…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).