• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Arrinera Hussarya GT

Auteur: shjdejee, gepost 20 januari 2016 om 16:59 – 24 Reacties

Afbeelding Dit is de Arrinera Hussarya GTAfbeelding Dit is de Arrinera Hussarya GTAfbeelding Dit is de Arrinera Hussarya GTAfbeelding Dit is de Arrinera Hussarya GTAfbeelding Dit is de Arrinera Hussarya GTAfbeelding Dit is de Arrinera Hussarya GTAfbeelding Dit is de Arrinera Hussarya GT

leuke gt4 racer
Polen kunnen veel, maar GT4 racers bouwen hoorde daar niet bij. Tot nu.

De naam wordt simpelweg Arrinera Hussarya GT, waarbij de GT slaat op het FIA GT4 kampioenschap. Hier is deze versie namelijk speciaal voor ontworpen. Nou was de “normale” straatlegale versie met z’n 640 pk niet bepaald een stakker, deze gaat nog meer hardcore worden.

Een Poolse blend van een buizenframe, Öhlins pushrod-ophanging en onderdelen vervaardigd uit zowel koolstofvezel als aluminium moet een zeer stijve en lichte racer opleveren. Hij weegt namelijk 1.250 kilo en das weinig, met 430 pk en 580 Nm onder de kap. Ok, het is een stuk minder dan de straatversie (640 pk), maar die is niet bepaald zo licht. Met deze 430 pk uit een All American 6,2 liter V8 haalt hij in ieder geval een top van 260 kilometer per uur en hiermee kleurt hij mooi binnen de lijntjes van de GT4 regelgeving.

Arrinera kan trouwens ook melden dat het relatief simpel is om de V8 650 pk en 810 Nm op te laten hoesten, hier zouden slechts enkele eenvoudige handelingen voor nodig zijn. Of je hier Pools voor moet zijn is ons niet bekend. Check de foto’s hieronder.

Ook interessant!

  • Koop de meest protserige Nissan GT-R ter wereld
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
    Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Arrinera, gt4, hussarya, Racing

Vorig bericht: « Gallery: DS geeft de DS3 een facelift
Volgend bericht: Maserati GranTurismo MC Stradale fikt af »

Lees Interacties

Reacties

  1. tmenges zegt

    20 januari 2016 om 17:08

    Mooi strak gelijnd ding, niet te schreeuwerig.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    20 januari 2016 om 17:16

    Ik vind het wel gaaf. een bescheidener straatversie lijkt me leuk. En nieuwe fabrikanten is altijd +1…

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    20 januari 2016 om 17:17

    Ik vind het een fraaie racer. Hopelijk kunnen ze er successen mee behalen.

    Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    20 januari 2016 om 17:24

    Klinkt als een naam die Hitler zou verzinnen

    Login om te reageren
    • jeaup zegt

      20 januari 2016 om 17:40

      @janmetdelangeachternaam: de naam klinkt ook echt Duits inderdaad…. Kut reactie

      Login om te reageren
      • brave zegt

        20 januari 2016 om 19:03

        @janmetdelangeachternaam: en zelfs dezelfde initiale.. Adolf en deze kar. Kan toch geen toeval zijn. Ik denk dat ze gaan racen met nummer 88.

        Login om te reageren
  5. gwnbmw zegt

    20 januari 2016 om 17:25

    waarom zo’n enorme motor erin als je meer pk uit een 4 cilinder kan halen?

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      20 januari 2016 om 19:04

      @gwnbmw: omdat je met evenveel koppen de bocht uit wilt komen.

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      20 januari 2016 om 19:04

      @gwnbmw: koppel

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      20 januari 2016 om 20:44

      @gwnbmw: buiten het koppel misschien ook wel levensduur

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        21 januari 2016 om 15:42

        @kennone: een 6 liter v8 gaat langer mee als een 4 cilinder of een v6? jup, tuurlijk…

        Login om te reageren
  6. Rohrl-fan zegt

    20 januari 2016 om 17:42

    Design doet me wel denken aan een Gallardo, toch zeker in profiel.

    Login om te reageren
  7. dutchcorvette zegt

    20 januari 2016 om 17:42

    Ziet er best gaaf uit

    Login om te reageren
  8. blaze3027 zegt

    20 januari 2016 om 18:32

    Mx van een lambo en een p1

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      20 januari 2016 om 20:48

      @blaze3027: achterkantje lotus?

      Login om te reageren
  9. Robert zegt

    20 januari 2016 om 18:33

    Niet slecht, voor een land dat ons tot op heden verblijdde met de FSO Polonez en nog een dozijn Fiat-klonen.

    Login om te reageren
  10. schlumpie zegt

    20 januari 2016 om 18:49

    Rijdt hij ook op wodka?

    Login om te reageren
  11. bullzeyersn zegt

    20 januari 2016 om 19:02

    Lijkt ook wel wat op die Savage Rivale uit ons eigen landje.

    Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    20 januari 2016 om 19:55

    Netjes

    Login om te reageren
  13. 87sandyd zegt

    20 januari 2016 om 20:48

    Een nog moeilijkere naam dan die van Pagani, applaus!

    Login om te reageren
  14. JamesBond007 zegt

    20 januari 2016 om 22:35

    Al die bedrijfjes die van die nieuwe sportwagens op de markt proberen te brengen hebben altijd wel wat moois. Maar het gaat ook echt altijd fout op 1 onderdeel dat het geheel afbreuk doet. Die voorkant qua koplampen erg mooi verwerkt in de body, en dan kijk je naar de achterkant van die auto; en dan zie je van die halfords achterlicht-units.. Jammer

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 januari 2016 om 01:21

      @JamesBond007: Het probleem is dat het ontwikkelen en laten homologeren van volwaardige koplampen en achterlichtunits een relatief duur proces is. Veel kleine fabrikanten zetten niet genoeg auto’s af om die kosten te verantwoorden, en gebruiken daarom van dit soort units. Soms verstopt achter een stukje plexiglas om het te doen lijken alsof ze een eigen koplamp hebben ontwikkeld (voorkant van deze wagen) en soms gewoon zonder verdere styling om de lampen een eigen gezicht te geven (zoals de achterkant).

      Het komt sowieso vaker voor dan je denkt. Wist je dat de lampenunits van de Pagani Zonda en Huayra ook van die “Halfords units” zijn, precies om de reden die ik eerder noemde? En wist je dat je bij het Special Projects coachbuildprogramma van Ferrari om diezelfde reden alleen de lampenunits van reeds bestaande Ferrari-modellen mag gebruiken? Zo heeft de Ferrari SP 12 EC op 458-basis van Eric Clapton (wat een hommage is aan de Ferrari BB-modellen) koplampunits van een Enzo, en de P540 Superfast Aperta op basis van een 599 de koplampunits van de 612 Scaglietti. En is het je al eens opgevallen dat de huidige Aston Martin DB9, Vanquish en Rapide allemaal dezelfde koplampunits gebruiken?

      Nu we het toch over Aston Martin hebben, dit kunstje hebben ze wel vaker geflikt. De Aston Martin Virage uit 1988 had bijvoorbeeld koplampen van de Audi 200 en achterlichten van de Volkswagen Scirocco. De vervanger, of zeg maar gerust facelift, van de Virage ging door het leven als Vantage en had de achterlichten van een Bova touringcar. Maar goed, ik draaf te ver door, haha! ;-)

      Login om te reageren
      • shjdejee zegt

        21 januari 2016 om 09:11

        @Edge: mooi verhaal! Lampenexpert;)

        Login om te reageren
  15. Edge zegt

    21 januari 2016 om 00:20

    Ik vind het geen mooie wagen, maar ik vind het wel altijd er bewonderenswaardig als mensen dit soort dromen voorbij het luchtfietserij en renderstadium weten te krijgen! Wellicht dat met een paar racesuccessen en redelijke verkoop van de straatversie, er geld vrij kan komen voor doorontwikkeling of een facelift.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North