• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gallery: Nederlandse Veyron Vitesse WRC in volle glorie

Auteur: bart_m, gepost 29 mei 2014 om 21:11 – 45 Reacties

Afbeelding Gallery: Nederlandse Veyron Vitesse WRC in volle glorieAfbeelding Gallery: Nederlandse Veyron Vitesse WRC in volle glorieAfbeelding Gallery: Nederlandse Veyron Vitesse WRC in volle glorieAfbeelding Gallery: Nederlandse Veyron Vitesse WRC in volle glorieAfbeelding Gallery: Nederlandse Veyron Vitesse WRC in volle glorieAfbeelding Gallery: Nederlandse Veyron Vitesse WRC in volle glorieAfbeelding Gallery: Nederlandse Veyron Vitesse WRC in volle glorieAfbeelding Gallery: Nederlandse Veyron Vitesse WRC in volle glorie

Gallery: Nederlandse Veyron Vitesse WRC in volle glorie
Zie hier de nummer 1 van slechts 8 geproduceerde Bugatti Veyron WRC’s op Nederlandse platen, zoals het heurt.

We werden gisteren al lekker gemaakt met een vlugge spot van de 1200 pk sterke beul uit Molsheim. Vandaag kregen we een uitgebreide fotoshoot in de mailbox die we natuurlijk graag met jullie delen.

JD Customs meldt ons dat deze Veyron Grand Sport Vitesse WRC van Michel Perridon vooral als collectors item is aangeschaft. We zullen de dakloze WRC dan ook niet veel op de weg zien, maar ze geven tegelijk aan dat er wel degelijk mee gereden gaat worden. Gelukkig staan er twee gelijkwaardige alternatieven in de garage die wel regelmatig uit de stalling komen.

Drie Veyrons op naam van één eigenaar is hoe dan ook uniek, zeker voor Nederlandse begrippen. Maar waarschijnlijk hebben we hier te maken met de enige verzamelaar van moderne Bugatti’s van heel Europa. We wensen de eigenaar veel plezier met zijn aankoop.

Met dank aan JD Customs voor de foto’s!

Update: Perridon schijnt zijn nieuwe speeltje al in Duitsland te hebben. Shmee spotte hem tussen 10 andere Veyrons in München bij de start van de Bugatti Grand Tour. Bedankt voor de tip, @sidewalkjoe!

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, grand-sport, jd-customs, michel-perridon, veyron, Video, vitesse, wrc

Vorig bericht: « Volkswagen presenteert de Golf Youngster 5000
Volgend bericht: Volkswagen Golf GTI Vision Gran Turismo komt tot leven »

Lees Interacties

Reacties

  1. yorick zegt

    29 mei 2014 om 21:15

    Als dit de nunmer 1 is. Is met deze auto ook het record gezet dan?

    Login om te reageren
    • jjroorda zegt

      29 mei 2014 om 21:22

      @yorick: nope, die had zijn handtekening rechts van het plaatje staan. op die auto stond ook “world record car” achter de titel en niet ” 1 of 8″

      Login om te reageren
  2. stancedjetta zegt

    29 mei 2014 om 21:16

    Lillek barrel, vind een pagani veel mooier en unieker

    Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    29 mei 2014 om 21:16

    Niets bijzonders te zien hier.., zap maar verder..

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    29 mei 2014 om 21:19

    Nou ik moet zeggen dat ik het knap vind van de man dat tie drie auto’s in deze prijsklasse kan kopen.
    Zelf had ik er een stuk of dertig andere leuke bakkie’s voor gekocht.
    En wat lijkt dat sleuteltje veul op die van mijn Caddy zeg,iets meer bling, maar toch..

    Login om te reageren
    • munich zegt

      29 mei 2014 om 21:33

      @norge: het is een caddy sleutel. Maar dan met wat alcantara en oranje sticksel.

      Login om te reageren
    • rikus zegt

      30 mei 2014 om 15:56

      @norge: Heb je ook een 2e sleutel nodig om je caddy naar z’n topsnelheid te rammen?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        31 mei 2014 om 12:07

        @rikus: Nee, een hamer..

        Login om te reageren
  5. sportstand zegt

    29 mei 2014 om 21:21

    Wat blijft dit toch een ontzettend dikke bak. Heel erg bruut!

    Login om te reageren
  6. mistertie zegt

    29 mei 2014 om 21:39

    Ik gun het hem van harte maar wat een inspiratieloze autocollectie toch. Dit heeft niets te maken met ‘petrolhead’ zijn. Dit is gewoon een Bugatti kopen om te tonen dat je er één (eigenlijk 3) kan kopen. Jammer, want voor het geld had hij veel en veel en veel meer en leukere bolides kunnen kopen. Dan had z’n garage tenminste wat variatie. Vind het gewoon een lelijke auto die Vitesse WRC Edition (de Veyron in het algemeen eigenlijk). Maar wie ben ik om dit alles te zeggen hé…

    Login om te reageren
  7. nvhuijkelom zegt

    29 mei 2014 om 21:45

    Ik vind m zoooo volmaakt, echt prachtig! Hoop hem nog een keer op de snelweg te zien

    Login om te reageren
  8. macmiller zegt

    29 mei 2014 om 21:46

    Opzich wel een mooie wagen alleen echt saai dat hij er 3 koopt. Ik zou dan deze veyron houden en die andere 2 verkopen en voor dat geld een pagani kopen of een koenigsegg ofzo.

    Login om te reageren
  9. Donstil zegt

    29 mei 2014 om 21:54

    Al dat gelul over andere auto’s kopen van het geld.
    Een Bugatti doet het gewoon altijd.

    Die andere 1000pk beesten hebben dit gewoon niet. Een koenigsegg of die hennesy kunnen daar gewoon niet aan tippen. Daar zitten teveel nadelen aan.

    Login om te reageren
    • mistertie zegt

      29 mei 2014 om 22:10

      @Donstil: Kan ik begrijpen, maar verklaart nog altijd niet waarom u er 3 aanschaft.

      Login om te reageren
    • norge zegt

      29 mei 2014 om 22:14

      @Donstil: Vertel de nadelen dan eens?

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        29 mei 2014 om 22:43

        @norge: Gebruik Google maar eens.

        Login om te reageren
    • draadloos zegt

      29 mei 2014 om 22:20

      @Donstil: eens, andere 600+ hokken vliegen spontaan in brand. Techniek van de veyron is ook veel mooier.

      Login om te reageren
    • 230kompr zegt

      30 mei 2014 om 02:40

      @Donstil: Iederen zijn eigen mening. Gelul of niet.

      Login om te reageren
    • camber24 zegt

      30 mei 2014 om 10:49

      @Donstil: Volgens mij sla je daarmee de spijker op z’n kop. Iedereen hier heeft het in essentie over passie. Droomt weg bij Agera/P1/LaFerrari. Het is alleen nogal vervelend als dat ding slecht zit, bloedheet wordt, of in de fik vliegt. Jullie gebruiken die Bugs volgens mij best vaak. Dan gaat het niet meer zozeer om het wedstrijdje verpissen

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        30 mei 2014 om 10:51

        @camber24: Reactie was nog niet af. Dan gaat het niet om wedstrijdje verpissen, maar puur om hoeveel plezier je hebt. Vergeet de azijndrinkers, have fun!!

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          30 mei 2014 om 11:38

          @camber24: ik zou met je linkerarm ook even uit het raam gaan rijden..

          Login om te reageren
  10. timb91 zegt

    29 mei 2014 om 22:05

    Koop je zo’n ding voor zóveel geld en krijg je gewoon een lullig VAG-sleuteltje in je hand gedrukt, wat een aanfluiting..

    Login om te reageren
  11. bmw-freak zegt

    29 mei 2014 om 22:08

    Volgens mij had hij al een WRC, hij had de 3 veyrons als whatsapp profielfoto. But correct me if i’m wrong…

    Login om te reageren
  12. gash zegt

    29 mei 2014 om 22:14

    Drie Gayrons…..warum?

    Login om te reageren
  13. rd1991 zegt

    29 mei 2014 om 22:55

    Gelukkig een kentekensticker! Die lap geel metaal (normale kentekenplaat) is eigenlijk te groot voor het Veyron neusje. Zoals ik al aangaf in de vorige Veyron post: 3 Veyrons, helemaal te gek, en ik kan het nóóit betalen, maar deze WRC icm. een Agera en Zonda/Huayra would have blow our minds!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      30 mei 2014 om 01:09

      @rd1991: mooie bak en michel perridon heeft er hard voor gewerkt. Maar ik vind het idd ook inspiratieloos om er 3 te hebben. met 3 veyrons op komen dagen is stoer maar met een veyron een agera en een p1 of pagani op komen dagen is breathtaking. En de AMG blokken zijn ook niey stuk te krijgen dacht ik mocht er een betrouwbaarheids issue over komen.

      Login om te reageren
  14. Ferry_76 zegt

    29 mei 2014 om 22:56

    De 1200 pk uitvoering heeft toch twee NACA ducts in het dak, niet twee van die luchtinlaten die boven het dak uitkomen? Volgens mij is dit de ‘normale’ 1001 pk versie!

    Login om te reageren
    • av_diver zegt

      30 mei 2014 om 00:51

      @Ferry_76: dat dacht ik eerst ook, maar kijk maar naar de foto,s en video van het record:
      http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Bugatti/Veyron_Grand_Sport_Vitesse_World_Record_Car/Bugatti-Veyron-Grand-Sport-Vitesse-World-Record-Car-16.jpg

      Login om te reageren
  15. kazaluna zegt

    29 mei 2014 om 23:05

    Volgens mij ziet Perridon deze Veyron als investering, waardevast zal deze WRC hoe dan ook blijven. Andere multimiljonairs kopen onroerend goed voor vele miljoenen, hij aan hypercars.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 mei 2014 om 00:03

      @kazaluna: auto’s als investering. Dat is linke business. Een 250 GTO, DB4 Zagato dat lukt wel. Een McLaren F1 ook nog. Maar de Veyron? Bugatti bouwt er veel en heeft moeite er vanaf te kopen. Ze zijn zelfs als met actiemodellen begonnen. Dat belooft niet veel goeds voor de restwaarde.

      Login om te reageren
  16. rd1991 zegt

    29 mei 2014 om 23:33

    @Ferry_76, scherp, maar nee. Die wereldrecordversie als Coupe, die met de oranje onderkant heeft dat wel, deze GS Vitesse niet. Klopt gewoon zoals het hier is.

    Login om te reageren
    • Ferry_76 zegt

      29 mei 2014 om 23:54

      @rd1991: Ah Oké, ik kan al die special editions echt niet meer uit elkaar houden…

      Login om te reageren
  17. deepep zegt

    29 mei 2014 om 23:51

    Hoe dan ook, na meer dan 10 jaar op de markt is dit nog steeds een uniek “proof of concept” project, te gebruiken als daily driver of als circuit bak. Bekik maar eens een docu over het tot stand komen van deze auto : http://www.youtube.com/watch?v=4ffJXRdZiaM

    Login om te reageren
  18. mipmip zegt

    30 mei 2014 om 01:05

    Goed dat ie van de weg blijft, scheelt blikschade en het lomp aanschreeuwen van medeweggebruikers op de autobahn.

    Login om te reageren
  19. rd1991 zegt

    30 mei 2014 om 04:48

    Eigenlijk best goed van ze dat ze de Veyron kiezen. Je moet er toch niet aan denken dat ze net zo rijden met een Pagani of Koenigsegg en daarmee schades rijden zoals de grijze Veyron (grindbakavontuur), de Carrera GT en de witte GS. Zonde zonde zonde, die beesten zijn vast lastiger te temmen als de Veyron.

    Login om te reageren
  20. TimoBac zegt

    30 mei 2014 om 05:03

    Heerlijke wagen! En waarschijnlijk niet de, maar wel èèn van de slimmere investeringen op autogebied. Als je er al twee bezit zou ik een Pagani Huayra of McLaren P1 kopen. Zullen ook vrij stabiele investeringen zijn.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 mei 2014 om 09:25

      @TimoBac: Wat dacht je van een Ferrari? Doen het ook niet slecht, dacht ik zo.

      Login om te reageren
  21. roberto zegt

    30 mei 2014 om 09:19

    De afgunst van een gemiddelde AB bezoeker straalt er weer vanaf als ik de reacties zo lees..

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      30 mei 2014 om 11:29

      @roberto: dan lees jij het toch anders dan ik. Of je weet niet wat afgunst betekend.

      Login om te reageren
  22. jan072 zegt

    30 mei 2014 om 09:39

    Ik zou in plaats van 3 veyrons 1 WRC kopen en nog een pagani huayra ofzo

    Login om te reageren
  23. gregorius zegt

    30 mei 2014 om 12:10

    Zou graag in staat zijn om ook 3 Veyrons te kopen en nog wat over te houden.
    Maar ik kan het geowon echt niet snappen waarom je 3 Veyrons wil hebben. Als die WRC versie zo vet is, verkoop die andere 2 dan. Het lijkt me nou ook niet dat die dingen zoveel meer waard worden…
    Maar goed, ik zal niet in die situatie komen, dus ik weet t niet.

    Login om te reageren
  24. Jochempie zegt

    30 mei 2014 om 15:05

    Ik zou die grand sport dan eigenlijk weer verkopen….

    Anyway, wordt dit jaar dus niet meegereden met de Gumball 3000? :(

    Login om te reageren
  25. rikus zegt

    30 mei 2014 om 15:54

    Vage vorm van verzamelen. Hij kan de rest van de veyrons kopen om z’n verzameling compleet te maken.

    Login om te reageren
  26. bmwpowerm5 zegt

    30 mei 2014 om 19:52

    als ik zoveel geld had dan kon Hugh Hefner wel inpakken ;)

    Login om te reageren
  27. buxol zegt

    30 mei 2014 om 20:11

    Shmee150 heeft ‘m al gespot.
    https://www.youtube.com/watch?v=Yjh0_mT-nl8

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North