
Auw dat doet pijn! En het is allemaal de schuld van een journalist!
Ok, dat is een beetje overdreven. Maar feit is wel dat de Australische journaliste Samantha Stevens de persauto in een zijstraatje parkeerde waarna het dak van een nabijgelegen gebouw door een storm boven op de BMW (en een aantal andere auto’s) waaide.
En dat leverde dus deze pijnlijke beelden op. Opmerkelijk detail is dat de BMW na het ongeluk nog gewoon kon starten en rijden. Want de BMW reed op eigen kracht namelijk op de oplegger die de auto’s kwam afvoeren. Een geluk bij een ongeluk was trouwens dat de journalisten eigenlijk een BMW M3 mee wilden krijgen. Maar die was niet beschikbaar en dus kregen ze deze 135i Coupe met M Sport pakket. (bron: wheelsmag.com.au)



De rechterkant ziet er trouwens nog prima uit!





hoe komt het eigenlijk dat de 35i-motor zo populiar is op zo een kleine auto? (want je ziet hem nog vaak)
Au! Zonde…
De eigenaar kan de auto iig nog op e-bay te koop zetten, want die zijkant foto is nog prima. :P
Betere daklijn zo!
Doe mij die motor maar!
@rs
euh, mischien omdat ie juist door zijn kleine afmetingen én een dikke motor een echt snelle auto wordt? Met missile lock op de Porsche Cayman S.
”Opmerkelijk detail is dat de BMW na het ongeluk nog gewoon kon starten en rijden.” de hele voorkant is nog heel dus de motor ook ;) wel een mooie kleur voor deze auto dat rode
@ Vincent996 idd en in de advertensie ”heeft lichte schade opgelopen, maar rijdt nog goed” :P
@rs
wat denk je.. mensen willen een bommetje!
Goed voor de verkoopcijfers van BMW, weer een 135i extra in de verkoopaantallen. Het valt me op dat ik de coupé vrijwel nooit zie. De cabrio heel soms en bijna altijd met een vrouw achter het stuur. De Coupé lijkt me een beetje een winkeldochter… niet gek want de 3 serie coupé ziet er stukken beter uit en voor een paar euro’s meer kun je daar ook wel een leuke uitzoeken. Misschien wel met een iets minder sterke motor, maar ik denk dat veel kopers liever een 330i coupé hebben dan een 135i coupé en terecht.
Die daklijn vind ik wel erg verrot in dat zijaanzicht, bah..
En zo opmerkelijk vind ik het niet dat ie nog kan doorrijden, er is amper wat vitaals geraakt van de aandrijflijn dus effe een trailer op en af rijden op eige kracht moet te doen zijn. Ok, de zijkant ligt in puin, maar das ook het meeste dan..
Wat opmerkelijk was was die oude Merc stationwagon toen bij fifth gear, dat had ik niet zien aankomen.
Euh… V-Power? Was dit ongeveer wat je besteld had? ;-)
vrouwen en auto’s… ;) jammer van de 1
@RS: de 135 is de enige benzinevariant van de 1-serie coupe.. voor de paar types die dat een mooie auto vinden dus wat weinig keus (wel twee dieseltjes).
@ w0o0dy
Ik heb hem al enkele keren gezien hoor, en ja, ik denk dat je om een 135i te kopen een liefhebber moet zijn. Maar het autootje heeft wel een bepaald appeal vind ik.
”Opmerkelijk detail is dat de BMW na het ongeluk nog gewoon kon starten en rijden.”
Duitse degelijkheid noemt men dat;)
Motortje kan je wel in een andere leuke auto lepelen denk ik dan
De achterkant kan er toch niet op achteruitgaan, moet ze gedacht hebben.
kan er altijd nog een pickup van maken
@Chipperdechip, praat geen peop! Je bent zeker de 125i vergeten…
Met die onderste foto staat hij zeker op achter een tijdje op internet. BMW 135i te koop, zo goed als nieuw. Lichte schade aan de linkerzijkant :P
Van een 1 serie minder kan de wereld niet slechter worden, wat een lelijk mormel is dat. Een auto die uitsluitend gekocht wordt door mensen die hoe dan ook BMW op de voorkant moeten hebben staan maar geen geld hebben voor een echte auto als een 3 serie.
“De rechterkant ziet er trouwens nog prima uit!” Heb je er wel eens met je ogen open naar gekeken?!
Aii ! Pijnlijk
Ik begrijp de commentaar op de 1 serie eigenlijk niet.
Als je zo een 1 Serie Coupé tii bekijkt, best toch een leuk karretje?
zogauw er ergens porsche of bmw of audi..op staat is het mooi , althans we lullen nergens meer over.
@cheetacars
Bmw’s zijn achterwiel aangedreven dus de achteras had ook kunnen breken of de cardan ;)
1 serie is wel een enorme gedrocht!
jammer, maar moest ie die auto daar niet parkeren. eige schuld, kapotte auto..:D
Nu is het teminste een echte coupé, de originele is gewoon een 2-deurs sedan, met die kofferbak. Tock wel een leuk autotje zo’n sedan vooral met zo’n motor, beter als de hatchback, die is van achteren ontzettend lelijk.
@SPK
Ik rijd er zelf ook één. Niet bepaald een mooie auto maar hij is van de zaak. Verder zeer degelijk en supersnel. Kan echter niet tippen aan een Alfa Romeo. Op geen enkel vlak.
@SPK
En ik kan gerust een 3-Serie betalen. ;-)
@SPK .. die dan weer geen 5 serie kunnen betalen die dan weer geen 7 serie kunnen betalen ..
denk dat de kindertjes in Afrika er dolblij mee kunnen zijn ..
totdat ze de 3 serie ontdekken ..
maw .. door jouw soort krijgt/heeft BMW een foute naam ..
hij is er zo wel knapper op geworden moet ik zeggen
@Raptor: zeg dan direkt hoeveel je op de bank hebt staan, dan kunnen we allemaal onze verwondering en bewondering uitdrukken daarover.
Los daarvan is de 1-serie een BMW voor echte liefhebbers die zich niet aantrekken van status en pesterijen van mensen die wel degelijk een 3-serie kunnen betalen (chock horror). Ik vind het zo onnozel dat idé dat een grote auto per definitie beter is. Maar bij de dure GTs hoort men nooit klagen over de binnenruimte of de lengte van de koets…
Nee, mijn opinie is dat in vergelijking met een 3 dan rijdt de 1-serie duiderlijk leuker (want kleiner), zit beter en ziet er beter uit vanbinnen. De buitenkant kan me worst wezen want origineel ben je toch niet met een dozijn BMW… maar goed zijn ze wel.
Sunt van zon super gave auto. Bommetje op wielen geweldig.
Ik heb liever een 135i of 130i ,dan een 316i of318i en320d.Dat is een heel verschil met rijden,en daar gaat het om.Liever een lelijken f 16 dan een sport vliegtuig!!!!!
[fanboy modus]Aaaaaaaaaaahhhhhh!!!![/fanboy modus]
Goh .. je kunt dus toch een 1 serie mooier maken.
@autoblog kon je geen interessanter nieuws vinden? ;)
Ik wil niet opscheppen over het feit dat ik een gefundeerde mening heb in de zin dat ik ook daadwerkelijk heb gereden in zowel een 135i, 130i, 330i als een 335i. Het is echter wel essentieel om de keuze voor een 130i of 135i t.o.v. een 330 of 335 (zowel coupe als sedan) te begrijpen, voornamelijk omdat echt een te groot deel van de mensen die zeggen dat ze liever een 330i of 335i hebben dan een 135i of 130i dit baseren op het uiterlijk van die auto´s. qua rijeigenschappen zijn de 3 serie´s en dan met name de sedan´s allesbehalve slecht maar in geen enkel opzicht te vergelijken met de kleine auto´s met een grote motor. Nou moet ik dit wel nuanceren door te zeggen dat het verschil niet zo groot is als je op basis van het uiterlijk van de auto´s zou verwachten maar dit zie je ook terug in de cijfers van het drooggewicht van de auto´s (wat ik niet zo snel weet en de pointdexters zullen dat ongetwijfeld op zoeken om me te ondersteunen danwel tegen te spreken) Maar dit veels te lange argument komt eigenlijk neer op: zeggen dat je liever een 3 serie hebt dan een 1 serie kan je alleen doen als uiterlijk de doorslaggevende factor is bij het kopen van een auto, mensen die een 135i kopen hebben in mijn opzicht allesbehalve een miskoop gedaan helaas zien mensen die geen rijervaring met deze auto´s hebben dit niet.
Geef mij die motor maar :-)
@Onehp
Het ging er over dat SPK zei dat de 1 serie is voor mensen die geen 3 serie kunnen betalen. Wat een onzin! Alsof elk automerk enkel zijn grootste bak verkoopt. 1-serie is een concurent van de Golf en moet je niet vergelijken met een 3-serie. De prijzen van de 1 serie en de 3 serie overlappen elkaar trouwens, het slaat dus helemaal nergens op wat je zegt.
En ja ik voel me persoonlijk aangevallen. Alle BMW rijders worden over dezelfde kam geschoren! En ja ik rijd BMW, en weet je wat ? Ik vind er geen zak aan. De volgende wordt weer een Alfa.
Appropos, bekijk eerst die auto eens goed voordat je zegt dat een einser klein is dan een drie:
@ raptor:
Sorry, mijn reactie was uiteraard bedoelt voor SPK. Foutjee
Blij dat we het met elkaar eens zijn!
@ Onehp
leuk gevonden maar je loopt een generatie achter met die 3.
on-topic
Zet die motor in een 3-deurs 1 serie! Heb je ook nog eens iets unieks! :D
@Jorden: echt?
Een drie is een drie of was de vorige dreier dan een “kleine auto”?
Dat is echt geen 135i. Mijn moeder heeft een 335i touring, en de herkenning zijn de 2 afzonderlijke uitlaten.
@ Ohnep idd, het zal misschien een centimeter hier en daar schelen :-P
De 1 serie vind ik gewoon een mooie auto, niks mis mee. Jammer dat er hier één sneuvelt, kon beter hier voor de deur gezet worden dan!
Ik bedoel dan wel de coupé natuurlijk.
@ idude
bij de 135i zijn de twee uitlaten samen, leer eerst een auto herkennen aub voor je commentaar geeft :)
Idude…
Bij de 135i zitten de uitlaten samen.
Bij de 335i/d zitten de utlaten afzonderlijk van elkaar ;)
Over en sluiten
@ OJ
Niet echt!
Ik zal er geen doekjes om winden, de 335i is in mijn optiek veel mooier
Maar als goed compromis is de 135i zeker iets om bij stil te staan(let wel ik kijk naar vermogen, wegligging) ook is het een auto die niet (te) in de weg zit van directie gerelateerde functies. En daarbij is het zo dat deze auto met redelijk wat opties qua prijs niet duurder is dan een 335i (zoals Rick Dos al eerder heeft aangegeven).
Je ziet geeneens het verschil.Net zo lelijk dus
Zonde. Maar goed, er worden er genoeg geproduceerd. Het is dus zo vervangen.
@onehp,
Natuurlijk scheelt de huidige generatie drie serie tov van de vorige qua afmetingen. Zou toch te gek voor woorden zijn als beide auto’s even groot zouden zijn. Bovendien wordt een auto na vrijwel elke generatie iets groter, al zal daar uiteindelijk natuurlijk vast wel een eind komen
@t rs: Wat is er nou leuker om met een kleine auto, met een dikke motor tal van dikke auto’s eruit te boeken. ?
Daarom worden die S3-tjes, ST-tjes- R32-jes aan de lopende band verkocht. En zo ook de 135i-tjes.
voor die personen die het ook niets interesseert hoe je vrouw eruit ziet ..wala !
@Windhoos: Ik denk niet dat daar een eind aan zal komen, mensen worden gemiddeld ook steeds groter dus zullen de auto’s ook blijven groeien. En door al die technische snufjes en strengere veiligheids-normen is er alleen maar meer ruimte nodig.
probleem opgelost.
Ik rij zelf een 1 serie Cabrio met M pakket. Zo goed als een Coupe alleen dan cabrio dus.. Echt een wrede bak is ’t. Heb nog gekeken naar de 3 serie sedan / coupe / cabrio, toch gekozen voor de 1.. qua geld maakt het geen fuck uit, totaal kosten de 1 nieuw 52.000, voor die centen kun je ook een prima 3 coupe of cabrio rijden, als ’t niet nieuw is dan met 10/20k aan kilometers..
Wellicht rijd je zelf een fiat panda en lul je maar wat..
Reactie op het stuk van SPK hieronder:
SPK schrijft:
25 October 2008 om 13:10
Van een 1 serie minder kan de wereld niet slechter worden, wat een lelijk mormel is dat. Een auto die uitsluitend gekocht wordt door mensen die hoe dan ook BMW op de voorkant moeten hebben staan maar geen geld hebben voor een echte auto als een 3 serie.
“De rechterkant ziet er trouwens nog prima uit!” Heb je er wel eens met je ogen open naar gekeken?!