
Chinese autofabrikanten timmeren de laatste jaren aardig aan de weg, en het land lijkt vastberaden een grote speler te worden op de wereldwijde automarkt. Deze maand wordt de tweejaarlijkse Beijing Autosalon gehouden, een uitgelezen mogelijkheid voor de fabrikanten om zich te profileren. Geely komt naast een coupé-concept (de GT) ook met een praktisch vijfdeurs concept, de CE.
Van het CE concept zijn alleen nog renderingen vrijgegeven, details ontbreken. De plaatjes zien er goed uit, dus mochten de Chinezen hun bouwkwaliteit en vooral hun crashveiligheid naar een hoger plan kunnen tillen, dan liggen er zeker mogelijkheden op de markten waar nu Westerse merken domineren.
Het merk zal dan wel moeten concurreren met onder andere Brilliance, dat deze week plaatjes van zijn BS2 naar buiten bracht.
Volgens de huidige planning komt Geely in 2009 naar Europa. In dat licht is het interessant om te kijken wat het merk allemaal mee naar Peking neemt deze maand. (via autoblog Chinese)
Ben ik de enige die hier een Toyota Corolla Verso ziet?
Lelijke bak, maar alleszins kan hij wel concurreren met de andere lelijke bakken die je in dat segment ziet rijden :-)
@Roger: ja, voorlopig wel, denk ik.
Ik vind het geen lelijk bakske… klein beetje Opel Corsa-trekjes. Wel meer een madammen-wagentje voor in’t stad dat wrschl onder-gemotoriseerd is…
@bmw; okay dan, met een platgeslagen Mazda (of Ford?) neus…
Ik denk dat ze hem een stuk ruimer hadden gemaakt als de bovenkant net zo breed was geweest als de onderkant
Ik vind het wel een knap uniek design, laat maar een paar komen!
Voldoet ie aan CE ? :)
@Zoepie: ik was exact hetzelfde aan het denken…
Die wagen is helemaal niet zo breed onderaan hoor.Op de eerste foto zie je duidelijk dat hij gewoon uitgesproken wielkasten heeft…
Ziet er knap uit, het begint ergens op te lijken!
Als ik dan toch even aan het azijnpissen ga: front (doorlopen van grill en de vorm van de koplampen): Acura (oftewel Honda).
Smalt Folfol en Hyuandai Getz in de mixel. Loempia elbij?
Kan qua looks goed concureren met de nieuwe Agila.
@Patrick: heb je je eigen opmerkingen wel eens gelezen? Beetje rondstrooien met dela-links en dan gaan zeuren over dit soort reacties is op zn minst hypocriet te noemen.
Ik word overigens ook heel erg moe van iedereen die maar roept waar een design op lijkt, maar blijkbaar is het mother nature want ik betrap me er zelf ook wel eens op.
Geinig karretje met een stoer Honda-front. De rest van het ontwerp is uitgesproken genoeg om zich te onderscheiden.
Dit is pas een 1 April grap :P
@autoblogger: We delen dezelfde ergernis, maar ik uit mijn ongenoegen op een iets meer uitgesproken manier dan jij.
@ Autoblogger:
Precies!
Lincoln heeft er al een keer een term voor bedacht, die ik gewoon ingepikt heb:
Vergelijkingsmongolen!
LOL
Waarom als het om een chinees gaat moet men meteen weer vergelijken. Al lijkt hij er niet op?
Ze hebben eindelijk leren designen die chinezen, ziet er goed uit.
Ziet er niet verkeerd uit! Als ze er nou nog voor gezorgd hebben dat de achterkant niet hoger oogt dan hij breed is (zoals Aziaten nog wel eens doen), dan is het welkom. Niet te welkom hoor, maar hij mag wel komen.
Leuke wagen om te zien, nu de kwaliteit en veiligheid nog verbeteren en uitbrengen die handel.
@Kyanite: welke zijn dan de gekende kwaliteits en veiligheids problemen van de Geely CE?
@Patrick die kwaliteiten en veiligheden die nu nog ontbreken op Chinese auto’s. Je bent zeker al die geweldige botsproeven vergeten van de in Europa geintroduceerde auto’s “made in China”?
Beste wat China al laten tonen heeft…
****Qua uiterlijk he
De veiligheid & kwaliteit enzo daar heb ik daar nog vragen over
@Kyanite: dus jij gaat gewoon uit van veralgemeningen? Jij gaat er dus van uit dat een Chinese auto per definitie slecht is en onveilig omdat ze dat in het verleden ook waren. Maar je bestempelt jezelf uiteraard niet bevooroordeeld?
Ziet r best goed uit. Die vouw in het plaatwerk op de deur doet me heel sterk denken aan de Fiat Bravo.
Zo, dat ziet er erg goed uit.
@Kyanite, een zeer domme opmerking…want de ‘Chinees’ was qua uiterlijk geen hoogvlieger en moet je deze wagen nu zien!!!
Zou dat dan ook niet gelden voor de veiligheid???
Al denk ik dat de ‘Chinees’ zich niet kan onderscheiden qua prijs, zo als de Japanners en Koreanen dat ooit deden. De laatste auto’s uit China waren wel ERG duur…