• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen moderne G-klasse nodig dankzij Carbon Motors

Auteur: RubenPriest, gepost 9 juli 2016 om 16:57 – 30 Reacties

Afbeelding Geen moderne G-klasse nodig dankzij Carbon MotorsAfbeelding Geen moderne G-klasse nodig dankzij Carbon MotorsAfbeelding Geen moderne G-klasse nodig dankzij Carbon MotorsAfbeelding Geen moderne G-klasse nodig dankzij Carbon MotorsAfbeelding Geen moderne G-klasse nodig dankzij Carbon MotorsAfbeelding Geen moderne G-klasse nodig dankzij Carbon MotorsAfbeelding Geen moderne G-klasse nodig dankzij Carbon MotorsAfbeelding Geen moderne G-klasse nodig dankzij Carbon Motors

G-klasse
Het Bulgaarse Carbon Motors maakt je oude G helemaal fresh.

De G-Klasse is al jarenlang in productie. Er bestaan tig bedrijfjes die je oude Geländewagen kunnen omtoveren naar moderne maatstaven. Een dure ingreep, maar je hoeft er geen nieuwe G-Klasse te kopen en je geniet op een sneaky wijze van een fiscaal voordeeltje.

Bij Carbon Motors blijft je oude G echter gewoon dat lekkere oude barrel van weleer. Het bedrijf pakt namelijk enkel het interieur aan. Alle plastic meuk wordt vervangen voor lederen materialen zodat de 4×4 modern oogt zonder diens roots te verbloemen. Zo kun je toch hedendaags voor de dag komen met je oude koets.

De Bulgaren brengen fraaie zwarte stoelen met rooie stiksels naar de G. Dit rode thema vinden we terug in de rest van het interieur en er is zelfs ruimte voor wat carbon en alcantara. Als finishing touch zorgt Carbon Motors voor een puik geluidssysteem van JL Audio.

De getoonde W463 dat het Bulgaarse bedrijf heeft aangepakt is verder door MD Commerce gepimpt. De klassieke G-klasse heeft nu LED-verlichting en modernere wielen. Ook is de ophanging aangepakt en ligt er een andere motor in het vooronder, als is niet bekend welke.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon-motors, g-klasse, interieur, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Kwalificatie Formule1: Grand Prix van Groot-Britannië 2016
Volgend bericht: Klassieker: Ferrari 348 »

Lees Interacties

Reacties

  1. uselessguy zegt

    9 juli 2016 om 17:03

    Dit kan ik wel waarderen, geen opzichtig gedoe.

    Helaas blijft het nog wel een G…

    Login om te reageren
  2. davelepeef zegt

    9 juli 2016 om 17:03

    Maar het dashboard en middenconsole zien er nog altijd uit als 40 jaar oud. Goh wat vind ik dat toch lelijk bij benzen van pakweg de jaren 90, eind 80, brrr…
    Maar als het wél je ding is (sommige mannen worden bijv ook graag vernederd in de slaapkamer – ieder z’n ding) dan is dit best een frisse updaten!! Lekker bezig met interieurs (-en?) die Bulgaren…

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      9 juli 2016 om 17:09

      @davelepeef: Vind dat oude interieur juist wel eindbaas; de oude Gs zijn ook geen PC-Hoofttractors he, maar echte terreinwagens. Enige dat mist is navi, maar dat is natuurlijk allang geen issue meer anno 2016 …

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        9 juli 2016 om 17:18

        @dawwg: oud is één ding, dat is niet per definitie lelijk. Dit vind ik gewoon lelijk, en dat geldt voor vrij veel Benzen van ruim 20 jaar terug. Plain ugly…

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          9 juli 2016 om 18:11

          @davelepeef: Als het nou een S-klasse geweest was; was ik het met je eens geweest; maar in dit type auto is het juist toepasselijk (m.i.) :)

          Login om te reageren
      • pomoek zegt

        9 juli 2016 om 17:36

        @dawwg: mee eens. Heerlijke vette klik aan klik uit schakelaars.

        Login om te reageren
    • peug206 zegt

      9 juli 2016 om 17:29

      @davelepeef: vorm over functie? Mercedes snapte dit toendertijd heel goed: een auto moet gewoon doen wat hij moet doen (motorisch daarbuiten gelaten, ken genoeg die er toch aan blijven sleutelen na x jaar gebruik) maar elektronisch? Heeft toch niemand nodig?

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        9 juli 2016 om 17:42

        @peug206: hallo, ik heb het over ALLE Benzen van weet-ik-wanneer-terug. Niet perse over deze trekker hoewel. Het stuur, de middenconsole, brrr. Ik zou dolgraag een 560 SEC hebben maar dat dashboard is zó ontzettend lelijk… Ik kan daarbij ook niet over de tijdsgeest heen kijken… Sorry!?

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          9 juli 2016 om 19:22

          @davelepeef: de bedoeling van een dashboard is dat je ziet wat er gebeurt, en op knoppen kan drukken met die een functie hebben…. als ik star trek oid wil ervaren zet ik wel een film op in mn thuisbios.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            9 juli 2016 om 22:34

            @peug206: m’n favoriete dashboard is die van m’n Escort Mk2; dit hoef je niet uit te leggen…

            Login om te reageren
        • darrock zegt

          10 juli 2016 om 02:55

          @davelepeef: ik kan begrijpen wat je zegt. Heeft hier een tijdje een w126 voor de deur gestaan, en alles is perfect afgewerkt met leer of hout, totdat je op de middenconsole aankomt hier zit wat simpel plastic in met grote plastic knoppen. Je zou denken dat voor een auto die toendertijd ongeveer net zo veel koste als een aantal rijtjeshuizen (de autotelefoon optie koste net zo veel als een nieuwe e-klasse toendertijd) er wel wat beters was. Er werd toen alleen heel anders naar dat plastic gekeken. Werd toen niet als zo goedkoop ervaren als dat nu is.

          Verder kun je zeggen wat je wilt, maar ze zitten wel oerdegelijk in elkaar. Alle dashboardlampjes na 30 jaar werken zowat nog, overal is over nagedacht, en gaat er iets kapot is alles nog nieuw te verkrijgen…

          Lang verhaal kort, kopen die 560sec, anders ben je echt een eikel ;)

          Login om te reageren
  3. reinoutgtr zegt

    9 juli 2016 om 17:12

    Ziet er goed uit, maar modern zal zo’n vierkant hok nooit worden..

    Login om te reageren
  4. lekbak zegt

    9 juli 2016 om 17:14

    Blijf toch af van die oude G’s, neem dan zo’n nieuw fabrieksaf verkracht ding. Het simpele interieur is juist een van de pluspunten aan een oude. Degelijk spul allemaal…

    Login om te reageren
  5. rolov zegt

    9 juli 2016 om 17:23

    Dat Oostblok fotoshoppen blijft mij altijd verbazen.

    Login om te reageren
    • freezzr zegt

      9 juli 2016 om 19:30

      @rolov: idd geen gezicht. Overal raar scherp/onscherp, lelijke flares erin gezet, zou dit op een iPhone zijn gedaan?

      Login om te reageren
  6. reistje zegt

    9 juli 2016 om 17:25

    Vind de drie deurs meestal niks maar zo ziet hij er erg gaaf uit!

    Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    9 juli 2016 om 17:36

    Kost dat eigenlijk?

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      9 juli 2016 om 18:02

      @pomoek: als je em zakelijk als oldtimer/youngtimer rijdt waarschijnlijk niet zo heel veel.

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        10 juli 2016 om 00:56

        @janjansen: Valt best tegen als je ziet wat zo’n oud beestje nog kost.

        Login om te reageren
  8. dracae zegt

    9 juli 2016 om 17:49

    Ik wil ‘m wel. Ga er wel van uit dat er naast andere ophanging ook betere remmen in zitten overigens.

    Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    9 juli 2016 om 18:03

    Hmmm als je oude interieur het 30 jaar heeft volgehouden, en verwacht je dat je nieuwe interieur dat ook kan. En ik vermoed dat dit nieuwe interieur die verwachtingen niet zal kunnen waarmaken…

    Login om te reageren
  10. granlusso zegt

    9 juli 2016 om 18:18

    Weet iemand wat dit kost? Wel oprecht geïnteresseerd!

    Login om te reageren
  11. sr20det zegt

    9 juli 2016 om 18:29

    Carbon in een auto uit 1800.. wat een Bullshit

    Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    9 juli 2016 om 18:31

    Leuk, maar niet meer dan dat. Het zou mooier geweest zijn als het interieur óf bij het oude gelaten was, óf compleet over the top luxe uitgevoerd zou zijn. Én dan bij voorkeur door Italiaanse ambachtslieden die als geen ander de kunst van het leer verwerken onder de knie hebben.

    Maar wat mij betreft is zo’n G nog het mooist in originele staat. Met het kunststof met ingedrukt patroon dat eigenlijk net zo lelijk is als vroeger die Samsonite zakenkoffers, lekker zoals het is.

    Die schakelaars zijn trouwens geweldig. Die vind je in allerlei Mercedes producten uit die tijd terug. Van personenauto, vrachtauto tot MB-trac. Degelijk moest het zijn. Die knopjes zijn na veertig jaar nog niet versleten of afgebladderd. Das Beste oder Nichts zat toen nog diep in de bedrijfscultuur.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    9 juli 2016 om 18:34

    Jammer dat de bovenste helft van de rugleuning ook zo druk gestikt is. Dat gewoon egaal laten had het rustiger gemaakt. Het stuur is overigens van een latere Mercedes, en dan weer aangepast.

    Login om te reageren
  14. kenwood zegt

    9 juli 2016 om 19:57

    Mooi geworden oud hoef niet lelijk te zijn

    Login om te reageren
  15. michaelb zegt

    9 juli 2016 om 20:32

    Fresh? Nog steeds een duplosteen

    Login om te reageren
  16. ffreak zegt

    9 juli 2016 om 21:48

    Best gaaf, geen mansory kermis apparaat tenminste!

    Login om te reageren
  17. Design_Driven zegt

    9 juli 2016 om 22:37

    Heel tof. Daar zou ik mijn Disco wel op inruilen.

    Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    10 juli 2016 om 09:11

    En wat kost dit geintje?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North