• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klassieker: Ferrari 348

Auteur: Dizono, gepost 9 juli 2016 om 19:00 – 64 Reacties

Afbeelding Klassieker: Ferrari 348Afbeelding Klassieker: Ferrari 348Afbeelding Klassieker: Ferrari 348Afbeelding Klassieker: Ferrari 348Afbeelding Klassieker: Ferrari 348Afbeelding Klassieker: Ferrari 348Afbeelding Klassieker: Ferrari 348Afbeelding Klassieker: Ferrari 348

Ferrari 348 tb
Smeuige V8, fantastische sound en een heerlijke dikke kont. En toch komt die 348 maar moeilijk uit het verdomhoekje. Onterecht en wel hierom.

Door velen verguisd als een net-niet Ferrari en altijd maar in de schaduw van haar bloedmooie opvolger, de F355. Of was het een facelift? De F355 is namelijk voor een groot deel gelijk aan deze 348. Hoewel het origineel tegenwoordig weinig populair lijkt, was ze bij haar introductie in 1989 een ware sensatie. Modern, snel en bloedmooi. Men had de F355 immers nog niet gezien.

De 348 nam duidelijk afstand van de 308 uit 1975 en diens doorontwikkeling, de 328. Weg waren de NACA-sleuven in de flanken, deze maakten plaats voor de egg slicers die ook de Testarossa legendarisch maakten. Deze zitten er niet voor niets, de oliekoelers en radiateurs zijn achter de portieren geplaatst, die om die reden ook behoorlijk dik zijn. Dat loeihete olie en koelvloeistof niet langer onder het passagierscompartiment hoeven te stromen, betekent overigens ook dat de airco wat minder hard hoeft te werken en er voorin opeens ruimte is voor een heuse tassenset. En een gereedschapsset, het blijft een Italiaanse auto.

Ferrari 348
In dit kleimodel uit 1980 zijn de 348-lijnen al goed te herkennen.

Al in 1980 wordt begonnen met de ontwikkeling van deze instapper, die de 308/328 moet vervangen. Zoals de naam al doet vermoeden, gaat er achterin de Ferrari een 3.4-liter V8 schuil. Hoewel twee Bosch Motoronic ECU’s de achtcilinder helpen zijn 300 pk’s te produceren, is er behalve ABS geen enkel elektronisch vangnet aanwezig. Gelukkig is de 348 volgens de pers een van de best sturende auto’s van zijn tijd, daarbij geholpen door het niet aanwezig zijn van stuurbekrachtiging. Negatieve commentaren zijn er ook. Volgens een vooraanstaand Engels tijdschrift schakelt de manuele vijfbak van de 348 als die van een vrachtwagen en stap je na enkele uren uit als een gebroken man (m/v) door de matige stoelen. Luca Di Montezemolo koopt in 1990 een 348 en als hij een jaar later algemeen directeur wordt bij Ferrari, kan hij zijn ingenieurs niet genoeg op het hart drukken om van de F355 een betere auto te maken.

Aanvankelijk is de 348 leverbaar in een tweetal uitvoeringen, de tb (Trasversale Berlinetta) en de ts, een targa-uitvoering. In 1993 komt daar de 348 Spider bij. Vrijwel tegelijkertijd krijgen de tb en ts een facelift, waarbij de volledige motorkap en het onderste plaatwerk voortaan in carrosseriekleur gespoten is. Ook heten de auto’s voortaan weer GTB en GTS en krijgt de V8 een update naar 312 (VS) of 320 pk (EU). Dit blok deed overigens al in 1992 zijn intrede op de 348 Serie Speciale.

Ferrari 348

Deze gelimiteerde run van 100 auto’s liepen feitelijk voor op de facelift van 1993, met het krachtigere blok en meegespoten carrosseriedelen. Verder gaan de achterlichten niet langer schuil achter een raster en is het interieur rijkelijk voorzien van leer en een setje carbon kuipstoelen uit de Ferrari F40. De Serie Speciale was er zowel als tb als ts, maar bleef helaas voorbehouden aan de Verenigde Staten.

De tijd is behoorlijk vriendelijk geweest voor de 348. Daar waar de Testarossa met zijn scherpe lijnen bijna klassiek oogt, oogt de vijf jaar jongere instapper als uit een ander tijdperk. Haar simpele lijnenspel lijkt de tijd zelfs beter te dragen dan de wat rondere jaren ’90-vormen van de F355. Dat gaan collega @mauritsh en @casperh niet met mij eens zijn, zij noemden de F355 beiden de mooiste Ferrari ooit, maar voor mij is het duidelijk. Ja, als ik mocht kiezen tussen de F355 en deze 348, dan werd het die laatste. In Blu Chiaro.

Ook interessant!

  • Ferrari F355 Berlinetta
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Koenig F48
    Koenig F48 is de coolste occasion van vandaag

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

348, 348-tb, Ferrari, Klassiekers

Vorig bericht: « Geen moderne G-klasse nodig dankzij Carbon Motors
Volgend bericht: Dit is de logste Lotus van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. MaartenD zegt

    9 juli 2016 om 19:08

    “Door velen verguisd als een net-niet Ferrari”, wie is velen? want dit is nieuws voor mij. Bij de 308gt4, Dino en Mondial serie heb ik dit gehoord maar nog nooit bij de 348. Feit is wel dat de F355 er velen malen mooier uitziet. Wel bijzonder spijtig dat zowel de 348 als 355 veel onderhoudsgevoeliger zijn en de minder aantrekkelijke opvolger de 360 Modena…

    Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      9 juli 2016 om 19:18

      @maarten020: de 360 is een schoonheid net zoals de 430.

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        9 juli 2016 om 19:22

        @thefmanl: iets met smaak en verschillen…ik vind de F355 de laatste mooie Ferrari, 360 modena & f430 vind ik 3x niks. De 458 italia vind ik dan wel weer mooier..

        Login om te reageren
        • thefmanl zegt

          9 juli 2016 om 21:11

          @maarten020: dat terwijl ik juist zelf de 458 echt afschuwelijk vind. Maar he smaken verschillen

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            9 juli 2016 om 23:15

            @thefmanl: de vormgeving van deze Ferrari’s rijpt met de tijd ;)

            Login om te reageren
          • nicolasr zegt

            10 juli 2016 om 00:34

            @thefmanl: ik reed vanmiddag toevallig achter een 458 op de snelweg. En na hem een tijdje van achteren te hebben bekeken, concludeerde ik wat ik eigenlijk al wist. Ik vind hem niet mooi. Wel ontzettend vet en indrukwekkend en ik zou er dolgraag 1 hebben, maar niet mooi. Schuin van voren vind ik het uiterlijk wel tot zijn recht komen, maar verder vind ik hem dus niet mooi.

            Dat heb ik met de 348 en de 355 niet. Die vind in allebei schitterend, van welke hoek je ze ook bekijkt. Ik heb ook ooit serieus overwogen om een 348 te kopen, maar de running costs hielden me tegen. Aanschaf is 1, maar wat is het godsgruwelijk duur om zo’n ding überhaupt rijdend te houden. Dat kon (en kan) ik gewoon niet betalen. Hoe graag ik het ook zou willen.

            Login om te reageren
            • bigfun zegt

              10 juli 2016 om 09:17

              @nicolasr: onzin want heb er jaren 1 gehad!
              Bij 2000km per jaar heb je 1000€ per jaar aan kosten
              500€ verzekering en swinters wgb schorsen

              Rijdt wel als een dweil

              Login om te reageren
        • sr20det zegt

          9 juli 2016 om 22:34

          @maarten020: 430 vind ik dan weer helemaal niks, behalve de scuderia, die vind ik gaaf! Vraag me niet waarom

          Login om te reageren
          • MaartenD zegt

            9 juli 2016 om 23:37

            @sr20det: waarom? ;-)

            Login om te reageren
      • caspart zegt

        9 juli 2016 om 21:04

        @thefmanl: idd 360 is de ultieme ontwikkeling hiervan. Zowel qua techniek, onderhoud en design. prachtige lijnen zo’n 360 laat staan de CS!

        Login om te reageren
        • bas2014 zegt

          9 juli 2016 om 21:36

          @caspart: als ik ooit in de fortuinlijke situatie mag zijn om deze keuze te maken wist ik het wel, zonder twijfel een 360! Minder onderhoud, sublieme lijnen en prachtig hoogtoerige V8. Ze stijgen inmiddels ook als een malle qua waarde!!

          Login om te reageren
    • baap zegt

      10 juli 2016 om 07:32

      @maarten020: ‘Feit is wel dat de F355 er velen malen mooier uitziet’? Nee.. de 348 is knapper. Dus feitelijk heb je ongelijk.

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        10 juli 2016 om 15:46

        @baap: ook ik vind de 348 mooier dan de 355

        Login om te reageren
  2. perry_snijders zegt

    9 juli 2016 om 19:13

    Een vroege 348tb graag, met die zwarte rand. En ik haat mezelf omdat ik er (nog) nooit mee gereden heb!

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      9 juli 2016 om 22:36

      @perry_snijders: ik wel ooit. Volgens mij staat hij op m’n avatar. Wel gaaf hoor.

      Login om te reageren
      • perry_snijders zegt

        9 juli 2016 om 22:41

        @kvgorp: Kan ik me voorstellen ;-)
        Eigenlijk heb ik sowieso teleurstellend weinig Ferrari’s gereden. En for the record: wie z’n F40, 288 GTO of 250 GTO uit wil lenen mag altijd bellen. Dus.

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    9 juli 2016 om 19:14

    Heb het altijd een fraai ding gevonden maar mooier dan de F355? Twijfel, twijfel.. Ik denk dat ik de F355 net wat ‘cleaner’ vind.

    Maar ik ben erg tevreden met een Targa in het Blu Chiaro.

    Login om te reageren
  4. aadnus zegt

    9 juli 2016 om 19:18

    Het veelvuldig gebruik van superlatieven moet deze Ferrari beter en mooier doen voorkomen dan hij werkelijk is.

    Login om te reageren
  5. peug206 zegt

    9 juli 2016 om 19:29

    Ooit eens mogen meerijden in een targa, wat een ervaring met het dak open! Ook al zijn het maar ongeveer 300 paardjes, het zijn vurige raspaarden, en dat is te horen! My god wat een geluid zat er in die auto. En dan dat om je heen gegoten interieur, met die brullende motor die door het schot tegen je stoel staan te trappelen van ongeduld om een paar achterbanden op te vreten! Het was een eer om met zulk een auto een ritje te mogen maken!

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    9 juli 2016 om 19:40

    De opvolger is inderdaad zoveel mooier dat we deze zijn vergeten…

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    9 juli 2016 om 19:43

    Nog steeds een geweldig cool ding. Zo heerlijk jaren ’80.

    Vooral de Targa, maar ook de coupé en de Spider mogen er zijn. Liefst rood, weinig origineel, maar het staat gewoon bijzonder mooi. Én als het even kan met geel koplampglas, mooier dan welke led- of xenonverlichting dan ook.

    Het interieur van de 348 is trouwens ook een feest voor het oog met het dashboard dat doorloopt in de deurpanelen, het fraaie leer, en het mooie instrumentarium. Op en top Italiaans.

    Login om te reageren
  8. PeugeotGTI zegt

    9 juli 2016 om 20:48

    Volgens mij is dit er nog eentje waarbij de motor eruit moet voor groot onderhoud. De rijervaring schijnt nogal retro te zijn, teleurstellend zelfs.

    Login om te reageren
  9. mynameisjeroen zegt

    9 juli 2016 om 20:57

    Deze auto ligt echt heerlijk op het netvlies. Niet te geloven dat hij uit de eighties komt, vergeleken met veel andere auto’s uit die tijd. Hij lijkt (zeker het exterieur) veel moderner. Formaat en vermogen zijn ook perfect wat mij betreft.

    Login om te reageren
  10. alfablog zegt

    9 juli 2016 om 21:08

    Ferrari blijft magisch. Niet omdat ze het snelste zijn, maar omdat ze iets mythisch hebben en houden bij mij. Laatst een 430 in mn spiegel. En ik moest erkennen dat het WEL een mooie auto is. Ook al is de gangbare mening dat de 360 en 430 de mindere modellen zijn. Zulke simpele zuivere lijnen op dat front, een plaatje.

    348 of 355? De 355.

    Login om te reageren
  11. jagftype zegt

    9 juli 2016 om 21:12

    Gaaf stuk over een hele gave Ferrari! Ooit mogen meerijden met een 348, al een sensatie opzich. Later ooit een uur gereden met een 360, damn dat is toch wel echt kippenvel en de ultieme NA Ferrari V8 voor mij, de laatste zonder allerlei poespas!

    Login om te reageren
    • geoffreygt zegt

      9 juli 2016 om 22:08

      Idd, ik heb dezelfde ervaring, heb via mijn werk(detailing) in 348 en 360 mogen rijden. De 348 is absoluut gaaf, maar de 360 is bloedstollend!@jagftype:

      Login om te reageren
  12. gash zegt

    9 juli 2016 om 21:13

    Een witte 348 spider (of targa) svp, die past prima bij mn Wayfarer en pastelkleurig pak.

    Login om te reageren
  13. berrybentley zegt

    9 juli 2016 om 21:20

    Ferrari sowieso mytisch! Ben in de markt voor een speeltje en onlangs proef gereden in een 348. Ontzettend gaaf, maar daarna eens proefgereden in een nardo zwarte 360 aangezien beide modellen inmiddels in dezelfde prijsrange zitten. Een 360 is echt de ultieme pure mid v8 moet ik zeggen, manmanman wat een ervaring en design!

    Login om te reageren
  14. ffreak zegt

    9 juli 2016 om 21:42

    348 heel gaaf, maar 360(CS) please!!!

    Login om te reageren
  15. hansiepie zegt

    9 juli 2016 om 21:56

    Voor mij blijft van alle Ferrari V8’en toch de 360 de ultieme droom. De lijnen, techniek en analoog.

    Login om te reageren
  16. robbie123 zegt

    9 juli 2016 om 22:07

    Een Pipo Ferrari! Onbetrouwbare techniek, corrosie gevoelig, slechte remmen, electrische problemen te over en niet snel. En ik kan het weten: ik heb er drie gehad. En een beetje snelle Golf rijdt zo’n 438 helemaal huilie-huilie!

    Login om te reageren
    • geoffreygt zegt

      9 juli 2016 om 22:12

      @robbie123: houd jij het lekker bij een golf dan, uit hetzelfde bouwjaar en niet met ruige tuning verhalen aankomen.

      Login om te reageren
      • stefanham zegt

        9 juli 2016 om 22:24

        @geoffreygt: haha maar hij kan het weten hè! 3 x een heuse 438 gehad zelfs nadat hij afgetroefd is door een ’89er golfje!!

        Login om te reageren
      • robbie123 zegt

        10 juli 2016 om 05:06

        @geoffreygt: jij hebt zeker een 348?

        Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 juli 2016 om 06:09

      @robbie123: intressant wat je noemt van nadelen, vind het raar dat niemand anders de (on)betrouwbaarheid aanhaalt.
      Maar die 438 doet je geloofwaardigheid geen goed… Ik heb ook drie F4ø’s gehad hoor: een die-cast, een Tamiya die je zelf moest verven en eentje radiogestuurd…

      Login om te reageren
    • bigfun zegt

      10 juli 2016 om 09:24

      @robbie123: nou dan heb je een barrel gehad!
      Heb er tien jaar 1 gehad en nooit problemen

      Niet heel snel klopt en het rijdt werkelijk als een dweil !

      Login om te reageren
    • hans75 zegt

      10 juli 2016 om 10:15

      @robbie123: een ezel stoot zich niet drie keer aan dezelfde steen…. als ze dan zo slecht was… waarom dan drie keer een 348? of waren het alle drie Bburago’s?

      Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    9 juli 2016 om 22:17

    Zeer lekkere ‘vintage’ Arie! Doe er maar 1. Maakt niet uit welke kleur

    Login om te reageren
  18. Rob zegt

    9 juli 2016 om 22:21

    Een Lotus Esprit is chiquer.
    Een Venturi MVS is mooier en chiquer.
    Een Corvette C4 Callaway is stoerder.
    Een Porsche 928 is interessanter vormgegeven.
    Een Dodge Viper is extremer.
    Een TVR Griffith is 400kg lichter.

    Nee, ik heb eigenlijk weinig met dit model Ferrari…..
    (oke, het carbriootje lijkt me wel geinig voor een keertje)

    Login om te reageren
    • stefanham zegt

      9 juli 2016 om 22:31

      onzinlijst, Ferrari boven alles, gelukkig uit zich dat in de huidige waarde en waardering.

      Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      9 juli 2016 om 23:46

      @Rob:

      Een Lotus Esprit heeft nog minder pk’s en is alleen geschikt als je dwerg bent…
      Een Venturi MVS is slechts een zielig aftreksel…
      Een Corvette C4 Callaway is alleen leuk als je in de US woont en lange rechte wegen hebt, in Europa rijd je er alleen mee voor lul…
      Een Porsche 928 is interessanter vormgegeven en hopeloos gefaald…
      Een Dodge Viper is nog meer plastic dan een doos LEGO…
      Een TVR Griffith is 300kg lichter en zo mogelijk nog onbetrouwbaarder…

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        10 juli 2016 om 00:34

        @maarten020:
        Achja, over het algemeen vind ik alles uit deze periode brol…

        Login om te reageren
    • robbie123 zegt

      10 juli 2016 om 05:08

      @Rob: 100 % gelijk heb je. De 348 is een hok waar Ferrari zelf zich voor schaamt…

      Login om te reageren
  19. dutchcorvette zegt

    9 juli 2016 om 22:39

    Pure porno

    Login om te reageren
  20. thomasthomas zegt

    9 juli 2016 om 22:49

    Weet nog wel dat ie uitkwam, erg mooi toendertijd. Ik vind ze alleen wat weinig pk hebben in de huidige tijd.

    Login om te reageren
    • stefanham zegt

      9 juli 2016 om 23:00

      @thomasthomas: dat is dus een kromme redenering. 300pk in die tijd was wel subliem.

      Login om te reageren
  21. caspart zegt

    9 juli 2016 om 23:03

    Psies, iets met appels en peren.

    Login om te reageren
  22. davelepeef zegt

    9 juli 2016 om 23:19

    Vind de kont van dit ding nog altijd heerlijk dik ogen. Door de brede achterlichten optisch misschien nog vetter dan de 512TR :P

    Login om te reageren
  23. tocae zegt

    9 juli 2016 om 23:49

    M’n buurman van een aantal huizen verder heeft 2 auto’s waaronder een 348 tb, helaas komt die zelden uit de garage. Het is hem echter vergeven aangezien zijn andere auto, zijn daily nota bene, een rode 964 turbo is. Beiden een plezier om voorbij te zien en (vooral) horen rijden.
    Indien ik moet kiezen tussen een 348 en F355 wordt het toch een F355, die benadert automobiele perfectie in mijn ogen.

    Login om te reageren
  24. cossie300 zegt

    10 juli 2016 om 00:00

    Wat kosten die dingen tegenwoordig ? Iemand een idee ?

    Login om te reageren
    • gash zegt

      10 juli 2016 om 00:55

      @cossie300:

      Geen flauw idee…
      https://www.autoscout24.com/results?atype=C&mmvmk0=27&mmvmd0=1726&ustate=N%2CU&ipc=home%3Asearchbox&ipl=button&zipr=200

      Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      10 juli 2016 om 01:37

      @cossie300: nee geen idee… hmm hoe zoek je zoiets op… damn bestond er maar iets als een zoekmachine… eentje waarbij je op het model kan filteren. Ik hoop dat ze iets snel gaan uitvinden en dat je vraag beantwoord gaat worden… succes.

      Login om te reageren
      • cossie300 zegt

        10 juli 2016 om 13:05

        @maferick74: bedankt , ik was te lui om zelf even te kijken …

        Login om te reageren
  25. Forza zegt

    10 juli 2016 om 00:55

    Heerlijk sturende auto. Is nog ouderwets hard werken in tegenstelling tot de opvolger. Een F355 is echt makkelijker in de omgang. Maar een 348 geeft zoveel meer loon naar werken. Ik zou het wel weten!

    Login om te reageren
  26. dymf zegt

    10 juli 2016 om 06:17

    Ik had deze Ferrari als r/c-auto. En dan mocht ik van me zussen als trouwauto van Ken en Barbie een rondje door de kamer rijden. Helaas is deze auto gesneuveld omdat mijn zus hem van de trap reed ?

    Mis hem nog steeds ?

    Login om te reageren
  27. rob5nismo zegt

    10 juli 2016 om 08:13

    De targa uitvoering vind ik wel iets hebben

    Login om te reageren
  28. pinut187 zegt

    10 juli 2016 om 09:06

    Doe mij maar een Targa dan.

    Login om te reageren
  29. kwatkam zegt

    10 juli 2016 om 09:28

    Nee nee en nog eens nee, geflopt doordat de NSX uitkwam. Een van de “goedkopere” Ferrari’s op de markt, maar boy oh boy ga je leeglopen op deze auto (en elke andere oudere Ferrari). Ga eens googlen naar onderhoud en zwakke punten van deze auto. Ongelooflijk, zefs de koppeling is extreem gecompliceerd en de motor heeft maar 1 heeeel erg lange riem die behalve de assen in de kop ook een zwakke waterpomp moet laten draaien. Motor moet eruit om deze riem te vervangen (en dat moet geregeld). Kost duizenden euro’s aan manuren. Volgens mij zijn antieke Ferrari’s daarom zo duur. Die auto’s zijn zo simpel dat ze eigenlijk heel erg betrouwbaar zijn. Maar wil je geld voor zo’n auto uitgeven, verdubbel dan dat bedrag als reserve voor reparaties.

    Login om te reageren
    • bigfun zegt

      10 juli 2016 om 09:30

      @kwatkam: de 348 rijdt als een dweil

      Met bandenprofiel verschil voor en achter wordt hij zelfs gevaarlijk

      Login om te reageren
      • kwatkam zegt

        10 juli 2016 om 11:07

        @bigfun: Ook dat nog. Het zijn gewoon ontzettend slechte auto’s die enorm worden gehyped. Zelfs de 360 is een wrak van een auto, maar weinigen durven dat voor de camera te zeggen. Onvoorstelbaar wat er mis is met deze auto’s en dan maar blijven afgeven op Engelse auto’s. Ik heb altijd een Engelse auto gehad, maar nog nooit problemen gehad als bijv. ventilatieopeningen die uit het dashboard springen, plastic knoppen die kleverig worden of motorsteunen die na 5000km helemaal verpulverd zijn door de vibraties.

        Login om te reageren
  30. autodrome zegt

    10 juli 2016 om 10:22

    Ik kan alleen maar zo goed op het toilet ‘kleien’

    Login om te reageren
  31. autodrome zegt

    10 juli 2016 om 10:23

    Tijdloos ontwerp …

    Login om te reageren
  32. john4545 zegt

    10 juli 2016 om 13:15

    Jongens, ik dacht dat we het eens waren dat er vele mooie Ferraris zijn, maar de echte nummer 1 ever de 308 gto is?

    Login om te reageren
  33. sfv82 zegt

    10 juli 2016 om 22:11

    Ik heb er vorig jaar met één gereden.
    Heerlijke auto. Fijne hoogtoerige v8 ,mooie precise besturing.
    Maar wat me het meest imponeerde was fantastische versnellingsbak.
    Het is een auto die ook nog plezier geeft als je 50 km per uur rijdt.
    Zwaar onderschatte auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North