• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geile shit! Lada Priora WTCC

Auteur: robbie, gepost 30 juni 2009 om 15:08 – 46 Reacties

Lada Priora WTCC


Hallo, hier eventjes een update van de Lada WTCC fanclub. Zoals jullie misschien wel weten maakt Lada sinds vorig jaar het WTCC onveilig met de 110 WTCC. Met onder andere Nederlander Jaap van Lagen achter het stuur. En om de BMWtjes en Leonnetjes van deze wereld nog beter de baas te kunnen zal er vanaf komend weekend geraced gaan worden met een nieuwe auto.

Want in Porto zal namelijk de gloednieuwe Priora WTCC zijn debuut maken met BTCC veteraan James Thompson achter het stuur. Jaap van Lagen en Kirill Ladygin zullen nog in de oude 110 aan de start verschijnen en pas over 2 races (Oschersleben) de beschikking krijgen over een Priora.

Overigens is de Priora geen compleet nieuw model. Het is feitelijk een sterk gefacelifte versie van de 110. Onder de motorkap ligt een 2 liter blok dat zijn roots nog heeft liggen bij Opel/GM. (via: jaapvanlagen.nl & gpupdate.net)

Lada Priora WTCC

PS Wist je trouwens dat de Priora er ook als station is?

Ook interessant!

  • nieuwe Lada Niva Bronto
    Nieuwe Lada Niva Bronto is échte Niva
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Lada, priora, Racing, wtcc

Vorig bericht: « Citroën bouwt 6 stuks GTbyCitroen, prijs: 1,3 miljoen euro
Volgend bericht: Hoeveel iQ heeft de politie? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    30 juni 2009 om 15:11

    wens ze alle suc6. dit is een leuke aanvulling. bovendien is de C20XE (2 liter blok) van GM/Opel oerbetrouwbaar.

    Login om te reageren
  2. Ronhetkanon zegt

    30 juni 2009 om 15:11

    Heftige bak.

    Login om te reageren
  3. tramontana zegt

    30 juni 2009 om 15:12

    het had slechter gekunt hij oogt wel om serieus genomen teworden maar of dat in de praktijk zo is zien we nog wel

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    30 juni 2009 om 15:13

    wat een onwijze pornobak :o Meer lada w00t!

    Login om te reageren
  5. jip_pino zegt

    30 juni 2009 om 15:16

    Ik vind de velgen best mooi. Daar houdt het voor mij ook wel op.

    Login om te reageren
  6. Kuukske zegt

    30 juni 2009 om 15:29

    Uiterlijk blijft belangrijk, maar hier wordt ik toch niet opgewonden van…

    Login om te reageren
  7. Teo zegt

    30 juni 2009 om 15:33

    Best wel dapper moet ik zeggen…:)

    Login om te reageren
  8. Peter zegt

    30 juni 2009 om 15:35

    Nice wheels :)

    Login om te reageren
  9. Merry zegt

    30 juni 2009 om 15:38

    Maar dan ligt er eigenlijk het zelfde 2.0 blokkie in als van de chevy’s die daar ook rijden toch?
    Dat is ook het bekende 2.0 opel/GM blok.

    Login om te reageren
  10. Rouge zegt

    30 juni 2009 om 15:38

    Vind de concurentie er beter uitzien!

    Login om te reageren
  11. Larrs zegt

    30 juni 2009 om 15:50

    Beetje Subaru Impreza achtig. Niet slecht. :)

    Nu nog winnen.

    Login om te reageren
  12. Laue zegt

    30 juni 2009 om 15:55

    @ Merry

    volgens mij heeft chevy de nieuwe types ecotech blokken van opel.

    de oudere C20XE blokken komen uit de manta/kadett/astra GSI & calibera

    Login om te reageren
  13. Stefan-Venema zegt

    30 juni 2009 om 16:00

    Vette wielen :P

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    30 juni 2009 om 16:03

    @Laue, volgens mij ligt in de Cruze nog steeds het C20XE blok. In elk geval in het WTCC. In de straatversies wordt die motor voor zover ik weet niet gebruikt. Volgend jaar komen er waarschijnlijk compleet nieuwe motorregelementen voor het WTCC en daarom mocht Chevrolet de oude motor nog een jaartje gebruiken.

    Login om te reageren
  15. floryn zegt

    30 juni 2009 om 16:07

    woot idd wat een mooi bakkie. Die velgen zijn trouwens echt heel lekker. Iemand een idee wie die geleverd heeft? Ik hou wel van die underdog merken die in de motorsport winnen van BMW’s en dergelijke

    Login om te reageren
  16. Svensson zegt

    30 juni 2009 om 16:18

    Die C20XE blokken zijn erg goed wat betreft mogelijkheden qua tuning.. Net zoals de Ford Duratec blokken tegenwoordig. Er is N/A een goeie 300pk uit te halen, wat dan ook regelmatig gebeurt in de racerij.

    Hier een interessant artikel erover:
    http://www.sbdev.co.uk/History_files/History_EngineTechVauxhallXE.htm

    Login om te reageren
  17. Freewarefreak zegt

    30 juni 2009 om 16:26

    Gave wielen! Wel grappig als je verschil ziet met een standaard Priora als je op die link klikt van de stationwagon. Wat een verlagings en verdikkingskitje met een paar frisse kleurtjes al niet kan doen voor het uiterlijk.

    Login om te reageren
  18. Merry zegt

    30 juni 2009 om 16:28

    Robbie wat gaan die regels worden?of is dat nog niet bekend?
    Ik dacht namelijk dat ook de Benzine motoren een turbo mochten hebben en dat dus de diesels en benzine motoren de zelfde druk en in/uitlaten mochten hebben.
    Dat zou pas wat zijn lekker 350PK of meer uit die blokken persen op die straten circuits!

    Login om te reageren
  19. robbie zegt

    30 juni 2009 om 16:39

    @Merry, dat weet ik (helaas) niet precies. Maar heb er een tijdje iets over gelezen, de details herinner ik me niet meer precies.

    Login om te reageren
  20. Simpson zegt

    30 juni 2009 om 16:49

    beetje terug naar wat de impreza was, een relatief goedkoop wagentje met een dikke motor. (de 4WD en rallyprestaties even terzijde)

    Ik meende al dat ik afgelopen weekeinde dit ding voorbij zag komen toen ik zapte tussen de flavorwave turbo en RTL-GP.

    Gelukkig heb ik de hele aflevering van de flavorwave uit kunnen kijken

    Login om te reageren
  21. Mao zegt

    30 juni 2009 om 16:50

    @ Merry

    Lees net dat ze een standaard motor invoeren voor 2011, een 1,6 turbo blok.
    Weer een geweldige oplossing van de Fia, eerst diesels toelaten, dan raar vinden dat ze het niet eens worden over de verschillen tussen de benzine en diesels en dan maar een standaard motor gaan gebruiken. Maak dan een aparte klasse voor de diesels, misschien ook iets voor le mans ? of schaf die diesels weer af.

    http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/wtcc/home/)/sport/rtl_gp/components/wtcc/nieuws/2009/06_juni/25/articles/090625_wtcc_motoren.xml

    Login om te reageren
  22. Gummen zegt

    30 juni 2009 om 16:53

    vanaf 2011 moeten alle merken dezelfde 1.6 turbo benzine motor gebruiken. Yokohama zal bandenleverancier voor alle wagens worden. Tot 2011 kunnen deelnemers huidige motoren blijven gebruiken

    Login om te reageren
  23. HUMMFREAK zegt

    30 juni 2009 om 16:54

    @Laue, waar staat dat dan?

    Login om te reageren
  24. spirit_of_ecstasy zegt

    30 juni 2009 om 16:54

    whaa!! 1 zetel!! straks beginnen ze nog met die japanse bentleyfakers

    Login om te reageren
  25. WieAndersDasAuto zegt

    30 juni 2009 om 17:11

    Ik ben benieuwd hoe Lada gaat presteren. Hij hoeft niet per se moeders mooiste te zijn, hij moet juist BMW voor schut zetten ;)

    Login om te reageren
  26. rallydriver zegt

    30 juni 2009 om 17:30

    Niet gek voor een Lada..!!

    Login om te reageren
  27. Machoman zegt

    30 juni 2009 om 17:41

    Lijkt nog steeds heel erg op de 110 als je niet naar de lichtunits kijkt. En dat 2 literblok werd geloof ik ook al een aantal races in de 110 gebruikt. Daarvoor hadden ze nog een motor uit een Kadett ofzo

    Login om te reageren
  28. S(wift)ubaru power zegt

    30 juni 2009 om 17:55

    Als je vlug over die onderste foto kijk zie ik er het neusje van de suzuki swift in. Leuke wagen :D

    Login om te reageren
  29. robbie zegt

    30 juni 2009 om 17:55

    @Machoman, dat is ook niet zo vreemd. Want het is namelijk een sterk gefacelifte versie van de 110 (zoals ik ook schrijf). En ze gebruiken nog steeds die motor uit de Kadett hoor ;) Het blok is alleen verder ontwikkeld zodat er iets meer vermogen uit komt.

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    30 juni 2009 om 18:06

    De Priora is dus een ge-update 110. Dus de Priora WTCC is ook slechts een ge-update 110 WTCC. Behalve het uiterlijk schiet Lada dus eigenlijk weinig op…

    Login om te reageren
  31. Svensson zegt

    30 juni 2009 om 18:13

    Die turbo-downsizing nonsense begint me langzamerhand echt de keel uit te hangen. Dat ze het in straatauto’s gebruiken kan ik nog begrijpen.. -lekker zuinige blokken met flinke trekkracht onderin- maar uit de racerij moeten ze wegblijven. Touring Cars moeten brullen als een idioot. Veeel toeren, grommend aanzuiggebrul, snerpende uitlaten.. dát willen we horen! Niet die gedempt zoemende turboblokjes. En dan ook nog standaardmotoren.. wat is daar nou weer de lol van? De FIA maakt de autosport echt kapot.

    Oké beetje overdreven stukje misschien, maar over een jaar of 25, als iedereen elektrisch rijdt, gaan we die brute sound nog missen. Gelukkig hebben we de Youtube filmpjes dan nog…

    Login om te reageren
  32. robbie zegt

    30 juni 2009 om 18:17

    @Citrofiel, onderhuids zal er (waarschijnlijk) echt wel het nodige aangepast zijn. Als het alleen maar om de ‘vorm’ ging dan hadden alledrie de coureurs wel gelijk een nieuwe Priora gekregen ;)

    In elk geval is de Priora “iets” aerodynamischer gevormd dan de baksteen vorm van de 110.

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    30 juni 2009 om 18:28

    @ Robbie; Maar daarvoor had het uiterlijk niet veranderd hoeven worden aangezien de basis hetzelfde is, dus vind ik het maar een slappe update. En het doet me denken aan de ‘vernieuwing’ van de Mondeo in de BRL.

    :roll:

    Login om te reageren
  34. robbie zegt

    30 juni 2009 om 19:33

    @Citrofiel, ik denk niet dat je een WTCC auto kan vergelijken met een silhouet racer zoals de BRL auto’s.

    Login om te reageren
  35. Gregorius zegt

    30 juni 2009 om 20:13

    een standaard motor in 2011. Nou is het al niet heel erg interessant met 2 merken die er echt toe doen + 1 die leuk meedoet (Chevrolet Korea). Maar je hebt dus kans dat BMW / VAG zegt: standaard motor, we bouwen onze eigen motor of dikke doei! Als 1 van de 2 weggaat, is het eigenlijk over. We zullen zien.

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    30 juni 2009 om 20:40

    @ robbie; Natuurlijk kan dat niet, ik zei alleen dat het me eraan doet denken: Wat slappe uiterlijke aanpassingen om de auto moderner te maken, maar ondertussen nog steeds een oude basis hebbende. Jij bent wel echt een Lada-fan zeg… Ook lid van de club? :P

    Login om te reageren
  37. robbie zegt

    30 juni 2009 om 21:21

    @Citrofiel, natuurlijk ben ik lid van de Lada club :D

    Login om te reageren
  38. gogogomagazine.com zegt

    30 juni 2009 om 22:31

    Waarom krijgt die gare Thompson nou meteen weer de nieuwe Priora? Van Lagen niet, terwijl hij al een jaar prima resultaten behaald met de oude Lada.

    Login om te reageren
  39. Wouter zegt

    30 juni 2009 om 23:21

    Rijdt ie op Vodka?

    Login om te reageren
  40. BmwMPower zegt

    30 juni 2009 om 23:32

    Heftig!
    Als die de weg opmocht, had ik ‘em gekocht!

    Login om te reageren
  41. Vas zegt

    1 juli 2009 om 09:27

    Idd beetje Impreza looks, maar stukken beter dan die oude Lada.. die was echt prut!

    Login om te reageren
  42. Machoman zegt

    1 juli 2009 om 10:03

    @Robbie: je hebt gelijk, ik werd even op het verkeerde been gezet door de zin: ….zal namelijk de gloednieuwe Priora WTCC zijn debuut maken…

    Login om te reageren
  43. Innokenty zegt

    1 juli 2009 om 12:37

    Ik heb ze in mei nog gezien in Valencia WTCC. Ze hadden toen nog een Lada 110 en daar gingen veel mee mis, vooral door de Opel motor.

    Login om te reageren
  44. nep zegt

    1 juli 2009 om 18:40

    mooie photoshop!!

    !

    Login om te reageren
  45. robbie zegt

    2 juli 2009 om 16:36

    Nog een paar foto’s van de nieuwe Priora :D

    Login om te reageren
  46. Jan C. zegt

    10 juli 2009 om 14:08

    en hebben we de Safety Car ook gezien dit weekend? Hij reed welliswaar in de weg, maar daar is ‘ie voor aangenomen. Het was ook een Priora (met veel onboard beelden!)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North