• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën bouwt 6 stuks GTbyCitroen, prijs: 1,3 miljoen euro

Auteur: robbie, gepost 30 juni 2009 om 13:53 – 122 Reacties

Citroen GTbyCITROEN in Londen


We wisten jullie in maart van dit jaar al te melden van de GTbyCitroën in (gelimiteerde) productie zou gaan. En vandaag komt het Britse Autocar met meer details naar buiten. Topmensen van Citroën zouden gezegd hebben dat er in totaal 6 stuks gebouwd gaan worden.

En dat allemaal voor het schappelijke prijsje van 1,3 miljoen euro (excl. belastingen!) inclusief BTW en BPM zou deze auto dus wel eens duurder kunnen zijn dan een Bugatti Veyron!

Citroën zou er naar streven om het uiterlijk en het interieur zoveel mogelijk te behouden voor de uiteindelijke productieversie. En dat zou betekenen dat we te maken hebben met een carbonfiber constructie en oa koper in het interieur.

Voor de aandrijving zal een Amerikaanse V8 zorgen die minimaal 500 pk zal leveren. Schakelen zal gebeuren met behulp van een gerobotiseerde handbak. Naar alle waarschijnlijkheid zal Citroën de plannen bekend maken tijdens de IAA van Frankfurt (september), maar het zou ook zomaar kunnen dat ze dat al doen op het Goodwood Festival of Speed (dit weekend).

De afgelopen weken heeft een rijdend prototype van de GTbyCitroën namelijk al een rondreis gemaakt langs oa de 24 uur van Le Mans, 24 uur van de Nurburgring en ook tijdens FOS zal de GTbyCitroën aanwezig zijn.

En dan te bedenken dat deze auto ooit alleen maar bedacht is voor een computerspelletje…

Citroën GTbyCitroën rijdt door Londen:



Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, concept, gtbycitroen, Supercars, Video, Vleugeldeuren, wit

Vorig bericht: « Spyvideo: Alfa Romeo Milano speelt op de Nurburgring
Volgend bericht: Geile shit! Lada Priora WTCC »

Lees Interacties

Reacties

  1. Davyburger zegt

    30 juni 2009 om 13:57

    Hij valt wel op in ieder geval

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    30 juni 2009 om 13:58

    Oh man! Wat een spetterende concept! Okee, mannelijke en agressieve lijnen maar zo goed uitgewerkt! :o En je kan bij elke Citroëndealer aan een miniatuurversie geraken jongens en meisjes! :P

    Login om te reageren
  3. Aquios zegt

    30 juni 2009 om 13:59

    Gaaf. Ik hou er wel van als fabrikanten met gewaagde designs komen die eigenlijk alleen concept zijn en ze dan gewoon op de markt brengen.

    Login om te reageren
  4. vincent_995 zegt

    30 juni 2009 om 13:59

    Hier hoort een hoogtoerige V12 in!!!

    Login om te reageren
  5. RS3 zegt

    30 juni 2009 om 13:59

    wat een super ding:)
    exclusiviteit ten top!

    Login om te reageren
  6. BART! zegt

    30 juni 2009 om 13:59

    Fantastisch!! Citroen komt langzaam maar zeker weer terug naar hun oude niveau!

    Nou, waar haal ik 1.3 miljoen + een beetje belasting van daan???

    Login om te reageren
  7. riichlover zegt

    30 juni 2009 om 14:00

    Echt een supervet ding! Ik heb dat wel eens vaker gehad, dat ik bij sommige auto’s dacht: wat nou als ze die eens zouden produceren? Ook ben ik benieuwd naar het interieur.

    Login om te reageren
  8. Texhnolith zegt

    30 juni 2009 om 14:01

    erg dik ding, vraag me alleen af of dat kopere interieur blijft.
    Als daar de zon op schijnt zie je geen ruk meer.. weg 1.3 mil ex btw :P

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    30 juni 2009 om 14:01

    Dit wordt trouwens ook de eerste auto die ontworpen is voor een videogame en toch in de realiteit losgelaten wordt, daar zal nog lang over geschreven worden!

    Login om te reageren
  10. Jazzie zegt

    30 juni 2009 om 14:02

    Wow, doe mij die maar.

    OT: Lef van Citroën om in deze tijd zo’n auto te bouwen en dan ook nog eens met zo’n prijskaartje.
    Maar, het is wel een mooi uithangbord voor de ‘Premium’ DS lijn modellen.

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    30 juni 2009 om 14:03

    hebben ze bij Citroen perongeluk de verkeerde truffels geplukt dat ze zoiets uitbrengen.
    Kan niet wachten er 1 in het echt te zien maar dan zal ik waarschijnlijk naar abudubai moeten. jammer

    Login om te reageren
  12. Gnermo zegt

    30 juni 2009 om 14:04

    Ongelofelijk vette wagen, maar het prijskaartje past niet bij de motor die erin zit helaas.

    Login om te reageren
  13. Peter zegt

    30 juni 2009 om 14:04

    Ik geloof nooit dat het filmpje echt is…

    Wel een mooie auto…

    Login om te reageren
  14. janco zegt

    30 juni 2009 om 14:05

    @Texhnolith

    Dat is geen probleem ze zullen da koper wel mat laten uitvallen

    Login om te reageren
  15. subaru555 zegt

    30 juni 2009 om 14:06

    Weer een heerlijk voorbeeld van Franse eigenzinnigheid! Love It!

    Login om te reageren
  16. GOD zegt

    30 juni 2009 om 14:06

    @ Jazzie

    Hoezo is dat lef hebben?

    Login om te reageren
  17. Laue zegt

    30 juni 2009 om 14:06

    wat een super extravagante auto is dit!!!!

    wat zeg ik nu, dit is een citroen.

    Login om te reageren
  18. Mussie zegt

    30 juni 2009 om 14:06

    Een bizzar concept car, en inderdaad daar hoort een hoogtoerige V12 in te zitten..

    Login om te reageren
  19. Rolls-Royce Motorcars zegt

    30 juni 2009 om 14:07

    Prachtige auto! Maar ik vind het jammer dat er een Amerikaanse V8 in komt. Ik dacht zelf meer aan een W12 bestaande uit 2 V6en van Citroen zelf. Maar ja, een nieuw blok ontwikkelen voor een auto waar maar zes exemplaren van gebouwd worden is natuurlijk veel te duur. Verder vindt ik het een fatastische auto.

    Login om te reageren
  20. osca zegt

    30 juni 2009 om 14:08

    kvind hem iniedergeval mooier dan de VEyron

    Login om te reageren
  21. Jazzie zegt

    30 juni 2009 om 14:10

    @ GOD

    Naja, recessie enzo… En volgens mij staat PSA er niet heel erg geweldig voor, qua financiën. Dat zal misschien ook die €1,3 miljoen verklaren, om de ontwikkelingskosten eruit te halen.

    Login om te reageren
  22. Bosnia_love zegt

    30 juni 2009 om 14:11

    wat een geluid zeg, maar ik heb liever een veyron,
    want stel dat je in een kroeg zit, en iedereen praat over zijn auto:

    1: Ik heb een 599,
    2: ik heb een ford gt,
    3: ik heb een zonda,

    en dan jij:
    ik heb een citroën….

    :? nee, ik heb liever een veyron

    Login om te reageren
  23. Theagle11 zegt

    30 juni 2009 om 14:17

    Jammer van de motor, maar wel een erg mooi auto, heb deze liever dan de Veyron.
    Deze ziet er veel scherper uit dan dat ronde geboggelte.

    Login om te reageren
  24. mrB zegt

    30 juni 2009 om 14:19

    er hoort idd iets hoogtoerigs in. een v10 of v12. toch vet dat ze er een paar gaan maken

    Login om te reageren
  25. NLBUURMAN zegt

    30 juni 2009 om 14:24

    @Bosnia_love
    you’re right, maar ik heb een hekel aan een veyron, dus doe mij gewoon de Zonda F Roadster maar :) valt ook wel op!
    hoewel deze natuurlijk zeer spectaculair is, en ik vind hem goed geslaagd!
    *zijn er meer mensen die denken dat de zijflank wel wat wegheeft van een Veyron? (tip: plaatje boven intro, net voor het achterwiel, zelfde lijn als Veyron)*

    Login om te reageren
  26. Emile_Benz zegt

    30 juni 2009 om 14:25

    Ok, en hoeveel van die 6 worden er aan gort gereden? 5 à 6?

    Login om te reageren
  27. W115 zegt

    30 juni 2009 om 14:25

    Ja, meteen 6.3 van AMG erin plaatsen, maar deze auto koop je ook niet voor de topsnelheid, die koop je meer voor het oog

    Login om te reageren
  28. AutoInformatief zegt

    30 juni 2009 om 14:27

    Dat is een geweldig strak plan van citroën zeg! Aan de ene kant wel jammer dat er maar 6 gemaakt worden, die zullen alle 6 waarschijnlijk nooit op de weg komen maar in een grote garage staan blinken voor de eigenaar die ze nooit mee naar buiten neemt :(

    Login om te reageren
  29. Marcie zegt

    30 juni 2009 om 14:28

    Wat is de prijs incl beastingen?

    Login om te reageren
  30. BART! zegt

    30 juni 2009 om 14:30

    @vla

    Hoe groot & duur zijn die modelletjes dan?

    Login om te reageren
  31. Bugger zegt

    30 juni 2009 om 14:33

    6 stuks voor 1,3 miljoen euro de stuk, dat wordt 7,8 miljoen euro verlies die citroën bij kan schrijven lijkt mij. Wat een afgrijselijke, lelijke wagen!

    Login om te reageren
  32. joah zegt

    30 juni 2009 om 14:33

    zeker v12 of iets dergelijks, v8 beetje te banaal voor dit

    Login om te reageren
  33. vla zegt

    30 juni 2009 om 14:34

    @ BART!
    Hmm… Van schalen weet ik uiteraard niets (ik let er niet op)… De omtrek is net iets groter dan een grote gsm denk ik… Duur zijn ze niet (althans ik hoop van niet), maar als je geluk hebt, kom je een vriendelijke autoverkoper tegen die je er één cadeau doet! :D Zoals ik tegengekomen ben (okee, ik kende de autoverkoper wel al langer maar ach… ;) ).

    Login om te reageren
  34. smeck zegt

    30 juni 2009 om 14:35

    damn dat ding ligt ook nog is laag

    je zit bijna onder het wegdek :O

    Login om te reageren
  35. massarati zegt

    30 juni 2009 om 14:36

    @ Peter

    Ik hoop toch wel dat je ziet wanneer er echt word gefilmd en wanneer je de videogame ziet.
    OT stoer dat Citroën dit produceert, zal ook een groot deel imago zijn.

    Login om te reageren
  36. Oom Agent zegt

    30 juni 2009 om 14:36

    Wat een gaaf design. Echt leuk. Er moet alleen een nog veel dikkere motor in. Een jet of zo ;)

    Login om te reageren
  37. Het lelijke eendje zegt

    30 juni 2009 om 14:37

    Motor is te klein, V12 zou idd beter zijn.
    Maar voor deze prijs kies ik zeker de veyron!
    Natuurlijk wil ik hem wel eens op straat tegen komen.

    Login om te reageren
  38. JPM zegt

    30 juni 2009 om 14:39

    @ Bosnia love

    Nou een Ford maakt in een kroeg ook geen indruk. Evenals een Pagani, de meesten zullen denken dat het een Italiaanse kaas is. Dus als je met een groepje zit te praten die weten wat een Ford GT is en een Pagani dan kun je zeker met deze Citroen aankomen.

    OT: Tsjah wat moet je er van zeggen. Mooi? Nee. Handig? Nee. Sturen zal hij waarschijnlijk ook niet goed doen. Tegenwoordig moet het zo extreem mogelijk zijn. De grenzen moet echt opgezocht worden om op te vallen tegenwoordig. Jammer, met zulke extreme vormen indruk maken is makkelijk. Maar met een ingetogen elegant ontwerp indruk maken is een stuk moeilijker.

    Login om te reageren
  39. BART! zegt

    30 juni 2009 om 14:43

    @vla,
    thnx, zal ff binnenvallen bij de lokale Citroën-boer mocht ik in de buurt zijn, wie weet!

    Login om te reageren
  40. Sjappoo zegt

    30 juni 2009 om 14:46

    Helemaal space!!

    wel heerlijk fout! en exclusief… dus ja als je echt geld teveel hebt en dit liever rijd als een veyron of iets dergelijks. of dit naast je supercars kan stallen, dan is het zeker mooi!!

    maar wel iets dikkere motor erin ;)

    mooie V10 van BMW.

    Login om te reageren
  41. F1Ferrari zegt

    30 juni 2009 om 14:46

    wat een prachtwagen ik had al gehoopt dat hij in productie ging

    Login om te reageren
  42. sab993s zegt

    30 juni 2009 om 14:47

    Liever een gillende V10 erin.
    Motoren doen ze al samen met BMW/MINI, misschien een dealtje maken voor de M5/M6 motor?
    En ‘m dan nog wat kietelen uiteraard!

    Login om te reageren
  43. Thomas Bol zegt

    30 juni 2009 om 14:52

    Dik!
    Ookal is ie duurder dan de Veyron, maar wel mooier dan de Veyron.
    Jammer dat het maar 6 stuks zijn ipv de aangekondigde 20.

    Login om te reageren
  44. hanz zegt

    30 juni 2009 om 14:54

    mooi kar!

    ik ben niet zo van de franse wagens, maar voor deze maak ik een uitzondering.

    ben het met de rest eens dat een hoogtoerige V10 of V12 erin hoort (in het spel hoor je die ook?) iets van een lambo of aston martin , M6 oid.
    dat gorgelende V8 geluid staat deze supergestroomlijnde auto niet

    prachtig om naar te kijken!

    Login om te reageren
  45. Freude_am_Fahren zegt

    30 juni 2009 om 14:57

    Hij heeft inderdaad wel iets weg van een veyron, maar hij is zooooooooooooooooo veel mooier!
    Wel spijtig van de motor die erin zit…
    Een V10 of een V12 zou hem beter staan…

    Login om te reageren
  46. KoguchiPower zegt

    30 juni 2009 om 14:59

    Hebbe! Hebbe! Hebbe!

    Login om te reageren
  47. Klassiekerrally zegt

    30 juni 2009 om 15:02

    Vergeet de badges: dit is 1,3 miljoen maal cooler dan zo’n massaproduct als een Veyron!
    Waanzinnig ding, met een impact die te vergelijken is met die van een Countach.
    Hulde, Citroën!

    Login om te reageren
  48. savipe zegt

    30 juni 2009 om 15:02

    als het een V8 moet zijn waarom geen europeaan met bi turbo?
    en mijn god wat is dit een lekkere bak:p

    Login om te reageren
  49. sportspotter13 zegt

    30 juni 2009 om 15:04

    @BART
    misschien heeft Ice safe bank nog wel wat geld liggen

    indrukwekkende auto

    Login om te reageren
  50. CX9Owner zegt

    30 juni 2009 om 15:22

    oke dan mazda is de concurretn van citroén dus mischien komen ze ook met een productie variant van de furai

    Login om te reageren
  51. Kuukske zegt

    30 juni 2009 om 15:31

    Dit is echt de mooiste auto van het jaar!
    Hopelijk ziet Citroën dit ook en worden het er meer dan zes!

    Login om te reageren
  52. erik zegt

    30 juni 2009 om 15:32

    gewoon een getunede v6 turbo uit hetrek er in leggen, een mal van maken voor het carbon gebeuren en koper door koperfolie vervangen en eindelijk een mooie 911/r8/m3 concurrent (qua prijs) maken… hoe meer van dezeauto;s de straat bevolken hoe beter!

    Login om te reageren
  53. jurrian zegt

    30 juni 2009 om 15:36

    Hij was ook te horen op le mans. echt een bizar ver geluid, bijna even luid als een Koenigsegg maar dan rauwer. iig een bizar ding om te zien, nooit ook maar een moment gedacht dat ze hem zouden bouwen. chapeau voor Citroen!

    Login om te reageren
  54. Arnoud zegt

    30 juni 2009 om 15:37

    Vergeet de Veyron, vergeet alles wat uit Italië komt… Dit is de auto die je moet hebben. V8, V10 of V12 zal me een wortel zijn. Looks, dat is het waar deze auto om draait. Nooit heb ik zoiets waanzinnig moois en cools gezien van zo’n relatief eenvoudige autobouwer. En toch verbaast het me ook niet. Kijk maar eens goed naar een Traction Avant, een DS of een SM. Dan snap je dat deze auto alleen bij Citroën vandaan kan komen.

    Login om te reageren
  55. nokiaaaaa zegt

    30 juni 2009 om 15:38

    Bosnia_love schrijft:

    Bosnia_love
    30 June 2009 om 14:11

    wat een geluid zeg, maar ik heb liever een veyron,
    want stel dat je in een kroeg zit, en iedereen praat over zijn auto:

    1: Ik heb een 599,
    2: ik heb een ford gt,
    3: ik heb een zonda,

    en dan jij:
    ik heb een citroën….

    nou ?? van de citoen zijn er 6 gemaakt exclusiever dan de ferrari ,GT, en zonda te same zenne :)

    Login om te reageren
  56. cardesigner@USA zegt

    30 juni 2009 om 15:50

    Prachtig! Veel mooier dan de Veyron! Met deze trek je ook veel meer bekijks!

    Login om te reageren
  57. joep zegt

    30 juni 2009 om 16:05

    Echt te ruig voor woorden! Hopelijk zien we veel van dit lef en deze eigenzinnigheid terug in de citroen-modellen van de komende jaren!

    Login om te reageren
  58. Hilgert zegt

    30 juni 2009 om 16:06

    Een heel stukje exclusiever als zo’n massa-Veyron. Dus het prijskaartje meer dan waard!

    Login om te reageren
  59. de sjonnies zegt

    30 juni 2009 om 16:07

    @ JPM – LOL Geef mj nog een stukje Pagani en een glas Prosecco :D

    Login om te reageren
  60. W1ck3D-78 zegt

    30 juni 2009 om 16:08

    Die achterkant, vooral die achterlip vind ik maar niks. Voor de rest: top werk van de Citroën designers. Echter is de auto de prijs niet waard. Voor dat geld koop je veel betere wagens. Met zo’n prijskaartje verwacht je niet enkel superdesign maar ook superprestaties en dat zou bij deze wel eens erg hard kunnen tegenvallen. Nee, doe mij dan toch maar de Veyron (Targa), Koenigsegg of Pagani Zonda Roadster F.

    Login om te reageren
  61. Freewarefreak zegt

    30 juni 2009 om 16:09

    Wat een lekker ding zeg daar op de stand van Citroën… ehh.. ik bedoel de auto.. ;) Geweldig dat Citroën het toch gewoon doet, dit ding in (heel klein) serie(tje) productie nemen. Alleen jammer van de motor. Een USA V8. Vind dat toch niet horen in een Europese supercar. Neem dan de V10 van BMW of zo, of zoals al gezegd is de C63 AMG motor. Geeft mij toch een hogere imago belevenis. Voor de rest: super!

    Login om te reageren
  62. M-lover zegt

    30 juni 2009 om 16:19

    leuk, maar daar durf je toch niet in rijden?? maken ze er wel reserveonderdelen voor???

    Login om te reageren
  63. Hilgert zegt

    30 juni 2009 om 16:19

    Een andere oplossing is de V12 samengesteld uit twee V6en zoals die ook in de Peugeot 907 ligt.

    Login om te reageren
  64. BAAP zegt

    30 juni 2009 om 16:20

    pfff, een Amerikaanse V8 erin???
    Wie is op dat verschrikkelijk idee gekomen!!! Ontwikkel dan ook een dikke V10 of V12 voor dit model!!
    Pak desnoods de V12 HDI FAP!!!

    Dit is echt om te janken en dan willen ze er ook nog 1,3 miljoen euries voor!!!
    Ben benieuwd wat voor zwakzinnige dat zal zijn!!

    Login om te reageren
  65. LPJ zegt

    30 juni 2009 om 16:27

    @Bosnia_love: en zo’n auto kopen we natuurlijk alleen om in een café over op te scheppen :|

    Die ziet er gewoon geweldig uit ^^

    Login om te reageren
  66. Timmie zegt

    30 juni 2009 om 16:28

    Zo duur en toch een rauwe ongeraffineerde Amerikaanse V8? Waarschijnlijk doen ze dit om hun imago te boosten, om hun overstap (poging tot) naar premium te versnellen. Nou, Citroen zal nooit premium worden. Ze hebben een vrij ordinair verleden en recent zijn er tamelijk veel terugroepacties. Om nog te zwijgen van de magakortingen…

    Login om te reageren
  67. Simpson zegt

    30 juni 2009 om 16:32

    V8 met gerobotiseerde handbak? toch niet die sens(e)odrive he?

    maar hij ziet er wel geil uit zeg, wauw

    Login om te reageren
  68. spirit_of_ecstasy zegt

    30 juni 2009 om 16:57

    voor 1.3 miljoen mag er nog wel wat vermogen bij vind ik

    Login om te reageren
  69. Lucb zegt

    30 juni 2009 om 17:07

    Als ik het geld had, was ik er nu al een gaan bestellen.

    Login om te reageren
  70. André Citroën zegt

    30 juni 2009 om 17:07

    Oke dan maar…………….

    Omdat de mensen die hier posten, het allemaal zo graag willen, verander ik de motor wel….

    Login om te reageren
  71. Citrofiel zegt

    30 juni 2009 om 17:10

    Ik hoop dat ze nog iets bijzonders met het onderstel doen (hydropneumatisch?), want alleen op uiterlijk stoer doen is niet stoer… Maar het past wel bij Citroën: Alle grote plannen met indrukwekkende techniek (voor de Traction, DS, CX) werden alsmaar toch afgeblazen waarna die auto’s met vrij standaardtechniek door het leven gingen. Ook daarmee hebben ze echter roem vergaard, dus het hoeft niet slecht te zijn.

    @ hanz; In het spel loopt hij op waterstof.

    @ Simpson; :D Daar dacht ik ook gelijk aan. Sensodrive zou de acceleratietijden gelijk minstens verdubbelen, traag kreng. Maar ik denk niet dat Sensodrive is ontwikkeld voor deze vermogens, ze zullen dus wel met iets anders moeten komen.

    @ Timmie; Premium… :roll:

    @ BAAP; Een gigantische HDI lijkt me niet verkeerd.

    @ M-lover; Reserveonderdelen? Niet nodig, een onderdeel per stuk maken wanneer het nodig is, is waarschijnlijk net zo duur als een reserveonderdeel maken.

    Login om te reageren
  72. timo. zegt

    30 juni 2009 om 17:11

    Voor dat geld kan men beter een mooiere auto kopen met dikkere motor, die Fransen denken dat ze er alles voor kunnen vragen omdat er maar 6 gebouwd worden. Over een paar maanden zullen we hier wel de eerste gecrashte te zien krijgen.

    Login om te reageren
  73. porsche_fan zegt

    30 juni 2009 om 17:20

    totaaaaaaaaaal overbodig!! en tis en blijft een citroen he ;)

    Login om te reageren
  74. Herke zegt

    30 juni 2009 om 17:24

    Whoei whoei!! wat een ding…

    Laat hem maar komen!! Super actie van citroen!!

    Login om te reageren
  75. Teulada zegt

    30 juni 2009 om 17:45

    Maakt CITROEN een keer een goeie auto en dan maken ze er maar 6 van:S!!:S

    Login om te reageren
  76. Citrofiel zegt

    30 juni 2009 om 18:03

    @ timo.; Omdat hij volgens jou te duur is (en niet verkocht zal worden) zal hij gaan crashen? Laat mij het verband nu eens zien… :roll:

    Login om te reageren
  77. midi zegt

    30 juni 2009 om 18:03

    waarom geen maserati motor ( zoals bij een citroen sm)

    Login om te reageren
  78. jtb zegt

    30 juni 2009 om 18:18

    geweldig dat ze deze prototype toch gaan bouwen. Je ziet zovaak dat er leuke prototypes gemaakt worden maar als het er op aan komt haalt geen een daadwerkelijk de productie. Goed idee, hopen dat ook andere bouwers deze trend gaat volgen.

    Login om te reageren
  79. arjens zegt

    30 juni 2009 om 18:21

    Jeetje………… Dit noem ik een auto. Dat Citroen toch een kleine serie gaat bouwen. Hulde!! Het zal Cirtoen geen financieel voordeel opleveren, maar ze maken weer als vanouds hun naam waar. En dat telt in mij ogen zwaarder. wat een bak!

    Login om te reageren
  80. Timmie zegt

    30 juni 2009 om 18:21

    @ Citrofiel:
    Wat wil Citroen met de DS-lijn bereiken denk je? Een beetje Citroen-fan zou dat moeten weten…

    Login om te reageren
  81. Citrofiel zegt

    30 juni 2009 om 18:33

    @ Timmie; Natuurlijk, ‘premium’ zijn. Maar het is maar wat je onder premium verstaat. Er zijn al vele discussies over geweest op Autoblog, en ik ga het hier niet herhalen, maar de historie zal het ‘premium-worden’ niet tegengaan, denk ik. De betrouwbaarheid wordt verbeterd en acties kunnen stoppen. Premium wordt je niet zomaar, maar het is wel mogelijk op de langere termijn…

    @ midi; Blijkbaar was makkelijker aan deze motor te komen. In de tijd van de SM was Maserati van Citroën, dus kon Citroën simpel die motor nemen. Nu gaat dat minder goed…

    Login om te reageren
  82. Ricky-Jam zegt

    30 juni 2009 om 18:37

    Vind het geen mooie auto..
    En het is een Citroen.. niet echt m’n ding om het voorzichtig te brengen.

    Login om te reageren
  83. GerreLekker zegt

    30 juni 2009 om 18:41

    @Midi “When the French and the Italians come together to do cooking; that’s good. When the French and the Italians come together to make a car; run, run for your life!”

    Ziet er wel een ferme bak uit, maar wat zo’n onschaafde amerikaanse V8 (niets mis mee trouwens )hierin komt doen is mij een raadsel… toch maar Veyron dan :)

    Login om te reageren
  84. madru zegt

    30 juni 2009 om 19:18

    500 pk ?? hahahahha

    Login om te reageren
  85. F355GTB zegt

    30 juni 2009 om 19:45

    Ik ben hier niet zo kapot van. Ik vind het ook geen prestatie voor een autofabrikant om dit te maken.
    Een amerikaanse V8 met 500 pk… Dan kun je dus gewoon de 7.0 V8 uit de Corvette Z06 pakken.
    Als ik het zo lees is er geen enkele intensie om qua rijden te gaan concurreren met de top. Ofwel: gewoon een exentriek model ontwerpen, een (relatief) ganbare motor erin… en dan EUR 1.300.000 ervoor vragen.
    Dat kan iedere autofabrikant!
    De Veyron is natuurlijk ook onwijs duur, maar dat is dan wel een bijzonder goede auto! Het feit dat je een Veyron voor 1/3 van de kostprijs koopt, wil ook wel zeggen dat je wel waar voor je geld krijgt.
    Als je deze Citroën koopt…, word je er vervolgens uitgereden door een 911 die minder dan 1/10 kost…
    Ik zeg: Fail !

    Login om te reageren
  86. 406_v6 zegt

    30 juni 2009 om 19:58

    een amerikaanse V8? waarom niet die mooie 6 liter V12 uit de Peugeot 907? Dat zou mooi zijn… tegelijk ook de Peugeot 907 in -kleine- serie gaan bouwen :mrgreen:

    Login om te reageren
  87. Tommy zegt

    30 juni 2009 om 20:17

    F355GTB heeft hier wel een punt, een Veyron is ook duur maar is was wel meteen de snelste supercar op de markt en heeft een speciaal ontwikkelde quad-turbo W16, geen Amerikaanse V8… Ik denk dat je met deze Citroën niet lekker kan knallen zoals in de videogame wel kan.

    Het gaat hier dus puur om het uiterlijk, jammer dat hij zijn uiterlijk dan niet waar kan maken IRL.

    Login om te reageren
  88. JPM zegt

    30 juni 2009 om 20:18

    @ Citrofiel

    Soms bent u rood en aanklikbaar maar soms ook zwart. Is dat een en dezelfde persoon?

    Login om te reageren
  89. Frissegast zegt

    30 juni 2009 om 20:25

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  90. Dennis zegt

    30 juni 2009 om 20:39

    Dit prototype heeft een 500 pk motor erin. Maar is het al zeker dat het ook in de produktiemodellen komt?
    Verder ik ben een Citroën-gek maar ik vind het wel heel veel geld. Maar goed ik heb nog de stille hoop dat er in de produktiemodellen een motor met meer vermogen erin zit.
    Maar als ik zoveel geld moest uitgeven voor een auto dan werd het ook geen Citroën.
    Het is net zoiets als een VW Pheaton of een R8. Voor zoveel geld wil je ook niet in een VW of een Audi gezien worden.

    Login om te reageren
  91. Jaws149 zegt

    30 juni 2009 om 20:41

    nooit gedacht dat zo’n geluid uit een citroën zou komen :P
    erg mooi ding, alleen misschien een beetje aan prijs

    Login om te reageren
  92. Chrisjuh zegt

    30 juni 2009 om 20:43

    zeg maar 2 miljoen voor een Citro? Nooit van me leven!

    Login om te reageren
  93. Citrofiel zegt

    30 juni 2009 om 20:43

    @ JPM; Ja, ik ben het al deze keren. Af en toe gaat er iets fout met de account bij autoblog blijkbaar, want ik heb het wel vaker dat een reactie van mij onder een zwarte naam verschijnt.

    @ Dennis; Verklaar de goede verkoopcijfers van de R8 dan eens…

    Login om te reageren
  94. N-RiCo zegt

    30 juni 2009 om 21:08

    O Wee, dat vele hier vergeten wat voor auto’s er lang lang lang geleden rondreden door door de straten van Parijs en andere franse steden, de tijden van zwart wit films en franse Premium Bolides. De tijden voor de Oorlog Toen 8 en 12 cilinders nog een alledaags tafereel waren.

    Dit doet weer een beetje terug denken aan die die oude tijd met een vleugje Japanse Animatie stijl (de auto zou zo uit een Ghost in the shell aflevering kunnen komen). De auto is tenslotte (mede) Ontworpen door een Japanner, voor het beste race spel uit Japan

    Japanese-French connection

    Login om te reageren
  95. N-RiCo zegt

    30 juni 2009 om 21:22

    Ik wilde er aan toevoegen dat ik het een extreme, maar wel er mooie auto vind, maar een 8 cilinder vin ik erg ordinair, kunnen ze geen deal sluiten met Bugatti. of omdat ze m nu toch hebben, die V12 HDi diesel van PSA, Doe eens gek!!

    Login om te reageren
  96. phantom zegt

    30 juni 2009 om 21:27

    TOP!!, de weg is weer een mooie creatie rijker, al zal de bestuurder er niet veel mee rijden :g

    Login om te reageren
  97. Nick zegt

    30 juni 2009 om 21:29

    BMW(of anders Toyota) heeft nog wel mooie motoren liggen toch?

    Heel leuk idee, maar dit is wel een erg grote stap. Als ze een halo voertuig op de markt zetten, zou hij eerder in het 911/R8-segment moeten stappen.
    Daar kun je de grootste impact maken.

    Maar doe eerst wat aan de techniek achter al dat plastic gefromfraai, Citroëns zijn nogal altijd een ramp om aan te werken!

    Login om te reageren
  98. Dennis zegt

    30 juni 2009 om 22:27

    @citrofiel,
    die verkoopcijfers kan ik niet verklaren maar als ik zoveel geld voor een auto uit moest gaan geven dan werd het ook geen R8.
    In mijn ogen is het ook maar een Audi.
    Ik bn heel blij met mn C6 2.7Hdi maar ik vind, ondanks dat de Citroën GT er geweldig uitziet, de auto geen 1,3 miljoen euro excl belastingen waard.
    Ik heb mijn ervaring over de 2 Audi’s die ik heb gehad hier vaak medegedeeld maar in mijn ogen vind ik het de R8 zijn geld niet waard.
    Op youtube staan filmpjes genoeg van R8 die ondanks hun quattrosysteem toch gewoon van de weg afvliegen.

    Maar goed dat meningen verschillen. Anders was het ook zo saai op de weg.

    Een ding wel ik vind dat Citroën nu eindelijk eens laat zien wat ze in huis hebben en als ze het nu ook eens gaan gebruiken op de modellen zou het helemaal fantastisch zijn. Zoals een C4 met 250 pk ofzo…na al die rally successen zou het toch eigenlijk wel heel mooi zijn als ze daar eens mee beginnen.

    Groet van een zeer tevreden Citroën C6 rijder

    Login om te reageren
  99. DD$ zegt

    30 juni 2009 om 23:16

    In gran turismo zit er een electro motor in :s ik vind dit gebrom juist wel tof bij zon auto, je zou het niet helemaal verwachten maar oke..

    Login om te reageren
  100. LPJ zegt

    30 juni 2009 om 23:59

    Dennis: “ondanks hun quattrosysteem” … Alsof AWD het moeilijker maakt om uit de bocht te vliegen. Duw je koppelingspedaal in en je maakt van je AWD in minder dan een second een 0WD. Bij de mensen die wel kunnen rijden maakt AWD wel een verschil natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  101. Citrofiel zegt

    1 juli 2009 om 01:07

    @ Dennis; Audi wordt over het algemeen (terecht of niet) toch als ‘premium’ gezien. En dus past een dure sportwagen daar beter bij dan bij bijvoorbeeld Citroën, voor velen. En de C6 wordt trouwens door sommigen ook al als een klasse te hoog gegrepen gezien voor Citroën… :? Maar, ik kan niet anders dan met je eens zijn dat 1,3 miljoen excl. erg veel is, en dat we wat meer mogen merken van de rallysuccessen van Citroën in het gamma. Veel plezier nog met je C6!

    @ DD$; Waterstof, geen gewone elektro. Maar goed, zelfde idee. ;)

    @ Chrisjuh; Tsja, kan jij vinden. ‘Een ton voor een Porsche, nooit van mijn leven!’ Ik bedoel maar…

    Login om te reageren
  102. Entwicklung88 zegt

    1 juli 2009 om 01:19

    Het is een GT, dus had er inderdaad iets anders in moeten liggen dan een good ol’ American V8.. Hadden ze wat moeten lenen, mss de W12 uit de Conti GT?

    @ Dennis

    Quattro is geen almachtig veiligheidssysteem, iedere malloot kan een AWD van de weg afkrijgen.

    Login om te reageren
  103. VolvoXCseries zegt

    1 juli 2009 om 10:31

    Doe mij deze maar in plaats van een Veyron en graag met een Maserati V8 als basis! :P

    Login om te reageren
  104. SaabTURBO zegt

    1 juli 2009 om 10:46

    Mooi! :D :D :D

    Login om te reageren
  105. Kieprich zegt

    1 juli 2009 om 11:52

    @Bosnia_love

    Sorry maar ik persoonlijk vind dat je een auto koopt voor jezelf en niet voor een ander. Status is leuk maar er is altijd baas boven baas dus blijft de belangrijkste keus voor een auto altijd je eigen beleving. Je koopt geen S klasse omdat je buurman net een nieuwe E klasse heeft gekocht? enkel om te kunnen zeggen dat die van jou toch echt duurder en luxer is?

    Login om te reageren
  106. rvo zegt

    1 juli 2009 om 12:32

    ontzettend on-citroën, maar wel leuk om te zien.

    Login om te reageren
  107. Cas zegt

    1 juli 2009 om 12:33

    1,3 miljoen voor de 6, neem ik aan?

    Login om te reageren
  108. audi zegt

    1 juli 2009 om 12:34

    Ziet er gelikt uit,
    maar €1.300.000? beetje overdreven hoor.

    Login om te reageren
  109. CX9Owner zegt

    2 juli 2009 om 00:50

    @ Cas
    idd 1,3 miljoen voor alle moet het wel zijn want pers stuk koop niemand ze

    Login om te reageren
  110. 1NteNSe zegt

    3 juli 2009 om 15:26

    Deze is echt heeeel erg nice.. Maar 1,3 miljoen is wel érg duur.. als belastingen erbij komen heb je voor dezelfde prijs een Bugatti, met 2 keer zoveel PK’s.. Hoewel deze wel een stúk mooier is dan de Bug ;)

    Login om te reageren
  111. Civic_Owner zegt

    4 juli 2009 om 13:59

    Voila de mijne is bestelt…
    Nu de komende 35jaar boterhammekes met choco eten :lol: :lol:

    Login om te reageren
  112. BananaFlip zegt

    7 juli 2009 om 17:36

    Wat een mjammie-gevoel krijg ik bij dit pareltje.
    Citroën laat zien dat het ook interessante en snelle auto’s kan bouwen!
    Het zou helemaal getuigen van lef als die Fransen dit concept zo in productie zouden nemen.
    Dan zou Citroën nog eens een statement kunnen maken.
    Met een supercar nog wel!

    Login om te reageren
  113. BananaFlip zegt

    7 juli 2009 om 17:36

    Enne…
    Op dit niveau boeien die prijzen mij niet zo.

    Login om te reageren
  114. Marc zegt

    9 juli 2009 om 19:27

    Het was eerlijk gezegd wel mooi geweest als ze hiervoor een speciaal motorblok hadden ontwikkelt zonder enige samenwerking van een ander merk,

    een twin turbo v6 of een heerlijke v10/12 was wel beter als de rauwe goedkope v8 die al best veel andere merken gebruiken.

    Login om te reageren
  115. Spetey zegt

    11 juli 2009 om 18:12

    Als ik die auto zo zie en er een zwrate kleur aan toevoeg in gedachte, moet ik heel erg denken aan de BATmobiel. Des al niet te min een zeer unieke en vette wagen qua uiterlijk. Heel wat anders dan wat ik normaal van citroën gewend ben. Ben heel erg benieuwd naar prestaties. Maar met 500 pk zal dat ook wel redelijk zitten :D.

    Login om te reageren
  116. Citrofiel zegt

    13 juli 2009 om 16:45

    Over de prijs: Ze willen de kosten er toch een beetje uit halen. En als er gekken zijn die het ervoor geven, waarom niet?

    @ Marc; Duur…

    Login om te reageren
  117. citroën garage timpen zegt

    21 juli 2009 om 19:13

    wat een super gave auto

    ik vraag me af wat de topsnelheid is?
    hopelijk iemand die dat weet

    Login om te reageren
  118. akie zegt

    25 augustus 2009 om 16:27

    Toch liever een veyron.

    Login om te reageren
  119. Windhoos zegt

    3 september 2009 om 12:08

    Superbak!!

    Login om te reageren
  120. Agolf zegt

    26 september 2009 om 21:32

    Ik vraag me af, kan hij ook op stijgen

    Login om te reageren
  121. dollestier zegt

    13 maart 2010 om 16:13

    zet er een grote H op, en er land een helicopter op:p

    Login om te reageren
  122. MERCEDES_BENZ zegt

    9 juni 2010 om 21:55

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North