Gekkenwerk: BMW 120i met M3 V8 onder de kap

Auteur: , 61 Reacties

Het is dat er een nogal opvallende rolkooi in deze BMW 1 Serie zit, want anders zou dit wel eens de ultieme sleeper kunnen zijn. Wat een krankzinnig idee eigenlijk om een 420 pk sterke V8 in zo'n kleine hatchback te proppen.

Zelfs Manhart was nooit zo gek om een V8 in een 1 Serie te proppen, maar het leek Sterkens Auto’s wel grappig om deze klus een keer te klaren.

En zo geschiede het dus dat een 120i uit 2006 werd ontdaan van zijn viercilinder en in ruil daarvoor een 4.0-liter V8 met 420 pk en een handbak kreeg. Zoals op de foto’s te zien is heeft deze auto ook de nodige rondjes op Zandvoort gereden en dat is waarschijnlijk leuker dan met dit bommetje op de openbare weg rijden.

Mocht je wel de behoefte hebben om file te gaan rijden in deze M1 dan kan dat, want zoals je kan zien is deze conversie goedgekeurd door de RDW. Op het kenteken staat keurig dat er een achtcilinder onder de kap ligt.

Volgens de verkoper staat er 12.000 kilometer op de teller en kan je hem na betaling van €44.950,- komen ophalen. Best veel geld eigenlijk voor zo’n opgevoerde 1 Serie, maar je hebt dan wel een unieke auto voor de deur staan.

Met dank aan Ricardo voor de tip!



61 reacties

Hartge had in 2006 al een V8 in een 1-serie. Dat was weliswaar een E39 4.9 liter V8 gekieteld tot 450pk. Wel humor om die 120i badge erop te laten :-)
Jammer van die rolkooi en dat ontwrichte dashboard… Zonder dat zag het er uit als een ‘echte’ 120i en zou je een echte wolf in schaapskleren hebben.
@autobart: Ja, die rolkooi verraad de boel net even….
@autobart: Klopt, die rolkooi is ook helemaal niet handig op het circuit of om extra stijfheid in de carrosserie te krijgen vanwege de extra 270 pk en 200 Nm………
Mwah.. Dus het blok uit een mooie auto, in één van de minst mooie bmw modellen stoppen. (door een onbekend bedrijf hobby-ist) Die standaard (e92) onder de 40k te vinden is/zijn
En dan verwachten dat je er 45k voor binnen haalt..

Daar valt vast nog wel wat af te lullen!
@lamborgfan: maar wel een rolkooi van Biesheuvel. Dat is serieus (goed) spul.
@lamborgfan: Sterkens een onbekend bedrijf/hobbyist? Ze zijn M-specialist en hebben meerdere van dit soort bizarre projecten gemaakt.
Niet zo heel speciaal toch?

Ik weet er minstens 1 waarmee geraced werd/word.
@Hupke: Correctie: *waarmee geracet wordt. Sorry, ik kan het niet laten. Sommigen kunnen het blijkbaar ook niet ‘laten’ fouten te maken.
@autobart:

Tsjonge jonge jonge zeg,wat ben jij erg.Jij begrijpt toch wat er bedoeld word,of niet.
En ja ,fouten maken is menselijk.
@bayernmunchen:hij moet de slimpie uithangen he , dit is Autoblog geen les nederlands!!!
@r32turbo:

Ja,maar hij zoekt volgens mij het hele blog af naar spellings en schrijffouten.
@bayernmunchen: Dat idee heb ik niet want dan zou hij veel meer reacties geven
@bayernmunchen: Natuurlijk begrijp ik dat, het is toch triest dat in nagenoeg elk berichtje dat geplaatst wordt spelfouten zitten? Het is inderdaad geen les Nederlands, dat je niet op school zit wil niet zeggen dat je die spellingsregels niet toe moet passen. Je leert het niet voor het op school te doen, je leert het voor het in de praktijk toe te passen. Dat wordt nogal eens vergeten.
@autobart: Zullen we in jouw één na laatste zin anders ook even 2 maal het woordje ‘voor’ vervangen door ‘door’?

Als we dan toch bezig zijn..
@rijbewijzer: Jammer joh, je leert niet spellen door het in de praktijk toe te passen, zoals jij mijn zin vernacheld hebt. Anders zouden die personen die altijd “hij word” (BAH) zeggen ook wel eens een foutloze zin typen. Je leert het op school, om het in de praktijk toe te passen. Dus niet DOOR.
@autobart:

(ten eerste bedankt voor de les)
Maar waarom zou ik de spellingsregels moeten toepassen?
Mijn doel is te communiceren, geen spellingwedstrijd winnen, en de boodschap kwam duidelijk genoeg over.
@Hupke: En als iemand met een buitenlandse komaf alles verkeerd zegt? Zoals ‘de weerbericht’ en dergelijke fouten, dan houd jij ook braaf je mond?
@Mbaas:

Nee ik voel dan echt de nood om een ongelofelijke aars te zijn en hem/haar te gaan vertellen dat wat hij/zij uitkraamt geen nederlands is.
@Hupke: Je kan ook gewoon zorgen dat je een keer leert hoe je moet spellen, is niet zo heel moeilijk. Je hoeft niet als een taalkundige door het leven te gaan maar het is gewoon hoogst irritant als je constant fouten maakt. Ik vind die domme fouten even irritant als jij verbeterd worden vindt..
@Mbaas:

Dus omdat jij het irritant vind zou ik iets moeten leren? ha ha ha
Voor mijn part mag je gerust verder gaan met je tijd te verspillen en anders mans zogenaamde fouten te verbeteren, dat negeren valt me alles behalve zwaar.
@Mbaas: komma tussen ‘gaan’ en ‘maar. Het is ‘uiterst irritant’. Vindt in de laatste zin moet zonder t..
@autobart:

Ach,hou toch op man.
@autobart: niet te hard proberen kerel, je zin is twee keer fout. Het is niet ‘voor’ maar ‘om’….
@bayernmunchen: ik wordt ook simpel van die gast.
@Kvgorp: Word. Ik loop ook simpel van die gast. Tis niet moeilijk
Je doet er maar een stoplichtrace tegen
Toch gaf ik mijn geld er niet aan uit kocht ik eerder een 550 van 2006 of die jaren erges
Voor dat geld haal je 2dehands ook een echte E92 M3, eentje die wel mooi is.
12.000 km op de v8?
@phaeton: 12.000 circuit kilometers zeker haha
Nu nog subtiel optisch tunen naar mijn mening.
@jordy14: Matgeel zou niet misstaan denk ik zo… Of die oranje kleur die op de 1M terug te vinden is…
De vraag is of ‘ie sneller is dan een M135i
@erce: De M135i heb ik toch liever.
@erce: reken maar dat die sneller is! Met de smg bak zeker… Scheelt ook even 100pk en qua motor gewicht is die ook lichter….
@3246cm252kw: overigens heel apart de singel koppeling variant op deze motor…
@3246cm252kw: heel vaag t is gewoon een handbak… Ik dacht dat ik hem eerder had gezien met smg… Of dat stond in de advertentie ofzo… Vaag..
Buiten de rolkooi lekker onopvallend met 2 uitlaten en de 120i badge een wolf in schaapskleren.
Nederlands nog wel, leuk… Alleen kleine bmw’s met dikke motoren… Iets nieuws is ook wel is fijn…
Volgens de RDW is die zwart. Toch vreemd…
@TIMVR: ja ik zag het ok haha, en ze zeggen ook dat het een station is..
maar goed dat zo’n ding snel is..hoef je er ook niet lang naar te kijken als het stoplicht op groen springt..Man, wat een gedrocht! ook mét V8..
Gekkenwerk? Er staan er een stuk of 6 te koop in Duitsland. 3 in een gewone 1 serie.
http://suchen.mobile.de/auto/bmw-114.html?minPowerAsArray=295&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&__lp=1035&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=73%2C2%2C3%2C4%2C59%2C61%2C5%2C58&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&isSearchRequest=true

3 in een 1M:
http://suchen.mobile.de/auto/bmw-1er-m.html?useCase=RefineSearch&minPowerAsArray=333&minPowerAsArray=KW&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=69&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&lang=de

Wat denk je van een V10 in een 1-serie? of een V8 met 600 pk? Kein probleem, machen wir.
http://suchen.mobile.de/auto/bmw-1er-m.html?useCase=RefineSearch&minPowerAsArray=333&minPowerAsArray=KW&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=69&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&lang=de
@T16: nice! Maar 135i is geen v8
@jmeverts: Klopt, heb niet goed gekeken. Zitten meerdere 3,0 liters 6 cil. tussen met 400+ pk.

zoals deze 3: http://suchen.mobile.de/auto/bmw-m-modelle-alle-1er-m.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&lang=de&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=69&minPowerAsArray=295&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=334&maxPowerAsArray=KW&ambitCountry=

Sorry, my bad. ;-) Slechts 2 met een V8 gevonden waarvan een extreem opgefokt door G-power.
Een V10 klinkt weer veeeeeeeeeel beter maar is wel zwaarder. Zeldzaam spul dus met slechts 2 omgebouwde te koop.
Gemiste kans dat ie die rolkooi niet ff matzwart had laten spuiten.
Understeer mayhem….
Is het strekens of sterkens ?
Cool ding! Alleen de achterramen even voorzien van privacyglas (lees: plastic folie) en je hebt dé wolf in schaapskleren :)
En dan de standaard stoelen erin laten. Dat zal lekker schuiven op het circuit..
Veels te zwaar op de neus… Beter is de 35i zescilinder biturbo en die flink opfokken, rijd veel fijner lijkt mij.
@schellekens006: dat blok is zwaarder dan de V8 uit de M3.
Sterkens auto’s heeft vele projecten op zijn naam staan en is al jaren bekend als BMW specialist. Klanten met wensen die een unieke auto willen hebben die niet standaard te koop zijn kunnen daar terecht. De 120i met M3 V8 techniek is er een van. Deze is zo gemaakt dat je zowel op het circuit en op de weg kan rijden, racen ;-) met een race uiterlijk. Echt voor de liefhebber. Er is eenmaal op het circuit gereden om naar de prestaties te kijken. Project X5 M wordt aan gewerkt en 1-serie met M3 V8 techniek staat op de planning.
Bedankt Robbie! Leuk stukje. Ik kan je vertellen, het is echt bruut om erin te rijden
Al die pks en al dat geld en een quasi hardcore rolkooi en dan zitten er nog gewoon die tuinstoelen in…. Kansloos.
4 liter in een handtas op wielen?


If it fits, I sits!
Doe mij die maar
Ultieme liefhebbers auto denk ik dan…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).