• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Sleeper 3.2 van DP Motorsport is licht en snel

Auteur: robbie, gepost 14 augustus 2013 om 21:03 – 39 Reacties

Afbeelding Porsche 911 Sleeper 3.2 van DP Motorsport is licht en snelAfbeelding Porsche 911 Sleeper 3.2 van DP Motorsport is licht en snelAfbeelding Porsche 911 Sleeper 3.2 van DP Motorsport is licht en snelAfbeelding Porsche 911 Sleeper 3.2 van DP Motorsport is licht en snelAfbeelding Porsche 911 Sleeper 3.2 van DP Motorsport is licht en snelAfbeelding Porsche 911 Sleeper 3.2 van DP Motorsport is licht en snelAfbeelding Porsche 911 Sleeper 3.2 van DP Motorsport is licht en snelAfbeelding Porsche 911 Sleeper 3.2 van DP Motorsport is licht en snel

Porsche 911 Sleeper by DP Motorsport
Het feit dat het vermogen van deze klassieke Porsche 911 3.2 Carrera is opgekrikt van 234 pk naar 270 pk is niet zo heel spannend, maar het feit dat deze auto 280 kilo lichter gemaakt is natuurlijk wel.

Om die enorme gewichtsbesparing te bereiken heeft DP Motorsport werkelijk alles uit de kast gehaald. Om te beginnen werd een 911 3.2 Carrera (G serie) uit oktober 1986 volledig gestript. Vervolgens werden alleen de hoognodige zaken teruggeplaatst en veel onderdelen vervangen door lichtere exemplaren.

Zo zijn bijvoorbeeld de ramen niet meer van glas, maar van perspex. Ook zijn alle scharnieren en steunen geperforeerd zodat ze nog lichter zijn. Het eindresultaat is dus dat deze auto 280 kilo lichter is en geen 1.185 kilo meer weegt maar 905 kilo.

De buitenkant is zo goed als standaard gelaten om van deze auto een echte sleeper te maken. De 3.2-liter zescilinder boxermotor is zoals gezegd opgepept tot 270 pk/307 Nm en ademt vooruit uit via een RSR race-uitlaatsysteem gemaakt van titanium. Uiteraard is er ook een limited slip diff gemonteerd.

Wat dit rock-green metallic gespoten snoepje moet kosten? Voor het lieve sommetje van €89.911,- kan je hem ophalen in Duitsland. Kwijlen mag in de comments.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

911, carrera, dp-motorsport, Klassiekers, Lichtgewicht, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Paris Hilton sloopt een Ferrari F430 Spider, blijft lachen
Volgend bericht: Gekkenwerk: BMW 120i met M3 V8 onder de kap »

Lees Interacties

Reacties

  1. launchcontrol zegt

    14 augustus 2013 om 21:08

    Doe voor dat geld maar een Porsche 911 die ‘awake’ is….

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 augustus 2013 om 21:21

      @launchcontrol: Ga je mond spoelen aub…

      Login om te reageren
      • launchcontrol zegt

        14 augustus 2013 om 22:50

        @SimonMc: Deze auto is teveel een ‘non sleeper’, is te opvallend voor een sleeper, dus schiet je je doel voorbij, maak er dan een rs/rsr versie (awake-versie) van is mijn mening. En dat mond spoelen gaat me goed af vanavond… Proost!

        Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          14 augustus 2013 om 23:05

          @launchcontrol: mooi, proost! Humor!

          Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    14 augustus 2013 om 21:09

    Jammer dat er verder geen gegevens beschikbaar zijn.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      14 augustus 2013 om 21:23

      @rufctr01: Op hun website vindt je alles wat je wilt weten (Federlichte-Elfer.de)

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 augustus 2013 om 21:24

      @rufctr01: wat voor gegevens wil je?

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        14 augustus 2013 om 21:57

        @robbie: 0-100 tijd, topsnelheid etc

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          14 augustus 2013 om 22:01

          @rufctr01: die zijn helaas niet bekend gemaakt door DP Motorsport, anders had ik ze uiteraard gedeeld met jullie.

          Login om te reageren
          • sandniggah zegt

            15 augustus 2013 om 12:41

            @robbie: die zijn niet mooi door het geringe gewicht zal de tractie ook laag zijn.

            Login om te reageren
            • madvillain zegt

              15 augustus 2013 om 19:48

              @sandniggah: Zal ook wel meevallen, tractie genoeg op de achterwielen. Onderstel zal ook wel aangepakt zijn. Blok met het gewicht op de achterwielen. Rijdt super, zo’n G-model!

              Login om te reageren
        • Rob zegt

          14 augustus 2013 om 22:06

          @rufctr01:
          Is dat interessant? Misschien bij een moderne 911 om je buurman met een Ferrari jaloers te maken. Maar bij deze 911? Mwah, denk het niet.

          Login om te reageren
  3. Hubert zegt

    14 augustus 2013 om 21:12

    Ik hoop dat de tekst “sleeper” achterop tijdelijk is.

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      15 augustus 2013 om 12:42

      @Hubert: De kuipstoelen en spiegels ook (hopelijk)

      Login om te reageren
  4. reactief zegt

    14 augustus 2013 om 21:16

    Dat gaat vast als een trein, als we de eerste foto moeten geloven!
    Maar mooi ding, het G-model 911 is denk ik wel mijn favoriete 911 en dan in deze vorm super! Maar die stickers en badges eraf, normale spiegels erop en normale gordels, want 4-punts is mij te omslachtig.

    Login om te reageren
  5. DeeBee zegt

    14 augustus 2013 om 21:20

    Fantastisch! Stickers er af en ik wil ‘m zo hebben! Hebben ja…want kopen kan ik voorlopig nog niet voor dat bedrag :( Geluid van dat luchtgekoelde blok door die titanium uitlaten, dat moet toch een oorgasme op gaan leveren?

    Login om te reageren
  6. gearhead zegt

    14 augustus 2013 om 21:28

    Droomauto’s dit!!!!!!

    Login om te reageren
  7. azenomei zegt

    14 augustus 2013 om 21:28

    Mooi, I wantz!

    Login om te reageren
  8. 666jay zegt

    14 augustus 2013 om 21:33

    Regel 1 bij het bouwen van een sleeper: zet er niet in koeienletters ‘sleeper’ op.

    Login om te reageren
    • eltee zegt

      14 augustus 2013 om 21:46

      @666jay: idd, net zo lomp als de ‘waardetransport’ trucks…

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      14 augustus 2013 om 21:55

      @666jay:
      Het is een Duitse tuner.
      Die houden nu eenmaal van kekke stickertjes.
      Geen enkele uitgezonderd.

      Login om te reageren
  9. jrk68 zegt

    14 augustus 2013 om 21:36

    My kind off Porsche….
    Redelijk schappelijk geprijsd ook nog.

    Login om te reageren
  10. escort77 zegt

    14 augustus 2013 om 21:38

    Wat gebeurt er eigenlijk als dit ding in NL geflitst wordt?

    Dit kenteken is toevallig niet meer bekend bij de RDW, maar het had een nl-se combinatie kunnen zijn. En er rijden wel meer DE auto’s rond met een kenteken dat ook NLs zou kunnen zijn.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 augustus 2013 om 22:03

      @escort77: voor een Nederlands kenteken staan de letters/cijfers te ver uit elkaar. Daaraan zullen ze kunnen herkennen dat het een ander/Duits kenteken is.

      Waarschijnlijk worden afgekeurde/vreemde foto’s ook nog door een persoon bekeken en die ziet dan direct dat dit een Duits kenteken is. En mocht de boete toch onbedoeld bij een Nederlander terecht komen dan kan die de foto nog opvragen en komt de fout ook aan het licht.

      Login om te reageren
      • sjamp zegt

        15 augustus 2013 om 07:22

        @robbie: groot (te groot?) vertrouwen in de rechtstaat? Lees jij nooit over al die fijne bekeuring bij traject controles die dr volledig naast zitten? Grote auto? Bekeuring voor te hard, want herkend als vrachtwagen,… En dat terwijl t kenteken bij een personenauto hoort?!!

        Login om te reageren
  11. p924 zegt

    14 augustus 2013 om 21:41

    Kom financieel nog iets te kort om ‘m te kunnen aanschaffen, maar wat zou ik dat ding graag een keertje lenen voor een rondje op de ring.

    Login om te reageren
  12. ezrider zegt

    14 augustus 2013 om 21:52

    Goeie deal voor de mooiste 911. Doet u maar zonder stickers, met de gewone “Carrera”-badge op de motorkap, de originele spiegels (evt. van carbon) en tenslotte de standaard rode reflectieplaat tussen de achterlichten terugplaatsen. De spoiler onder de voorbumper heeft alleen zin in combinatie met een achterspoiler, dus die laten we ook maar weg. Verder mogen de koplampringen gewoon in de carrosseriekleur en is het gaaswerk boven de motor niet fraai, doet u het standaardrooster maar. U kunt vast wel iets van de prijs af doen, toch?

    Login om te reageren
  13. alcantara zegt

    14 augustus 2013 om 22:01

    Die buitenspiegels zijn er echt belachelijk uit, om te huilen…

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    14 augustus 2013 om 22:04

    Met die spiegels lijkt het wel alsof de auto polio heeft.

    Login om te reageren
  15. guusboum zegt

    14 augustus 2013 om 22:36

    Nounou sleeper; ten eerste is het een Porsche, dus snel, en ten tweede is er duidelijk te zien dat hij niet standaard is…

    Login om te reageren
  16. jayk zegt

    14 augustus 2013 om 22:56

    Die handgrepen zijn een kunstwerkje opzich

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      14 augustus 2013 om 23:37

      @jayk: Eerlijk? Ik vind dat net over de top, net als die spiegels, nee wat mij betreft zijn ze een paar stappen te ver gegaan. Ik ben meer van die Singer Porsches.

      Login om te reageren
  17. midasracer zegt

    14 augustus 2013 om 23:43

    Nee even helemaal niets met Porsches. Op het Nationaal Oldtimer Festival een stuk of 200 naast elkaar zien staan, dus ik word er even niet meer warm of koud van. Maar als ik zou moeten kiezen, de mooisten zijn nog altijd de oudsten en deze is mij te recent.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      15 augustus 2013 om 19:03

      @midasracer: Maar heb er wel eens sportief met een Porsche op het circuit of een goede B weg gereden ?

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        15 augustus 2013 om 19:15

        @dawwg: Nee, nooit verder gekomen dan Donkervoort en Midas.

        Login om te reageren
  18. MDA zegt

    15 augustus 2013 om 00:36

    Ik zou de slicks vervangen door nog net acceptabele straatbanden, de spiegels terug naar gewoon, de tuner stickers van het linker voorscherm halen… Maar voor de rest? Graag inpakken en zo voor mijn deur zetten. Wat moet dit een geweldige machine zijn om in te rijden.

    Login om te reageren
  19. reistje zegt

    15 augustus 2013 om 01:44

    De sleeper sticker en spiegels mogen ze houden.
    Maar wat een pracht auto zeg.

    Login om te reageren
  20. Alfarobert zegt

    15 augustus 2013 om 10:29

    Ben ik blijkbaar toch niet de enige die dit het mooiste Porschemodel vindt.Mooiste is nog de grootte taartschep(spoiler) achterop.Zoals de originele 911 TURBO toen.

    Login om te reageren
  21. StijnB zegt

    16 augustus 2013 om 09:23

    P.S. Het exacte aantal pk’s van een standaard 3.2 Carrera is 231..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North