• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gemballa MIG-U1: een 700 pk sterke Enzo

Auteur: robbie, gepost 12 januari 2010 om 10:04 – 58 Reacties

Gemballa MIG-U1
In december vorig jaar maakte Gemballa ons al lekker door de foto’s van de MIG-U1 de wereld in te sturen, maar details wilden ze nog niet verklappen. Zo levert de 6.0 grote V12 nu 700 pk in plaats van 659 pk, maar Gemballa heeft veel meer gedaan!

Zo is de Enzo voorzien van actieve aerodynamica, dit houdt in dat er onder andere beweegbare flappen in de neus zijn gemonteerd die de downforce verhogen. Gemballa gaat zelfs zo ver dat er air ducts zijn gemonteerd rond de achterlichten!

De MIG-U1 is dankzij de ingrepen van Gemballa ook iets breder geworden. Aan de voorkant scheelt dat 80 millimeter en aan de achterkant is het 100 millimeter. Verder zien we ook nog een setje nieuwe velgen. Deze velgen zijn in totaal 16 kilo lichter dan de velgen die Ferrari monteerde. De velgen zijn voor 19″ groot en achter 20″.

Ook schroeft Gemballa nog een systeem op je Enzo waarmee je de MIG-U1 aan de voorkant en achterkant 45 millimeter omhoog kan doen. Wel zo handig met al die drempels in Vinexwijken.

Ook zit er nog een uitgebreid multimedia systeem in dat bestaat uit een 7-inch touch screen, navigatie, DVD wisselaar en een iPod aansluiting. Ook is er een 950 watt amplifier te vinden.

Als je dit een geweldig auto vindt dan heb ik goed nieuws voor je, want Gemballa wil in totaal maximaal 25 exemplaren van de MIG-U1 bouwen. Als je het een lelijk hok vindt is dat natuurlijk slecht nieuws.

Ook interessant!

  • Twee Porsche tuners slaan de handen ineen
  • enzo knol kawasaki
    Enzo Knol op de rollenbank
  • Gespot - Dik 700 pk aan musclecar-geweld op Nederlands kenteken
  • Marc Philipp Gemballa Marsien
    Deze Porsche heeft een juridische strijd ontketend

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

enzo, Ferrari, gemballa, Supercars, tuning, wit

Vorig bericht: « Dikke plug-in hybrid: Cadillac XTS Platinum Concept
Volgend bericht: Video: de MINI Beachcomber in Detroit »

Lees Interacties

Reacties

  1. jappelflap zegt

    12 januari 2010 om 10:05

    Gaaf! Alleen weer jammer van de amp, die hoort wat mij betreft niet thuis in een Enzo.

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    12 januari 2010 om 10:06

    Wow! wat een vette upgrade. actieve aerodynamica, hebben meer auto’s dat? *rechtermuisknop, instellen als achtergrond doet*

    Login om te reageren
    • TJR zegt

      12 januari 2010 om 10:16

      @Laue: Volgens mij de 458 Italia..

      Verder leuk die gewichtsbesparing, alleen jammer dat je er dan weer 1000kg aan audio aparatuur in gooit;)

      Login om te reageren
  3. Bazzl zegt

    12 januari 2010 om 10:07

    De ultieme supercar, als je het mij vraagt…!

    Login om te reageren
  4. DRU zegt

    12 januari 2010 om 10:08

    Ik vind hem nog steeds vet. Het kan me niet zoveel schelen dat het eigenlijk een beetje disrespectful is naar Ferrari, maar het resultaat is gewoon echt bruut en hier en daar zelfs mooier dan de normale Enzo.

    Login om te reageren
  5. de jos zegt

    12 januari 2010 om 10:12

    RIP Enzo.

    Login om te reageren
  6. HDM zegt

    12 januari 2010 om 10:16

    @Laue: er zijn wel genoeg auto’s die zichzelf dichter naar de weg toe brengen boven 130 of zo, maar of dat hetzelfde is..

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      12 januari 2010 om 10:18

      @HDM:
      ook met een actief systeem?

      Login om te reageren
      • J zegt

        5 oktober 2010 om 17:10

        @Laue: Actie -> reactie. Dat heet actief.

        Login om te reageren
  7. tonniej zegt

    12 januari 2010 om 10:17

    Eeuwig zonde van de enzo…Lijkt zo meer op een playstation. Vraag me af wat het prijskaartje moet zijn, wellicht dat je er ook nog een 599 GTO bij kan kopen ipv dit geval.

    Login om te reageren
  8. GOD zegt

    12 januari 2010 om 10:24

    lelijk maar het interieur is er wel op vooruitgegaan.
    lekker gezellig en knus nu.

    Login om te reageren
  9. PCCB zegt

    12 januari 2010 om 10:25

    De naam doet de auto geen oneer aan. Enkel een rakettenwerper moet er nog op. Nee, ik vind het helemaal niet mooi.

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    12 januari 2010 om 10:28

    Heiligschennis. Meer kan ik er niet over zeggen. Zo, nu ga ik even in een hoekje huilen ivm de Enzo die het leven heeft gelaten voor dit misbaksel.

    Login om te reageren
  11. integralechubasco zegt

    12 januari 2010 om 10:31

    ongelofelijk wat een lompe plak en knipwerk. En maar roepen dat dit mooi is. te triest voor woorden…

    Login om te reageren
  12. Jan-Pieter zegt

    12 januari 2010 om 10:31

    Als het aan Gembella ligt wordt straks minder dan één op de 16 Enzo`s een zo`n gedrocht…. Mmm een beetje opportunistisch

    Login om te reageren
  13. qsdf zegt

    12 januari 2010 om 10:32

    Hah wat een gedrocht. Ik vraag me af welke enzo eigenaar dit zijn auto zo aandoen. Buiten de onwetende rijke rapper/voetballer zie ik niemand dit kopen

    Login om te reageren
  14. ward zegt

    12 januari 2010 om 10:34

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  15. Timmie zegt

    12 januari 2010 om 10:38

    Wat een regelrechte schande!!! Geluuuuuuukkig is er nog de FXX die deze auto terechtwijst!

    Login om te reageren
  16. 911GT2 zegt

    12 januari 2010 om 10:41

    Ik snap niet dat je al die moeite doet om gewicht te besparen en er dan vervolgens een volledig multimedia systeem incl amp in zet. Beetje vreemd.

    Een enzo is al niet mooi om mee te beginnen, maar dit is wel erg lelijk vind ik!

    Login om te reageren
  17. Steiger zegt

    12 januari 2010 om 10:43

    Als ze nou alle onnodigheden er af hadden gelaten. Led-jes, geluidssystemen, e.d., dan was dit waarschijnlijk een vooruitgang geweest. Ben wel benieuwd hoe deze auto op het circuit presteert ten opzichte van de gewone Enzo.

    Login om te reageren
  18. jack zegt

    12 januari 2010 om 10:45

    @tonnie,

    welke playstation dan? want ik vind ze er alle 3 niet op lijken

    Login om te reageren
  19. Vanquish zegt

    12 januari 2010 om 10:46

    Wat een verschrikkelijk bruut ding! Hier wil ik het geluid wel eens van horen!

    Login om te reageren
  20. TJR zegt

    12 januari 2010 om 10:48

    @ Laue en HDM: Volgens mij zijn die systemen die de auto op een bepaalde snelheid dichter naar het asfalt brengen, of een spoiler die dan te voorschijn komt, niet de actieve aerodynamica die hier bedoelt worden. Deze zijn alleen ingesteld op snelheid. De actieve systemen die hier bedoeld worden zijn afhankelijk van meerdere factoren, bijvoorbeeld eigensnelheid en tegenwind e.d.

    Login om te reageren
  21. Jesper zegt

    12 januari 2010 om 10:52

    Ze ‘bouwen’ 25 MIG’s of ze ‘slopen’ 25 Enzo’s? Zeg ’t maar…
    Hoewel ik hem wel kneitervet vind, zou ik zelf niet het lef hebben mn Enzo dr voor te mollen. Wordt dit trouwens wel goedgekeurd door Ferrari? Stond me iets van bij dat upgrades *kuch* van externe firma’s niet zijn toegestaan op de Enzo, net als bij bijv. de Bugatti.

    Login om te reageren
  22. laurens324 zegt

    12 januari 2010 om 11:07

    en voor de meerprijs kan je een F430 of california kopen?

    Login om te reageren
  23. Timmie zegt

    12 januari 2010 om 11:08

    Het zoveelste imagoproduct van de beulen van Gemballa…

    Login om te reageren
  24. Arnoud zegt

    12 januari 2010 om 11:08

    @ Jesper:
    Ze slopen 25 Enzo’s!! En ik vind Ferrari’s zelfs helemaal niks.

    Login om te reageren
  25. MACH3 zegt

    12 januari 2010 om 11:12

    Als ze er 25 converteren, is dat gewoon weg zalig!!

    Daardoor stijgt mijn Enzo nog meer in waarde want die is nog origineel!! :p
    Zou ik zeggen moest ik een eigenaar zijn van een Enzo!

    Login om te reageren
  26. EJS zegt

    12 januari 2010 om 11:17

    Ik vind de enzo een verschrikkelijk lelijk uitgangspunt, al istie wel indrukwekkend.. Dat ze er dan dit, mooi, resultaat uitkrijgen vind ik een prestatie:) Nou hoop ik wel dat die actieve aerodynamica, het extra vermogen, het mindere onafgeveerde gewicht en de andere vering/demping zorgen dat de enzo ook daadwerkelijk sneller wordt dan standaard, anders heeft ’t namelijk geen zin..

    Login om te reageren
  27. LQDI zegt

    12 januari 2010 om 11:20

    ZO is een Enzo eindelijk eens mooi! Wat een gestoord ding:D

    Login om te reageren
  28. BmwMPower zegt

    12 januari 2010 om 11:30

    Bruut, bruter, Gemballa.

    Login om te reageren
  29. Alex zegt

    12 januari 2010 om 11:45

    Mooi? Hmm, de Enzo was al geen schoonheid
    Indrukwekkend? Hell yeah!
    Compleet gestoord? Hell yeah!

    Zelfs met een echte MiG is dit ding niet te vergelijken, tenzij Mikoyan Gurevich nog eens spacefighters gaat bouwen ;)

    Login om te reageren
  30. Evo500 zegt

    12 januari 2010 om 11:46

    Bij een bmw 5, die niertjes die zich afsluiten om de motor sneller warm te laten worden en en aerodynamischer te zijn, is dit ook geen actieve aerodynamica?

    Login om te reageren
  31. Dennis zegt

    12 januari 2010 om 11:56

    Ik vindt hem vreselijk …..

    Login om te reageren
  32. kuyl zegt

    12 januari 2010 om 11:59

    Haddewn beter 25 Enzo`s om kunnen bouwen als die amerikaan zijn enzo mogebouwd heeft tot moderne P4/5.

    Login om te reageren
  33. Escudo zegt

    12 januari 2010 om 12:05

    -edit: danku :)-

    Verder een verbetering voor de Enzo, altijd al een lelijk hok gevonden, al moest ‘ie mooi zijn. Dit lijkt meer functioneel lelijk :)

    Login om te reageren
  34. turbovu zegt

    12 januari 2010 om 12:08

    autobots of decepticons?

    Login om te reageren
  35. Vincenzo zegt

    12 januari 2010 om 12:09

    ohh daar gaan we weer, laat die ’tuners’ dat plastic maar op die vag dingen of bmw’s zetten. Daar past het, op een Ferrari niet natuurlijk.

    Login om te reageren
  36. W1ck3D78 zegt

    12 januari 2010 om 12:52

    Waar kan ik mijn bestelling plaatsen?

    Login om te reageren
  37. Apache zegt

    12 januari 2010 om 12:53

    Gemballa Mirage GT

    MiG-U1

    Wel een herkenbare stijl ;) ik twijfel welke ik de lekkerste vind, maar mss toch de MiG.

    Login om te reageren
  38. Style zegt

    12 januari 2010 om 13:01

    Gemballa rocks!

    Waarschijnlijk al direct verkocht aan een Arabier!

    Login om te reageren
  39. qauqi zegt

    12 januari 2010 om 13:12

    prachtig en wat zijn de stats?

    Login om te reageren
  40. Flapkees zegt

    12 januari 2010 om 13:42

    Doe mij toch maar origineel.

    Login om te reageren
  41. Sjakie Peters zegt

    12 januari 2010 om 13:57

    Lekker hoor, een stukje Ferrari historie compleet verpauperen met al deze opsmuk. Echt heel zonde dit. Gemballa voortaan handjes thuis zoals het hoort.

    Login om te reageren
  42. JanJansen zegt

    12 januari 2010 om 14:00

    16 kilo (!) gewichtsbesparing op alleen de velgen. Dat scheelt nogal in onafgeveerd gewicht.
    En dan durft Ferrari met droge ogen te beweren dat alles aan de Enzo functie boven vormgeving was.

    Login om te reageren
  43. Patrick zegt

    12 januari 2010 om 14:15

    Een Enzo is al lelijk maar nu haha! Ik zei het al eerder, het is een schande dat dit misbaksel de naam van de oprichter draagt!!!

    Login om te reageren
  44. mrB zegt

    12 januari 2010 om 16:40

    ik vind de enzo niet mooi. Ik vind de gemballa lelijk. Ik vind de gemballa mig wel uber stoer, dus van mij mag het

    Login om te reageren
  45. Cantago zegt

    12 januari 2010 om 17:09

    Mooi is hij zeker niet, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet een keertje in zou willen rijden, of er een zou willen hebben;) Wel een ERG opzichtig apparaat hoor… Misschien wel iets te…

    Login om te reageren
  46. Armbeiter zegt

    12 januari 2010 om 17:41

    Dus met de verbreding erbij is dit ding nu 2130 mm breed. Dat is best wel aardig wat.
    Wel jammer dat ze voor deze MIG-U1 andere enzo’s moeten opofferen, maar hij is wel vet.

    Login om te reageren
  47. creative zegt

    12 januari 2010 om 18:34

    hij heeft iets back-to-the-future achtigs..

    over the top voor mij

    Login om te reageren
  48. NLBUURMAN zegt

    12 januari 2010 om 18:44

    jammer dat 25 enzo’s hiervoor verkracht worden, als ze deze er nou bij maakten… dan had het mijn goedkeuring gekregen! :)

    Login om te reageren
  49. BananaFlip zegt

    12 januari 2010 om 19:55

    Dat ziet er echt niet verkeerd uit! Gemballa hoort natuurlijk van Ferrari’s af te blijven maar voor deze keer is een uitzondering geen probleem.

    Login om te reageren
  50. zlinx zegt

    13 januari 2010 om 00:23

    het is vet dat ze dingen hebben veranderd die de prestaties hebben verbeterd, maar een multimediasysteem en een amp in een enzo? Ze willen hem dus tegelijk comfortabeler maar ook meer hardcore maken. Ze hadden die luxe-onderdelen achterwege mogen laten van mij.

    Login om te reageren
  51. tvrspeedsix zegt

    13 januari 2010 om 12:03

    Enzo had ferrari met LeMans mee moeten doen,. :)

    Login om te reageren
  52. JESC zegt

    13 januari 2010 om 16:16

    mensen klagen over de spoiler maar zonder dat ding komje niet eens fatsoenlijk een bocht door op hoge snelheid

    Login om te reageren
  53. nickdenbakker zegt

    14 januari 2010 om 17:13

    volgens mij hebben ze de uitlaten van een carrera gt eronder geschroeft

    Login om te reageren
  54. E34M5touring zegt

    3 oktober 2010 om 12:40

    Hoe komt ie aan 25 enzo’s zijn toch allemaal verkocht?

    Login om te reageren
  55. jordy14 zegt

    5 april 2012 om 17:34

    Wat een prachtige auto. De gewone enzo is al bruut maar dit is echt het toppunt. BRUUUUTT!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North