• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dikke plug-in hybrid: Cadillac XTS Platinum Concept

Auteur: robbie, gepost 12 januari 2010 om 08:54 – 54 Reacties

Cadillac XTS Platinum Concept
Eind vorig jaar teasede Cadillac al heel sneaky de koplamp van hun nieuwe grote sedan en nu de NAIAS in Detroit is aangebroken mogen we het model in zijn geheel aanschouwen. Onder de motorkap vinden we een 3.6 liter grote V6 (met directe injectie) die gekoppeld is aan een plug-in hybrid systeem. En dat zorgt voor een vermogen van ruim 350 pk en 400 Nm.

Volgens Cadillac is de XTS ontworpen van binnen naar buiten. Oftewel: de behoeftes van de chauffeur komen op de eerste plaats. Zo is er volgens Cadillac extra veel aandacht besteed aan het luxe interieur met een nieuwe interface voor het gebruik van je auto elektronica. De XTS heeft nu nog het label ‘concept’, maar we kunnen er vanuit gaan dat rond 2012 een productieversie op de markt zal komen.

Dat model zal dan de huidige STS (RWD en AWD) en DTS (FWD) vervangen. De XTS is gebaseerd op een verlengde variant van het Epsilon II platform, net zoals de Saab 9-5. De XTS heeft de volgende afmetingen: lengte 5,17 meter, breedte 1,90 meter en een hoogte hoogte van 1,50 meter.

Ook interessant!

  • Cadillac InnerSpace
    Deze tweezits coupé is niet leuk om te besturen
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Komt de gaafste concept supercar er alsnog?
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, concept, Hybride, plug-in, XTS

Vorig bericht: « Wereldprimeur: Fiat 500 BEV
Volgend bericht: Gemballa MIG-U1: een 700 pk sterke Enzo »

Lees Interacties

Reacties

  1. frank zegt

    12 januari 2010 om 08:56

    Best wel aleen al dat hout in het interieur, hout hoort in de open haard

    Login om te reageren
  2. Ahura zegt

    12 januari 2010 om 09:01

    Prachtig interieur juist. Helaas niet zo in een productiemodel. Exterieur is weer een echte Cadillac al vind ik de zijkanten wat anoniem. Beetje Toyota Crown/Mark X achtig

    Login om te reageren
  3. Jan zegt

    12 januari 2010 om 09:02

    Strakke bak! Nu nog een station met AWD en het is de mijne!

    Login om te reageren
  4. HDM zegt

    12 januari 2010 om 09:22

    Rest de vraag: waar is het platinum?

    Login om te reageren
  5. RubenBaeten zegt

    12 januari 2010 om 09:24

    Jammer van dat plastic interieur! Oh nee, dat heeft ie niet. Is er dan wel kritiek te leveren? Ehm, hij kan vast alleen maar rechtdoor! Hebben we dat maar vast gehad.

    Prachtige auto, valt me niks tegen. :-)

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      12 januari 2010 om 09:51

      @RubenBaeten:
      hij rijd vast 1:3

      Login om te reageren
    • C6_R zegt

      12 januari 2010 om 17:10

      @RubenBaeten: Je was me voor! Nou ja, hij zal wel zeer onzuinig zijn, want Amerikaanse auto’s zijn allemaal onzuinig! :P

      Ontopic: prachtige verschijning zeg, oog indrukwekkend groot en statig. Interieur is ook typisch Cadillac en dus genieten!

      Bring it on en ook in benzineslurpende versies graag!

      Login om te reageren
  6. Exotic zegt

    12 januari 2010 om 09:25

    Ik vind de voorkant te hoog, maar de rest ziet er super uit. Vooral de driekwartshoek van achter.

    Login om te reageren
  7. RippiN zegt

    12 januari 2010 om 09:26

    op slag verliefd :)

    Login om te reageren
  8. DRU zegt

    12 januari 2010 om 09:40

    Prachtig! Eindelijk weer een Cadillac met lengte. Snap alleen niet wat de X betekent in XTS. Het klinkt zo SUV-ish. Maar, mooie auto.

    Login om te reageren
  9. Wessee zegt

    12 januari 2010 om 09:45

    Poe wat een prachtige auto. Stuk behoudender als een STS en pakken mooier dan een DTS. Interieur is ook super mooi!

    Nu wachten op de eerste die dit weer gaat vergelijken met de eerste de beste Audi.

    Login om te reageren
  10. Jesper zegt

    12 januari 2010 om 09:46

    Zeer nette auto! Veel indrukwekkender dan bijv. een 300C! Alleen lijkt het op de foto wel alsof de passagier meteen met zn knieen tegen het dashboard zit.

    @ Ruben:
    En het ís en blijft natuurlijk gewoon een gerebadgede (scrabble)? Opel! :twisted:

    Login om te reageren
  11. Arnoud zegt

    12 januari 2010 om 09:47

    @ RubenBaeten:
    Dit is geen stuurmansauto. Dus het argument van ‘hij gaat vast alleen maar rechtdoor’ is zowieso al van toepassing. Dat zou het zelfs zijn wanneer het hier een BMW betrof. Het is een comfortabele luxe sedan. Die gaan altijd alleen maar rechtdoor.
    Wat natuurlijk nog wel de vraag is: Is deze Cadillac net zo betrouwbaar als de Duitse en Japanse concurrentie? En dan niet alleen op motoren gebied natuurlijk, want dat hebben de mensen uit Detroit echt wel onder de knie, maar ook op het gebied van de gadgets.

    Hij ziet er in iedergeval ontegenzeglijk goed uit. Alleen zou ik niet gekozen hebben voor een wit stuurwiel. Dat wordt in de showroom al zwart van alle vieze handjes die er aan zitten.

    Login om te reageren
  12. Merry zegt

    12 januari 2010 om 09:49

    Dit is het vermogen wat ik meer verwachte van de Honda CR-Z.
    Zo kan het dus ook, Honda let je even op!

    Login om te reageren
  13. DRU zegt

    12 januari 2010 om 09:50

    Ik kijk nu al 10 minuten straight naar die foto’s en ik kan niet stoppen..

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      12 januari 2010 om 18:41

      @DRU: je hebt gelijk, het is een plaatje :) van de binnenkant, alswel de buitenkant!

      Login om te reageren
  14. PCCB zegt

    12 januari 2010 om 09:53

    Mooier dan de CTS. Misschien wel de eerste met het edgy design die ik echt mooi vind. Elegant zelfs. Bouwen!

    Login om te reageren
  15. Mika zegt

    12 januari 2010 om 10:08

    Kijk dat begint er op te lijken hehe.. net wat ronder en het interieur ziet er stuk beter uit. Maja ze worden hier niet meer verkocht helaas. Erg jammer want het is niet zn grijze muis zoals de Astra/Megane/Leon/Ceeeeeed enz..

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    12 januari 2010 om 10:10

    Mooi, zeer mooi, ook het interieur. Jammer dat dat naar goeie gewoonte weer ferm minder zal zijn in een productiversie.

    Login om te reageren
  17. Buyck zegt

    12 januari 2010 om 10:12

    GM begint zowaar klasse bakken te ontwerpen. Wat anders dan hun vierkante pick-ups.

    Login om te reageren
  18. GOD zegt

    12 januari 2010 om 10:26

    De CTS vind ik 3 keer niks maar deze is echt wel mooi.

    Login om te reageren
  19. David zegt

    12 januari 2010 om 10:37

    Heel mooi, vooral de achterkant!
    Misschien dat ik hem over een jaartje of 10 voor een paar duizend op de kop kan tikken…

    Login om te reageren
  20. jzaero zegt

    12 januari 2010 om 10:42

    Potverdorie O___O ! Dag dag Duitsers, als ik het geld had wist ik het wel. Lekker onderscheidend en interieur is ook erg mooi nu.

    Login om te reageren
  21. Timmie zegt

    12 januari 2010 om 10:49

    Alles staat of valt met dat epsilon platform. Werkelijk ALLES wordt daarop gebouwd…

    Login om te reageren
  22. EJS zegt

    12 januari 2010 om 11:13

    Prachtige bak.. Geslaagde buitenkant, mooi gedrongen/gespierd, maar tegelijkertijd is heel duidelijk dattie groot is.. Alleen die lampen… Maar die zijn er straks bij ’t productiemodel toch af:) En dat interieur is écht héél erg mooi, comfortabel, warm.. Daarvan is dan weer jammer dat het ’t productiemodel wss nooit haalt..

    Login om te reageren
  23. G55 zegt

    12 januari 2010 om 12:13

    verwacht er niet al te veel van, hij weegt 360 gram. heul veul plastic dus.

    Login om te reageren
  24. NielsB zegt

    12 januari 2010 om 12:13

    Ohhhhh. En ik maar denken dat de STS een van de mooiste auto’s op aarde was. Wel een van de best rijdende trouwens. Ben benieuwd of ze deze zo lijkend mogelijk gaan uitbrengen, maar ik hoop van wel.

    Is ‘ie trouwens FWD of RWD?

    Login om te reageren
  25. Wessee zegt

    12 januari 2010 om 12:57

    Het platform waar de XTS op staat is FWD met de mogelijkheid tot AWD.

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    12 januari 2010 om 13:33

    Wat een prachtig interieur. En met het vertrouwde, maar niet verouderde Caddy-design zit het wat mij betreft ook wel goed.

    Login om te reageren
  27. Flapkees zegt

    12 januari 2010 om 13:41

    Ik vind het Cadillac-design op de een of andere manier niets hebben..

    Login om te reageren
  28. Something zegt

    12 januari 2010 om 13:59

    Van mij mogen ze em gelijk in de showrooms plaatsen, wat een mooie auto!

    Login om te reageren
  29. Jordi zegt

    12 januari 2010 om 14:41

    Wat een prachtig interieur! Echt super. Achterkant vind ik echt geweldig alleen vind de neus niet echt mooi.. sowieso vind ik de neusjes van de huidige cadi’s het nét niet hebben. Mag wel wat.. stoerder.

    Hopen dat er ook een dikke V versie van uitkomt maar dan uiteraard gewoon met een grote V8 erin.. maarja die kans acht ik helaas klein.

    verliefd

    Login om te reageren
  30. Cardesigner zegt

    12 januari 2010 om 16:41

    Prachtige auto, en dat interieur dan!

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    12 januari 2010 om 16:48

    prachtig

    Login om te reageren
  32. Headhunterz zegt

    12 januari 2010 om 16:51

    Wat een wereldse auto zeg! En nu maar wachten op de XTS-V :P

    Login om te reageren
  33. Cantago zegt

    12 januari 2010 om 17:06

    Ik ben nog altijd geen voorstander van die breuk die over de auto loopt, en de bandjes hadden wel een maatje groter gemogen, maar verder ziet hij er erg goed uit! Wel jammer dat het weer een hybride is… Misschien maakt die 350PK iets goed!

    Login om te reageren
  34. KippieKnaus zegt

    12 januari 2010 om 17:10

    Ik wil een productie Cadillac Sixteen zien!

    Login om te reageren
  35. Benz.. zegt

    12 januari 2010 om 18:07

    Ik ben heel benieuwd waar dit GM-product mee zou moeten concurreren.. S-class/7-serie segment of E-class/5-serie segment?

    Ziet er niet verkeerd uit maar ben nog steeds geen voorstander van het design van tegenwoordig.

    Mooi interieur trouwens, stuurt’ie ook een beetje? ;)

    Login om te reageren
  36. corvettez06 zegt

    12 januari 2010 om 18:07

    dit is gewoon een super bak , mensen die dit afzeiken hebben echt een bak stront in hun ogen , en plastic ppffff hou toch op wat een achterhaalde statement zeg .

    Login om te reageren
  37. Benz.. zegt

    12 januari 2010 om 18:13

    @corvettez06: Ruzie met je vriendin ofzo?

    @OriginialLoud:

    “Het is een comfortabele luxe sedan. Die gaan altijd alleen maar rechtdoor.”

    Wel eens een gereden in de nieuwe S-class faclift? Nee, dacht ik al. Qua rijgedrag, comfort, luxe en power werkelijk een openbaring..

    Nee, leuk zo’n Caddi.. Toch liever een S-klasse!

    Login om te reageren
  38. Arnoud zegt

    12 januari 2010 om 18:23

    @ Benz:
    Is die nieuwe S-class dan echt zo gretig in bochtenwerk als een Lancer Evo? Tuurlijk niet! Want die Lancer is een sportwagen. Het stuur en rijgedrag van een luxe sedan sportief noemen is lariekoek. Het rijgedrag van een S-class is hoogstens sportief t.o.v. de concurrentie of zijn voorganger.

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      12 januari 2010 om 20:20

      @Original_Arnoud:
      ga je mij ook zeggen dat een Lancer zo veel interieur luxe heeft, een even zachte ophanging heeft en een Lancer motor zal ook niet op even lage toeren draaien ;)

      Login om te reageren
  39. Benz.. zegt

    12 januari 2010 om 18:48

    @Original Arnoud: Nee, natuurlijk niet al is een snelle bocht nemen echt geen groot probleem. En een Lancer is een geheel andere andere auto t.o.v. de S-class.

    En wat je al zegt: Het is tov van de directe concurrentie een goed sturende limo, en nee.. Tegen een Ferrari redt het natuurlijk niet! :roll:

    Login om te reageren
  40. BananaFlip zegt

    12 januari 2010 om 19:52

    Erg mooie auto, zeer waardige opvolger voor de STS. Nu is het wachten op een V.

    Login om te reageren
  41. killioq zegt

    12 januari 2010 om 20:30

    lelijk kleurtje interieur, maar wel het beste. hij oogt een beetje log en groot. zolang hij maar niet met de prijjs in de buurt van een s-klasse komt, want dan is het flop.

    Login om te reageren
  42. Thijsj zegt

    12 januari 2010 om 20:45

    :schock: dit is gewoon mooi.. doe mij er maar zo een ;)

    Login om te reageren
  43. lincoln zegt

    12 januari 2010 om 20:59

    dit maakt Lincoln een veredelde Ford ..

    puik werkie Cadillac ..

    Login om te reageren
  44. six-trey zegt

    12 januari 2010 om 21:41

    prachtige wagen, maar de motorkap is niet lang genoeg om een ras cadillac te zijn voor mij ;)

    Login om te reageren
  45. W115 zegt

    12 januari 2010 om 21:42

    Als Al Capone nog leefde weet ik welke auto hij zou rijden. Prachtig dit

    Login om te reageren
  46. zlinx zegt

    13 januari 2010 om 00:26

    wat een mooie wagen! en dat interieur vind ik ook prachtig. eerlijk gezegd vind ik het uiterlijk veel meer uitstraling hebben dan bijv. een bmw 5 of een e-klasse, maar het is niet zo lomp amerikaans als een 300c. hopelijk blijft er veel van het concept behouden, maar ik vrees wederom het ergste.

    Login om te reageren
  47. Arnoud zegt

    13 januari 2010 om 10:35

    @ six trey:
    Nee natuurlijk niet. Maar dat is nu juist mijn hele punt! Alles is zo relatief! En dat vergeten heel veel mensen. Een S-klasse sportief noemen is je reinste onzin. Net als een Lancer Evo comfortabel of luxe noemen. Maar goed, het gaat ondertussen al lang niet meer over de conceptcar van Cadillac. (Ik geef toe dat ik als eerste afdwaalde ;))

    Login om te reageren
  48. C6_R zegt

    13 januari 2010 om 20:35

    @ De redactie:

    http://www.youtube.com/watch?v=tXtPXIpM_Q0

    ;)

    Login om te reageren
  49. Aad zegt

    18 januari 2010 om 19:22

    Een echte S-Klasse killer alleen moet hij NU op de markt komen en niet in 2012. Dat is altijd bij de amerikanen, ze zijn net iets te laat om in Europa succesvol te zijn, helaas. Toch zou ik op deze wel willen wachten, klopt aan alle kanten.

    Login om te reageren
  50. Aad zegt

    18 januari 2010 om 19:24

    Toevoeging voor Rolls Royce: Zo hoor je spiegels te ontwerpen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North