Langzaam kruipen we naar de onthulling van Ferrari’s Enzo-opvolger, die we tot die tijd als F70 blijven aanduiden, en het mondhoekkwijl van Ferraristi wereldwijd neemt in angstaanjagend tempo toe. Om de supercarhonger te stillen lichten we een aantal alleraardigste impressies uit van het mogelijke eindresultaat.
Tien jaar na de introductie van de 660 pk sterke Enzo wordt er in Maranello druk geconfigureerd aan de F70 die meteen laat zien wat er in een decennium aan vooruitgang is geboekt. De aanstaande topper –hier hoor je ‘m grommen– krijgt wederom een V12, alleen nu bijgestaan door elektrohulpjes. Het zogenaamde HY-KERS-systeem zorgt er volgens Ferrari-topman Amedeo Felisa voor dat het verbruik met 40 procent afneemt ten opzichte van een non-KERS twaalfcilindertje. Daarnaast dicteert de geruchtenstroom dat het vermogen op ongeveer 1.000 pk uitkomt. (Eerder werd 920 pk aangehouden, we zullen zien.)
Verder aannemelijk is dat het gewicht laag wordt gehouden, zeg maar rond-de-1.000-kilogram-laag, en de auto aan de voorkant een puntige neus á la Formule 1 krijgt. Ferrari 458-, F12Berlinetta– en FF-invloeden zullen ook terugkomen in de styling, iets waar shopper Wizzoo7 rekening mee heeft gehouden in zijn ietwat futuristische impressies. Vooral de achterkant is qua styling te linken aan de 599-opvolger.
Bekijk ze HIERO, maar let wel, bijna niemand buiten Ferrari zelf weet hoe de F70 er écht uit komt te zien.
Eind dit jaar/begin volgend jaar komt hij officieel in beeld. Het aftellen mag beginnen…
Ik voel me net als een klein kind met Kerstmis… niet wetende wat er in de pakjes zit, ik kan gewoon niet wachten tot deze uitkomt.
@xilver: hha 1.000.000 keer beter dan kerstmis XD dit wordt echt de kers op de taart van alle GENIALE Ferrari’s van de afgelope jaren
@loloo: letterlijk de KERS op de taart met dat nieuwe systeem bij Ferrari ;-).
@xilver: als je hem dan toch gaat kopen, mag ik alsjeblieft sorry alstublieft een stukje meerijden?
@3246cm252kw: Als je braaf bent en beloofd van niet te zullen kotsen in die wagen dan is het goed ;-).
@xilver: chill ik beloof netjes te zijn :-)
Deze word s!ck.
@amgpowerrr: Vast wel! Hopen dat het enkel bij verhoging blijft, anders is dit het resultaat!
Jammer dat het onderhuids gewoon een prius is met z’n KERS
@coopers: sinds wanneer zijn er Priussen met V12’s?
@jeroenn: Prius T-sport
@coopers: trd heet dat toch?
@jweelden:
T-sport is een label vergelijkbaar met “gti” dat werd gebruikt voor de sportieve Toyota modellen.
Bv de Yaris T-sport.
TRD is hoofdzakelijk actief in Japan en de US, hier in europa hebben we TMG, vroeger TTE geheten.
Zij deden het WRC project en de F1, nu zijn zij betrokken bij het Le Mans project.
Ook de Yaris Rallye auto en die GT86 racer komen daar vandaan.
@bbroek: Al wil je +1 krijgen moet je niet met zo’n debiel plaatje komen, kom met wat orgineels -_-
haha tof plaatje past er precies bij +1 van mij
@agera: haha(y)
Leuke shops.
De auto ziet er veel compacter uit dan de spyshots. Afwachten maar wat het wordt.
Misschien moet ik mijn top 5 van coolste automerk toch maar weer aanpassen. Beauty!
@Carreza: Op basis van iemand zijn gedacht? Snel, iemand, maak een kei-coole impressie van een Opel ofzo !
@SimonMc: het feit dat Ferrari een Enzo opvolger met 1000pk op de markt brengt is voor jou niet cool genoeg?
Deze impressie maakt me enkel nog meer nieuwsgierig naar het eindproduct. Je sarcastische opmerking was dus niet echt nodig.
@Carreza: Nee, het feit dat ze met een auto komen met 1000 pk is niet cool. Wat ik wél cool vind, is hoeveel de auto weegt, en hoe goed hij met dit vermogen overweg kan, en welke innovaties er in zitten.
Schijnbaar komt er een soort 4-wiel aandrijving in, wat ik te zeerste zou betreuren, maar omdat er ook nog een KERS-systeem zou zijn, is de kans groot dat dit geen permanent 4-wiel systeem is, maar wel een systeem dat bijspringt “wanneer het nodig is”, en dat lijkt er al meer naar.
Bv wanneer vanuit stilstand wordt geaccelereerd, om dat grote vermogen optimaal op de weg te krijgen.
Ook heeft het geen zin om 1000 pk in een auto te gaan steken die 2000 kg weegt. Liever een auto met 500 pk, die ook maar 500 kg weegt. Natuurlijk zijn er ondertussen allerhande trucjes om een zware auto toch fatsoenlijk te laten hoeken ( kijk maar naar de GT-R bv ), maar al die electronische hulpjes en automatisatie beschouw ik als valsspelen.
Net zoals je “fatsoenlijke” foto’s kan nemen met je mobiel, omdat ze steeds maar die megapixels blijven optrekken, ipv iets te doen aan de kwaliteit van de lens.
De Veyron heeft ook 1000 pk, maar ik vind er eigenlijk niet zo veel aan. Hij ziet er niet uit, en het geluid dat er uit komt, doet me meer aan een industriële stofzuiger denken dan wat anders.
Laat ze eerst maar eens terug een auto op de markt brengen die een gewicht heeft om over naar huis te schrijven, en geen veel te brede banden heeft om dat overgewicht te compenseren, waar een bandenboer het kwijl van uit de bek loopt. Als ze indruk op mij willen maken, dan moeten ze komen met een auto die pakweg 1000 kg weegt.
En geen 0-100 tijd van 2 seconden en een topsnelheid van 400 km per uur, dat zijn voor de cijfergeile tieners die nog niet eens een rijbewijs hebben.
@SimonMc: Artikel gelezen?
“Verder aannemelijk is dat het gewicht laag wordt gehouden, zeg maar rond-de-1.000-kilogram-laag”
ca 1000pk op ca 1000kg lijkt me niet bepaald een slechte verhouding… (Ervan uitgegaan je het een beetje op de weg krijgt uiteraard)
@notsobig: Weet ik, maar was een argument dat ik dát liever heb dan 1000 pk. En eerst nog zien, en dan geloven natuurlijk !
Made by Pixar? Op die shop lijkt het wel zo’n animatiegeval uit Cars… veel te rond.
@goed_koopman: welkom in de wereld van mensen die net begonnen zijn met subd modellen
Als hij een neus krijgt die daadwerkelijk met de shops overeen komt, betekent dat dus dat hij, in mijn ogen, van voren net zo lelijk is als de 458 Italia. Dat zou zonde zijn. De achterkant is een heel ander verhaal. Als de daadwerkelijke achterkant in de buurt komt van deze shops dan wordt het een héél lekker kontje!
awesome, kan niet wachten tot ik salaris heb.
@jweelden: ah, dus dit ga je kopen van je eerste salaris? Moet je heel wat vakken voor vullen hoor!
@Svenska_Aeroplan_AB: Wie weet is hij wel een Prof voetballer en lacht hij jou wel uit.
@Svenska_Aeroplan_AB: hij wacht gewoon op z’n salaris, meer niet.. :p
Super gaaf ding
en rond gevijlde Enzo.. joh, spannend!
@dennisr: zeker!
op foto 2 zie ik wel een leuke zitplek, Helmpie op en gasse maar :D
Zelfs als die lelijk zou zijn zou het voor de verkopen niks uitmaken. Tis een nieuwe Ferrari dat verkoopt wel.
nou ben erg benieuwd naar het echte definitieve ontwerp want dit is net een HOTWHEEL !
Gewoon een gemoderniseerde enzo
De voorkant van de aventador
@agim: weet jij wel hoe een aventador er uit ziet???
@bbroek: nee alleen jij weet dat …
Electro? De brandweer ziet er spanning naar uit.
Mooiste Ferrari sinds tijden! Wat een gaaf ding!
gaaf!!!!ik wil alleen 4 uitlaatstukken.is veel mooier en past beter bij ferrari.
@jiry97: Wat maakt jou het uit. Die twee keer in je leven dat je hem in het echt gaat zien…
Dit is gewoon een Enzo facelift. Denk niet dat hij er zo uit gaat zien.
@jiry97:zo ongeveer is wel leuk.
Goede impressie! Als het hier bij in de buurt komt ben ik tevreden :)
foto 2 no way
Nette soep, kan je niks van zeggen
Mooie impressie, vooruitstrevend design en toch herkenbaar Ferrari. misschien iets minder karikatuurachtig/wat gestrekter en dan zo in productie nemen. Zou verfrissend zijn na die rare op twee gedachte hinkende F12 Berlinetta.
Die shopper kan zo bij Ferrari aan de bak als je het mij vraagt…
Als dit hem wordt zet ik alles te koop wat ik heb!
@rudyv: je fiets…enneh…. ;)
@megakix: m’n auto is niet van mij, maar van de leasemij idd…
Kan niet wachten op deze über-supersport. Deze auto gaat dé benchmark worden aankomende jaren denk ik, vooruitstrevend en laat andere merken te kijk staan..
Laat maar komen :)
Heerlijk te zien deze shop. Dynamisch krachtig ook wel
Elegant. Verhoudingen kloppen! Beter dan het lange gevaar uit de spy shots ……….
Zojuist besteld! Nog net op tijd want hij was al bijna uitverkocht :-o
Leuk ontwerp, maar geen F70, dit is gewoon een strak getrokken enzo met wat 458 accentjes. Het verschil tussen de F40 F50 en de enzo was veel groter, deze lijkt te veel op de enzo en is dus niet onderscheidend genoeg.
De F70 gaat er waarschijnlijk niet op lijken.
Ziet er zeer zeer zeer glad uit. Prachtig.
Achterkant ziet er goed uit maar de voorkant is netzo lelijk als de 458
Hele gave impressie! Well done! Denk dat het eeb Veyronkiller gaat worden, simpelweg omdat de race met Lambo nu voorbij is door het audi aankoopje…
@Megakix: Kunnen mensen eens stoppen met te vergelijken met de Veyron? De Veyron is niet eens een sportwagen, maar een statement.
Zeg liever: Dit wordt een Zonda F killer, of een Aventador killer.
@SimonMc: klopt, het gaat méér om het statement dat Ferrari (dus nu hopelijk) gaat maken met de F70. Dat schrijf ik toch ?
Mooi ding, van artikelplaatje deed me denken aan een marussia?
Wow ziet er vet uit die achterkantbis al gwn perfect.
Mooi gedaan. Hoop dat de F70 er zo gaat uitzien. En anders kan een 458-eigenaar bij de Speciale Cars-afdeling z’n 458 zo laten ombouwen, net als Eric Clapton met z’n 458 heeft gedaan.
Als je dit in je achteruit kijk spiegel ziet schrik je je toch kapot!! Wat een bak zeg! <3
Ziet er goed uit, helaas zal hij te duur worden.
@schaapje2012: Te duur in welke context? Voor jouw beurs of te duur in vergelijking tot andere soortgelijke automobielen?
Aan de Topic foto te zien staat ie al in de fik. Voorspelt niet veel goeds…..
Hele nette shop. Best realistisch met kenmerken van de Enzo en de huidige modellen.
Ferrari gaat (hybride) electrisch cool maken. (honorable mention voor de R8 etron, Telsa Roadster)
deze man mag een job bij ferrari krijgen…