• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Bentley Turbo RT & RT Mulliner (1997-1998)

Auteur: appeltje, gepost 20 april 2013 om 13:30 – 10 Reacties

Afbeelding Gespot: Bentley Turbo RT & RT Mulliner (1997-1998)Afbeelding Gespot: Bentley Turbo RT & RT Mulliner (1997-1998)Afbeelding Gespot: Bentley Turbo RT & RT Mulliner (1997-1998)Afbeelding Gespot: Bentley Turbo RT & RT Mulliner (1997-1998)Afbeelding Gespot: Bentley Turbo RT & RT Mulliner (1997-1998)Afbeelding Gespot: Bentley Turbo RT & RT Mulliner (1997-1998)Afbeelding Gespot: Bentley Turbo RT & RT Mulliner (1997-1998)Afbeelding Gespot: Bentley Turbo RT & RT Mulliner (1997-1998)

Bentley Turbo RT Mulliner
Hoewel het in 1997 gedaan was met de Bentley Turbo R, heeft men nog geprobeerd een opvolger te maken voordat de Arnage gelanceerd werd. De Turbo RT is nog een fractie krachtiger en sportiever, maar of het echt een succes te noemen is, is nog de vraag.

De allerlaatste versie van de hele reeks “Boxies” was de Turbo RT. Na een succesvolle start van de Turbo R in de jaren ’80 kreeg de New Turbo R het al iets moeilijker, want daarvan werden maar 1.366 exemplaren gebouwd, speciale versies daargelaten. De Turbo RT had de taak om populaire reeks af te sluiten. Standaard werden de auto’s voorzien van een lange wielbasis, maar twee exemplaren werden hiermee uitgerust. Deze versie is voorzien van de aandrijving van de Continental T, wat inhoudt dat hij ongeveer 400 pk tot zijn beschikking heeft. In grote lijnen lijkt de auto het meeste op de Turbo R, de vijfspaaks 17 inch wielen die al eerder onder de Turbo R Sport te vinden waren zijn hier standaard.

Een overtreffende trap werd de Turbo RT Mulliner, die voorin zelfs 426 pk had liggen en voorzien was van roosters in de zijschermen en in het geval van het Nederlandse exemplaar zelfs op de motorkap. Recht van voren is de auto direct te herkennen aan de luchtinlaten onder de voorbumper, overgenomen van de Continental SC. Merk een typisch Engels stijlkenmerk op: de koelroosters in de zijschermen verschilden per exemplaar, men had blijkbaar nog wat “restonderdelen” te verwerken.

Ook interessant!

  • Volgende Bentley Mulliner
    Volgende Bentley Mulliner wordt laatste met W12
  • Bentley viert het 1.000ste op maat gemaakte model
  • Gespot - De enige Ferrari GTB Turbo op gele platen
  • Gespot - De laatste 'echte' Bentley in een perfecte kleur

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, Gespot, mulliner, turbo

Vorig bericht: « Een roze Smart, speciaal voor de Chinese vrouwtjes
Volgend bericht: Maserati Ghibli live: alle specs en details »

Lees Interacties

Reacties

  1. jolig zegt

    20 april 2013 om 13:37

    Iemand zit met z’n hoofd nogal veel bij ouwe Bentleys. Drie artikelen in een week maar liefst.

    Login om te reageren
  2. laulau zegt

    20 april 2013 om 13:43

    Bah die chromen velgen, past totaaaaaal niet bij een Bentley

    Login om te reageren
  3. Yeelen zegt

    20 april 2013 om 13:54

    Toch leuk om te zien hoe auto’s die er vrijwel allemaal hetzelfde uitzien (voor een leek) toch vrij veel verschillen van elkaar. Ik zou ze niet uit elkaar kunnen houden.

    Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    20 april 2013 om 14:05

    Ik vind de zwarte Bentley, met de Engelse platen, erg mooi. In het blauw wordt het gelijk een ouwe lullen auto.

    Login om te reageren
  5. mout zegt

    20 april 2013 om 14:22

    Voor mij de ‘spijltjesgrill’ maar met lakkleur frame, alstublieft dankuwel.

    Login om te reageren
  6. Carreza zegt

    20 april 2013 om 14:22

    Oké, nu heb ik het wel gehad met oude Bentleys. Tijd voor iets anders, Appeltje!

    Login om te reageren
  7. bofkont zegt

    20 april 2013 om 20:07

    Niks mis mee met deze pre vag bently’s!!
    Laat maar komen heerlijk dikke wagens.

    Login om te reageren
  8. alassad zegt

    20 april 2013 om 23:45

    Ondanks dat ze allemaal op elkaar lijken zien deze er een stuk mooier uit dan die in eerdere artikelen! Maar waar het verschil ligt? Geen idee!

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      21 april 2013 om 10:36

      @alassad: Omdat deze laatste versies een lichte facelift hebben gehad. De grille is iets lager (of eigenlijk is de bumper iets hoger gezet) en dat geeft een wat ander gezicht. Ook zit er bij de oudere versies een chroomstrip op de motorkap en zonder die strip ziet het er ook wat moderner uit. De Mulliner heeft dan nog een kleinere achterruit.

      En de modernere velgen helpen ook wat voor het totale beeld.

      Login om te reageren
  9. sabrerator zegt

    21 april 2013 om 10:39

    Tja, persoonlijk kan ik er niet genoeg van krijgen, van die Boxies.
    De enige Bentleys die voor normale stervelingen te betalen zijn. Stoer in al hun vierkantheid, met de elegantie en de stroomlijn van een atoombunker, het gewicht van een klein model olifant en de onverzettelijkheid van een stormram. I love them!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North