• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati Ghibli live: alle specs en details

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 april 2013 om 13:52 – 37 Reacties

Maserati Ghibli in Shanghai


De eerste foto’s toonde Maserati vorige week al, maar vandaag beleefde de Ghibli in Shanghai zijn beursdebuut. Dit model is de sleutel tot het behalen van 50.000 jaarlijkse verkopen voor het Italiaanse merk.

Qua formaat zit de Ghibli met 4,97 meter lengte iets onder de vorige generatie Quattroporte (de nieuwe groeide zo’n 20 centimeter tot 5,26 meter (!), dus eronder is meer dan genoeg plek), en moet het sportievere, dynamischere vierdeurs-alternatief worden voor de luxueuze QP.

De klant heeft de keuze uit een drietal drukgevulde 3.0 V6-motoren, met paralelle turbo’s: twee benzinevarianten en een diesel.

De sterkste benzine-V6 heeft 410 pk bij 5.500 toeren, en 550 Nm vanaf 1.750 tpm. Hiermee sprint deze Ghibli S in 5 seconden naar de 100, en bereikt een topsnelheid van 285 km/u. Bij 6.500 toeren treedt de toerenbegrenzer op.

De ‘normale’ benzine-Ghibli levert 330 pk en 500 Nm, en legt de 0-100 sprint in 5,6 seconden af.

De 275 pk sterke Ghibli turbo-diesel legt met 600 Nm het dikste koppel aan de dag, (logisch, ’t is een diesel). Met deze krachtbron sprint de zelfontbrander in 6,3 seconden naar de 100, terwijl het gemiddelde verbruik bij een zachte voet op 6 l/ 100 km ligt. De CO2-uitstoot van minder dan 160 gr/km is netjes te noemen.

Voor de klant die graag zijn achterkant uit laat breken heeft Maserati goed nieuws, standaard is er een mechanisch diff met beperkte sperwerking gemonteerd. Letten we op, Duitse concurrentie?

Maserati Ghibli Q4

Voor sneeuwridders en anderen met behoefte aan AWD heeft Maserati de Ghibli Q4. Standaard heeft deze aandrijving op de achterwielen, maar als het nodig is gaat er tot 50% van het vermogen naar de vooras. Het enige nadeel: je moet de duurste Ghibli S nemen, op de mindere broeders is het Q4-systeem niet beschikbaar.

Verse foto’s, waaronder een aantal vanuit Shanghai (waarop mooi het verschil tussen de Ghibli en QP te zien is), vind je in de gallery!


Ook interessant!

  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • De goedkoopste benzine Maserati Ghibli op Marktplaats
  • Maserati Ghibli 'Fragment' is de familiebak van Batman
  • Maserati Ghibli Trofeo rijtest video
    Maserati Ghibli Trofeo rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Ghibli, Maserati, shanghai, shanghai-2013

Vorig bericht: « Gespot: Bentley Turbo RT & RT Mulliner (1997-1998)
Volgend bericht: Hyundai Mistra blijft lekker in China »

Lees Interacties

Reacties

  1. lamborgfan zegt

    20 april 2013 om 13:42

    Ik vind het een zeer mooi apparaat!
    + toegevoegd aan wensen lijstje.

    Login om te reageren
  2. kapiteinaudi zegt

    20 april 2013 om 13:54

    Prachtige auto! Zoals altijd bij Maserati is dit een juweeltje van een auto, net zoals de Quattroporte. Toch hou ik mijn hart vast voor de nieuwe GranTurismo, de mooiste auto nog mooier maken is niet gemakkelijk.

    Login om te reageren
  3. workhardplayhard zegt

    20 april 2013 om 13:55

    Mooie auto! Denken jullie dat er in nederland veel worden verkocht? Word dit een a6/E klasse/5 serie concurrent?

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      20 april 2013 om 14:53

      @workhardplayhard: Dit wordt op prijsniveau absoluut geen concurrent voor de 5/e/a6. Volgens mij is een Quattroporte ruim over de 100.000 dus als deze onder de 80/90 blijft mogen we heel blij zijn denk ik.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        20 april 2013 om 16:19

        @Donstil: een s klasse begint bij de ton, maar een E kost ook 50.000. Deze kost denkik nietveel meer als een vergelijkbare e/5serie. Anders zijn het toch ook geen cuncurrenten?

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          20 april 2013 om 19:19

          @lambo4all: Maar deze begint niet vanaf 50.000. Het is een concurrent voor de topmodellen van de Duitsers (de AMG, RS en M weggelaten dan).

          Login om te reageren
  4. laulau zegt

    20 april 2013 om 13:59

    Ik ben vooral benieuwd naar de prijs.. deze auto zal dankzij de dieselmotor interessant zijn over 5 jaar als occasie voor mij..

    Kan je deze auto ook bij de Fiat-dealer onderhouden of alleen bij de Maserati-dealer?

    Login om te reageren
    • fit4fun zegt

      20 april 2013 om 20:51

      @laulau: Wellicht kun je bij een Chrysler dealer terecht..

      Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    20 april 2013 om 14:02

    Schitterend! Nu hopen dat de prijs een beetje gunstig is.

    Login om te reageren
  6. jerry zegt

    20 april 2013 om 14:07

    Stiekem de neus afgekeken van BMW 3 serie… Maargoed.. beter goed gejat dan slecht verzonnen.

    Login om te reageren
    • tim_vanvlerken zegt

      21 april 2013 om 17:10

      @jerry: A Wat een onzin, een auto ontwerpen en maken is jaren werk. Dus dit zat al in in de pijpleiding voordat BMW met zijn “neus” kwam.

      Login om te reageren
  7. bsxc2 zegt

    20 april 2013 om 14:09

    Op de laatste foto lijkt de Ghibli groter dan de Quattroporte en ook mooier.
    Conclusie: Mooier rijden voor minder geld.

    Login om te reageren
  8. jobh zegt

    20 april 2013 om 14:10

    de gallery doet t niet op de iOS app
    maar mooie auto, ik hoop voor ze dat dit een succes wordt en hopen dat er ook nog een rs/amg/m5 killer komt met de V8 uit de quatroporte

    Login om te reageren
    • jobh zegt

      20 april 2013 om 14:15

      @jobh: Quattroporte natuurlijk

      Login om te reageren
    • rotjeknor zegt

      20 april 2013 om 19:13

      @jobh: gewoon op de foto’s tikken, bij mij werkt dat in ieder geval wel.

      Login om te reageren
  9. Bastiaan zegt

    20 april 2013 om 14:30

    Aan wat voor prijs moeten we denken?

    Login om te reageren
  10. Donstil zegt

    20 april 2013 om 14:55

    Vind dit eigenlijk mooier dan een Quattroporte, ik zou zo 1.2.3. geen reden weten die boven deze auto te verkiezen. 410pk is ruim voldoende voor de dagelijkse km’s en 90% van de tijd zitten we er alleen in. Kan nog best eens een succesje worden, zeker in het buitenland (Azië, vs, enz)

    Login om te reageren
  11. tridente zegt

    20 april 2013 om 15:38

    Eindelijk komt er na de 166 weer een waardige sedan…

    Login om te reageren
  12. imba zegt

    20 april 2013 om 15:56

    Leuk en aardig, maar wat gaat dit ding nou wegen. Sinds the GranTurismo en de Quattroporte ook al belachelijk zwaar zijn.

    Login om te reageren
    • JVG1 zegt

      20 april 2013 om 16:07

      @imba: Hij weegt tussen de 1810kg en 1870kg, afhankelijk van het type.

      Login om te reageren
  13. cocksdriveaudi zegt

    20 april 2013 om 16:10

    Gaan we niet heel erg veel zien op de Nederlandse wegen
    Ghibli gaat minimaal 90K worden voor een instapmodel dus als alternatief voor de Duitse 3 wordt het dus toch een Jag XF

    Login om te reageren
  14. jippie zegt

    20 april 2013 om 18:16

    Mooie auto. Veel beter in proportie dan de nieuwe Quatroporte. De nieuwe Quatroporte vind ik teveel Koreaanse/Chinese elementen hebben.

    Login om te reageren
  15. Rick-dos zegt

    20 april 2013 om 19:15

    Zo de comments te lezen en de plusjes die gegeven worden is het duidelijk dat wij in een “naamplaatje”-tijdperk leven. Het is een Maserati dus moet het wel mooi zijn. Nee. Dit ding is niet mooi. Het had net zo goed een goedkope Japanner of Koreaan kunnen zijn of, nog erger, een Fiat.

    Daarnaast weet ik niet voor wie dit ding is gemaakt maar als ze de pijlen op de zakelijke markt van de E en 5 richten dan gaan ze van een koude kermis thuiskomen. Ten eerste mag je hopen dat de kwaliteit significant beter is dan de vorige QP. Dat ze de onderhoudskosten van dit ding in de reële wereld hebben gecalculeerd. En dat ze dan ook nog een reële verkoopprijs hebben.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      20 april 2013 om 21:19

      @Rick-dos: lets face it: zeker als je BMW’s koopt kun je niet claimen dat dit niet mooi IS, misschien wel dat jij het niet mooi vindt maar daar blijft het bij.

      De QP is erg goed naar ik begrijp van de reviews: meer rijdersauto dan vrijwel alles wat de concurrentie aanbiedt. Als dit een zelfde positie in de markt moet gaan innemen dan is dit een M/S/Amg schriftelijk auto met minder power voor (hopelijk ) minder geld. Dan mik je dus op mensen die een leuke auto kunnen kiezen, prijs is niet cruciaal, comfort gecombineerd met leuke handling en net dat beetje speciaal en lekker dat je bij de concurrentie niet echt meer vindt. De grote 3 uit duitsland doen erg capabel maar wat saai, jaguar doet luxe en een beetje sportief net als Lexus. Maar als de QP een goede indicatie is voor dezelfde Ghibli dan is dit net iets sfeervoller en iets meer emotie opwekkend dan die twee… ik zie dan wel een redelijke groep mensen die niet echt warmlopen voor de “appliances” van de concurrentie…..

      Login om te reageren
  16. integralechubasco zegt

    20 april 2013 om 19:50

    600 nm uit een gewone 3,0 v6 twinturbo diesel. Dat is best veel zoniet ‘benchmark’ veel.

    Daar gaat geen 530d of E320 cdi dichtbij komen.
    Doet Martinelli kennelijk best goed daar bij Maserati, komend van Ferrari. Ben benieuwd of nog eens een sport diesel uit de koker komt. zou best interessant kunnen zijn.

    Het zal hier niemand werkelijk interesseren maar vond het toch wel het vermelden waard.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      20 april 2013 om 20:02

      @integralechubasco: Hij valt precies tussen de 530D en 535D in. Wel een lading koppel inderdaad. Ligt nagenoeg gelijk met de zwaarste Jaguar XF diesel. Wordt wel een smeuïg blok denk ik.

      Login om te reageren
      • integralechubasco zegt

        20 april 2013 om 20:13

        @E34M5Touring:
        Aja de 53 D… Helemaal vergeten…
        Wat zijn daarvan de specs? Is dat niet minder dan 300 pk? dacht iets van 280pk en 600 Nm..

        Is toch mooi dat de introductieversie van de Maser diesel direct mee kan komen met het de besten. Iets waarin het nog wel eens schortte in het verleden en wat toch erg belangrijk is voor het imago.

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          20 april 2013 om 20:18

          Ok de bmw levert bij eenzelfde motorsetup, 3,0 reihendiesel twinturbo 295 pk en 600Nm.
          Inderdaad nagenoeg gelijk aan de V6 3,0 twinturbo diesel van Maserati.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            20 april 2013 om 20:40

            @integralechubasco: De 535d levert 313 pk met 630Nm. De 550d (met 3,0l) levert zelfs 381pk met 740Nm.

            De prijsstelling van Maserati inschattend zal het eerder met de 550d concurreren dan met de 535d.

            Login om te reageren
            • integralechubasco zegt

              20 april 2013 om 20:47

              @Rick-dos:
              Ah ok. zie inderdaad ook dat audi 313 pk uit 3,0 tdi heeft…
              my bad..

              Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          20 april 2013 om 20:51

          @integralechubasco: Zoals Rickdos al zei 313pk. En dan heb je inderdaad nog de 50D. Deze ligt prima in lijn met de concurrentie hoor en met 600Nm heb je nooit wat te klagen denk ik :).
          Mercedes had in de E altijd nog de 420CDI. Dat is een beul van een V8 diesel die ook rond die 300pk zit.

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            22 april 2013 om 00:20

            @E34M5Touring @integralechubasco: Laten we niet vergeten dat de E350 vandaag de dag ook niet mis is, met maarliefst 250pk en 620(!)nm koppel.

            http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/e-class/_w212/facts_/technicaldata/models.html?isflipfocus=1

            Login om te reageren
  17. zdev zegt

    20 april 2013 om 20:40

    Op deze laatste foto:
    http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Maserati/Ghibli_2013/Maserati-Ghibli-15.jpg

    Is duidelijk te zien hoe uit proportie de nieuwe Quattroporte (links) is en hoe netjes de Ghibli (rechts) is ontworpen.

    Ongezien een Ghibli dus! Oh wacht toch niet, toch maar de 2009 Sport GT S met atmosferische V8 :-)

    Login om te reageren
    • zdev zegt

      20 april 2013 om 20:40

      @zdev: Euh… deze foto dus:

      http://www.autoblog.nl/gallery/Maserati/Ghibli_2013/Maserati-Ghibli-17.jpg

      Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    20 april 2013 om 21:12

    Prachtig, prachtig, prachtig! Wat een beauty

    Login om te reageren
  19. ratlesnale zegt

    20 april 2013 om 22:21

    De wielen van de QP lijken kleiner dan die van de Ghibli: diens wielkassen zijn beter gevuld!

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    24 april 2013 om 12:25

    Volgens John Elkan hebben ze voor beide auto’s (QP en Ghibli) al 2000 orders binnen vanuit China. Dan te bedenken dat ze de afgelopen jaren maximaal 7000auto’s verkochten wereldwijd.. volgens mij gaan ze wel aardig scoren met de nieuwe line-up.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North