• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: een paar lekkere klassiekers!

Auteur: appeltje, gepost 13 oktober 2010 om 14:00 – 44 Reacties

Kiekeboe - Foto Jim Appelmelk


Klassieke auto’s zijn al jaren een vaste prik in de WodaSpoda. Waarom? Omdat klassieke auto’s een belangrijk onderdeel zijn van het wagenpark. Het is leuk om over te schrijven, aangezien het vaak auto’s zijn waar nieuws (!) over te vertellen is. Ik doel niet op de auto’s die je nog dagelijks ziet, maar op klassiekers die zelfs in hun eigen tijd al vrij uitzonderlijk waren.

Citroën ID 19 Décapotable

In de top 10 “meest onlogische concepten ooit” staat zonder meer de ID 19 Décapotable. Het onlogische aan deze auto is namelijk dat een ID/DS Décapotable enerzijds bijna twee keer zo duur was als een sedan, anderzijds was de ID 19 de meest uitgeklede versie voor wie graag een DS-achtige wilde rijden, maar het niet kon betalen. Resultaat: een instapmodel dat nog steeds peperduur is. En wat is daar het praktisch nut van? Niets. De verkoopcijfers zeggen genoeg. Van de DS Décapotable werden al niet veel exemplaren verkocht – 1.253 exemplaren – de ID 19 Cabriolet bleef steken op 112 stuks. Dat is zo weinig, dat mensen snel zouden vergeten dat de auto überhaupt bestaat. Je ziet ze dan ook nooit. Of het afgebeelde exemplaar origineel is geleverd als cabriolet is te betwijfelen, want de auto wordt niet nadrukkelijk als ID 19 Décapotable weergegeven bij de R.D.W..

Citroën ID 19 Decapotable - Foto Jim Appelmelk
Citroën ID 19 Decapotable - Foto Jim Appelmelk
Citroën ID 19 Decapotable - Foto Jim Appelmelk
Citroën ID 19 Decapotable - Foto Jim Appelmelk
Citroën ID 19 Decapotable - Foto Jim Appelmelk

Jensen Healey

Jensen is voornamelijk bekend geworden met de Interceptor, een perfecte combinatie van Italiaans design, Amerikaanse motorisering, en Britse roots. Andere modellen die de naam “Jensen” dragen worden vaak eveneens aangedreven door niet al te lullige motoren. Het merk staat bekend als bouwer van exclusieve auto’s, en bovendien zijn deze meestal opvallend en elegant vormgegeven. Dat maakt dat de Jensen-Healey buiten de boot valt. Voorin is wèl Britse techniek te vinden, maar de inhoud van de viercilinder is niet meer dan 2,0 liter. Met 142 pk is het nog steeds geen verkeerde auto, maar gecombineerd met het weinig fantasievolle lijnenspel is en blijft het een model dat niet op één lijn valt met de Interceptor en andere modellen. Wel werden er 10.501 exemplaren van verkocht, méér dan van andere Jensens, maar nog steeds is het in absolute zin weinig.

Jensen Healey - Foto Jim Appelmelk
Jensen Healey - Foto Jim Appelmelk
Jensen Healey - Foto Jim Appelmelk
Jensen Healey - Foto Jim Appelmelk

Maserati Indy 4700

Van je bronnen moet je het hebben. Inmiddels weten de meeste mensen in mijn omgeving hoe ver mijn interesse in exclusieve auto’s gaat, dus word ik wel eens getipt over een gesignaleerde exoot. De oud-collegaspotter, die zijn hoofd op foto 2 laat zien, bracht mij en Willem naar deze fantastische GT uit het verleden.
Maserati stond ten tijde van de productie van de Indy (f. 66.000) nog vlak naast Ferrari gepositioneerd in de prijslijsten, produceerde dan ook maar met mondjesmaat auto’s. De Indy had nog een hele berg andere concurrenten, hoewel de Aston-Martin DBS (jazeker, toen al!) wel erg veel duurder was (f. 101.920! Destijds de duurste auto, afgezien van de Phantom V). De Ferrari 330 GT 2+2 stond toen (gek genoeg, aangezien deze officiëel al uit productie was) nog in de prijslijst, en wel voor f. 61.000. De Lamborghini Islero (f. 62.000), en Iso Grifo (f. 63.500-69.500) waren van vergelijkbaar prijsniveau. De Monteverdi 375 en de AC 428 (57.275) werden beide in dermate kleine oplagen gebouwd, dat deze niet kunnen worden gezien als concurrentie.

Deze Indy was leverbaar met drie verschillende V8 motoren met inhouden van 4,1, 4,7 en 4,9 liter. Van alle versies bij elkaar werden van 1969 tot en met 1974 maar 1.136 exemplaren gemaakt, waardoor het zeldzame machines zijn. In 1974 volgde de Khamsin hem op, deze is nog zeldzamer.

Maserati Indy 4700 - Foto Jim Appelmelk
Maserati Indy 4700 - Foto Jim Appelmelk
Maserati Indy 4700 - Foto Jim Appelmelk
Maserati Indy 4700 - Foto Jim Appelmelk
Maserati Indy 4700 - Foto Jim Appelmelk

Matra Simca M530 LX

De Matra Simca M530L is een echte rariteit. In de eerste plaats is dit een klein Frans automerk dat inmiddels niet meer bestaat, en dus bij veel mensen geen bekendheid meer heeft. Sommige van jullie herinneren zich waarschijnlijk nog wel de Matra-Simca Rancho’s waar Bassie en Adriaan mee rond reisden in onder andere Het geheim van de sleutel. Voor mij is dit in ieder geval het toppunt van jeugdsentiment. Het punt dat ik echter probeer te maken is dat Matra geen veel geziene auto’s heeft gebouwd. De vreemde, volgens velen zelfs onooglijke M530 is al helemaal een curiosum. De auto wordt aangedreven door een eveneens opvallende configuratie. Een V4 middenmotor. Hiermee was zelfs ruimte over voor twee zitplaatsen achterin, een concept dat net als bij de Ferrari 308 GT/4 Dino (om maar even een afslag te nemen) een vreemde vorm oplevert. Het dak van de LX kon in twee delen worden verwijderd, waarmee een mooi-weer auto ontstond. Slecht weer kon de auto trouwens ook prima hebben, aangezien de koets van kunststof was. Aan die kunststof is het te danken dat je ze heel af en toe nog ziet rijden, want de roestgevoelige Matra-Simca Rancho’s zijn voor het grootste deel opgelost in alle neerslag.

Matra Simca M530 LX - Foto Jim Appelmelk
Matra Simca M530 LX - Foto Jim Appelmelk
Matra Simca M530 LX - Foto Jim Appelmelk

Reliant Scimitar GTE SE5 en SE6

Ook geen 13-in-een-dozijn auto is de Reliant Scimitar. Het is een vroege vogel uit de categorie “sportwagons”, een concept dat nog steeds niet veel aanhang heeft. Het is een model met een lange geschiedenis, die in 1964 begon met de Scimitar GT, een mooie coupé met zescilindermotoren van Ford. Hier werden er nog geen duizend van gebouwd. Vier jaar later, in 1968, werd de Scimitar GTE gelanceerd. Deze sportwagon sloeg goed aan, want in zeven jaar tijd werden er meer dan negenduizend van geproduceerd. Hierna kwam de SE6, een gefacelifte versie met iets langere wielbasis. Hier werden er nog eens bijna vijfduizend ven gebouwd. Zeldzamer zijn de GTC’s, open versies die van 1980 tot en met 1985 werden gebouwd. Hiervan werden er maar 443 geproduceerd, nog geen tiende van het aantal GTE SE6’en. Aan het einde van 1986 rolden de laatste Scimitars van de band. Een poging om de productie voort te zetten werd in 1988 gedaan door twee zakenlieden uit Nottingham, die onder de naam Middlebridge GTE 77 auto’s leverden, welke op 450 punten waren verbeterd. Voor een paarduizend pond haal je al een mooi exemplaar uit Engeland.

Reliant Scimitar GTE - Foto Jim Appelmelk
Reliant Scimitar GTE - Foto Jim Appelmelk
Reliant Scimitar GTE - Foto Jim Appelmelk

Reliant Scimitar GTE - Foto Jim Appelmelk
Reliant Scimitar GTE - Foto Jim Appelmelk
Reliant Scimitar GTE - Foto Jim Appelmelk

Volkswagen Karmann Ghia Type 34

Jazeker, óók Volkswagen heeft auto’s gebouwd die inmiddels in de vergetelheid zijn geraakt. Erg bekend echter, is zonder meer de elegant gelijnde Volkswagen Karmann Ghia Type 14, die door Ghia werd ontworpen. Er werden 364.401 exemplaren van de gestroomlijnde coupé verkocht, de cabriolet bleek steken op 80.899 exemplaren, wat nog steeds niet niks is. Opmerkelijker, maar niet zonder meer mooier, was de afgebeelde Type 34. Deze was ook door Ghia ontworpen, en werd vanaf 1961 parallel met de Type 14 geproduceerd. Het werd geen succes, wat onder andere kwam door de hoge nieuwprijs. Na 42.505 exemplaren werd de productie beëindigd. Je kon het geld ook uitgeven aan een wat mij betreft veel mooiere Porsche 356. De Type 34 is nog maar zelden te zien, volgens het Type 34 register zijn er nog maar een stuk of 2.500 over.

Volkswagen Karmann Ghia Type 34 - Foto Jim Appelmelk
Volkswagen Karmann Ghia Type 34 - Foto Jim Appelmelk
Volkswagen Karmann Ghia Type 34 - Foto Jim Appelmelk
Volkswagen Karmann Ghia Type 34 - Foto Jim Appelmelk
Volkswagen Karmann Ghia Type 34 - Foto Jim Appelmelk
Volkswagen Karmann Ghia Type 34 - Foto Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
  • Volkswagen Bulli koelkast
    De Volkswagen Bulli, maar dan als koelkast
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, Gespot, jensen, karmann, Klassiekers, Maserati, reliant, simca, Volkswagen

Vorig bericht: « JP Balkenende neemt afscheid in een SLS AMG
Volgend bericht: Bentley GT binnenkort met S-tronic van Audi »

Lees Interacties

Reacties

  1. ilovecars zegt

    13 oktober 2010 om 14:02

    lol, mijn nonkel heeft een karmann ghia type 34

    Login om te reageren
    • ilovecars zegt

      13 oktober 2010 om 14:03

      @ilovecars: en volgens mij is dat die laatste, in het lichtblauw

      Login om te reageren
      • autospotter15 zegt

        13 oktober 2010 om 14:08

        @ilovecars: nonkel? :P

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          13 oktober 2010 om 14:46

          @autospotter15: “oom” is tegenwoordig niet goed genoeg meer..

          Login om te reageren
          • robbie zegt

            13 oktober 2010 om 15:13

            @Atenza: waar slaat dat nou weer op? In Vlaanderen is nonkel normaler dan oom…

            Login om te reageren
            • Rdesign zegt

              13 oktober 2010 om 15:18

              @robbie: ja maar dat is in vlaanderen…

              Login om te reageren
              • SHFT zegt

                13 oktober 2010 om 15:37

                @Rdesign:
                Maar beide zijn correct dus wat is het probleem :D

                Altijd al fan geweest van die Karmanns, al heb ik liever de vroegere modellen.

  2. Vreddy_B zegt

    13 oktober 2010 om 14:16

    Wat is die Maserati Indy 4700 een mooie verschijning. En die simca? Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien (moet ik me nu schamen) maar als je de achterruit ziet lijkt het wel als of er twee halve voorkanten aan elkaar geplakt zijn om deze auto te creëren. Ik hoop nu dat ik geen liefhebbers heb beledigd.

    Login om te reageren
  3. deepep zegt

    13 oktober 2010 om 14:17

    Mijn vader reed jaren in die groene die hierboven afgebeeld staat, heeftg er wel een overdrive ingezet en een V8 van ford i.p.v. v6…

    Wel belangrijk om te vermelden bij Reliant Scimitar is dat ze volledig van kunstof zijn.. en dus vrij licht = erg snel.

    Login om te reageren
  4. Barryyy zegt

    13 oktober 2010 om 14:27

    Die Maserati Indy 4700 vind ik zo’n prachtige auto om te zien. Dat interieur vind ik zoals ik hem nu kan zien om te smullen. Call me old fashion, maar stop dat maar in mn autootje!

    Login om te reageren
  5. tt zegt

    13 oktober 2010 om 14:37

    type 34 is volgems mij mooiste dat vw heeft gemaakt.. is nog mooier als je naar de 2 prototypes kijkt die vw maakte tussen de type34 en de “gewone” karmann …

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      14 oktober 2010 om 18:02

      @tt: wel niet door vw ontwikkeld

      Login om te reageren
  6. Atenza zegt

    13 oktober 2010 om 14:47

    Prachtig interieur van die Maserati! Die Matra Simca is wel echt heel lelijk zeg

    Login om te reageren
  7. goudvis zegt

    13 oktober 2010 om 14:47

    Die maserati indy 4700 vind ik toch echt de mooiste,
    Jammer dat er daar zo weinig van gebouwd zijn, msschien een herproductie?(A)

    Login om te reageren
  8. Zoef zegt

    13 oktober 2010 om 14:52

    Dit was mijn eerste karretje in 1982, een Matra Simca Bagheera 1300 met 2 dubbele weber carburators en 3 zitplaatsen vooraan. Had een goed versiergehalte moet ik zeggen, terugblikkend.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 oktober 2010 om 15:29

      @Zoef:
      dat lag meer aan je zelf-vertrouwen dan aan je barreltje ..
      en aan je leeftijd met bijbehorende overmoedigheid ..

      ik denk trouwens om dezelfde redenen met weemoed terug aan mijn eerste karretjes ..

      Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    13 oktober 2010 om 15:27

    ik wil effe de racist uithangen ..

    je plukt die Britse brikkies er zo uit ..

    Login om te reageren
  10. Pallas zegt

    13 oktober 2010 om 15:30

    De Citroën is idd een replica tezien aan de lengte v/d voordeuren en kpap.

    Login om te reageren
  11. J. Meloen zegt

    13 oktober 2010 om 15:44

    Die maserati is een juweeltje! prachtig!

    Login om te reageren
  12. Johan zegt

    13 oktober 2010 om 15:54

    Die Matra lijkt wel gemaakt te zijn van twee aan elkaar gelaste voorkanten van verschillende -en ook nog lelijke- auto’s.

    OT: wel heel speciaal zo’n auto.

    Login om te reageren
  13. Arno zegt

    13 oktober 2010 om 15:54

    Zo’n Scimitar is een stijlvolle auto. Heb er zelf ook een in het donkergroen. 3 liter Ford Essex voor onder de kap en een glasvezel opbouw met stalen ladderframe. Was de bedoeling om de concurrentie met Mercedes aan te gaan maar dat hebben ze kwalitatief niet helemaal gered. Rijdt verder wel lekker alleen de ontsteking enz. is van Lucas dus gaat vroeg of laat kapot. Vervangen door Bosch en het probleem is over. Groter probleem was een brandstofleiding tot aan de carburateur. Als deze los schoot had je al de benzine over je motor en fikte je auto af. Oplossing was een brandstofslang voor de laatste paar centimeter. Ook de koeling had problemen maar hiervoor zijn diverse handleidingen om dit op te lossen. Al met al liet de bouwkwaliteit wat te wensen over maar dat heet karakter bij een klassieker.

    Login om te reageren
  14. maarten zegt

    13 oktober 2010 om 16:16

    Over gespotte klassiekers gesproken
    Ik weet niet of t ergens online staat, maar plm 2 weken geleden stond er voor t Crillon in Parijs een Talbot Lago T150 C SS Figoni & Falaschi Teardrop Coupe. nogal vet, maar was gillend kaal en had geen fototoestel bij me. Er stond een fotograaf naast met statief en de hele mikmak (het was 2 a.m.), en de beste man was nogal verbaasd dat deze dronken hollander het hele type etc uit zijn hoofd kende. Mooie avond.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      14 oktober 2010 om 10:40

      @maarten: En jij geeft die man niet even je emailadres of zo? Kan hij een paar foto’s in je mailbox plempen. Als je dat heel vriendelijk gevraagd had…

      Login om te reageren
  15. mmax zegt

    13 oktober 2010 om 16:37

    ik vind die Maserati Indy 4700 echt prachtig. vooral op de 4e foto ook heel mooi camerawerk!
    hele mooie spot in iedergeval

    Login om te reageren
  16. Hanico zegt

    13 oktober 2010 om 17:13

    Eigenlijk wel jamer dat Reliant vooral bekend staat van de Robin die het merk toch wel besmet heeft wat die Scimitar toch stoer ding.

    Login om te reageren
  17. Cantago zegt

    13 oktober 2010 om 17:26

    Die Maserati Indy 4700 is wel echt prachtig om te zien zeg! Geweldige wagen, ik zou hem zo willen hebben;)

    Login om te reageren
  18. JipJJ zegt

    13 oktober 2010 om 17:48

    Die Volkswagen Karmann Ghia Type 34 achterkant lijkt op die van de BMW 2002!

    Login om te reageren
  19. bpc zegt

    13 oktober 2010 om 18:16

    die reliant scimitar is nogaltijd een droomwagen voor mij wat een geluid dat ding maakt

    http://www.youtube.com/watch?v=ZhUKLSPXoj0

    Login om te reageren
    • Os zegt

      13 oktober 2010 om 21:00

      @bpc:
      Cool! Klinkt als een BMW 6cyl. Is dit ook een 6 in-lijn?

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        14 oktober 2010 om 17:59

        @Os: essex v6 helaas weinig exemplaren links gestuurd gemaakt :(

        Login om te reageren
  20. Sheep zegt

    13 oktober 2010 om 18:30

    Ik werd pas bijna aangereden door een scimitar gte, verwonderde me al wat dat precies was, en nu staat ie hier ^(00)^

    Login om te reageren
  21. midasracer zegt

    13 oktober 2010 om 20:56

    Mooie auto die Reliant Scimitar. Ik heb er nog aan gedacht om hem als gezinsauto aan te schaffen toen de eerste kleine eraan zat te komen. Het leek me een praktische auto met een klassieker toefje, hoewel het niet echt een klassieker is. Maar uiteindelijk een Rover gekocht (grote fout).

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    13 oktober 2010 om 21:05

    Eindelijk, de klassiekers. ;) Ik heb weer genoten Jim. :)

    Login om te reageren
  23. xilver zegt

    13 oktober 2010 om 21:10

    Dit is wel eens leuk om te zien maar ik zie liever state of the art-wagens. Auto’s die het extreme uit het rijden halen, die doen wat net mogelijk is en bovendien zien ze er vaak nog strakker uit dan dit oude spul (hoewel er toch een paar klassiekers zijn die echt een plaatje zijn, zoals de Muira). Liever een hypermoderne Ferrari 458 dan een oude 250 Testa Rossa, hoe duur die ook mag zijn.

    Login om te reageren
  24. QuattroBoy zegt

    13 oktober 2010 om 21:35

    Die Maserati is moooooooooooooooi!!! Trouwens, daar zit een 4.7 V8 motor met 154 kW of wat er nog van over is. Mijn Audi deed met een 1.8 al 165 kW, nu inmiddels 195 kW (na chiptunning). Toch blijft dat oude techniek prachtig mooi.

    Login om te reageren
  25. Benz.. zegt

    13 oktober 2010 om 21:47

    @lincoln: Racist? Ik zou je realist willen noemen.

    Login om te reageren
  26. Spiderman zegt

    13 oktober 2010 om 23:16

    Leuk verhaal, met niet alleen maar peperdure klassiekers. Die Maser is echt bloedmooi, maar ook zo’n Matra is erg leuk. Ik had zelf destijds ook een zwak voor de Bagheera en natuurlijk voor de kleine Fiat X1/9, door een engels autoblad ooit omschreven als ‘a baby-Ferrari’. Ook bijna allemaal door het roestspook vergaan.
    Wie leuke (Italiaanse) klassiekers wil spotten, gaat ook dit jaar weer naar Auto Italia Houten, 30 en 31 oktober in het expocenter in Houten. De parkeerplaats is al top!

    Login om te reageren
  27. Arnold zegt

    14 oktober 2010 om 08:53

    Die Citroën is prachtig :D maar dat komt ook omdat ik gewoon een zwak voor de DS heb de oudere versie dan :P

    Login om te reageren
  28. Markus zegt

    14 oktober 2010 om 11:43

    Alleen de Maserati spreekt me aan, de rest vind ik gewoon niet mooi. Het andere model Karmann Ghia is ook veel en veel eleganter, en alle kopers zullen zich later ook wel voor de kop kunnen slaan als ze voor hetzelfde geld een 356 hadden kunnen kopen.

    Login om te reageren
  29. DafMaf zegt

    14 oktober 2010 om 13:12

    Ik heb in 1999 zo’n DS met hardtop in Frankrijk gezien in een morsige garage bij Tours of Poitiers, wel met die niet-meedraaiende koplampen. Ik zocht een ruitenwisser voor mijn Volvo 66 die afgebroken was. Mannetjes waren bot tegen me, tot ik waarderend over de DS sprak. Toen kwamen ze me opeens achterna lopen met een doos ruitenwissers waaruit ik er een gratis mocht uitzoeken. Die ik alsnog verloor, waarna de Volvogarage er gratis een voor me op zette.

    Login om te reageren
  30. MATSS zegt

    17 oktober 2010 om 17:48

    die Scimitars vind ik ook prachtig
    ze hebben een carrosserie uit polyester als ik me niet vergis echt fantastisch leuk om mee te rijden naar het schijnt

    Login om te reageren
  31. Ron zegt

    22 oktober 2010 om 22:39

    He! Dat is de mijne! Die Maserati Indy 1972 Hahaha (echt waar).. dank jullie wel voor de reacties, ik ben er ook helemaal gek op.. Ik heb hem uit Zwitserland gehaald. Hij is niet alleen mooi om te zien, maar hij laat nog steeds menig ‘sport’wagen zijn kontje zien op de snelweg. Die bak rijdt als een beest! Maar wat ik me afvraag: waar heb je die gespot? Ik herken de straat helemaal niet? Bovendien staat ie al even bij de garage voor onderhoud..

    Login om te reageren
    • ceisse zegt

      10 april 2013 om 18:16

      @: Ron,

      wat een wagen!

      Nog steeds tevreden ervan?

      Login om te reageren
  32. Hilbert zegt

    24 november 2010 om 16:43

    Zat jammer geen FFF van Lancia bij.. vooral de Flaminia sport is een juweel…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North