• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Fiat 500 Abarth SS

Auteur: Dennis, gepost 27 januari 2008 om 12:39 – 41 Reacties

Fiat 500 Abarth SS

Het is de Auto van het Jaar 2008, staat op nummer één bij de gay’s en de Amsterdamse politie zou er zogenaamd ook in rondrijden. Nu maar oppassen dat de Fiat 500 niet doodgehyped wordt. In z’n normale uitvoering ken ik ‘m nu wel. Ik ben vooral erg nieuwsgierig naar z’n “evil twin”, de Fiat 500 Abarth SS. Deze is vertraagd vanwege het succes van z’n brave broertje, maar hij is onderweg.

De Mini Cooper S-killer wordt volop getest en is onlangs weer gespot in winterse omstandigheden. Zijn voorkant is gecamoufleerd, wat erop duidt dat zijn neus zich zal onderscheiden van de normale 500. De twee dikke pijpen aan de achterkant laten in ieder geval geen twijfel bestaan dat hier meer aan de hand is. Er wordt nog gespeculeerd over hoeveel pk de 1,4 liter turbomotor zal leveren. Dit zal ergens tussen de 160 en 180 pk liggen. Hopelijk heeft Fiat het pepertje op de Autosalon van Genève op de stand staan. (via: worldcarfans)

Fiat 500 Abarth SS

Fiat 500 Abarth SS

Fiat 500 Abarth SS

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

500, abarth, Fiat, spyshot

Vorig bericht: « Bandenboer Michelin mengt zich in CO2 discussie
Volgend bericht: Helemaal naakt: Mercedes CLC [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. FiXeR zegt

    27 januari 2008 om 12:42

    180PK in zijn klein auto’tje. Dat is een bommetje.

    Dan in het parelmoer wit met Viper strepen erop en je hebt een erg gaaf stoplicht trekkertje!

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    27 januari 2008 om 12:44

    tja.. lijkt me wel lachen, maar (veel) meer dan 150pk zal ie waarschijnlijk niet krijgen. Jammer dat kids in de zitjes achterin parkeren niet echt fijn zal werken…..

    Login om te reageren
  3. RA999 zegt

    27 januari 2008 om 12:45

    Ik neem wel aan dat dit niet de definitieve uitlaten zijn, want ze zien er niet uit onder zo’n autootje…

    Login om te reageren
  4. skip zegt

    27 januari 2008 om 12:54

    blijft echt een lelijk ding. wel leuk aantal pk’s wat ze vermoeden ..

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    27 januari 2008 om 12:56

    OMG! Wordt me ineens pijnlijk duidelijk dat de verhoudingen van dit autootje niet kloppen.

    Als je vanaf de deur naar de achterpartij kijkt en dit in verhouding brengt met de voorkant dan klopt het gewoon niet. Neem dan de zitpositie van de bestuurder als referentiepunt, dan zie je dat van de deur tot de voorkant de verhoudingen kloppen en dat alles wat er achterna komt zo “ingedrukt” lijkt.

    Voor de rest ben ik wel benieuwd naar de prestaties van deze auto.

    Login om te reageren
  6. willie zegt

    27 januari 2008 om 12:57

    zal het wel goed doen in duitsland met zo’n naam.

    Login om te reageren
  7. Floris zegt

    27 januari 2008 om 13:00

    Als je de vanaf-prijzen bekijkt van de 500 en de Mini vraag ik me af in hoeverre ze concurrenten van elkaar zullen zijn.

    Login om te reageren
  8. Turbopaultje zegt

    27 januari 2008 om 13:09

    Abarth rocks………………. :-)

    Login om te reageren
  9. Jochem zegt

    27 januari 2008 om 13:26

    Lol @ willie :D

    Login om te reageren
  10. GeoBem007 zegt

    27 januari 2008 om 13:28

    En als ie niet meer dan 150pk krijgt, dan zal hij wel mogen fluiten om een Cooper S-killer te worden.

    De Mini is en blijft ook de sportievere van de 2, ook qua rijgedrag.

    Blijf erbij, het is een vrouwenbak :P

    Login om te reageren
  11. dude db zegt

    27 januari 2008 om 13:31

    pijpen steken te ver uit

    Login om te reageren
  12. Gregorius zegt

    27 januari 2008 om 13:36

    ‘Wat heb jij nou onder je kont hangen, beste 500?’

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    27 januari 2008 om 13:43

    F1 sterren in de sneeuw met een aantal opgeleukte 500’jes
    http://www.youtube.com/watch?v=SGwxuBkCBWw

    Login om te reageren
  14. Frasker zegt

    27 januari 2008 om 13:52

    Waarom hebben ze de voorkant ingetaped?
    En die uitlaten verlengt?
    Het ziet er zo niet uit.

    Login om te reageren
  15. Fastback zegt

    27 januari 2008 om 14:09

    @Rick dos
    Das gewoon optisch bedrog, doordat een gedeelte van de voorkant zwart is lijkt het ‘weg’ te vallen.

    Verder is de voorkant van dit bonbonnetje een behoorlijke gatenkaas zeg.
    Is de motor zon heethoofd?

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    27 januari 2008 om 14:12

    Vervolg van het filmpje
    http://www.youtube.com/watch?v=6XRCsfDp-Fc

    Login om te reageren
  17. Floris zegt

    27 januari 2008 om 14:31

    Frasker, je kent het idee achter camouflage?

    Login om te reageren
  18. Sjorsx87 zegt

    27 januari 2008 om 15:36

    Haha het moet niet gekker worden! Straks krijgen we nog een Fiat 500 cub/challenge ook:P

    Login om te reageren
  19. vla zegt

    27 januari 2008 om 15:44

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  20. kooskoets zegt

    27 januari 2008 om 18:05

    blijft een leuke car. Echter de pijpen steken veel te ver uit en zijn te groot. Gezien het motor gamma dat er is en de motor indeling denk ik dat het een 155 pk versie gaat worden.

    Bravo 1.4 Tjet 150 pk
    Grande Punto Abarth 1.4 Tjet 150 pk
    Grande Punto 1.4 Tjet 120 pk
    Fiat 500 Abarth 1.4 Tjet 135 pk

    maar deze pagina geeft ook wat meer duidelijkheid
    http://www.autoblog.it/post/12171/abarth-500-ss-lo-scorpione-delle-nevi

    echt meer vermogen wil je denk ik ook niet in zo’n klein bommetje.

    Login om te reageren
  21. mastertjen zegt

    27 januari 2008 om 18:20

    die zal wel knallen!
    de achterkant mist nog een spoilertje en licht getinte achterlichtunits ofzo…

    Login om te reageren
  22. wimbers zegt

    27 januari 2008 om 18:32

    een fiat 500 is dramatischvoor mensen met kinderen, ik heb het geprobeert omdat mijn vrouw hem leuk vondt, maar mijn dochter zij tijdens de proefrit al dat ze hem niet leuk vond (ze is 3 en zat al met haar voeten tegen de voorstoel), ik denk dat een station 500 zoals die vroeger ook bestond ook wel interessanter is voor hedendaagse “jonge” gezinnen.

    Login om te reageren
  23. Nick zegt

    27 januari 2008 om 19:16

    @Rick Dos: Donkere kleuren en dan met name zwart laat elk willekeurig object volumetrisch gezien er kleiner uit zien.

    Kijk maar naar de E92 M3, dan lijkt het alsof het dak een klein paneeltje is.

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    27 januari 2008 om 20:05

    @Fastback en Nick

    Ik lees mijn comment nu al een paar keer door en volgens mij geef ik juist aan dat aan de voorkant de verhoudingen juist kloppen. Mijn probleem ligt juist bij de achterkant. De verhouding is iets van 3/4 tot 4/5 deel voorkant en deur en 1/4 tot 1/5 deel achterkant.

    Het is net als bij de Ford Ka

    De scheve verhoudingen worden vooral versterkt door de zijramen. Klein raampje achter grote raam in de deur.

    Hoop dat ik nu wat duidelijker ben. :)

    Login om te reageren
  25. Citrofiel evil twin zegt

    27 januari 2008 om 20:24

    @autoblog: Zijn jullie niet vergeten te vermelden dat zijn cabriobroertje ook onthuld word in Genève?
    http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/215460/fiat_500_cabrio.html

    Login om te reageren
  26. CooperS-lightningblue zegt

    27 januari 2008 om 20:36

    Dat er een normale Abarth komt wist ik, tenminste dat zeggen ze bij Fiat. 150 pk en redelijk wat koppel, maar een SS?! 180 pk? Cooper S-killer? Ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen!

    Login om te reageren
  27. michel de bondt zegt

    27 januari 2008 om 20:38

    wat is er mis met een snellere uitvoering? wat een gezeur van mensen over kinderen die niet achterin kunnen zitten………. vroeger hadden we een 500 uit 1970, dat was pas afzien, 15 rijden 10 stilstaan, parkeerscade deur bijna helemaal weg saab geen schade…… etc etc wij hebben na jaren wachten via internet op een meubelbeurs in Milan een first edition gekocht deze kon uiteindelijk via een ned dealer geleverd worden, rood leer erin, 100pk en mijn vrouw is helemaal gelukkig, laatst heb ik hem meegenomen en zij kan op haar tank net zo ver rijden als mijn bmw alleen is mijn tank 70 liter groot en die van haar 30….. De kinderen 3 en 4 zitten prima achterin en nog veilig ook met ***** en al die airbags

    Login om te reageren
  28. JoepR zegt

    27 januari 2008 om 23:30

    Deze camo ziet er idd minder veel belovend uit. Echter deze impressie

    of deze camos

    zien er naar mijn mening zeer goed uit!

    Jammerlijk is alleen dat de abarth in het buitenland een verwachte prijs heeft van rond de 20K terwijl in NL je hier een goed uitgeruste 1.4 voor hebt =(

    Login om te reageren
  29. autoblogger zegt

    28 januari 2008 om 00:11

    @Citrofiel evil twin: nee, dat is namelijk onzin, zo heb ik vernomen…

    Login om te reageren
  30. Wollie zegt

    28 januari 2008 om 13:25

    Tamelijk zinloze uitvoering van de Fiat 500 lijkt mij.

    Login om te reageren
  31. Turbopaultje zegt

    28 januari 2008 om 14:52

    een Abarth 500 knalt nog harder…………. :roll:

    Login om te reageren
  32. Turbopaultje zegt

    28 januari 2008 om 15:05

    …………….en daarom heeft de 500 bashen echt geen zin. :-)

    Login om te reageren
  33. w0o0dy zegt

    28 januari 2008 om 20:29

    Een kind van 3 past niet achterin maar een volwassene van 1:85 wel? Beetje vreemd verhaal, of ben jij veel groter dan 2m?

    Meer dan 20 mille voor zo’n auto is me toch echt te gek, maar aan de andere kant…. is er iets anders met meer dan 135pk dat leuker is en minder kost? Volgens mij niet dus valt het kennelijk nogal mee…..

    Er zijn wel een paar auto’s met meer dan 125pk maar die zijn groter (en waarschijnlijk minstens zo zwaar) en hebben niet het fraaie interieur of het italiaanse temperament.

    Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    28 januari 2008 om 20:43

    nog even wat opgezocht… meer dan 140pk is in feite al teveel voor deze 500 (denk ik). Als ik reken met 990 kg en 140pk dan zijn dit de geschatte prestaties van het bommetje…. veel meer lijkt me redelijk eng worden.

    Power at Flywheel (BHP) : 140
    Weight without Driver (KG) : 990
    Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) : 143.68
    0 – 60 (Secs) : 7.47
    0 – 100 (Secs) : 20.83
    60 – 100 (Secs) : 13.36
    Quarter Mile (Secs) : 15.93
    Terminal Speed (MPH) : 87.44
    Drag Strip Quarter Mile (Secs) : 15.73

    Bij 180pk krijgen we een gruwelijk snelle “mini”
    Power at Flywheel (BHP) : 180
    Weight without Driver (KG) : 990
    Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) : 184.74
    0 – 60 (Secs) : 6.06
    0 – 100 (Secs) : 15.53
    60 – 100 (Secs) : 9.46
    Quarter Mile (Secs) : 14.48
    Terminal Speed (MPH) : 96.58
    Drag Strip Quarter Mile (Secs) : 14.28
    Drag Strip Terminal Speed (MPH) : 98.31

    Denk dat ze zelfs bij Fiat dat niet aandruven…..
    Drag Strip Terminal Speed (MPH) : 88.96

    Login om te reageren
  35. Citrofiel zegt

    28 januari 2008 om 21:00

    @ Rick dos; Ik zeg het nog maar een keer, maar de nieuwe Ford Ka wordt gebaseerd op de 500. Mss dat ze daar bij het ontwerp rekening mee gehouden hebben.
    Ik geef je overigens compleet gelijk. De Ka vind ik daardoor ook niets, maar de 500 heeft door dat snoetje, en dat interieur toch wat extra’s, waardoor ik iig geen aversie ervan heb!

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    28 januari 2008 om 21:01

    @ w0o0dy; Een beetje eng hoort er toch bij? Dat is júist lekker retro! :D
    Trouwens, waar heb je die gegevens vandaan? Gezien de cijfers achter de komma lijkt het een of ander berekenprogramma, en geen eigen verzinsel. Lijkt me leuk om eens mee te spelen!

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    28 januari 2008 om 21:07

    @Citrofiel: het zijn wel schattingen, omdat er bijvoorbeeld met gemiddelde wrijvingsverliezen en een gemiddelde luchtweerstand wordt gerekend. Dus neem alle uitkomsten met een korreltje zout…. moet zelf ook nog even een handvol auto’s er tegenaan gooien om eens te kijken hoe dichtbij de werkelijkheid de berekeningen uitkomen… maar Alsjeblieft

    Login om te reageren
  38. w0o0dy zegt

    28 januari 2008 om 21:20

    @Citrofiel (and others): het lijkt erop dat die berekeningen wat te snelle (geschatte) tijden opleveren. Dat zal o.a te maken hebben met het feit dat de berekening van rijklaar gewicht uitgaat (incl vloeistoffen) en van BHP. Je moet eigenlijk het aantal pk x 0,986 doen en waarschijnlijk zo’n 40kg bij het leeggewicht optellen….

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    28 januari 2008 om 21:28

    @ w0o0dy; Thanks! Hij staat bij mijn favorieten. :)

    Login om te reageren
  40. Turbopaultje zegt

    29 januari 2008 om 09:17

    @woody: Beetje heel erg grove berekening……. de luchtweerstand is al snel de grootste factor en ook tractieproblemen lijken niet echt meegerekend te worden…….

    Ik denk dat als je uitgaat van Clio I 16 V performance, dat je aardig in de buurt zit.

    Login om te reageren
  41. balhaar zegt

    8 februari 2008 om 20:47

    fiat 500 rocks ..wtf ..staat nummer 1 bij de gays ..je hoofd is gay homo…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North