
Van de talloze gelimiteerde oplagen die fabrikanten maken spot je uiteindelijk maar een beperkt aantal modellen. Niet alleen omdat sommige zo gelimiteerd zijn dat je ze nergens zal vinden, vaak omdat veel “gelimiteerdheid” vaak helemaal aan je voorbij kan gaan. Een Rover 200 BRM zal vele reaguurders bijvoorbeeld niet bekend in de oren klinken, net als een Limited Edition Coupe. Een Aston-Martin wel te verstaan.
Aston-Martin (Virage) Limited Edition Coupe (9 stuks)
De serie die uit de Virage ontstond was een erg omvangrijke, in basis op te delen in de Virage zelf, de Vantage (met twee mechanische compressors) en de Volante, zonder dak. In detail is er veel meer over te vertellen, onder andere dat er een allerlei gelimiteerde en anderszins speciale uitvoeringen werden gebouwd. De Limited Edition Coupe is er eentje van. Van buiten is deze te herkennen aan het Halford-aandoende grilletje (niet mijn woorden trouwens!) en de sleuven achter de voorwielen. Die waren er nog niet bij de Virage, maar bijna alle Volantes zijn er wel mee uitgerust. Het detail duidde op het feit dat het een late versie van de Virage was, namelijk van ’95. Daarna werd de Virage vervangen door de V8, die een goed geslaagde makeover had doorgemaakt. De Virage is in detail namelijk nogal teleurstellend. Koplampen maken over het algemeen een groot deel uit van het vooraanzicht, in dit geval zijn dat simpele, goedkoop ogende blokjes. Ook de velgen en de achterlichten werden anders op de V8. Het rijtje verschillen bij elkaar maakte een wereld van verschil, helaas zijn V8’s (de “Virage facelift” dus) hier moeilijk te vinden. Ik heb er in ieder geval nooit een gezien, maar wel enkele Virages en V8 Vantages.








Nieuwste artikelen
-
Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
-
Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
-
Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
-
Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na





“brm dat voor British racing team staat”?
–edit: dank u, is inmiddels aangepast–
nice, vooral de Alpina en AM!
Vroeger was er nog wel eens een Woensdag wallpaper, toch?
@mhijnen: http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/09/wallpaper-cl-65-amg-40th-anniversary
@autoblogger: Nice!
Een (door mij) gemiste rubriek!
British Racing Motors eigenlijk ;-)
Oef…
wat is die Aston Martin mooi.
Vooral van achteren en met van die knoepers van banden om normale velgen.
Beetje de looks van een Ferrari 400.
@Appletje How about ‘British Racing Motors’?
Hoe kan je nu zeggen dat deze minder mooi is dan de V8? Dit is toch een prachtwagen? Kont iets te hoog en een prachtige ‘combi’ ;-) van Porsche, VW en Audi verlichtingselementen.
Leuk om die Rover 200 BRM te zien. Ik wist dit niet. In Lemmer (Friesland) rijdt er ook eentje rond. Ik dacht altijd dat de grille een eigen verzinsel was of een nog niet in de goeie kleur gespoten sloop onderdeel. Je weet het tegenwoordig nooit meer met alle Sjonnies. Blijkt het een special edition te zijn. Toch grappig.
Thnx Appeltje! Dat dikke achterwerk staat op de desktop
In Putten (Gelderland)rijdt ook een Rover 200 BRM. Volgens mij is dat degene die hier gefotografeerd is. Zijn de foto’s van de Rover in Laren genomen?
de gewone GTI heeft ook een opa ruitjesmotief en de rode biesjes.c ollega van mij heeft er één.
@Thijs, moet eerlijk zeggen dat ik dat ook dacht toen ik die een keer in het echt tegen kwam… Mja, ik blijf het pislelijk vinden die gril..
Doe mij die DTM maar
CLK-DTM AMG. Persoonlijk in mijn top 3 lijstje van leukste auto’s ooit.
hele leuke serie! Ben het niet met je eens over de Virage/V8, laat het niet als een schok komen maar ik hou wel van vierkant ;) De merc heeft de achtergrond van de LFA vervangen, wat een mooie plaat!
Die BMW rijd hier ook in het dorp volgens mij.. Of ik heb de verkeerde in mijn hoofd. (Geen V8.. Denk het laatste)
Erg vette spots. vooral die CL :O
Een afslankdeet = afslankdieet neem ik aan…
bij de clk
AMG’s zien er toch wel lekker uit!
Diezelfde CLK-DTM AMG heb ik gespot op de Nurburgring. (Zie de foto’s van een collega van me: http://willem-keller.nl/fotografie/?pid=67 )
@ KJL,
Geef maar door dat het erg mooie foto’s zijn.
**Vind het tijd worden dat hij er ook heen gaat**
doe mij die mah de clk dtm (ik had gehoord dat er maar 35 stuks van gebouwd waren) perfectie op wielen
Franssen Auto’s Spaubeek (l) heeft een Edition30 GTi staan…jammie..
Zit zon Virage nou vol met Sirrocco spul?..Achterlichten…toch?
Die B5 is wel erg dik! En die CL heeft een gaaf kenteken~!
die CLK DTM-AMG BLABLA OV3rk1ll mobile vind ik toch één van de meest nutteloze automobiele producties ooit, alleen voorbij gestreefd door de (gigantische scrabble score)
Mercedes-Benz CLK DTM-AMG Cabrio..
dan ga je voor een extreme uitvoering van een normale auto, geeft het een belachelijk sneu overdone uiterlijk, en het gewicht van een forse opel Zafira, wtf..
hij zal er heel indrukwekkend uit zien, als het niets toevoegt aan de prestaties laat het dan weg..
dit is gewoon een soort af-fabriek sjonnificatie voor mensen met meer poen dan de gemiddelde sjonnificatie fan.
bweuk..
en ohja,
Reaguurders hebben we hier NIET, die zitten op geenstijl, dat daar even duidelijk verschil in mag bestaan!!!
De CLK DTM en AM zijn erg mooie auto’s, maar de kwaliteit van de CL Foto’s is erg goed. Hele mooie foto’s.
ik ben blijkbaar niet de enige die zo’n rover in de buurt heeft staan en dacht dat het sjonnie tjoening was :p
Maar zou die CLK DTM in NL legaal zijn met die canards?
@ Jelle Achterlichten wel. Voorknippers 944 en koplampen Audi 200, spiegels Citroen CX en buiten beeld het halve magazijn van Ford.
Mooie spots, gek dat de Golf er tussen staat. Maar het grootste verschil met een gewone GTI zit hem in de motorisering. Ed30 biedt wat dat betreft meer potentie, dus het is niet louter wat badges en stickers.
Gelukkig maakt Aston Martin vandaag de dag WEL mooie autos…
die fotos van die cl65 amg lijken net alsof het een pro shoot is,…heel nice,…
Alpina silent warrior.
Leuk dat je de Rover 200 BRM aanhaald, blijft vreemd die oranje smoel, maar een leuke versie!
De Aston die je laat zien vind ik overigens maar lelijk, gelukkig dat ze dit soort ontwerpen niet meer maken. Hij is net te modern om dat vierkante te laten passen!
Toch blijven die kleine details het leukste als het gaat om gelimiteerde versies. Dan is het ook geoorloofd om zo exlusief te gaan zeg maar, want soms zijn auto’s zo leuk dat er eiegenlijk meer gemaakt moeten worden. Auto’s als de nieuwe LFA bijvoorbeeld, welke op zichzelf al gewoon veel te exlusief is…..
@Gewa; afslankdeet is een insecetenwerende stof waar je bovendien de overtollige pondjes mee kwijtraakt. ’t Is heus.
*kwijl* CL65 AMG V12 *kwijl*
De Rover BRM heeft slechts 145pk. Echter een prachtige auto, met (heel bijzonder) een mechanisch sperdiff tussen de voorwielen.
Mercedes clk dtm rijdt bij ons in de buurt. Zie dit filmpje.
http://www.petrolhead.nl/2007/07/video_mercedes_clk_dtm.php
Mijn grootste complimenten voor de foto’s van de CL65, prachtige belichting van een prachtig reclamebord! ;)
Echt, ze springen eruit, je mag er zeer trots op zijn!
In IJsselstein rijdt ook zo’n Rover 200 BRM. Maar zie ze nog best wel vaak hoor. Wist alleen niet dat ze zo speciaal waren.
Wel weer erg lekkere foto’s Jim!
Zo’n 200 BRM rijdt ook wel eens hier in Arnhem. Fraai karretje met mooi gestikte bekleding. Zeldzaam, dat zeker.
Wist niet eens dat een Rover 200 BRM zo speciaal was, rijdt er een in Leusden, dacht dat die de onder grill voor het WK destijds oranje had geschilderd, maar dat is dus niet zo :D :P
Prachtig topic !!
Die CL charmeert mij!
Ah, het blijft een plaatje, de CL 65 AMG en zeker in deze limited uitgave.. Ook de CLK DTM kan mij bekoren alzo ook de Aston Martin.
Die Rover zal zeker lekker rijden!
Wij hebben een Rover 214 Si, zelfde onderstel enzovoort. En die rijdt echt al super scherp!
AMG OMG!!
Hey Appeltje.. die Rover, ik wist neit dat dat een gelimiteerde oplage was…. Hier in onze omgeving rijden er dat ik weet al 2 rond… die vielen me wel op aan die lelijke oranje grill. Ik dacht eerst dat het 2 dezelfde waren, maar dat is niet zo!
Ik ben nog altijd verliefd op de CLK DTM :D
Ik vind die Mercedes-Benz CLK DTM AMG Coupe ERG vet!!!
(Er rijd in Apeldoorn een Rover 200 BRM rond, ik wist niet dat die zo zeldzaam waren!)
“Het rijtje verschillen bij elkaar maakte een wereld van verschil, helaas zijn V8’s (de “Virage facelift” dus) hier moeilijk te vinden. Ik heb er in ieder geval nooit een gezien, maar wel enkele Virages en V8 Vantages.”
Je hebt er nog nooit één gezien, maar wel al enkele Vantages? Nou, dan heb je de gewone V8 Coupé dus eigenlijk ook al gezien. Uiterlijk zijn ze vrijwel gelijk. De Vantage had de nieuwe koplampunits, grille, achterlichten, luchtroosters en lichtmetalen wielen namelijk al.
BMW Alpina B5S:
“De krukas drijft dit apparaat aan, dat soms de 100.000 toeren per minuut aantikt. Voor de Alpina B5 gaf dit een boost van 333 pk naar 500 pk, de B5S heeft zelfs 530 pk.”
100.000 toeren?
Ik wil niet veel zeggen maar de Alpina B5 en B5S hebben beide een totaal ander blok dan de 545i….
die cl65 is echt een juweel op wielen
daar kunnen ze bij bmw en audi nog wat van leren
C216 is voor mij de mooiste van alle coupés boven de 100.000 van dit moment. Vooral een 65 is super, al zou ik em zonder dat Carbon Exterieurpakket kopen.
Die Mercedessen!!! IK WIL :D
ik heb eergisteren in kortrijk een m6 alpina gespot :p
en wat was ie vuil
diene rover 200 BRM !! mijne maat had 1tje,er waren er maar 3 van deze in belgie.
amai da is echt een gaaf machine,en rap ook,en mooie rode zeteltjes binnenin,veel mee naar checkpoint gereden.. maar dit terzijde ;-)
en die orange neus,in begin vond ik dit maar niets,maar ne een tijdje vond ik het wel iets hebben,maar nu de slechte kantjes mijn maat heeft er wel 5 keer een joint de culas mee had,of het aan de auto lag of aan mijne maat die nie kan rijden… da weet ik dus niet
grt
In Bezuidenhout/Den Haag rijdt er ook een rond. Eigenaar heeft onlangs de oranje grille zilvergrijs gespoten….
weet er nog wel 1tje nl:
Mini cooper S john cooper GP editie :D