Een special edition BMW M4 DTM, what is not to like!?
Iedereen wordt hier toch een beetje week in de knieën als er een ‘echte’ special edition voorbij komt. En inderdaad we moeten wel het onderscheid maken tussen bijvoorbeeld homologatiespecials die volledig anders zijn (M4 GTS iemand?) en Special Editions als eerbetoon aan een speciale gebeurtenis met alleen een andere stickerset.
Maar de BMW M4 DTM Champion Edition is eigenlijk in de meest positieve zin een combinatie van beiden. Een gelimiteerde special edition, gelimiteerd op 200 stuks, die in het leven werd geroepen omdat coureur Marco Wittmann voor de 2e keer in 3 jaar tijd het DTM kampioenschap won achter het stuur van een M4. Maar naast de opvallende wijzigingen aan het exterieur heeft de M4 DTM Champion Edition ook daadwerkelijk de hardware.
De M4 DTM Champion Edition is namelijk net als de BMW M4 GTS (waar er 700 van gemaakt zijn) voorzien van een 500 pk versie van het M4 blok. Een stijging van 69 pk en 50 Nm. Deze toename is tot stand gekomen door het innovatie waterinjectiesysteem. Wat op zich al een apart artikel waard is.
Wouter vertelt het allemaal in de video. Maar andere zaken die duidelijk verschillen van een ‘standaard’ M4 is de afwezigheid van de achterbank die vervangen is door een rolkooi en zaken als keramische remmen en veel carbon fiber elementen.
De auto is overigens niet ontdaan van alle luxe. Zo heb je gewoon de beschikking over airco, navigatie en Park Distance control.








Ja nu is het wel weer mooi geweest met de BMW’s bij de collectables, een beetje afwisseling zou niet verkeerd zijn.
Althans dat is mijn mening 🤷🏻♂️
Anders verkoop je toch gewoon de boot. Uhhh ik bedoel de Volvo ;-)
@v60polestar; Ik zou graag wat minder circuit auto’s willen zien. Doe mij maar een mooie GT, waarmee je in luxe naar Nice kunt touren.
Een BMW 650i ofzo. ;)
Wow, fantastische wagen, had ik gisteren de Euromillions gewonnen was die van mij… De conversatie “Schat, waar is het water voor het strijkijzer?” waarop je doodleuk antwoordt:” Ik mijn wagen gedaan!” moet toch zalig zijn.
Droomwagen!
Prachtige auto!
Dikke bom, zo zie je ze niet vaak.
Mijn ultieme droomauto.
Met een witte blijf je zitte
@machiel: wit met een livery in de klassieke Motorsport kleuren. Beter wordt het niet.
Die mogen ze zo leveren. Moet best wel een leuk speeltje zijn voor op het circuit
Net zo snel op de Nürburgring als een 991.1 GT3 RS. Serieus spul dus.
875Km op 4 jaar tijd, daar zal nog niet veel gedestileerd water door zijn gegaan. :)
@Davion: zo zonde eigenlijk, nog niet eens ingereden… die heeft net voor de tweede keer getankt na m met volle tank bij de dealer opgehaald te hebben. Kopen, naar kijken, verkopen. Waarvoor ging zoiets destijds weg?
@Davion: ik zie dat t destijds in Duitsland 148.500 euro kostte. Vorig jaar eentje te koop via BMW Dusseldorp met zo’n 4.000 km ervaring en een vraagprijs van 175K. Was die toen overpriced of verwachten ze bij deze ook zo’n opbrengst?