• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Geniaal of Genitaal?

Auteur: appeltje, gepost 2 juli 2008 om 13:30 – 100 Reacties

Geniaal of genitaal?


Geniaal of genitaal? Absoluut klote dus, om deze merkwaardige alliteratie nader te verklaren. Dat is waar het hier om draait, net als twee weken geleden. Modellen die veel kritiek, maar ook lovende woorden ontvangen uit de wereld der autoliefhebbers. Want vanaf welke kant kijken we tegen de auto’s aan, en hoe maken we onderscheid tussen iets bijzonders, iets moois, en iets functioneel lelijks? Hoe wordt een lelijk uiterlijk gelegitimeerd, en hoe belangrijk is hetgeen er van de auto overblijft dan? Dit is een kleine toevoeging aan de aflevering van twee weken geleden.

BMW Alpina Roadster V8

De wat aparte cabrio die BMW begin van dit millennium werd niet overal even enthousiast in ontvangst genomen. Het idee van de auto is als je het mij vraagt een te concurreren met de SL55 AMG. Of toch met de SL500? Wat betreft specificaties ligt de auto dichterbij de laatstgenoemde, wat betreft schaarste is het duidelijk dat mensen voor Das Haus kozen, want van de Z8 zijn er maar 5.703 gebouwd. Daarvan zijn er in 2003, het laatste productiejaar, 555 geleverd als Alpina Roadster V8, waarvan dit het tweede exemplaar is. Waar de Z8 400 pk uit de M5 E39 voorin heeft liggen, heeft de Roadster V8 maar liefst… 381 pk. Echter, wel bij een laag toerental, 5.800 tpm. Waar het vermogen van 400 pk met 19 is afgenomen, is het koppel met 19 Nm toegenomen tot 519 Nm. Hoe komt dat? Alpina heeft de 4,9 V8 er namelijk uitgehaald en vervangen voor de 4,8 V8 uit de X5. De reden voor deze ingreep is mij tot dusver echter nog onduidelijk, want de enige toevoeging van dit model is de zeldzaamheid. Een groot kritiekpunt op de Z8 is het kitscherige design, de retro-interpretatie van de 507 is wel erg curieus geworden met zo hier-en-daar ietwat plasticig aandoend metaal en een interieur dat een tikje over the top is.

BMW Alpina Roadster V8 - Foto Jim Appelmelk
BMW Alpina Roadster V8 - Foto Jim Appelmelk
BMW Alpina Roadster V8 - Foto Jim Appelmelk
BMW Alpina Roadster V8 - Foto Jim Appelmelk
BMW Alpina Roadster V8 - Foto Jim Appelmelk

Pagina's: Pagina1 Pagina2 Pagina3 Pagina4 Pagina5 Pagina6 Pagina7 Pagina8

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot - Prachtige DeTomaso Pantera
  • Gespot: een Alpina D3-buikschuiver

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, BMW, bristol, Citroen, Gespot, Mercedes, Renault, Toyota, TVR

Vorig bericht: « Forza Kia! Eerste beelden Kia Forte
Volgend bericht: In Moldavië zit 19% met alcohol achter het stuur »

Lees Interacties

Reacties

  1. xaray zegt

    2 juli 2008 om 13:35

    mijn mening:
    Alpina gespot Z8 en dan nog de 2de van 555 ZALIG
    die aston martin kan ik waarderen, maar die avantime da is lelijjkk.
    mk iv is SUPER spot.
    TVR achterkant heb ik nooit egt GEWEND kunnen raken. anderen wel dan?

    Login om te reageren
  2. FiXeR zegt

    2 juli 2008 om 13:35

    Mooie spots, die renault zie ik best vaak rijden.

    Login om te reageren
  3. GOD zegt

    2 juli 2008 om 13:35

    die BMW is zo vet echt waar, en die TVR is ook vet lekker over the top vol gaten en weet ik het allemaal maar bij een TVR kan dat wel

    Login om te reageren
  4. RC zegt

    2 juli 2008 om 13:35

    ik vind het allemaal lelijke bakken.
    De bmw en supra vallen nog wat mee, en de aston zou ik mij ook nog wel in durven vervoeren omdat er aston op staat, maar de rest vind ik echt lelijk.
    De SLR mogen ze ook nog op de oprit zetten, maar ook daar zal snel een bordje ’te koop’ op hangen.

    Login om te reageren
  5. NiNja! zegt

    2 juli 2008 om 13:37

    Zo’n Avantime ziet er echt raar uit. Heb hem in het echt 3 keer gezien.

    Login om te reageren
  6. midi zegt

    2 juli 2008 om 13:38

    Appeltje, Alpina heeft een andere motor in de z8 gelegd omdat er op de amerikaanse markt interesse was voor een automaat optie. De E39 M5 motor was louter met handbak te verkrijgen naar mijn weten.

    Login om te reageren
  7. Audi A6 zegt

    2 juli 2008 om 13:39

    tja, die avantime hé.

    Login om te reageren
  8. autogek zegt

    2 juli 2008 om 13:41

    Ik ben geen fan van huidige zagato’s: deze aston martin(en de ar1) , de ferrari 575, de bentley gtz(die groene); ze zijn allemaal zo apart en niet elegant, maar vreemd ogend. De alpina vin dik wel cool, netzoals de SLR!

    Login om te reageren
  9. Doompie zegt

    2 juli 2008 om 13:46

    Zeker vette spots..

    Alleen een maatje van me rijd een origineel NL supra mk4 waarvan het VVTi blok onder handen wordt genomen op dit moment..leuke speeltjes :D

    Login om te reageren
  10. Blitz zegt

    2 juli 2008 om 14:00

    WhoA?!?!? Rijdt die Supra hier in Nederland?!?!? Ik zag altijd alleen van oude bakken die bijna uit elkaar vielen…. af en toe een leuke WRX of Evo…. maar weining 3de Gen. RX7s, Silvias, GTOs, GTRs, NSXs enzo… Wel een heel erg mooie Supra…. GEIL!!! zoals je ziet ben ik een echte Japanse auto liefhebber… 1 van de weinige hier in europa… LOL :)

    Login om te reageren
  11. ZwerverRoodbaard zegt

    2 juli 2008 om 14:07

    Geniaal!! allemaal

    (behalve die Avantime :S )

    Login om te reageren
  12. BG 75 zegt

    2 juli 2008 om 14:15

    liefde maakt blind!

    Login om te reageren
  13. Robert zegt

    2 juli 2008 om 14:20

    Leuk die Z8, al is het wel een beetje erg duidelijk dat Zapatinas eerst de barchetta ontworpen had. Als je beide auto van schuin voor ziet, lijken ze wel erg veel op elkaar.

    Login om te reageren
  14. desigmMnn zegt

    2 juli 2008 om 14:20

    Alpina.. heerlijk…

    Login om te reageren
  15. Jop zegt

    2 juli 2008 om 14:26

    Ik vind die Avantime echt geweldig. Die tik ik nog een keetje 2e hands op de kop. Zo’n cool design.

    Login om te reageren
  16. Arnoud zegt

    2 juli 2008 om 14:27

    Die Avantime is zooooooo mooi!! Die wil ik eigenlijk al heel lang maar is ver buiten mijn budget. Graag met 3.0 V6 automaat. MPV coupé.. Geniaal verzonnen.
    De SM vind ik ook echt helemaal geweldig evenals die Alpina Roadster. De Supra gaat wel en de T350C zou ik laten staan voor zijn rauwere broer, de Sagaris.

    Maar die Zagato mag gelijk naar het auto kerkhof onder de SLR en daar die Bristol nog weer bovenop.

    Login om te reageren
  17. Flo zegt

    2 juli 2008 om 14:33

    Jammer van die spiegels op de laatste SM… :shock:

    Login om te reageren
  18. landrover zegt

    2 juli 2008 om 14:43

    @ Arnoud
    Het is warm he?!!

    Login om te reageren
  19. yannick zegt

    2 juli 2008 om 14:46

    die Z8 heb ik plots 4 keer zien rijden op 1 maand… daarvoor maar 2keer in heel de tijd dat hij uit was…

    die tvr is vanvoor mooi en langs achter gewoon een van de lelijkste ter wereld!

    en die avanttime daar heb ik nooit op gelet dat die maar 3deurs was!?

    de supra, geile auto!!! er rijd hier ergens in de buurt heeeel af en toe een Witte rond!

    Login om te reageren
  20. JasperVDH zegt

    2 juli 2008 om 14:55

    Mooie spots, maar wat staat die renault daar tussen te doen?
    En de Citroën en de Toyota vind ik ook maar niks.

    Login om te reageren
  21. markieanta zegt

    2 juli 2008 om 14:59

    Een TVR is heel eng…

    Login om te reageren
  22. Doewap zegt

    2 juli 2008 om 15:03

    De Z8 Alpina was een raar project. De Amerikanen wilden een automaat voor het cruisen langs Long Beach. Dus moest het koppel omhoog bij lagere toeren. De kleinere V8 was daar geschikter voor.

    Tegenstrijdigheden alom: een Alpina die een geknepen BMW is… Een kleinere inhoud voor hoger koppel bij lagere toeren… 555 auto’s om de Amerikaanse markt tevreden te stellen…

    Login om te reageren
  23. stofmeister zegt

    2 juli 2008 om 15:04

    maken mensen van elke auto foto’s ofzo ?

    Login om te reageren
  24. Arnoud zegt

    2 juli 2008 om 15:09

    @ landrover:

    Mag ik geen afwijkende mening hebben ofzo? Ipv dat je probeert te begrijpen waarom een ander een afwijkende mening heeft trek je de conclusie vast dat deze last moet hebben van de warmte.

    Login om te reageren
  25. SeanD zegt

    2 juli 2008 om 15:11

    Zo’n DB7 Zagato blijft mooi, ik weet het smaken verschillen maar dat is zeker een auto die op mijn verlanglijstje staat.
    De Alpina roadster laat ik aan me voorbij gaan dan liever het origineel… En SLR blijft ook iets geniaals hebben

    Login om te reageren
  26. Daniel zegt

    2 juli 2008 om 15:19

    Die Mclaren-Mercedes is nog niet zo lang in NL, gezien het nummerbord. ik vind het allemaal, op de mercedes na(superbak), zulke apart lelijke bakken dat ik ze weer mooi vind. ik kan trouwens ook niet wennen aan de achterkant van de TVR. Die Zagato is ook zeer mooi btw! hoeveel van die mclaren-mercedes wagens rijden er wel niet in NL btw? zie regelmatig spots van deze wagen. Ik hoor het wel!

    See yaa!

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    2 juli 2008 om 15:19

    Hahaah! Jim, je had gelijk. Weer een heerlijke serie voor mij. Ik kan me ook nog eens aardig vinden in jouw meningen, hoewel ik de achterkant van de DB7 Zagato wél erg mooi geslaagd vind. Ook bijzonder dat er zo’n nieuwe SLR rondrijdt… En over de SM… Als ik er een heb over twintig jaar, mag jij ook wel eens komen! :D ;)
    Verwacht nog een mailtje van me. ;)

    @ Stofmeister; Nee, wel van bijzondere auto’s…

    Login om te reageren
  28. Fred Flintstone zegt

    2 juli 2008 om 15:22

    Volgens mij vallen de verkoopcijfers van de SLR juist tegen, ze krijgen ze niet verkocht. Reden waarom McLaren nu bezig is met een eigen supercar; de SLR is volgens McLaren teveel een compromis geweest (McLaren denkt lichtgewicht, Mercedes denkt meer aan volproppen met (zware) goodies).

    Verder wederom complimenten aan appeltje: zie repo’s zien er gelikt uit en lezen bijzonder lekker weg! Keep it up.

    Login om te reageren
  29. CL65 AMG zegt

    2 juli 2008 om 15:22

    Die Avantime, wrom ????? die auto klopt van geen kanten. Ze hebben met de achterkant een heftruck er tegenop laten rijden. Achterlichten kloppen gewoon niet (die driehoek bovenop de achterlicht die geen functie heeft). Het mag geneens een mpv genoemd worden, omdat het een 3-deurs auto is. Die kerel die de avantime heeft ontwerpen had een flinke portie paddo’s op ofzo.

    Voor de rest: zagato, slr, T350c (liever de Sagaris) top auto’s

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    2 juli 2008 om 15:23

    @ appeltje; O ja, hoe zie je eigenlijk het verschil tussen een Z8 en een Alpina Roadster V8? Waar zit dat plaatje bijvoorbeeld?

    @ Arnoud; Bijna mee eens, met uitzondering van de DB7, die ik erg leuk vind.

    @ Jasper; Ze passen goed tussen het onderwerp van deze serie, en zijn aardig zeldzaam.

    @ Flo; Nu je het zegt… :o Foei eigenaar!

    Login om te reageren
  31. CL65 AMG zegt

    2 juli 2008 om 15:24

    ontwerpen =ontworpen *correctie

    Login om te reageren
  32. joeri zegt

    2 juli 2008 om 15:27

    Die eerste 2 Avantime’s zijn in Antwerpen.

    Login om te reageren
  33. ed zegt

    2 juli 2008 om 15:32

    En die 2de is Avantime is bij mij om de hoek

    Login om te reageren
  34. Jerudo zegt

    2 juli 2008 om 15:36

    @cl65 amg

    De ontwerper van de Avantime had misschien wel paddo’s op. Hij is er in ieder geval in geslaagd eens verder te kijken dan zijn eigen neus lang is. Misschien moet je ook eens paddo’s proberen.
    Naar mijn bescheiden mening hebben die achterlichten een prachtig lijnenspel. Stukken beter dan die conservatieve zooi die je vaak op andere wagens aantreft.

    Login om te reageren
  35. markieanta zegt

    2 juli 2008 om 15:46

    @Citrofiel, op het stuur?

    Login om te reageren
  36. victor zegt

    2 juli 2008 om 15:47

    nooit gekent die aventime, maar wat een praaaaaaaaaaachtige auto serieus egt heel mooi en special, hij lijkt te komen uit de jaren van de velsatis.
    veder die z8 normaal zie ik regelmatig heof 2km te lopen, daar woont iemand met een audi R8 en S8 en die Z8 dan

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    2 juli 2008 om 16:00

    @ markieanta; Ja, daar kan je het idd ook zien, maar ik zoek eigenlijk kenmerken aan het exterieur. Iets wat je zou kunnen zien als er zo’n ding voorbij rijdt.

    Login om te reageren
  38. Chief_S5 zegt

    2 juli 2008 om 16:02

    De Z8 is een van de weinige auto’s van BMW die ik echt kan waarderen (naast de oude BMW 3-Coupé en oude 5-Sedan). Het design is prachtig, en samen met dat het gewoon een Alpina is maakt het compleet. :)

    De Zagato is iets waarvan je echt moet houden. Zelf vind ik hem heel mooi, maar de grill is net iets te groot. Maar de achterkant maakt alles weer goed.

    De Avanttime is een prachtig stukje design. Gewaagd, maar goed genoeg voor dagelijks gebruik, het comfort van een Renault, en de luxe van een Renault. Een goede combinatie, waarvoor veel lef nodig is. Iets dat Renault wel had, maar de consument niet. :P

    Mooie serie weer Appeltje. ;)

    Login om te reageren
  39. Quintijn zegt

    2 juli 2008 om 16:04

    Jemig jongens wat is zo’n Z8 toch mooi!! Appeltje: deze motor licht erin puur en alleen om deze auto met automaat te kunnen leveren. BMW koos voor de M5 motor en deze was enkel met handbak te krijgen. Mooie is wel dat zelfs deze Alpina Z8 dus flippers via het stuur had, in lijn met alle ander Alpina’s (met automaat). Schitterend dat + recht en het – links. Ander dik details, los van de stiksel in je leer/suede, is de schitterende velgen!!
    En dan ook nog de 2e uit de selectie. Mooie spot! Ik zou een moord doen voor die auto!

    Login om te reageren
  40. ML320cdi zegt

    2 juli 2008 om 16:23

    Z8 heeft een mooie lijn van de zijkant vind ik, voor de rest niet echt super.
    De rest wel oke, die avantime vind ik een rare auto. Velsatis stuk mooier.

    Login om te reageren
  41. Escher zegt

    2 juli 2008 om 16:29

    Die Aston is wel een schadegevalletje hè! Kijk maar naar de spiegel (tape), de velg op de laatste foto (gekrast) en beneden aan de sideskirt grote krassen. Voor de rest vind ik het een erg vette spot!

    Login om te reageren
  42. Ikke zegt

    2 juli 2008 om 16:48

    Waarom de Japanse auto’s een onderbelichte vlek in het autokennisgebied van veel Europese auto liefhebbers zijn komt denkelijk vooral door het feit dat men in Japan supercars kan maken van Europees niveau voor veel minder geld. Waardoor de de ilusie van onbereikbaarheid (zoals bijvoorbeeld Ferrari dat heeft) minder groot is. Een Supra is nog steeds prijzig, maar velenmalen betaalbaarder dan een Porsche bijv.
    Bovendien dragen Jappanners er zelf aan bij door een groot deel van hun supercars niet of nauwelijks naar de Europese markt te brengen.

    Ik snap echter niet dat deze auto’s qua vormgeving de Europese eisen missen… wat is dan in Europa de norm? Ik hoop niet die lelijke Franse hokken die Renault maakt, want bijzonder of niet… ik zal van m’n leven geen Renault kopen, je rijdt compleet voor aap!

    Kijk eens naar foto’s van de volgende auto’s, wat mij betref stuk voor stuk prachtige stukjes techniek en design, en een aantal zijn zelfs zonder problemen in Europa te verkrijgen en staan qua design gewoon midden in het Europese straatbeeld!

    Toyota:
    – Supra
    – MR2

    Mazda:
    – RX-7
    – RX-8

    Mitsubishi:
    – Eclipse
    – 3000GT
    – Evo

    Subaru:
    – Impreza

    Nissan:
    – 200sx
    – Skyline
    – Silvia
    – 350Z
    – 300Zx

    Honda:
    – S2000
    – NSX

    Bovendien komen ook alle Lexusen, Infinities en Acura’s uit het land van de reizende zon!

    Het wordt eens tijd om Japanse auto’s te spotten en ze meer te waarderen :D

    Login om te reageren
  43. ikkuh[nl] zegt

    2 juli 2008 om 16:57

    Die Supra vind ik de mooiste!
    Ik ben ook een van de mensen die (goede) tuning mooi vind en van Japanse StreetRacers houdt.
    Van die Zogenaamde tuners met hun zwarte honda met witte bumpers en verchroomde spiegels daar houdt ik niet van..

    BTW: In zo’n Supra zit toch ook standaard een 2JZ motor..

    Login om te reageren
  44. Thomas zegt

    2 juli 2008 om 16:57

    De SLR lijkt heel wat met zijn nieuwe kenteken,
    maar hij is geimporteers.
    Die ook nog eens zonder verzekering rondrijdt.

    Dus het is wachten op de eerste klap, leuk voor zijn portefuille.

    Login om te reageren
  45. ikkuh[nl] zegt

    2 juli 2008 om 16:59

    @Ikke:
    Groot gelijk.

    Login om te reageren
  46. bgt zegt

    2 juli 2008 om 17:01

    @ arnoud:

    geeft niets het is hier ook 34,5 graden…..

    Login om te reageren
  47. Jandepandaman zegt

    2 juli 2008 om 17:02

    @Ikke- Ik kreeg juist de indruk dat hier regelmatig Japanse auto’s werden bespot haaaa haha ha… Sorry, te flauw woordgrapje. Maar de kern van waarheid is wel dat velen niet veel ophebben met Japanse auto’s.

    Login om te reageren
  48. lincoln zegt

    2 juli 2008 om 17:19

    avantime blijft een nekketrekker .. en als je er 1 bezit ben je bijvoorbaat stoer ..

    Login om te reageren
  49. bgt zegt

    2 juli 2008 om 17:27

    @ lincoln

    Zit je soms bij Arnoud op het terras? :)

    Login om te reageren
  50. Citrofiel zegt

    2 juli 2008 om 17:30

    @ Thomas; Ik heb ook even gekeken, en hij staat inderdaad als niet WAM-verzekerd geregistreerd. Er staat echter ook een vakje met een uitroepteken voor die informatie, wat betekent dat de info door derden geleverd is. Dat hoeft niets te betekenen, maar het hoeft ook niet juist te zijn…
    “Voor gegevens die door derden aan de RDW zijn geleverd neemt de RDW geen verantwoordelijkheid voor de juistheid. Dergelijke gegevens zijn herkenbaar aan een vakje met een uitroepteken.”

    Login om te reageren
  51. Omar Pasha zegt

    2 juli 2008 om 17:32

    Ik zag die renault pas geleden rijden en toen dacht ik wat is dat dan.. nu weet ik het dus :P
    Hij is wel verschrikkelijk lelijk op de 2e foto

    Doe mij dan maar die TVR, prachtig merk

    Login om te reageren
  52. Ikke zegt

    2 juli 2008 om 17:42

    @Jandepandaman

    Dat is het een beetje het probleem met de auto bladen, auto websites etc.

    Japanse auto’s worden niet gewaardeerd en tuning wordt (vaak) compleet belachelijk gemaakt.

    Ik snap dat tuning een hoog sjonnie gehalte heeft… en van dat niveau wil ik mij dan ook ver distancieren. Maar tuning is wat mij betreft DE manier om een mooie auto net iets exclusiever en specialer te maken dan de rest.
    Daarom rijdt ik 100x liever in een mooi getunde Jappaner zoals de afgebeelde Supra dan in een standaard saaie eenheidsworst European.

    Maargoed… wie ben ik :P

    Login om te reageren
  53. Maarten G zegt

    2 juli 2008 om 18:16

    Leuk dat je de Renault Avantime een plekje hebt gegund. Verder zit er genoeg moois tussen, o.a. de Citroën SM.

    See you @ Bruxxles ;)

    Login om te reageren
  54. Appeltje zegt

    2 juli 2008 om 18:20

    @ Citrofiel
    Plaatje zit tussen de twee zetels in! Bedankt voor de toegevoegde informatie over de Alpina Z8 trouwens, daar was ik nog niet echt achter. Hij si te herkennen aan de Alpina voorbumper, velgen, ‘Alpina’ op de kont, en badge binnenin!

    Laatste SM heeft inderdaad niet de originele spiegels, en dat terwijl het volgens mij de auto is van de voorzitter van de Citroën SM club Nederland!

    @Fred Flintstone
    De verkoop valt wel tegen, vandaar de introductie van de Roadster, maar het is wel de enige auto van 6 ton (NL prijzen) waarvan er meer dan een paarhonderd worden gemaakt in zo’n korte tijd – lees: 2.000 coupé’s en 1.500 cabrio’s! Dat vond ik best opmerkelijk.

    @CL65
    Zo iets aparts vinden veel mensen juist interessant… Ik moet bekennen dat ik een CL ook niet echt het meest samenhangende design vind :-P

    @Joeri
    Inderdaad Antwerpen, ik ga er af en toe op uit met DavkeG, m’n KG-homey.

    @Escher
    DB7 Zagato DBZ60 wordt inderdaad nogal verwaarloosd, echt zonde! Ik heb hem ook nog zonder schade gezien een paar jaar geleden.

    @Ikke
    Dat is inderdaad ook wel een goede verklaring, Japanse auto’s hebben de beste prijs-kwaliteit verhoudingen en gebruiken interessante vooruitstrevende technieken, eigenlijk de enige reden dat ik me er verder in verdiep. Het klinkt wat lullig, maar ik vind ze gewoon niet mooi om te zien en ik heb liever een merk dat alleen bijzondere wagens maakt, dan wel voorkeur geeft aan een bijzonder design.
    Het rijtje auto’s dat je geeft is inderdaad wel snel/goed, maar ik kan er gewoon niet echt warm van worden. NSX, 3000GT, S2000 en Skyline GTR zijn dan eigenlijk de enige waar ik iets voor voel.

    @Ikkuh
    Goeie tuning kan erg goed zijn, vooral als er veel in techniek wordt geïnvesteerd. Want va enorme stukken plastic die her en der aan de auto hangen walg ik… Daar zijn wij het wel over eens denk ik. Zit er in Europese Supra’s ook wel eens een blok zonder turbo? Nou ja, jij weet er meer van, mij was het niet echt duidelijk.

    Graag tot volgende week en bedankt voor de reacties!

    Login om te reageren
  55. IanH zegt

    2 juli 2008 om 18:21

    He appeltje, die Zagato zag ik dit weekend nog staan voor het huis van zijn eigenaar in Mayfair! Ik was onderweg naar Hyde Park en daar zag ik de gigantische gril staan, met een gebroken spiegel.

    Ben je trouwens al een spots gaan maken in Rutland Gardens (google earth maar eens!). Staan normaalgezien twee SLR’s, een S63 AMG, F430, 599 en een phantom. Soms staat er meer. Maakt voor een leuke groepsfoto, zeker eens de moeite waard als je nog niet bent geweest.

    Login om te reageren
  56. Dave zegt

    2 juli 2008 om 18:23

    Kan me in de mening van Ikke wel vinden.

    Als je gaat kijken naar de techniek wat er in die MKIV zit, welke al in de begin van de 90’er jaren werden toegepast, worden nou pas bij BMW gebruikt. De sequentiële turbo is dus al menig jaartjes oud. Dan kun je toch wel zeggen dat ze hun tijd ver vooruit waren.

    Ook de Mitsubishi 3000gt zat vol met electronische hulpmiddelen o.a. 4 wiel gestuurd, 4 wiel aangedreven, automatische spoilers en er zullen er nog wel meer zijn.

    Styling is smaak, daar valt over te twiisten, maar de techniek was en is vooruitstreven met vaker een langere levensduur dan de europese modellen.

    Login om te reageren
  57. RenesisHP zegt

    2 juli 2008 om 18:35

    Hoe zal ik het eens brengen…. Ze hebben allemaal wel iets aantrekkelijks. :mrgreen:

    Login om te reageren
  58. Dana zegt

    2 juli 2008 om 18:56

    Zei iemand Supra?

    http://nl.youtube.com/watch?v=8VQ8ZWFMbYo&eurl=http://www.mooispul.eu/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?708

    Login om te reageren
  59. Denis zegt

    2 juli 2008 om 19:01

    De Supra heeft 330 pk, de NSX productie en verkoop zijn gestopt… Alhoewel er een nieuwe in de maak is.

    Login om te reageren
  60. kowalsk zegt

    2 juli 2008 om 19:05

    Leuke selectie! Z8 blijft zo ongeveer de enige écht mooie BMW. Meneer Zagato bakt er nooit wat van als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  61. corrado vr6 slc zegt

    2 juli 2008 om 19:13

    Doe mij die TVR maar, maar die Aston mag er ook zeker wel wezen.

    Login om te reageren
  62. Rob USA zegt

    2 juli 2008 om 20:05

    De eigenaar van de SLR had eigenlijk ff op 01-GHB-09 moeten wachten dan was het een reclame auto voor zijn werk kunnen zijn!!
    1- GHB – 9 euri, en dan maar door de stad rijden en dealen! :)

    Login om te reageren
  63. Rob USA zegt

    2 juli 2008 om 20:11

    On topic:De Z8 is voor mij het enige model (naast de 6 serie) die ik kan waarderen, ze hadden hem alleen ietwat groter moeten maken.

    Login om te reageren
  64. RenesisHP zegt

    2 juli 2008 om 20:14

    @Rob USA.

    De gemiddelde goede dealer valt toch niet op? ;)

    Login om te reageren
  65. Rob USA zegt

    2 juli 2008 om 20:22

    mx5/rx8owner:Je hebt gelijk ze hebben eerst een 307/golf maar als ze denken genoeg verdient te hebben dan willen ze het wel laten zien anders heeft het allemaal zo weinig “nut” gehad ! :)

    Login om te reageren
  66. RenesisHP zegt

    2 juli 2008 om 20:28

    @Rob USA.

    Alleen jammer dat ze vaak zijn vergeten het geld wit te wassen…. :?

    Login om te reageren
  67. Skyline.. zegt

    2 juli 2008 om 20:34

    De Alpina Roadster V8, heeft iets apparts. Iets dat ik gewoon heel mooi vind. Daarom vind ik het ook een hele speciale mooie auto! Ze zagato vind ik niks, de citroën vind ik niet, de bristol vind ik niet. Allemaal niet mijn smaak!
    De SLR is 1 van me liefdes, en de TVR vind ik wel wat hebben.

    Maar de Supra ben ik gewoon verliefd op!
    Ik ben altijd al weg geweest van Tuners!

    Ofwel; DAT IS DIE SHIT!

    Login om te reageren
  68. Scuderia zegt

    2 juli 2008 om 20:36

    Die Alpine Z8 is echt een gaaf bakkie.
    Die Renault Avantime is gewoon een trieste verschijning, zie hem af en toe rijden. Werkelijk waar je mag kopen wat je wil maar dan rij ik liever een Multipla dan dat ik aan het stuur van een Avantime trek.
    Die TVR is gewoon vet, alhoewel ik liever de Sagaris heb.

    Login om te reageren
  69. Karaya zegt

    2 juli 2008 om 20:57

    De Bristol natuurlijk. Die auto is een statement, schijt aan de hele wereld.

    Login om te reageren
  70. Alex zegt

    2 juli 2008 om 21:13

    Omg die Renault. Hebben ze die kerel die de Fiat Multipla heeft ontworpen weer een kans gegeven ofzo? ziet er niet uit.
    Die SLR ziet er erg netjes uit en op een nieuw kenteken nog wel ;)

    Login om te reageren
  71. ikke zegt

    2 juli 2008 om 22:01

    prachtig ik zag hem rijden op de snelweg in frankrijk
    ik keek me ogen uit

    Login om te reageren
  72. Appeltje zegt

    2 juli 2008 om 22:12

    @IanH
    He, verklap het nou niet allemaal! Dat komt binnenkort allemaal in de combo-aflevering. Ruthland Gardens/Kent Yard staat inderdaad vol met speelgoed. Over 3, 6 en 9 weken is het tijd voor combo’s en Ruthland Gardens zit er zeker weten tussen! We hebben toen wel een ’30 purple SE 30 gemist maar je kan niet alles hebben…

    Login om te reageren
  73. Lexie zegt

    2 juli 2008 om 23:00

    Voor de Z8 is een 4.4v8 gekozen omdat daarbij een automaat aan zat gekoppeld waarbij de E39M5 blok dat niet had. En dit blok komt qua prestaties het dichts bij de m5 blok. Een v8 is het grootst mogelijke wat onder de kap paste.

    Login om te reageren
  74. Rick dos zegt

    2 juli 2008 om 23:11

    Iemand die eerst dit zegt;

    Een groot kritiekpunt op de Z8 is het kitscherige design, de retro-interpretatie van de 507 is wel erg curieus geworden met zo hier-en-daar ietwat plasticig aandoend metaal en een interieur dat een tikje over the top is.

    En vervolgens dit over de AM DB7 Zagato zegt;

    Typische Zagato-stijlelementen zoals het puntje van het achterste zijruitje dat doorgetrokken kan worden door de golvende achterruit, wiens vorm gedicteerd wordt door de befaamde Double Bubble maken dit voor mij een erg aantrekkelijke en bijzondere auto. Gewoon lekker anders, apart, bijzonder, zeldzaam, en toch een legendarisch logo op neus en kont.

    Die kun je gewoon niet meer serieus nemen.

    Login om te reageren
  75. Karaya zegt

    2 juli 2008 om 23:27

    @Rick Dos

    De Zagato is fantastisch, de BMW niet.

    Iemand die dat niet ziet zal het nooit begrijpen.

    P.S. Je moet eens kijken wat voor mensen er in zo’n Z8 rijden, misschien dat je dan het licht eens ziet.

    Login om te reageren
  76. Rick dos zegt

    2 juli 2008 om 23:37

    @Karaya

    De Zagato is fantastisch :lol:

    Oké, en nu weer even serieus.

    Login om te reageren
  77. Rick dos zegt

    2 juli 2008 om 23:38

    Echo?

    Login om te reageren
  78. Rick dos zegt

    2 juli 2008 om 23:38

    Que pasa, moderator?!

    Login om te reageren
  79. IanH zegt

    2 juli 2008 om 23:46

    @ Appeltje

    Hehe sorryvoor het beetje verklappen. Ik zou eigenlijk mijn digicam moeten meenemen als ik de stad in ga. Maar ik kijk na een jaar in London al bijna niet meer om voor een exoot, enkel oudere exoten doen het nog. Een aantal vrienden hebben ferrari’s of astons (10 jaar banking on their side…) en eenmaal gekocht verliezen ze zoveel appeal.
    Nieuwe sportautos zijn zoals WAGs: ze zijn opwindend en je wil er wel eens mee naar bed, maar na een kus is veel plezier ervan af. De echte exoten zijn de vrouwelijke iconen van hun tijd, 30 jaar later is hun schoonheid nog even fascinerend.

    Login om te reageren
  80. -niels- zegt

    3 juli 2008 om 07:42

    kudo’s voor appeltje vanwege zijn sm-club lidmaatschap :D

    Login om te reageren
  81. zoepie zegt

    3 juli 2008 om 08:30

    De reden dat de avan time zo slecht verkocht is grotendeels te wijten aan het marketing apparaat van Renault. Eerst maakten ze reclame voor de avan time maar was er niet (maar ze kregen wel veel reacties). Toen hij eenmaal in de showroom stond werd hij doodgezwegen.

    Later werd dan de velsatis gelanceerd op de correcte manier en over de Avantime werd niet meer gesproken. En dan zijn ze verbaasd dat die nooit goed verkocht werd. Ik zou er wel eentje willen, maar zou die achterkant laten aanpakken door een carrosier

    Login om te reageren
  82. San Sebastiano zegt

    3 juli 2008 om 09:36

    De Zagato logo’s zitten nooit op de kop/kont van de auto, maar op de zijkant..!

    Login om te reageren
  83. jampa zegt

    3 juli 2008 om 11:24

    @ appeltje

    Citroen en de rest van de frans automeuk is een verkrachting voor de autowereld!

    Login om te reageren
  84. Baztrd zegt

    3 juli 2008 om 12:26

    Ik vind de Zagato niet zo (maar de DB7 ook niet echt, heb het niet zo op de koplampen..) en de SLR vind ik niet écht in dit rijtje passen (is naar mijn mening een redelijk normaal mercedes concept, bloedsnel maar wel heel erg luxe met over-the-top, iets te blingbling design).

    De rest kan ik erg waarderen! Vooral de SM, de Avantime en de Supra, erg leuke bakken!

    Login om te reageren
  85. Jeffke zegt

    3 juli 2008 om 13:02

    BMW Z8 = master-creation of a gentlemen toy
    power,design, quality, lifestyle
    en ehhh…. mijn natte droom,
    Z3 staat hier te glimmen, spaar stilletjes verder……snik..

    Login om te reageren
  86. joep zegt

    3 juli 2008 om 13:06

    Appeltje (en wellicht kan Citrofiel mij ook wel helpen), ik heb een vraagje over de Simiane SM. Op het merkplaatje bij het vijfhoekige ruitje staat het woord ‘Majestée’. Wat geeft dit precies aan? Is dit een bijzondere versie van de SM oid?

    @Ikke, Je comments blinken niet echt uit in interne consistentie! ;) In , volgens mij, je eerste comment brandt je Franse auto’s vanwege hun onconventionele design om in een latere comment je voorkeur voor Japanse boven Europese auto’s te onderbouwen door Europese auto’s weg te zetten als saaie eenheidsworst…. hmmm contradictie anyone? ;)

    @Rick dos, Je hebt gelijk, zowel de Z8 als de DB7 Z zijn verschrikkelijk kitscherig ;)

    Login om te reageren
  87. rikkon zegt

    3 juli 2008 om 13:26

    @ Flo: valt wel mee hoor, zijn CX-spiegels. Zo blijft het toch in de familie.

    Btw, hoeveel verschillende auto’s/autobouwers hebben er CX-spiegels gebruikt?
    Aston Martin Virage / V8 Vantage weet ik zeker, maar er zijn er volgens mij meer…

    Login om te reageren
  88. rikkon zegt

    3 juli 2008 om 13:31

    Is al eens uitgezocht, hier het draadje:
    http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3350744 met nog veel meer leenonderdelen.

    Login om te reageren
  89. Citrofiel zegt

    3 juli 2008 om 17:27

    @ joep; Ah! Dat stond er dus. Ik kon het al niet lezen. xD Even wat gezocht, en dit is het enige wat ik zo snel vind. Er zijn meer bronnen die verwijzen naar deze mogelijke namen, maar appeltje verwoordde het ooit heel bondig:
    “Tsja, waar zou SM voor staan… Er zijn drie mogelijkheden
    -Sà Majesté, als extensie op Déèsse
    -Série Maserati, omdat het een halve Maserati is (niet alleen de motor, maar ook het dashboard deelt de auto met de Merak)
    -Sport Maserati, maar waarom sport? Een Maserati is opzichzelf toch al een stuk sportiever dan een SM? Het zou kunnen maar ik vind hem zelf niet heel erg passend.”
    Het zou dus een verwijzing kunnen zijn naar een mogelijke herkomst van de naam. Over een speciale serie kan ik niets vinden…

    Login om te reageren
  90. Citrofiel zegt

    3 juli 2008 om 17:45

    @ Joep; En nu heb ik nog beter gekeken. Er staat geen SM Majestée, zoals ik dacht, maar Sa Majestée. Gecombineerd met mijn vorige reactie, leidt dat tot de onvermijdelijke conclusie dat het inderdaad verwijst naar de mogelijke herkomst van de naam SM.

    Login om te reageren
  91. Shaguar zegt

    3 juli 2008 om 20:27

    Weer een rijtje prachtige spots, je slaagt er toch iedere keer weer in om niet alledaagse auto’s vast te leggen. Complimenten!

    De spot van de Alpina Z8 deed me denken aan de Top Gear aflevering over dit model.

    Eerst staat Clarkson in de studio een introductie te geven op de rij-impressie, vervolgens……….. en zo rijd ie dus…………..

    Hierbij de link, helaas in het Pools nagesynchroniseerd(nou ja, synchroon…).
    http://video.google.nl/videoplay?docid=-6876996847809608730&q=alpina+z8+top+gear&ei=BRhtSLn6MY7qigKujaytDw&hl=nl
    Geweldig!

    Login om te reageren
  92. joep zegt

    3 juli 2008 om 20:49

    @Citrofiel, Ah, dank je! Mijn nieuwsgierigheid is weer iets meer gestild! Wel echt een briljante naamgeving trouwens, net als bij de DS! Dat mis ik wel een beetje aan de hedendaagse citroens..

    Login om te reageren
  93. job eilander zegt

    4 juli 2008 om 09:09

    de achterkant van die astin martin heeft iets weg van een 8c achterkant

    Login om te reageren
  94. ELB zegt

    5 juli 2008 om 14:03

    Alphina, DS, Supra, T35C… geniaal!

    Login om te reageren
  95. Vlugge lamie zegt

    7 juli 2008 om 22:24

    Is die Avantime zo geweldig dan? Er rijden er 2 bij mij in het dorp.
    En geloof me, het dorp is niet groot.

    Login om te reageren
  96. Thomas zegt

    9 juli 2008 om 00:19

    die toyota egt man … zonder woorden. die avantime is te lelijk de merc is wel vreed nou ja heel vreed eigenlijk alpina wowie

    Login om te reageren
  97. 004 zegt

    9 juli 2008 om 18:09

    Ik dacht dat de Alpina-blauwe V8 Roadster werd geleverd met een zand-beige lederen interieur?

    Login om te reageren
  98. ronald zegt

    29 juli 2008 om 22:46

    he bah..die bmw en die jappen..wat een saaie auto’s zijn dat toch…vreselijk..altijd hetzelfde stramien…nooit eens trendzettend..nee geef mij de fransen maar…die sm….een juweel…schitterend at een lijn (evenals de cx en de ds) kunst op wielen..maar dan wel gedistingeerd..en de nek uit durven steken !..die avantime ook…heerlij…als je dat een keertje in je binnenspeigel zit met xenon lampen…zo uniek om te zien..( was oorspronkleijk prototype)

    Login om te reageren
  99. jack zegt

    10 augustus 2008 om 21:23

    bij de top gaer zijn ze niet blij met alpina maar goed ook,geef mij brabus maar.

    Login om te reageren
  100. stuivenberg zegt

    18 juli 2010 om 19:35

    kijk maar eens you tube met mijn naam
    en klik op google in citroen sm grove

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North