• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: GT’s en Sportcoupé’s

Auteur: appeltje, gepost 6 februari 2008 om 13:30 – 57 Reacties

Gespot: Coupé


Drie maal raden wat er tussen deze en vorige woensdag langs is gekomen. Juist, het nieuwe speeltje van Prins Bernhard. Maar waarmee kleden we de aflevering dan nog aan? Een woensdag met slechts één model is tot nu toe bij grote uitzondering voorgekomen, en wel bij de wellicht meest spraakmakende supercar ooit, maar daar is dan ook wel heel erg veel over te zeggen. Misschien wat met de 8C vergelijkbaar materiaal, of iets dat een beetje in de buurt komt. Sportcoupé’s en GT’s bijvoorbeeld.

Alfa Romeo 8C Competizione

Tsja, waar zal ik beginnen… Misschien wel bij het begin, een berichtje van een gelegenheidsspotter in het plaatselijke gastenboek, of zelfs alleen een liefhebber, die meende een gloednieuwe zwarte 8C te hebben gesignaleerd op de Jan van Goyenkade. Trouw AG-forummer en frontpagecrewlid Emil merkte het op en begon intensief te zoeken naar spotters in de omgeving Amsterdam, wat resulteerde in het rinkelen van mijn eigen Nokia. Spoedig werden de laatste restjes van het studentenmaal opgeruimd, er werd een statief getraceerd, ik pakte mijn Pentax, en sprong op mijn fiets in de hoop dat deze me niet in de steek zou gaan laten.

Hmm, wordt wel een beetje langdradig zo, he? Nou ja, ik maak het verhaal af en bij de volgende 8C laat ik wel wat los over de achtergrond van de auto zelf. Ik kwam bij de aangegeven kade waar uiteraard niet veel – lees: niets – te zien was van de 8C, maar ik had nog iets in mijn achterhoofd zitten van een prins. Één van zijn 456M GT’s hebben jullie vast al eens gezien. Bij zijn woning aangekomen merkte ik een rode cirkel op, die haast leek te zweven. De zwarte koets eromheen viel namelijk in het geheel weg tegen de duisternis. Mijn camera kwam te voorschijn, en ik pakte een muntje om het statiefvoetje aan de camera te bevestingen. Wat er volgde, kijk zelf maar!

Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk
Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk
Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk
Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk
Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk
Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk
Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk
Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk
Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk
Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk
Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk
Alfa Romeo 8C Competizione - Foto Jim Appelmelk

Pagina's: Pagina1 Pagina2 Pagina3 Pagina4 Pagina5 Pagina6 Pagina7 Pagina8

Ook interessant!

  • Gespot - Gele Ferrari F12berlinetta is waanzinnig lekker
  • Gespot: Nederlandse Ferrari SF90 heeft gewaagde kleurstelling
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Gespot - De enige Ferrari GTB Turbo op gele platen

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

8c, Aston Martin, Bentley, continental, Coupe, Ferrari, Gespot, Maserati, mf4, prins-bernhard, Wiesmann

Vorig bericht: « Porsche 911 GT3 Cup S sport race tof vet cool
Volgend bericht: Woensdag Camieldag: BPM niet helemaal afschaffen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Djivy zegt

    6 februari 2008 om 13:32

    Zelfs in het bijzijn van die 8C blijft de Wiesmann me aanspreken…
    Toch straf.

    Login om te reageren
  2. JPM zegt

    6 februari 2008 om 13:34

    Nice vooral die 250 Gte

    Login om te reageren
  3. T-Bird zegt

    6 februari 2008 om 13:37

    Inderdaad, die 250 Gte is wel een schoonheid. Overigens vind ik de 3200GT ook mooi, ik heb alleen nooit begrepen waarom de ‘boomerang-lichten’ het veld hebben moeten ruimen, vond ik ook erg mooi. Weet iemand ‘waarom’?

    Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 13:40

    Wat een schit-te-ren-de foto!!
    Die 1e van de 8C bedoel ik

    Login om te reageren
  5. RubenBaeten zegt

    6 februari 2008 om 13:40

    @T-Bird: Had iets te maken met de Amerikaanse markt, waar ze niet goed ontvangen werden en dus moesten wijken voor ‘gewonere’ achterlichten.

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 13:41

    @ T-Bird:

    Gebracht als: de driehoekige achterlichten passen beter bij het design en grijpen terug naar eerdere Maserati’s.

    Echte reden: verboden in Amerika…

    Login om te reageren
  7. Christiano zegt

    6 februari 2008 om 13:55

    Mooi hoor die Opel GT

    Login om te reageren
  8. Nico zegt

    6 februari 2008 om 13:59

    zeer mooi vooral de ferrari’s :P

    Login om te reageren
  9. T-Bird zegt

    6 februari 2008 om 14:01

    Dank heren, mysterie opgelost, zonde hoor. Zelfde destructieve wetgeving als bij de MG B toen met rubberen ipv chromen bumpers.

    Login om te reageren
  10. astondriverinspe zegt

    6 februari 2008 om 14:04

    Brr, wat is zo’n kentekenplaat voorop een Ferrari toch lelijk! Ik zou voor die paar keer per jaar dat ik met die wagen zou rijden het risico nemen om een boete te krijgen, maar dan tenminste niet zo voor lul rijden mey zo’n gele sticker!

    Login om te reageren
  11. Markus zegt

    6 februari 2008 om 14:07

    Ik vind de 456 wel erg mooi, maar ja, ik vind de 412 van daarvoor ook mooi.

    Login om te reageren
  12. RoT___ zegt

    6 februari 2008 om 14:11

    Kan iemand me dan ook nog even uitleggen waarom die achterlichten verboden zijn in de VS? Het gaat er toch om dat je goed te zien bent en dat de lampjes die er in moeten zitten er in zitten, toch?

    Login om te reageren
  13. rider zegt

    6 februari 2008 om 14:13

    in Venray rijd al een hele tijd (enkele jaren) een Wiesmann Roadster. Ook een Maserati Ghibli. In Vleuten/De Meern/Utrecht staat regelmatig een zwarte Bentley Conti GT (met duitse platen). Wat wil je, is aan de achterkant van Hessing (aan de A2). Vorige week nog de nieuwe Maserati Coupé met handelaren platen door de straat zien rijden (was geloof ik donker blauw). Is wel erg mooi allemaal. Ben blij dat ik daar ben gaan wonen, zo kom je nog eens wat tegen. heel regelmatig rijd er ook een Lamborghini Gallardo en een Audi R8.

    Login om te reageren
  14. Guan zegt

    6 februari 2008 om 14:15

    Zeg, wie geeft jou toestemming m’n spiegels uit te klappen? Nou ja prima hoor zo staat ie er toch beter op ;)

    K blijf het toch raar vinden dat sommige mensen zo enthousiast over Wiesmann zijn, voor mijn gevoel kloppen die dingen niet qua verhoudingen en lijnen, maar goed dat zie je op de foto natuurlijk niet. In real life kan ik er iig niet opgewonden van raken..

    Login om te reageren
  15. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 14:20

    Wat gaat die vent van die Wiesmann doen dan?
    Partijtje brandhout halen?????
    LOL

    @ Guan: ik gooi het op smaakverschil. Heb hem regelmatig in het echt gezien en hij kan mij de broek wel doen bollen!

    Login om te reageren
  16. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 14:23

    Deze dan?

    http://www.bmwkraftur.is/spjall/viewtopic.php?p=226155&sid=69e22d393467bcf80fe62e74d4a3687c

    Login om te reageren
  17. rider zegt

    6 februari 2008 om 14:25

    @ Svenska Aeroplan AB: die achterlichten waren niet verboden door de amerikanen maar de amerikanen (verreweg de grootste afnemers) wilde ze niet. had puur cosmetische redenen. de auto was aanvankelijk gewoon goed gekeurd door de dienst van wegverkeer in amerika (had dus een typegoedkeuring gekregen) maar werd veranderd op verzoek van de amerikanen.

    Login om te reageren
  18. victor zegt

    6 februari 2008 om 14:31

    wrm o wrm zit er een nummer bord op de voorkant dat staat gewoon niet. dna maar 1000 euro minder inkomsten door dat er geen nummerbord opzit

    Login om te reageren
  19. rider zegt

    6 februari 2008 om 14:32

    @ Svenska Aeroplan AB: ik wist niet dat Wiesmann al zover was dat ze de V-10 versies al hadden uitgeleverd. of is dit een foto van een fabrieksrijder die er ééntje in puin rijd?

    Login om te reageren
  20. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 14:36

    @ Rider:

    Ah, dan heb ik het destijds verkeerd begrepen. Blijkt meer weer: Amerikanen en smaak…

    Dat ze die V10 al uitleveren? Geen id eigenlijk!
    Hier staat pas in de lente leverbaar, dus moet ik nog ff wachten…
    http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7221

    Login om te reageren
  21. Joske zegt

    6 februari 2008 om 14:37

    Die 456 heeft echt een gruwelijke mooie achterkant, maar die voorkant is te soft. Die Bentley is ook erg mooi in dat grijs met die velgen erbij.

    Goeie foto’s verder!

    Login om te reageren
  22. Jellert zegt

    6 februari 2008 om 14:39

    Hm als je de Aston zo vlakbij de 8C ziet. Vind ik de AM toch een mannelijkere auto en verdient deze ook mijn voorkeur.

    Login om te reageren
  23. Donstil zegt

    6 februari 2008 om 14:45

    die eerste 2 zijn echt heel gaaf,

    die eerste zou ik graag zien als wallpaper (hint hint :P)

    Login om te reageren
  24. aston martin zegt

    6 februari 2008 om 15:18

    zo die bentley heeft echt mooie velgen en die maserati blijft mooi met die boomerang lampen

    Login om te reageren
  25. ford zegt

    6 februari 2008 om 15:22

    Gewoon te vet enne het is helemaal lekker als je zo’n db9 ziet staan en bedenkt dat je er in heb gereden zoals ik :-) :D

    Login om te reageren
  26. Appeltje zegt

    6 februari 2008 om 15:30

    Bedankt voor jullie reacties, spijtig van de boomerangs van de 3200 GT, misschien zien we ze ooit nog eens terug. Mocht je nog wallpapers willen hebben (zoals Donstil), dan kun je me er altijd voor mailen. [email protected]. Vermeld om welke foto het gaat en welk formaat jullie willen!

    Login om te reageren
  27. Dink zegt

    6 februari 2008 om 15:35

    Trivia: de getoonde 250 Ferrari heeft trommels, bladveren en werd getekend door Nederlander Tom Tjaarda. :)

    NSFW!!!

    http://blogimages.seniorennet.be/skodaman2/644-52d36e59e439f02391461e1ebfa74e4e.jpg

    Login om te reageren
  28. Guan zegt

    6 februari 2008 om 15:38

    @ Svenska Aeroplan AB;
    Ja die is idd een stuk beter! Nee hoor, hou m maar wel heel, dan is hij toch mooier ;)

    Login om te reageren
  29. huh? zegt

    6 februari 2008 om 15:54

    die tiende foto van die 8c…..lebber….lebber…..net zoals de speed….lebber….lebber…en de ferrari’s….lebber…lebber

    Login om te reageren
  30. ropoko zegt

    6 februari 2008 om 16:06

    die Ferrari 612 Scaglietti heeft wel kleine velgen :0

    Login om te reageren
  31. Siswoyo zegt

    6 februari 2008 om 16:08

    Uh.. Hoe stapt die kerel van die Wiesmann GT, of de andere bestuurder van ernaast, uit…?! Het lijkt mij niet uit te maken wie er eerst stond. Mocht de bestuurder van die andere auto van Engelse afkomst zijn, dan zal je toch balen als je bij je Wiesmann terug komt… Iemand een idee..?!

    Login om te reageren
  32. Sorcerer zegt

    6 februari 2008 om 16:13

    Volgens mij is er iemand hier enorm fan van de 8C hè? Ik zie hem al dagenlang continu langskomen in allerlei berichten op de pagina… en zo heel bijzonder issie nu ook weer niet :P

    Login om te reageren
  33. Miquelli zegt

    6 februari 2008 om 16:34

    Sorcerer, zo bijzonder is hij nou net wel…..

    Login om te reageren
  34. T-Bird zegt

    6 februari 2008 om 16:35

    @sorcerer, nou als ie BPM-vrij is vind ik m heeeel bijzonder…

    Login om te reageren
  35. mrB zegt

    6 februari 2008 om 16:40

    hele mooie foto’s van de alfa!!! Heb direct de wallpaper in gebruik genomen van een eerder topic!!!

    Login om te reageren
  36. Chilleville zegt

    6 februari 2008 om 17:14

    de 8c en die velgen van de bentley :O wouw supers.
    en die wiesman en 3200 gt :D zijn gewoon super:)

    Login om te reageren
  37. Nick zegt

    6 februari 2008 om 17:26

    Geen spiegelreflex lens camera zeker? Ik zie verschillen tussen de uiterste randen van de auot en het lijkt alsof dingen niet gecentreerd zijn.

    Login om te reageren
  38. ruben zegt

    6 februari 2008 om 17:39

    schoon langbelicht

    Login om te reageren
  39. bramwillemse zegt

    6 februari 2008 om 17:46

    Erg mooie foto’s appeltje :) Een paar van de nachtfoto’s (zoals de wallpaper) zijn weer tof gedaan. Zo weet je zelfs uit zo’n moeilijke situatie nog mooie foto’s te halen, wat een langere sluitertijd al niet kan aanrichten ;)

    thx voor de wallpaper die pronkt weer tot ik een betere krijg

    ps
    ik heb je enkele weken gemaild over de foto van de zwarte F430 voor een mooie oude muur, maar geen antwoord gekregen. Any chance dat je daar nog ff naar kunt kijken? alvast bedankt!

    Login om te reageren
  40. bramwillemse zegt

    6 februari 2008 om 17:50

    toch nog wat meer tekst:

    ik snap niet waarom men over het algemeen de 456 GT zoveel mooier vindt dan de 612 Scaglietti. Ik vind ze juist heel erg met elkaar gemeen hebben! Ze hebben beide een niet opvallend design, maar intussen zijn het twee van de mooiste ferrari’s in hun soort. Maarja, dat is mijn bescheiden mening :P

    wbt de bentley continental GT Speed, de nieuwe bumper vind ik wonderen verrichten, hij ziet er nu uit zoals hij er uit had moeten zien vanaf het begin!

    Login om te reageren
  41. Aston Martin zegt

    6 februari 2008 om 18:15

    Aston’s en Ferrari’s zijn damn nice, vet.

    Login om te reageren
  42. dekster zegt

    6 februari 2008 om 18:25

    Oh wat is die 612mooi :D

    Login om te reageren
  43. Willem zegt

    6 februari 2008 om 18:58

    die wiesman is goed geparkeerd + wordt deze auto nog gemaakt?
    want als ik volwassen wordt zou ik ook wel eens zo’n auto willen bezitten …

    Login om te reageren
  44. Siswoyo zegt

    6 februari 2008 om 19:10

    Heeft niemand het nou gezien dat die twee auto´s, in ieder geval die Wiesmann, zo onmogelijk geparkeerd zijn..HOE STAPPEN ZE UIT..

    Login om te reageren
  45. Frasker (Maserati MC12) zegt

    6 februari 2008 om 19:14

    @ Christiano
    “Mooi hoor die Opel GT”

    Welke Opel GT?

    Login om te reageren
  46. Jorden zegt

    6 februari 2008 om 19:27

    De Ferrari 612 Scaglietti vin ik toch wel een waardige opvolger van de Ferrari 456 GT !!!
    Wat julie?

    Login om te reageren
  47. M Freak zegt

    6 februari 2008 om 19:52

    Die Ferrari 250 GTE is toch wel zo mooi, echt het neusje van de zalm.

    Login om te reageren
  48. Olleh zegt

    6 februari 2008 om 20:10

    Hai wat voor kenteken zit er op die Continental GT Speed? Kluivert heeft een Continental GTC en daar zitten dezelfde platen onder..

    Dus was wel benieuwd..

    Login om te reageren
  49. Citrofiel zegt

    6 februari 2008 om 20:26

    Met uitzondering van de 612 Scaglietti allemaal prachtige droomauto’s!! Super spotserie!!

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    6 februari 2008 om 20:40

    Grappig… vond de Wiesmann altijd wel gaaf, maar in dit gezelschap…. damm ugly duckling! Die 250 is wel erg sliek en de Maser is tijdloos mooi. Die 456 vond ik altijd al prachtig en ik snap eingelijk niet zo goed waarom dat geen succes werd. Op de foto’s komt het niet echt uit de verf trouwens. In het echt is de auto laag en dierlijk, hier lijkt de “cockpit” wat hoog..

    De Bentley heeft echt een mooiere voor- en achterkant nodig, de zijkant is zo mooi in balans…. en dan die neus…. zo jammer.

    Login om te reageren
  51. Davidov zegt

    6 februari 2008 om 21:06

    ”Maserati 3200 GT

    Een auto waar ik zelf wèl een erg grote fan van ben is de 3200 GT, eigenlijk ook wel een tikje nondescript, of in ieder geval niet zo opvallend, tot we bij de kont komen. Daar vinden we de immer aanbeden achterlichten aan, de boemerangs”

    Lijkt me ’treffen we aan/vinden we’ te moeten zijn ;)

    Bentley Conti GT Speed, prachtig :)

    Login om te reageren
  52. rvo zegt

    6 februari 2008 om 21:22

    opnieuw, erg fraaie foto’s.. die wiesmann is echt lomp neergekwakt.

    Login om te reageren
  53. Graaf H. zegt

    6 februari 2008 om 23:31

    Ik vind de DB9 nog altijd veel mooier dan de C8. Maar de Wiesmann vind ik nog eens stukken mooier dan die twee (vooral de roadster).

    De achterlichten op de maser waren inderdaad mooier in de originele versie.
    De 612 ziet er wel schipachtig uit in die laatste foto vanuit de hoogte, wel mooie foto. De neus van de Bentley speed hadden ze beter gelaten zoals bij de gewone gt.

    Vele van die auto’s hebben achteraan zo van die twee pseudo-zitplaatsen. Dat is iets wat niet klopt in mijn geest. K vind zulke 2+2 dan uit principe (eigenzinnigheid) dan niet interessant. Dan maken ze toch beter een opbergplaats achter de bestuurder (of helemaal niets), zoals DBS of R8 of F430. Die vindt ik dan wel interessant.

    Die foto’s met lange belichtingstijd van de C8 zijn wel fasinerend. (= eerste drie)

    Login om te reageren
  54. Maarten G zegt

    7 februari 2008 om 13:26

    Relatief veel recente spots er tussen, nice!
    Ik vind de 8C toch best mooi in het zwart :)

    Login om te reageren
  55. gijs zegt

    7 februari 2008 om 14:51

    doe mij maar de 1, db9
    2, 456
    3, 3200

    allemaal lekker ingetogen en toch snel!

    Login om te reageren
  56. E320cdi zegt

    7 februari 2008 om 18:50

    Prachtige platen!!! Die 8C is zo mooi he, en de 3200GT… hoop dat ik die binnen een aantal jaar 2e hands (logisch..) kan kopen, hij is betaalbaar ;-)

    Login om te reageren
  57. jela zegt

    7 februari 2008 om 21:59

    @appeltje
    hoe draag je die pentax mee op de fiets en slaag je er toch vaak in om rijdende auto’s te fotograferen? Als ik hem wegsteek in een rugzak ben ik 99 keer op de 100 te laat

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North